Djokovič: Poučím se a otočím list. Nástup mládí je nevyhnutelný

  • Novak Djokovič nedosáhl na kalendářní Grandslam, ale věří, že zklamání z prohry ve finále US Open rychle přebolí. První hráč světa má ve čtyřiatřiceti letech stále tenis v lásce, chce pokračovat, ale přiznává, že mladí nastupují.
    13. 9., 10:52 | Aktuality |  53 komentářů
    Novak Djokovič (© AFP)Novak Djokovič (© AFP) 
     
  • Profil hráče

"Bohužel jsem neudělal poslední kok," litoval Djokovič po prohře s Rusem Daniilem Medveděvem. "Když se ale ohlédnu, tak na sebe a svůj tým můžu být velmi pyšný. Otevřeně a nahlas jsem říkal, že mým hlavním cílem jsou grandslamové turnaje a to jsem naplnil," uvedl Srb.

Bělehradský rodák má na kontě dvacet vavřínů z turnajů velké čtyřky a od triumfu ve Wimbledonu v roce 2015 prohrál ve finále grandslamu ze čtrnácti účastí teprve potřetí.

Porážka s Medveděvem je ale přeci jen o dost bolestnější. V sázce byl unikátní kalendářní Grandslam. Po titulech v Austrálii, Paříži a Londýnu ale v New Yorku ve finále neuspěl stejně jako před ním Australané Jack Crawford v roce 1933 a Lew Hoad v roce 1956.

"Vyšel jsem zkrátka. Jsem smutný a zklamaný," přiznal Djokovič a dodal. "V tenisu jsme ale zvyklí rychle otočit list. Brzy přijdou nové výzvy, proto je potřeba se z prohry poučit a pokračovat dál. Pro tenis mám pořád vášeň, motivaci a touhu bojovat o další úspěchy."

V utkání s Medveděvem chyběla Djokovičovi jeho obvyklá energie. "Nohy tam nebyly, servis taky ne. Snažil jsem se, ale dělal jsem moc chyb. Byl jsem ve všem za svým standardem. Jsou takové dny," řekl a přiznal, že na obrat z 0-2 jako ve finále Roland Garros tentokrát neměl sílu.

Před posledním gamem utkání se na lavičce do ručníku rozbrečel. Vytryskly z něj emoce, které cítil díky fanouškům v hledišti. "Upřímně, příjemně mě překvapili. Nečekal jsem tak obrovskou dávku podpory a lásky. Je to něco, na co nikdy nezapomenu," uvedl Djokovič.

Sice sezoně dominuje, je prvním hráčem světa, ale je mu jasné, že se jeho úspěšné roky blíží pomalu ke konci. Na vrchol se sápe nová generace v čele s Medveděvem a Němce Alexandrem Zverevem. "To je normální, proměna je nevyhnutelná," kývl Djokovič, který vládl posledních patnáct let společně se Švýcarem Rogerem Federerem a Španělem Rafaelem Nadalem.

"My starší se snažíme ještě zářit, co to jde. Za sebe můžu říct, že mám pořád zápal a pokusím se vyhrát další grandslamy, to mě motivuje. Ale je tady i nová generace a myslím, že tenis bude v dobrých rukách. Jsou skvělí a mají co nabídnout na kurtu i mimo něj," řekl Srb.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (53)
16.09.2021 13:27Od: Forehand Most stupid questions on press conference
Uhorková sezóna začína.

https://m.youtube.com/watch?v=FxKkZshNwXI
[ Reagovat ]
13.09.2021 23:09Od: Tomas_Smid_fan Komentář Kukala
https://www.sport.cz/tenis/clanek/2715664-analyza-jana-kukala-djokovic-se-pod-tlak-dostal-sam.html?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#hp-sez

Myslím, že s ním ve většině věcí souhlasímsmile
[ Reagovat ]
14.09.2021 06:31Od: Mony
Tak neznám člověka, který by tenisu rozuměl víc. Na jeho postřehy se vždycky těším. Snad přestane stárnout.. Kukal for president! smilesmile
[ Reagovat ]
14.09.2021 07:23Od: Forehand
Navyse fanusik Nadala myslim si. Nenapadko ho vzdy obhajuje.
[ Reagovat ]
14.09.2021 16:51Od: turista
To jsem taky postřehl. Kukal zmiňuje jaká dřina je Djokovičův tenis. Nadalův tenis je ale totéž v bleděmodrém. To už ale Kukal nezmiňuje. Nelze ho tedy považovat za zcela objektivního.
[ Reagovat ]
14.09.2021 19:22Od: Tomas_Smid_fan
Objektivní teď nejsi ty, protože článek je o Jokerovi nikoli o Rafovi, tak nevím, proč by to měl zmiňovatsmile
[ Reagovat ]
14.09.2021 22:35Od: turista
Kukal zmínil v tom rozhovoru Nadala snad 4x.
[ Reagovat ]
15.09.2021 18:32Od: Tomas_Smid_fan
což ovšem s tvojí narážkou nemá nic společného...
[ Reagovat ]
15.09.2021 18:39Od: Tomas_Smid_fan
a ani to nemá nic společného s faktem, že je Rafův herní styl také upracovaný. Nicméně z pozice objektivního diváka je pro mě asi o chlup koukatelnější Rafův tenis (když přehlédnu jeho řiťuály).
[ Reagovat ]
15.09.2021 19:12Od: turista
Koukatelnost je věc konkrétního diváka nebo příznivce. Rozdíl je v tom, že Nadal hraje rozhodně daleko silovější tenis než Djokovič a má dunivý forhend což Novak nemá. Ale z rozhovoru s Kukalem tak nějak vyplynulo, že Kukal Nadalovi fandí, zatímco u Djokoviče pouze respektuje jeho kvalitu.
[ Reagovat ]
15.09.2021 19:14Od: turista
I Forehand si všiml toho, že Kukal fandí Nadalovi.
[ Reagovat ]
15.09.2021 20:04Od: Pe3k
Tak to je pak na tuty smile
[ Reagovat ]
15.09.2021 21:38Od: Tomas_Smid_fan
Mně je celkem ukradené, komu fandí, jen jsem souhlasil s tím, co v rozhovoru uvedl. A nemá cenu spekulovat o někom, kým se článek a priori nezabývá...
[ Reagovat ]
16.09.2021 14:07Od: Marduch
V 2013 Kukal prohlásil, že ATP momentálně dominují pinkalove Djokovic, Nadal a Murray:))
[ Reagovat ]
16.09.2021 14:28Od: RF46
Tak to byla dozajista pravda...
[ Reagovat ]
13.09.2021 20:05Od: turista
Porážka je hořká. Ale v tenisu může vyhrát jen jeden. Včera Novak tahal za kratší konec celý zápas, neunesl ten stres a prohrál. Sen o kalendářním GS se vypařil. Je jenom člověk a ne stroj. Medvěd byl včera výborný. Z mnoha finálových porážek s Nadalem a jednou s Djokovičem si odnesl psychickou odolnost, kterou v NY uplatnil. Novakovi se na US Open dlouhodobě nedaří, ve finálových zápasech tím méně. Djokerovi nezbývá nic jiného než porážku hodit za hlavu a jít dál.
[ Reagovat ]
13.09.2021 20:39Od: Pe3k
smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 17:26Od: paddy Kolapsovič
"Na Novaka toho bylo moc, nedokázal ukočírovat emoce a psychicky selhal. Chtěl být nejlepší z nejlepších v historii, jenže ve finále ho to poznamenalo," prohlásil bývalý Djokovičův kouč a jeden z expertů Eurosportu Boris Becker.

"Je vidět, že nakonec je to přece jen člověk. Je to asi poprvé, co jsem ho přímo na kurtu během zápasu viděl brečet. Navzdory všem jeho úspěchům a vystoupením, kdy vypadal jako mašina, jako stroj ze železa, je to muž, který má srdce," zastal se svého vrstevníka německý tenista Mischa Zverev.

už vědí, že má slabinu, a tak ho budou chtít uklovat smile smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:24Od: paddy After Winning 31'st Grand Slam Title
mladí toho ještě moc nevyhrají smile
https://www.youtube.com/watch?v=1Y4m05o4lbQ
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:52Od: Herbert_Hoover
Kdyby neměl Zverev v hlavě vykrákáno a nepřál kamarádovi Novakovi kalendářní slam stejně jako Newyorčané, tak už tohle řešit ani nemusíme od pátku. smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:31Od: Forehand
Zverev na Djokoviča herne mal, z prvých 4 setov bol herne v troch lepší, prehral si to v hlave. A rovnako hlava rozhoduje v piatom sete, on psychicky silný jedinec nie je. Stači si pozrieť koncovku finále s Thiemom, kde nedopodával zápas, TB bol komický z oboch strán. Dom tiež nie je zrovna mentálny titán, ale staviam ho vyššie ako Zvereva.
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:36Od: Herbert_Hoover
Souhlas. Je to labil. A kdo ví, jestli se to nakonec i neprojektovalo do jeho vztahu s miss Šarypovovou, ale samozřejmě to nevím, nebyl jsem tenkrát s nima v hotelovém pokoji..

Za mě Saša princ Masters, i když vlastně má jen o jeden víc než Meddy, ale prostě na dva sety může porážet elitu, ale grandslamy jsou pro něj stále velký rybníček. 0:11 proti top 10 je brutus.
[ Reagovat ]
13.09.2021 14:03Od: paddy Nová generace
tady už měla dávno být, spíš je ostuda, že se tak nestalo
Je ostuda mladých, že letos dominoval 34letý dědek

Big3 umřela na stáří než na kvalitu soupeřů smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:01Od: baggik
smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:35Od: PetaM
Být ve 34 dědkem ... Rozkošné.
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:53Od: Herbert_Hoover
Nic nereálného. Máš dítě v 17 a to má dítě taky v 17, páč geny většinou nevychč.iješ. smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:05Od: PetaM
Jasně, ale svět nejsou Gilmorova děvčata.
[ Reagovat ]
13.09.2021 20:37Od: Pe3k
To je škoda.
[ Reagovat ]
13.09.2021 20:42Od: Herbert_Hoover
Tak já znám taková "Gilmorova" děvčata dokonce dvě smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 12:39Od: Patik
Ja mu verím..Corettja to povedal dobre..to čo on musel cítiť posledné mesiace to si my ani žiadny tenista nevieme predstaviť..nikto by nemal ani mrknúť brvou keď sa ten chlap rozplače ako malý a povie že cíti úlavu alebo smútok..klobúk dole a fakt rešpekt predtým ako bravúrne to zvládal každý jeden GS aj keď mu nefandili..
[ Reagovat ]
13.09.2021 14:00Od: No-le
Děkuju.smile Konečně trochu lidskosti. Většinou jen zde jen jízlivosti a sarkasmus...
[ Reagovat ]
13.09.2021 14:00Od: Anonym
Děkuju.smile Konečně trochu lidskosti. Většinou jen zde jen jízlivosti a sarkasmus...
[ Reagovat ]
13.09.2021 14:00Od: No-le
Děkuju.smile Konečně trochu lidskosti. Většinou jen zde jen jízlivosti a sarkasmus...
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:02Od: spaniel
Kde byla tva lidskost, kdyz jste malem okradli Medvedeva o prvni GS? Si bucel doma s nima co?
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:23Od: Nola
divaci v NY su najviac neukazneni v dejinach, ak to ma nieco spolocne s Novakom, tak si zasluzis ospravedlnenie od jeho celkom objektivnej fanynky.... na sklonku kariery mu zacali fandit smile, to sabou sebou pre mna mimo chapania, Fed si to uzival kamkolvek sa pohol, nemusel ani hrat, ale v kazdom finale, kde mohol Novak ziskat GS titul boli proti nemu, tak prestan reptat ako taky maly Janko, sme predsa dospeli ludia a Medved hral fantastikcy a dramu nepripustil, za mna velka poklona k jeho vykonu
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:50Od: Herbert_Hoover
Ale houby, fandili tomu, aby byli součástí historie...nešlo o Noleho, ten je jim úplně ukradený jako celou kariéru, ale když můžou být u toho, že se bude sahat do historických zápisů, newyorská směska chce být u toho...
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:51Od: Herbert_Hoover
Za mě je spíš k pozastavení, že Novak byl jejich dirigentem a ještě je roztleskával, místo aby se zachoval jako férový chlap a třeba je utišil, že to není fér.
[ Reagovat ]
13.09.2021 15:58Od: Nola
:D, mas to v hlave poriadku? aspon si konecne priznal farbu - vies ake to musi byt, ked sú divaci v zapasoch na 90 percent na strane supera? Rafa to nedal na vlani na ATP cupe a stazoval sa na neukaznenych fanusikov, si predstav, ze by v takejto atmosfere hral trebars Rafa ako Novak... inak citala som super clanok este pred USO, ak ho najdem tak ho postnem, je to o B3 a pristupe medii k hracom, tak pravdive
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:08Od: Nola
https://sport.pravda.sk/tenis/clanok/599416-zapadna-tlac-nasadila-djokovicovi-masku-darebaka-ako-kedysi-lendlovi/

rozhovor s objektivnym americkym novinarom....
skus oponovat, ak mas argumenty smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:28Od: Forehand
Takže on tú rozhodkyňu netrafil do krku, to len maska a médiá. No dobre, budem vedieť.
[ Reagovat ]
14.09.2021 11:20Od: Tomas_Smid_fan
Oponovat se samozřejmě dá a nedá mi to a i příliš práce:
Ohledně Lendla - ano, jeden z nejlepších hráčů historie, nebyl tak populární jako jiní, ale prostě se na něm podepsal komunismus, neměl americký úsměv a nebavil lidi, takže nic divného

O tom, že No1, srdíčkář a vzor pro děti v psychu rozmlátí raketu novináři nemají psát?smile A to jako proč? Zvláštní uvažování, a to pominu, že si v US zakládají na svobodě slova, takže si můžou psát, co chtějí...

Komentovat rozhodnutí rozhodčích poslat Jokera ven z předchozího USO, sice může, ale moc nechápu jeho nesouhlas, když sám připouští, že to bylo podle pravidel v pořádku.

Pár názorů má ok, ale jinak je to čudn? chrob?k...
Nejvíc mě asi zaujala poznámka o Sebově backhandu, který má mít díky tátovi správně naučený, na rozdíl od většiny amerických hráčů, které ho tam učí blběsmile
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:27Od: Forehand
Lol Nolka. Mám pocit, že si nepochopila pointu. Djokovič hecoval ľudi v nešportovom správaní. Rozumeno?..

Ved je to čisté ako krištáľový sneh, to, že sa mu väčšinou nefandí neznamená, že ich musí v tomto hecovať.
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:42Od: Nola
ak som si dobre precitala prispevky, tak ty si zapas nesledoval *47 ,zrejme ti postovy holub oznamil spravu, ze Novak mal tu moc hecovat divakov proti Medvedovi a oni mu to zozrali aj s navijakom, precitaj s porozumenim clanok, ktory som postla.... napriek tomu chapem tvoje pocity...

mas velku moc prekrucat fakty smile vies, ze Fedex a Novak boli NO1 dlhsie ako Rafa, prave kvoli tomu, ze sa dostavali do finale GS castejsie ako Rafa, aj ked ho nakoniec prehrali.... vies, ze su si navlas podobni prave kvoli konzistencii, vzdy som mala radsej Rafu, ale vzdy som sa viac bala v zapasoch vs Fedex na harde a trave smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:56Od: Herbert_Hoover
Já jsem taky zápas nesledoval, ale existuje něco jako záznam. Ten si spustíš a světe div se, vidíš vše, co se událo, hezky nepřekroucené. smile

Mít moc...jak jako moc? I kdyby nemohl s diváky nic dělat, jde o to, jak se k tomu velvyslanec daného sportu postaví přeci. A on se k tomu postavil po svém. Buď mlčel nebo je naopak hecoval. Nedal najevo, že to není ok, co dělají. A z tvé reakce vlastně proto, že si neužil dostatečné sympatie nikdy? smile Jo, tak to ho obhajuje. Je to šílené stejně jako výsledek finále. Každopádně jsem rád, jak to dopadlo, než jsem viděl zápas, bylo mi Novaka snad i líto.
[ Reagovat ]
13.09.2021 17:48Od: Forehand
Takze sa dostali do 30 finále a Rafa do 28 preto lebo bol menej svetova jednotka?..:)

Nolka, ty si královna :)
[ Reagovat ]
13.09.2021 17:50Od: Forehand
No vidis, vzdy sa sa Nadala nebála a práve Nadal vyhral 5 finále s Djokovicom, Federer jedno :)
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:32Od: Herbert_Hoover
A to je snad nějaké tajemství, že Novaka nemají rádi a že fandí proti němu? Si dnes objevila Ameriku? smile To je jako bych řekl, že sníh studí. Převratné zjištění. Nicméně reaguješ mimo kontext, mně jde o to, že hecoval legitimně nesportovní publikum, které bučelo do servisu. Kdyby měl nějaký morál, tak se zachová férově nehledě na to, že trpí deficitem přízně. Jasně, takže psí hlavu nasadili Djokovicovi protože je Srb, vůbec ani z třetiny ne proto, jak se mnohdy na kurtu chová. Nebo že se prosadil až byli fanoušci rozděleni mezi Fedala..
[ Reagovat ]
13.09.2021 23:08Od: Tomas_Smid_fan
smile
[ Reagovat ]
13.09.2021 16:33Od: No-le
???
[ Reagovat ]
14.09.2021 09:00Od: spaniel
Nola, bud si to neviděla nebo si zaslepenejsi nez turista.
Takhle se nikdy nechovali. Ani v 2015 finale Fed-Nole. Toto bylo nejhorsi, co jsem kdy videl. A on? On je hecoval. Tady vubec nejde o to, zda mu fandili, to je mne u p. Je to ubozak, porad chce byt milovam, porad resi pro neni, ale uplne prehlizi, co na kurtu predvadi.
[ Reagovat ]
14.09.2021 10:46Od: Tomas_Smid_fan
Ještěže netrefil tu ballgirl, protože pak by se řešilo, jak nevyhrál CYGS kvůli spiknutísmile
[ Reagovat ]
14.09.2021 13:34Od: Amputace
On nejenže je hecoval, on se dokonce v závěru nechal dojmout, protože si to vyložil, že mu jakože fandí :D Hodně často jsem se ho tady v poslední době zastával (hlavně pokud jde o ty mediální hony na jeho osobu), ale tady se opět ponížil až na úplné dno. A tak se domnívám, že to má s většinou diváků, kteří nejsou přímo jeho fanoušky - udělá něco, čím si konečně získá sympatie, aby se vzápětí nějakou hloupostí dostal zase na začátek; a tak to má prakticky celou kariéru, takže není divu, že těch fanoušků má podstatně méně než Fedal, protože začíná de facto pořád od nuly. Včera nicméně jasně ukázal, že skutečný respekt k soupeři mu vůbec nic neříká - a to zrovna touto vlastností jsem si myslel, že disponuje.
[ Reagovat ]
14.09.2021 19:24Od: Tomas_Smid_fan
No Srdjan ho to určitě nenaučilsmile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist