Djokovič v Astaně na úvod zničil Garína a protáhl turnajovou neporazitelnost na 12 zápasů

  • ATP ASTANA - Novak Djokovič zahájil své působení v Astaně suverénní výhrou 6-1 6-1 nad Cristianem Garínem, s Chilanem vyhrál i čtvrtý vzájemný souboj bez ztráty setu a protáhl svou halovou neporazitelnost na pět zápasů a turnajovou na 12. vítězství. O čtvrtfinále se největší favorit utká s Boticem van de Zandschulpem.
    5. 10., aktualizováno | Aktuality |  63 komentářů
    Novak DjokovičNovak Djokovič 
     

Novak Djokovič kvůli odmítání vakcíny proti Covidu-19 absolvuje svůj teprve devátý letošní podnik a druhý po prvenství ve Wimbledonu a zisku 21. grandslamového vavřínu. Pětatřicetiletý Srb se do turnajového kolotoče vrátil před týdnem v Tel Avivu, v izraelské hale kraloval bez ztráty setu a jako jediný v sezoně triumfoval na všech površích.

Majitel 89 trofejí si skvělou formu přivezl i do Astany. V kazašské hale začal demolicí Cristiana Garína, s nímž i čtvrtý vzájemný souboj zvládl ve dvou setech. Chilanovi nenabídl jediný brejkbol, po obou servisech uhrál přes 80% bodů, pětkrát soupeři sebral servis a neprůstřelný byl i od základní čáry.

Rodák z Bělehradu tak protáhl svou halovou neporazitelnost na pět zápasů a turnajovou už na 12. vítězství. V dalším kole se největší favorit, který uspěl v 21 z posledních 22 duelů na individuálních akcích, premiérově střetne s Boticem van de Zandschulpem.

David Goffin se do hlavní soutěže dostal až jako lucky loser a v úvodním kole si vyšlápl na Carlose Alcaraze. Na skalp světové jedničky a vítěze nedávného US Open však nenavázal, v souboji o čtvrtfinále podlehl 6-3 1-6 5-7 Adrianovi Mannarinovi. Francouz se o semifinále utká s Andrejem Rubljovem (H2H 1-1).

Marc-Andrea Hüsler v neděli v Sofii zvládl své premiérové finále na turnajích ATP, ale v Astaně ztroskotal hned na úvodním protivníkovi. Švýcar za hodinu a pár minut schytal výprask 0-6 2-6 od Emila Ruusuvuoriho, který v dalším kole vyzve nasazenou dvojku Daniila Medveděva.

Nečekané potíže měl ve večerním utkání 2. kola třetí nasazený Stefanos Tsitsipas. Řecký favorit zdolal 19letého italského kvalifikanta Lucu Nardiho až ve dvou tie-breacích, když si v průběhu celého zápasu nevypracoval aní jeden brejkbol. O semifinále se utká v souboji hráčů Top 10 s Polákem Hubertem Hurkaczem, nebo s Kazachem Alexanderem Bublikem.

• ATP 500 ASTANA •
Kazachstán, tv. povrch / hala, 1.900.000 dolarů
středeční výsledky (5. 10. 2022)
• Dvouhra - 2. kolo •
Tsitsipas (3-Řec.) - Nardi (It.) 7-6(2) 7-6(3)
Rubljov (5-) - Zhizhen Zhang (Čína) 6-3 6-2
Mannarino (Fr.) - Goffin (Belg.) 3-6 6-1 7-5
Bautista (Šp.) - Kotov (-) 6-1 7-6(5)
• Dvouhra - 1. kolo •
Djokovič (4-Srb.) - Garín (Chile) 6-1 6-1
Čilič (9-Chorv.) - Otte (Něm.) 5-7 7-6(4) 6-2
Ruusuvuori (Fin.) - Hüsler (Švýc.) 6-0 6-2
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Luboš Zabloudil
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (63)
06.10.2022 05:19Od: Kozoroh
Co dodat, No1e hrál včera v Ultron módu. smilesmile
[ Reagovat ]
06.10.2022 09:25Od: Ondrej2280
Nikdy som ho nevidel v lepsej forme ako na 500vke v astane:)
[ Reagovat ]
05.10.2022 23:25Od: paddy
poslední zápas před šňůrou neporazitelnosti

jedno obyčejné čtvrtfinále smile
https://www.youtube.com/watch?v=EiSD31CUm8k&t=14309s
[ Reagovat ]
06.10.2022 09:24Od: Ondrej2280
To je to stvrtfinale kde zli divaci poskodili ježiška ,lebo mu nechceli fandit?:)...ale stylove zakoncenie zapasu:)
[ Reagovat ]
06.10.2022 12:23Od: Patik
a jeden z posledných zápasov pred šnúrou Nadalových porážok a výhovoriek smile
[ Reagovat ]
06.10.2022 12:58Od: Krisboy
Takhle se vysmívat zraněnému, že se nestydíš. smile
[ Reagovat ]
06.10.2022 13:49Od: Patik
hanbím sa..odpusťte pane..myslel som že je zdravý keď vyhral grandslam.
[ Reagovat ]
06.10.2022 13:51Od: Amputace
A co Novakův natržený břišák?
[ Reagovat ]
06.10.2022 14:14Od: Usm
Djokovic si břišák natrhl za stavu 2-0 a od té doby měl viditelné potíže a Fritz v pohodě srovnal na 2-2 a kdyby se nepodělal z toho, že by na AO mohl Djokovice porazit, tak to mohl dotáhnout do konce. Kdežto Nadal do médií plkal, jako kdyby byl na pokraji smrti a přitom běhal jak rybička
[ Reagovat ]
06.10.2022 14:34Od: Amputace
Já spíš narážím na to, že Djokovič si údajně natrhl břišák, ale pak s tím vyhrál v beast módu celý turnaj. Což je celkem směšně nerealistické.

Nadal jako rybička rozhodně neběhal. Navíc vynechával i antukové turnaje, což udělal naposledy kdy - 2004? Vše podřídil RG, kde hrál celou dobu pod injekcemi.

Měli byste si nejprve zamést před vlastním prahem, než kydat na Nadala.
[ Reagovat ]
06.10.2022 14:42Od: Ondrej2280
jasne,vyhral s natrhnutym brusnym svalom AO, taku koninu moze len fanusik djokovica napisat , nesebakriticky hlupak:)
[ Reagovat ]
06.10.2022 14:45Od: Amputace
Je to přece Ježíš - utrpení jej činí ještě silnějším :)
[ Reagovat ]
06.10.2022 19:54Od: Ondrej2280
Utrpenie a mainstream ho robia silnejsim:))
[ Reagovat ]
06.10.2022 14:48Od: woody
A vy jste lékaři? Nebo máte v ruce zprávu od lékaře Djokoviče? Nebo co máte v ruce, že toto tvrdíte?

Jo ahaaa, nic...
[ Reagovat ]
06.10.2022 14:58Od: Amputace
Já poukazuji na to, co řekl sám Djokovič. Samozřejmě, že to tak nebylo, a břišák natržený neměl. Nerozumím však, proč by zrovna fanoušci Djokoviče měli mít narážky na nějaké Nadalovy komentáře ohledně svého zdravotního stavu.
[ Reagovat ]
06.10.2022 15:15Od: woody
A jak to můžěš vědět?

Věta, saamozřejmé,že natržený břišák neměl, vypadá tak,že máš důkaz?
[ Reagovat ]
06.10.2022 15:27Od: Pe3k
Podle něho jsou "reálné" jen "zranění" co má Rafa smile
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:03Od: Amputace
Takže podle tebe s natrženým břišákem vyhrál AO?

V tom případě nechápu, proč by se měl někdo divit tomu, že Rafa pod injekcemi vyhrál RG...
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:08Od: Ondřej.Jirásek
a proč by nemohl? Muchová s tím samým zraněním porazila Barty, došla do SF a byla kousek od finále.
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:15Od: Amputace
Takže jinými slovy: to, že Djokovič vyhrál s natrženým svalem AO je v pořádku, kdežto to, že zraněný Nadal vyhrál RG, je podezřelé a šlo tudíž o výmluvy?
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:19Od: Ondřej.Jirásek
já jsem reagoval pouze na Djokoviče a AO, nepsal jsem, že je něco na Rafově triumfu na RG podezřelého smile
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:22Od: Amputace
Chtělo by si to možná přečíst celé včetně toho, na co jsem vlastně reagoval. Proč by v případě Djokoviče nemělo jít o výmluvy a v případě Nadala ano? Potažmo naopak.
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:23Od: Ondřej.Jirásek
já ale reagoval jen na tvůj dotaz ohledně Djokoviče a AO, to je celé, měj se.
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:14Od: Kozoroh Re: Amputace
Borg v roce 1976 vyhrál Wimbledon s natrženým břišním svalem, a to bez ztráty setu. Před každým zápasem si nechal píchnout injekci proti bolesti. Tudíž vyhrát grandslam s natrženým břišákem není zas takové sci-fi, jak se ty domníváš.
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:20Od: Amputace
O to, co si myslím o tom zranění, vůbec nejde. Ale fascinuje mě, jak u jednoho hráče se vítězství v turnaji se zraněním bere jako přirozená věc, zatímco u jiného hráče se zranění bagatelizuje a považuje za výmluvu. Viz: "hanbím sa..odpusťte pane..myslel som že je zdravý keď vyhral grandslam."

Že by měření dvojím metrem? Zajímavé, že zrovna od fanoušků Djokoviče.
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:42Od: Kozoroh
Nadal v minulosti častokrát svaloval důvody svých proher na zranění. A lidi vůči tomu začali být víc podezřívaví v porovnání s ostatními tenisty včetně Djokera, vidí v tom agendu, systém výmluv, který si Rafa za ty roky vybudoval.
[ Reagovat ]
06.10.2022 16:58Od: DJOKERTHEGOAT
Přesně. Na letošním RG to dotáhl tak daleko, že pofňukával nad koncem kariéry a z turnaje na pár dní udělal svoji poslední akci. To jak posléze běhal ve ČF/SF a F již dnes víme. Je to plačka.
[ Reagovat ]
06.10.2022 17:17Od: Amputace
Jo, jak tam běhal? Djokovič s natrženým břišním svalem běhal ve finále s Medvěděvem ještě úplně jinou ligu. Být fanouškem Djokoviče, po všech těch jeho záhadných MTO z minulosti, po turnaji vyhraném s natrženým břišním svalem, po problémy se zápěstím a týden na to ultra módu, bych téma nějakých předstíraných zranění vůbec nerozjížděl... Tohle bych pochopil od fanouška Federera, ale od fanoušků Djokoviče působí taková kritika dost pokrytecky. Co se zaměřit na vlastního koně a jeho minulost?

Žádnou poslední akci z toho neudělal. To jsou jen dezinterpretace toho, co opravdu řekl. Tedy v podstatě to, že je ve fázi, kdy každý turnaj už může být tím posledním. Což v jeho věku a vzhledem k problémům, které mu málem neumožnily startovat na RG a následně ho přinutily odstoupit z Wimbledonu, určitě není žádná výmluva, ale holý fakt.
[ Reagovat ]
06.10.2022 17:21Od: Patik
Djokovič si natrhol brušný sval nevieme do akej miery ho mal natrhnutý v ktorej časti sám Djokovič sa tomu nechcel ani vyjadriť a ani sa nevyjadril nikto nič nevedel novinárov poslal do hája..U Nadala to vedeli všetci do detailov na každej tlačovke to pri prvej príležitosti musel zdôrazniť pred zápasom s Djokovičom taktiež..pokiaľ sa ho nato neopýtali vytiahol to sám..každopádne je to úplne jedno Nadal to robil vždy vybudoval si sám povesť hypochondera.
[ Reagovat ]
06.10.2022 17:23Od: Amputace
Tak mi dej odkaz na tiskovku, kde to Nadal sám vytáhl, aniž na to byl dotázán.
[ Reagovat ]
06.10.2022 19:19Od: woody
Dej mi důkaz, že ten sval nebyl natržený?

Já jsem před RG říkal,že je Nadal největší favorit, že použije injekce, stejné to bylo podle mě 2020. Ale nikdy jsem ho za to nekritizoval, pokud je to povolené, ale tvrdit,že ten sval nebyl natržený, kdyz vubec netusis.. Jen tupa odvata, za to,že ti nekdo narknul koně..
[ Reagovat ]
06.10.2022 19:38Od: Amputace
Máš pravdu. Byla to jen odveta a snaha o vyrovnání vah. Nevidím důvod, proč by se zranění jednoho mělo brát vážně, a zranění druhého znevažovat. Zvláště když vynechal turnaje, když byl naprosto očividně zraněn v zápase se Shapovalovem a když následně sám přiznal, že na RG bude hrát jen díky injekcím.
[ Reagovat ]
06.10.2022 19:44Od: Ondrej2280
Tupy si ty,keby si mal niekedy natrhnuty brusny sval,tak sa neotocis na posteli a nie ,ze potom este odohras 4 kola na AO.Len blb moze takejto stupidite verit ,ale v podstate to zodpoveda charakteru jezisa zo srbska ,podrazak a podvodnik, a to je dovod toho preco mu fandia len podobne typy ludi.
[ Reagovat ]
06.10.2022 19:53Od: Pe3k
Lol ty si tupý hater smile
[ Reagovat ]
06.10.2022 19:56Od: Ondrej2280
Takze si sa prihlasil k podrazactvu a stupidite:)
[ Reagovat ]
06.10.2022 19:59Od: Pe3k
Ne jen se ti směju, to je celé smile
[ Reagovat ]
06.10.2022 20:09Od: Ondrej2280
Tak dostatocne hlupy na to si...takze moze byt:)
[ Reagovat ]
07.10.2022 14:34Od: turista
Mám tě v močáku.
[ Reagovat ]
07.10.2022 08:12Od: woody
S Amputaci se da normlane diskutovat, ale Ty jsi uplne mimo..
[ Reagovat ]
07.10.2022 14:34Od: turista
smile
[ Reagovat ]
06.10.2022 19:46Od: Ondrej2280
Na to nemusis byt lekar,bud klamal alebo klamal.Pekne to povedal Busta na tlacovke,ze djokerove MT su na smiech celemu okruhu ATP.
[ Reagovat ]
06.10.2022 14:37Od: Ondrej2280
a s kym to stvrtfinale djoker prehral ?:) nikdy som nepocul o ziadnom hracovi co by plakal kvoli tomu, ze mu nefandia ludia...:) proste ked si hňup, nebudu ti ludia fandit..a moze o tom vyplakavat celu karieru...
[ Reagovat ]
06.10.2022 15:33Od: Krisboy
Jistý Nick Kyrgios si stěžuje často, že mu málo fandí jeho tým a diváci mu prokazují málo respektu. Ale ten nemá čím pochopit, že je to jeho vina. Ježíš hloupej není, tomu by to dojít mohlo.
[ Reagovat ]
05.10.2022 21:32Od: Ondrej2280
Urcite ano,ked takto porazil Garina,tak je podla mna uz neporazitelny:))
[ Reagovat ]
05.10.2022 20:59Od: Tennisfan77
Djokovic když zapne ten svůj mod, tak prohraje nejdříve někde na antuce, Netusim kdo ho porazi, nikdo na to nemá. Na jaře je zase světová jednička úplně na pohodu.
[ Reagovat ]
06.10.2022 07:29Od: woody
Kěž ny jsi měl pravdu smile

Přál bych si, aby měl šanci zase hrát na všech GS.
[ Reagovat ]
05.10.2022 18:04Od: turista
Gratulace Novaku Djokovičovi. Vyhraj to tam celé a dolep už konečně toho Nadala, Novaku! Má náskok už jen 3 titulů, z toho 1 GS.
[ Reagovat ]
05.10.2022 19:16Od: Patik
myslím si že on dolepí aj toho Connorsa..keď šiel do Viedne kvôli postu jednotky pôjde na pár takýchto turnajov aj kvôli rekordu v počte titulov.
[ Reagovat ]
05.10.2022 23:46Od: turista
Bylo by to dobře kdyby Nole dolepil i Connorse a změnil stav věcí. Ten Connors už tam sedí 33 let a pořád se o něm píše jen kvůli těm 109 titulům. O Lendlovi moc ne. A přitom byl lepší.
[ Reagovat ]
05.10.2022 17:23Od: Pe3k
Viděl jsem druhý set a to byl teda válec. Pokud Djoko udrží takovou "formu" může se stát že do konce sezony neprohraje jediný zápas. Jediný kdo by jej mohl sejmout je Gyros a s tím se nepotká. Jsem hlavně zvědavý na semíčko s Medvěděvem a turnaj mistrů.
[ Reagovat ]
05.10.2022 18:06Od: turista
To by potěšilo po té nekonečné letošní tenisově-covidové politice a následné Rafamánii.
[ Reagovat ]
05.10.2022 16:16Od: makro99
vždycky mě to zarazí, když vidím, že hraje kdesi na pouťáku v Kazachstánu a je 4. (!) nasazenej....
[ Reagovat ]
05.10.2022 21:01Od: GaelM
Možná právě proto tam jel, aby nasbíral nějaké body a nepropadl se ještě hlouběji...
[ Reagovat ]
05.10.2022 15:52Od: Patik
Keď vidím akú hru predvádza Djokovič na kurte ako chytá formu a ako víťazí aj keď zatiaľ len proti slabším hráčom mám pocit že to čo sa dialo na turnajoch kde neštartoval fakt definitívne nemalo žiadnu hodnotu..Djokovič je naozaj merítko na drvivej väčšine turnajov.
[ Reagovat ]
05.10.2022 16:17Od: Ereinion
tak bez vakcinačních omezení by byl na 99% stále světovou jedničkou...vždyť vynechal půlku sezóny, za Wimbledon mu nedali 2000 bodů a na Alcaraze stejně trácí jen asi 3000 bodů...
[ Reagovat ]
05.10.2022 16:24Od: Patik
tak to už o niečom svedčí..ale verím že budúcu sezónu nastolí nielen v rebríčku rovnováhu.
[ Reagovat ]
05.10.2022 16:54Od: Marduch
Asi by sis měl dát studenou sprchu:) Po pauze nadržený Djoko smázne několik béček a céček a ty vyvádíš, jak kdyby dal Felixe, Tsipa a Carlita za sebou.
[ Reagovat ]
05.10.2022 17:09Od: DJOKERTHEGOAT
Ti tři jsou vážně nějaké měřítko? :D
[ Reagovat ]
05.10.2022 17:25Od: Marduch
Měřítko je náš Jirka, ale nechci to řikat nahlas.
[ Reagovat ]
05.10.2022 17:19Od: Pe3k
FAA ho jediný porazil smile
[ Reagovat ]
05.10.2022 17:23Od: Patik
Djokovič sa k tomu zápasu vyjadril že nemohol hrať naplno skrz zápästie..do akej miery je to pravda alebo výhovorka to vie asi len on.
[ Reagovat ]
05.10.2022 21:33Od: Ondrej2280
Vyhovorka:)nic menej,nic viac:)
[ Reagovat ]
05.10.2022 23:12Od: wojtop
A aby ta vyhovorka vyzerala doveryhodne, tak akurat v tomto zapase naschval mizerne podaval.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist