Federerův (poslední) návrat? Bude to mít těžké, mladí mu nedají ani míček zdarma, říká Novák

  • Když se tenisoví fanoušci v červenci podívají na žebříček ATP, poprvé za 25 let jim tam bude chybět jedno jméno. Roger Federer. Rodák z Basileje, který v létě oslaví 41. narozeniny, vypadne kvůli nedostatku bodů. Jedna z největších legend svého sportu nehraje už od loňského července a má za sebou několik operací kolene, končit ale prý stále nehodlá. Jak zvládne plánovaný návrat? "Bude to mít nesmírně těžké. Bude hrát s kluky, kteří mají o dvacet let míň a budou se na něm chtít vytáhnout," říká pro TenisPortál.cz někdejší česká jednička Jiří Novák.
    9. 6., 15:15 | Aktuality |  71 komentářů
    Roger Federer (© AFP)Roger Federer (© AFP) 
     
  • Profil hráče

Federer je v posledních dvou letech spíš výjimečným hostem turnajů než jejich pravidelným účastníkem, neřkuli favoritem. V roce 2020 stihl, kromě charitativní exhibice s věčným rivalem Rafaelem Nadalem, jen šest klání na Australian Open. Pak podstoupil operaci kolene, první ze tří za poslední dva roky.

Zatím naposledy se objevil v loňském Wimbledonu, kde ve čtvrtfinále prohrál s Hubertem Hurkaczem. 25letý Polák vyprovodil poraněnou švýcarskou legendu ve třech setech, v posledním dokonce Federerovi nadělil kanára. Nebyl to hezký pohled a fanoušci začali spekulovat - je tohle smutný konec jednoho z velikánů bílého sportu?

Sám Federer to letos na jaře vyvrátil. "Směřuju svůj comeback do konce léta, možná začátku podzimu. Cítím se mnohem lépe, ale dva měsíce jsem chodil o berlích. Takže začnu trénovat od nuly," vzkázal na Instagramu. Od té chvíle se kromě tréninku soustředí i na charitativní činnost, naposledy na konci dubna navštívil školu v africkém Malawi, kterou pomohla vybudovat jeho nadace.

Vůbec poprvé v bohaté kariéře švýcarský expres vynechá Wimbledon, který osmkrát opanoval. Klíčovým měsícem by pro něj mohlo být až září. V O2 Areně v Londýně se odehraje Laver Cup, u jehož založení Federer stál. Má být součástí týmu Evropy, kde se proti výběru světa má postavit po boku Rafaela Nadala. Po Roland Garros ale víme, že nejistá je i Španělova budoucnost - vítěz 14 titulů z French Open už nechce hrát dál pod znecitlivujícími injekcemi, které otupují bolest z degenerativního onemocnění levé nohy.

Federer také oznámil, že v říjnu se představí na turnaji v rodné Basileji. "Snad to bude odrazový můstek k tomu, aby odehrál více zápasů v roce 2023," řekl pro Tennis World čtyřnásobný semifinalista Wimbledonu Tim Henman. "Věřím, že ho brzy uvidíme. Je velmi blízko konci kariéry, tím jsem si jistý, ale doufám, že ještě bude mít možnost zahrát si na největších turnajích," doplnil 47letý Brit. "Turnaj v Basileji bude spíš loučení s domácími fanoušky," tuší naopak John McEnroe.

Zásadní otázka ale zůstává stejná: Může těžce zkoušené tělo a třikrát operované koleno Rogera Federa ještě vydržet zátěž vrcholového tenisu? "Je samozřejmě mimořádný hráč, ale po třetí operaci kolene a výpadku na celou sezonu to bude mít nesmírně těžké," říká pro TenisPortál.cz někdejší přední český tenista Jiří Novák. "Bude hrát s kluky, kteří mají o dvacet let míň a budou se na něm chtít vytáhnout. Teprve až nastoupí na kurty, uvidíme, jestli bude schopen ještě vyhrávat grandslamové zápasy na tři sety, nebo bude vypadávat v prvním či druhém kole."

Novák tuší, že Federer bude mít mnohem těžší výchozí pozici, než po první výraznější pauze v roce 2016. "Vrátil se tehdy po první operaci kolene a hned udělal ohromný úspěch a vyhrál Australian Open. Ale to měl 35 let, ve 40 je to složitější. Bude potřebovat zápasovou praxi, tréninkové zápasy mu samozřejmě turnaje nikdy nenahradí. V tom má štěstí, že začíná Laver Cupem, kde se hraje na dva vítězné sety, je to spíš exhibice. Takže to nebude zas tak ostrý start, ale i tak mu bude několik týdnů trvat, než se dostane do plné zátěže," říká 47letý bývalý tenista.

Bývalá pětka žebříčku ATP má s Federerem bilanci čtyř výher a pěti porážek. Poprvé se utkali ve Wimbledonu 1999, kdy Novák předčil tehdy 18letého Švýcara v pěti setech. Teď očekává, že nastupující generace kolem Carlose Alcaraze či Caspera Ruuda bude ikoně z Basileje dávat pořádně zabrat. "Ve 40 letech určitě bude o tisícinu, desetinu sekundy pomalejší než při prvním návratu před šesti lety. Mladí kluci mu najednou nedají míček zdarma, budou ho prohánět zprava doleva. I když je neskutečně talentovaný, jeden z nejlepších hráčů historie, bude to proti nim mít hodně těžké," odhaduje Novák v rozhovoru pro TenisPortál.cz.

Někdejší česká jednička se na Federerův návrat těší, zdráhá se však předpovědět, jestli nás čekají poslední měsíce jeho bohaté kariéry. "Pro světový tenis by bylo samozřejmě super, kdyby ještě hrál. Ale kdyby prohrával v prvních kolech, bylo by to takové znevážení celé kariéry," říká Novák. "Možná to fakt bude jeho poslední sezona, ale dokud ho neuvidíme hrát a nedá třeba nějaké oficiální prohlášení, nemůžeme to vědět." Možná už za pár měsíců, na startu Laver Cupu, budeme mít indicií víc.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Livesport
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (71)
10.06.2022 14:46Od: Mayo
Starý dedulo nemá Boha pri sebe, už som aj zabudol aký to bol dobrý tenista smile
[ Reagovat ]
10.06.2022 15:01Od: Stan_Borowitz
Dedulo dostane injekciu na znecitlivenie staroby a všetkých ich tam prefacká...
[ Reagovat ]
09.06.2022 18:37Od: Rafanbest
AO 2023 bude jeho. Samozřejmě finálový boj s Rafou.smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 18:32Od: paddy Nadal attends graduation ceremony at his academy
dobrá zpráva - Ruudovi prodloužili stipendium na další rok

štěstíčku je třeba jít na proti
#RG22final smile smile

https://www.youtube.com/watch?v=3fzo0xWtVcE
[ Reagovat ]
09.06.2022 18:31Od: brixner Bude to jináč...
To já, kdybych s nim hrál, budu hrát pěkně pomálu, uctivě, podávat jako Sara, vobčas ňákou tu dvojchybku, forhendíky bych hrál ty, co mam vokoukaný vod Petry, za dropšotama bych běžel chůzí, páč v tomdle je ténis spravedlivej - moje chyba=soupeřův bod, lobíkoval bych zásadně na stranu, kde budu mít na tribůně kámoše, páč takovej malej kulatej suvenýrek v kapse je cool a kdyby se Roger přecejenom ňák zadejch nebo, nedej Bože, pajdnul by, nabíd bych mu na střídačce, že klidně eště zvolnim anebo mu pošeptam, že Rafovi určo ňáká ta včelička zbyla v šuplíku, dyť číslo na něj má! Doufam, že ty mladý fakani si todlencto vemou k srdci, Roger už toho času moc nemá, ale voni habaděj, a to válka neválka!
smile

smile

smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 18:34Od: paddy Re: která sousedka je v jináči?
brixi, brixi...smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 19:21Od: brixner
Tfujtajxl, si mě vylekal...
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.06.2022 18:19Od: Stan_Borowitz
No, jsem na to fakt zvědavej. Návrat vyhlížím spíš s obavami než nadějemi.

Ale třeba Švýcaři taky najdou nějaké zázračné injekce na ta kolena a tak, jsou nakonec farmaceutická velmoc...
[ Reagovat ]
09.06.2022 18:18Od: paddy Strokes of Genius
a world-class documentary capturing the historic 13-year rivalry between tennis icons Roger Federer and Rafael Nadal

smile
https://www.youtube.com/watch?v=YSKzK4aKGoI
[ Reagovat ]
09.06.2022 20:05Od: Tennisfan77
Tohle je genialita, respekt.

Hodne lidi si mysli, že rivalita Nadala s Djokovicem je tenisový Olymp, není, na FEDAL tohle nemá ani zdaleka.

To bylo poslání, vyssi moc.
[ Reagovat ]
09.06.2022 23:25Od: Patik
Fed-Djo je úplný masterclass.. Na Nadala vedia obaja zahrať ale proti sebe musia vytiahnuť všetko čo majú..
[ Reagovat ]
09.06.2022 23:36Od: Ondra979
nektere zapasy Fed - Djo jsou samozrejme top, i kdyz Fedal je taky skvely, o tom zadna, ale na FEd Djo to nema..staci se podivat at uz na W14, nebo USO 11, nebo nektere zapasy na masters, treba myslim Toronro 2010 bylo skvele, Shanghai 2014 nebo Cinncy 2015, IW 2015, Paris 2019 a nektere dalsi..neuveritelne takticke a mentalni bitvy, Fed sice casteji prohraval, ale i tak uzasne
[ Reagovat ]
09.06.2022 23:49Od: Patik
Wimbledon 19 smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 23:58Od: Ondra979
jasne, ten neni zrovna oblibeny..ale taky tam patri..nejradsi mam asi nektere zapasy z masters, a pak USO - at uz USO 07, kde mladicky Djokovic sehral docela vyrovnany zapas a naznacil svuj potencial..i USO08 az po smolne USO10, 11 ale zapasy top a samo RG 11
[ Reagovat ]
10.06.2022 00:05Od: Ondra979
a k ten Wimbledonum - W12 sice Fed vyhral, ale tento zapas zas tak hezky nebyl, kvalitnejsi a lepsi je uricte W14. a jeste bych pridal AO11, sice prohral ve trech, ale kvalita hodne velka..a zajimavy je i AO07 s mladickym DJokem, ktery ho zde prekvapive porazil uz o rok pozdeji - tam mozna sehrala roli mono, ale i tak je ten zapas docela zvlastni..jakoby predznamenal nektere jejich zapasy v pozdejsich letech ktere pak Fed prohraval
[ Reagovat ]
10.06.2022 08:35Od: Tennisfan77
Tak zápasy Federera s Djokovičem byly co se kvality týče absolutní TOP. FEDAL bylo takové poslání - líbivá realita.

Když si vezmu v potaz jenom fakt, že Federer byl prakticky svého času jediný hráč na světě, který vůbec měl na to, se s Djokovičem na hardu/trávě měřit.

Třeba 2011 mu zastavil tu šílenou šňůru - to bylo tehdy na RG, USO hrál pět setů, v jeho nejlepší sezóně 2015 ho porazil dokonce 3x v sezóně.

Nadal vyloženě tahal housara, ten se nechytal vůbec, ani na jednoho.
[ Reagovat ]
10.06.2022 09:59Od: Paixx
2015 byla nejhorší sezóna kariéry.
2011 Nadal porážel všechno co mu přišlo do cesty, včetně třeba demolice Federera v Miami nebo v jeho oblíbeným Cincinnati, akorát vždycky prohrál finále s Djokovicem. Zbytek sezony s výjimkou 2017 Nadal Federera vždy porážel téměř všude
[ Reagovat ]
10.06.2022 09:59Od: Paixx
To Cincinnati jsem si spletl s 2013 moje chyba
[ Reagovat ]
10.06.2022 10:42Od: Tennisfan77
Nadal na hardu skončil v lednu 2014, od té doby se jeho úspěchy odvíjely pouze od toho, zda potká Djokoviče s Federerem, nebo ne.

Ostatně od té doby vyhrál Dauhá přes Monfilse, Stuttgart přes Monfilse s Troickim, nějaké to Toronto přes Fogniniho nebo mladého Tsitsipase a jedno USO přes Medveděva na vzestupu.
[ Reagovat ]
11.06.2022 09:31Od: cesc444444
Ty jsi fakt borec :D :D :D. Nadal na hardu skončil v lednu 14... :D

Souhlasím s tím, že od té doby jsou jeho výsledky závislý na tom, jestli potká Djokoviče, nikoli však Federera, toho tam prosimtě netahej :) . S tím totiž prohrával jen v sezóně 17, jak jistě dobře víš. Nastartovalo to již zmiňované osudné AO. Bůhví jak by se to všechno odvíjelo nebýt toho, ale to už je teď jedno. Můžeme tedy připočíst i jednu porážku v hale (suverénně nejhorší podmínky pro Nadala a nejlepší pro Federera) v roce 15 (suverénně nejhorší rok Nadalovy kariéry a Federer, jak ty říkáš, ve formě, kdy byl jedinný schopný konkurovat Djokovičovi - souhlasím s tím) v Rogerově milované domovské Basileji. I přes tyto okolnosti Nadal Federerovi pěkně zatopil a dostal ho do vyrovnanýho třetího setu.

Takže dal jsem si tu práci a našel jsem všechny tituly Nadala i Federera z hardu (včetně haly!!!) z velkých akcí od ledna 14. Asi se budeš divit, ale není v tom takový rozdíl ;).

Nadal:
USO T 17
Toronto T 18
Montreal T 19
USO T 19
AO T 22

3x GS, 2x Masters

Federer:
Cincinnati T 14
Šanghaj T 14
Cincinnati T 15
AO T 17
IW T 17
Miami T 17
Šanghaj T 17
AO T 18
Miami T 19

2x GS, 7x Masters

Takže jak vidíš, silný vliv na to má zmíněná sezóna 17... Další velký faktor je počet účastí na těchto akcích. Nebojím se říct, že Federer jich bude mít o hooodně víc. Nicméně mi to tak drastický rozdíl (na čirého antukáře ;)) nepřijde.
[ Reagovat ]
11.06.2022 09:40Od: cesc444444
A pokud přidáš i finále...

Nadal:
AO F 14
Miami F 14
AO F 17
Miami F 17
Šanghaj F 17
AO F 19
IW F 22

3x GS, 4x Masters

Federer:
IW F 14
Toronto F 14
IW F 15
USO F 15
Montreal F 17
IW F 18
Cincinnati F 18
IW F 19
TM F 14
TM F 15

1x GS, 7x Masters, 2x Turnaj mistrů

a stále mi to nepřijde tak hrozný :/...
[ Reagovat ]
11.06.2022 09:50Od: cesc444444
a nakonec ostatní tituly a finále...

Nadal:
Doha T 14
Peking F 15
Doha F 16
Acapulco F 17
Peking T 17
Acapulco T 20
Melbourne T 22
Acapulco T 22

3x titul ATP500, 2x titul ATP250
2x finále ATP500, 1x finále ATP250

Federer:
Brisbane F 14
Dubaj T 14
Brisbane T 15
Dubaj T 15
Brisbane F 16
Dubaj T 19
Basilej T 14
Basilej T 15
Basilej T 17
Rotterdam T 18
Basilej T 18
Basilej T 19

9x titul ATP500, 1x titul ATP250
2x finále ATP250

Jak jsem psal výše, máš tam i halu. Bez ní by na tom byl Federer pomalu hůř jak Nadal... Chápu, že rejpeš a máš z toho prdel, ale zkus se příště prosimtě držet faktů :) . Co by takovej Federer dal za tyhle čísla na antuce viď ;).
[ Reagovat ]
10.06.2022 10:46Od: Tennisfan77
Jakoby ta finálová porážka na USO 2013 Nadala totálně zastavila, on od toho dne neuhrál na hardu s Djokovičem set, to je šílený masakr.

Fakt by mě zajímalo, co za tím je.
[ Reagovat ]
10.06.2022 21:00Od: Paixx
Rychlost, po roce 2013 přišla krize až do roku 2017, což byl rok kdy Djokovič v podstatě neexistoval a pak už byl Rafa pomalý, což je na hardu znát mnohem víc.
Když bylo oboum 25 a byli na vrcholu, tak Rafa velký zápasy na hardu spíš vyhrával
[ Reagovat ]
11.06.2022 07:57Od: cesc444444
Šílený to je, to bezesporu. Míň důležitosti bych dával čtyřem zápasům z let 15 a 16, tam byl Nadal prostě mizernej a prohrával s kdekým. Celkem je to 9 zápasů a 19 setů, pokud počítám teda i halu. Ano, je to masakr, ale zní to líp jak 9 let (ano kamile, 9, nikoliv 10 :)...)

No a co za tím je? Djokovič je prostě na hardu lepší :D. Od sezony 11 povýšil svůj tenis na jiný level, našel na Nadala zbraně, dostal se mu do hlavy... Jeho tenis je na hardu účinnější (rychlejší), především platí právě na Nadalův styl a Rafa nestíhá. V neposlední řadě nutno dodat, že Djokovič proti němu hraje vždycky fantasticky...
[ Reagovat ]
11.06.2022 08:01Od: cesc444444
A když si porovnáš jejich top tenisy na hardu (nemluvě o podání), vyjde ti z toho jako vítěz vždycky Djokovič. Pokud tedy on zahraje na maximální úrovni, nemá Nadal šanci. Ten naopak musí předvést svůj top a doufat, že Djokovič bude mít špatnej den. Takhle to prostě je, ikdyž se mi to jako fandovi Nadala neříká s radostí :D.
[ Reagovat ]
11.06.2022 10:01Od: cesc444444
a další věc je, že spolu 3,5 roku na hardu nehráli. Takže ve skutečnosti je to 5,5 roku, co ho neporazil (nevzal set).
[ Reagovat ]
11.06.2022 11:06Od: Rafaeoli25
smile
[ Reagovat ]
11.06.2022 14:31Od: cesc444444
Sorry, zapomněl jsem na ATP cup 2020. Takže je to 2,5 roku, co se nepotkali a 6,5 roku, co ho Nadal neporazil.
[ Reagovat ]
10.06.2022 10:09Od: Patik
Fedal zápasy boli všetky podľa jednej šablony na laváka sa hrá vždy špecifický tenis..ale zápasy s Djokovičom nemali žiadny algorytmus to bolo ako šachová partia pri ktorej obaja taktizujú ale zároveň to bola poriadna prestrelka hlavne zo strany Federera.
[ Reagovat ]
10.06.2022 16:36Od: Ondra979
nj, vidim to dost podobne. ty zapasy i po 2011 byt je Fed pak uz casteji prohraval jsou nektere neuveritelne nadherne bitvy a je to lepsi nez Fedal, byt ten ma taky svoje kouzlo..jen si ale vem, ze Roger mel fakt pech - na USO11 neskutence, byt si za to muze samozrejme i sam, ale bez Djokerova stesti na tom returnu by se do finale, kde sice Nadal prohral ve ctyrech, a nelze z toho vyvodit, ze Fed by to byl urcite vyhral, ale byl by to minimalne vyrovnany zapas..no a na RG 11 - zapas uzasny, jenze zrovna na RG, kde ve finale cekal NAdal..to si ten vykon mohl vybrat treba v Australii a bral by titul, takze zase smolik...o W19 ani nemluve, nebo i AO05 a USO09 - naprosto zbytecne prosustrovane grandslamy, mely z toho byt minimalne 2 tituly navic..
[ Reagovat ]
11.06.2022 11:12Od: Rafaeoli25
Mě upřímně bitvy Djokera s Rogerem tolik nebavily, finále Wimbledonu 08 je prostě jinde a i finále 07 stavím výš než finálové mače 14, 15 a 19.
[ Reagovat ]
09.06.2022 23:39Od: Ondra979
a urcite jeste USO09
[ Reagovat ]
11.06.2022 11:08Od: Rafaeoli25
Zcela subjektivní, za mě byly nejzajímavější zápasy Nadala s Federerem, top byly finále Wimbledonu 08 a 07, ne 19, 15 a 14.
[ Reagovat ]
10.06.2022 11:01Od: Vlk-v-trave Re: fedal, nuda, nuda, nuda
Nadal s Federerem zametal na GS...na antuce, na hardu...vzdyt s nim nedokazal na tech povrsich ani jednou vyhrat na GS do 2017. :D
A jeste ho Nadal porazil na jeho trave...ve Wimblu.
Az v roce 2017 na GS udelal Fedex prulom. Jenze to byl Nadal uz slusne sjety...
Fedal je jen marketing pro nove generace fandu, aby vubec ten tenis nejake mel.

Nadal byl, a je jasne lepsi, --- vysledkama na GS vs. Fedex. A GS vzdy tvorili tu nejdulezitejsi rivalitu.

Ale jestli bych mel na nekoho vic cumet a ztracet svuj zivotni cas a prostor, jasne... obetuji ho jednoznacne pro Fedexe, misto Nadala. Ale to nema nic spolecneho s tim, ze jejich rivalita na GS byla nudna...krom travy. Jenze TRAVA je proste trava:) Tam neni nuda nikdy:) A plno jinych zapsu bylo paradnich, nejen jejich...duely.
Aspon za mne.
[ Reagovat ]
10.06.2022 11:25Od: Tennisfan77
Tu H2H neskutečným způsobem ovlivňuje antuka, jinak je to vyrovnaný.

AO - 1:3
FO - 0:5
W - 3:1
USO - xxx

Ale souhlasím s faktem, že Federer se měl zejména z BH přizpůsobit mnohem dříve, raketu změnil někdy 2013, měl to udělat 2008-2009, byl by na tom z BH úplně jinak.
[ Reagovat ]
10.06.2022 12:01Od: Vlk-v-trave
Tak, ja nemam trebas nic proti antuce, ale takovy ten antukarsky styl ala Kuerten je uz proste pase...se uz neda hrat... zmenilo se naradi, povrch sel uz pred nimi vic do hardu, nova skola hry atd.

Spis si myslim, ze ho mel dost v hlave, a nedokazal ani na tom hardu v AO ho prehrat, nejen diky BH.

Pochopitelne klobouk dolu, ono se vratit po pauze a v roce 2017 ukazat, to co dokazal...to je majstrstyk.

Tu antuku ale nemuzes jen tak vyhodit z toho celkoveho pohledu na GS.

Fakt Fedexe zachranuje ta trava, a jeho neskutecny navrat 17.

Trava je jediny povrch, kde to s nim ma pozitivni... proto fans Nadala travu totalne znevazuji a plivou nani kudy chodi... ale zase fans Fedexe to delaji casto s antukou... jenze ironie toho vseho je, jestli jde o GS, kdyz odhodis tu antuku a travu, tak jakby furt 1:3

Je tedy otazka, kdyby se potkali vice na GS na hardu pred 2017 zda by ty stats nebyly pro Fedexe jeste spis horsi...vim spekulace... ale nedokazat ho prehrat 3x na hardu na AO, ktery byl pro Fedexe privetivejsi nez USO... no... neco mi tam vzdy svankovalo:) nejen BH.
[ Reagovat ]
10.06.2022 12:29Od: Tennisfan77
Máš pravdu.

Hele jako FedFan se neostýchám absolutně uznat, že nebýt sezóny 2017, potažmo 2018, tak je Federer statisticky úplně v jiné pozici, než je ku příkladu teď, tam to bylo rozhodující pro H2H, obecně pro GS, bilanci na nich.

Komentátor to po proměněném MB na AO17 říkal přesně.

"This is it, now, and over Rafa, this means too much for him"

A je to pravda, s odstupem času se to AO17 dá označit jako největší GS Federera, nakoplo ho to k dalším dvěma, škoda toho Wimblu, ale co už, mě to mrzelo tehdy, teď už vůbec, 20 bylo důležitějších, než 21.

Problém trávy je, že se hraje krátce, chybí na ni Masters, tam by se ta čísla srovnala.

Rafa vede sice H2H na antuce, ale kdyby bylo na trávě srovnatelně Masters, dokázal by na ni Federera přehrávat, speciálně třeba na takové trávě, která je v Halle, Stuttgartu?

Nemyslím si, tam by ta H2H byla pro Rogera silně pozitivní, samozřejmě Rafa by se nemusel k němu ani dostat, věc druhá.

Já antuku neznevažuju, Federer měl smůlu na faktor Nadal, pořád je to hráč, který vyhrál FO a byl ve finále kolikrát? 5x? Vždy prohrál právě s Nadalem, to není ostuda, naopak to z něj dělalo svého času druhého nejlepšího antukáře na okruhu.

A pořád je Roger jediný hráč, který dal kdy na antuce Nadalovi kanára a to myslím 2x.

Těch proměnných je prostě hodně, nevíme, jak by to vypadalo na USO, AO souhlas, tam je Federer dokonil, faktem je to, že Nadal tam hrál prostě vždy skvěle - dokud nepotkal Djokoviče, ono deset let bez získaného setu na hardu proti Srbovi hovoří za své.
[ Reagovat ]
10.06.2022 21:04Od: Paixx
Škoda toho Robreda v roce 2013, to by Rafa vedl i na US open
[ Reagovat ]
10.06.2022 21:05Od: Paixx
Nebo 2011, to by taky dost pravděpodobně Rafa vyhrál
[ Reagovat ]
11.06.2022 08:08Od: Ondra979
2011 by byl otevreny zapas, nikdo nevi,jak by to dopadlo, talze toto jsou jen kecy rafa fanatics..
[ Reagovat ]
11.06.2022 08:14Od: cesc444444
Opět špatná čísla, ale už to nemůže určitě nikoho překvapit... Kanára mu dal jednou a to v zápase, kdy Nadal vyhrál první set 6:2, potom se ale projevil problém s puchýři, který se samozřejmě časem zhoršoval a zápas se už jen dohrával resp. Nadal ho "odchodil".

A druhá nepravda již notoricky známá... Necelých 9 let bez získaného setu na hardu s Djokovičem, nikoliv 10.

Nechci aby to znělo jako výmluvy, ale když už s něčím argumentuješ, říkej prosím pravdu :) .
[ Reagovat ]
10.06.2022 16:30Od: Ondra979
tohle tvrdim taky, je to velka chyba ze to neudelal driv..verim, ze by ty stats ted mel o neco lepsi..minimalne na hardu, tam na to herne mel ,ale ta psychika pak tam hrala po w08 a ao09 svou roli vcetne toho BH..ze to mohlo jit dokazal v roce 17, a jak by to vypadalo na USo je cista spekulace, to se nikdy nedozvime a je to skoda
[ Reagovat ]
11.06.2022 08:08Od: cesc444444
Samozřejmě, že jsi opět Nadalovi jedno vítězství na FO ubral :D...

A co to jako je za argument? Odečteme antuku a je to vyrovnaný... :D Pobavilo :D. Taky můžu říct odečteme trávu a je to 1:9, kdy ještě ta jedna porážka je v pěti setech, kdy byl Nadal totálně zavařenej z předchozího brutálního semifinále s Dimitrovem, ale i v takovým stavu dokázal být brejk nahoře v pátým setu a jednoznačně to měl dopodávat...

Když už chceš něco odečítat, nemůže to být top povrch jednoho nebo druhýho. Buďto odečíst oba (v tomto případě antuka a tráva) anebo odečíst ten neutrální (hard).
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:55Od: raron
...já na něho už úplně zapomněl...smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:17Od: Pe3k return of the king
How Federer "Casually Destroys" Tennis' Greatest Talents without Breaking a Sweat is Terrifying!

https://www.youtube.com/watch?v=DPdousf2FgQ
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:00Od: aape
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sport-tenis-nadalovy-injekce-v-parizi-na-tour-de-france-by-to-byl-doping-205468

S tím souhlasím, nelíbí se mi vítězství za každou cenu jen kvůli rekordnímu počtu GS titulů vlastně díky dopingu..
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:06Od: FulnekUltras
tenis tím jen potvrzuje svou maloburžoazně konzumní "individualitu" mezi většinou ostatních sportů smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:16Od: goodtennisfan
Zakomplexovanej cyklista se srovnává s GOAT tenistou? smile

Definice dopingu: "Zamýšleným efektem dopingu je zejména bezprostřední zvýšení výkonu nebo urychlení regenerace při tréninku."

Nadalovi to nic nezvýšilo ani neurychlilo, jen ztlumilo bolest...nechce si náhodou pan cyklista stěžovat, že v superbiku je dovolené mít motor a v cyklistice ne? smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:31Od: aape
jde o to, že kromě snížení citlivosti to i zvyšuje výkon
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:38Od: goodtennisfan
To asi myslíš ten motor na biku, viď? S tím souhlasím, nějakej nárust výkonu tam asi bude smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:39Od: aape
nikdo není nadčlověk, proč by to nemohl porovnat, Lance Armstrong byl taky "goat", dokud nevyšlo na světlo proč, a tady je někdo goat i přes oficiální vyžívání dopingu..
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:42Od: goodtennisfan
Pravda, čekám, až Valention Rossi vrátí všechny svoje tituly z MotoGP - tuším, to bude už brzy smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 16:48Od: Patik
veď už je to také verejné tajomstvo..už v minulosti bral zakázané látky ktoré mu musela odobriť Wada..vraj kvôli kolenu..neboj sa španieli si dobre chránia svojích hráčov a ich dobrú povesť..aj keby mu niečo našli svet sa to nedozvie..možno tak o 5-10 rokov.
[ Reagovat ]
09.06.2022 17:30Od: Ereinion
jj to samý u Sereny...spousta těchto top hráčů má různé pochybné "výjimky"
[ Reagovat ]
09.06.2022 23:11Od: turista
Mají zdravotní vyjímky. Akorát Nole bez včeliček nesměl v Melbourne a v Americe hrát.
[ Reagovat ]
09.06.2022 20:16Od: turista
No Rafa Nadal udělal pořádný krok k pohybu s pomocí invalidního vozíku. Hrát na krev RG 2022 při aktivitě Müller-Weissova onemocnění bylo holé bláznovství.
[ Reagovat ]
09.06.2022 20:23Od: vavrinec
To je určitě pravda, ale protézy jsou dnes na velmi vysoké úrovni, takže to nebude přinášet nějaké zásadní omezení pro civilní život. Snad jen plavání a vodní sporty vůbec, tam to bude mít své limity.
[ Reagovat ]
09.06.2022 22:55Od: brixner
No, hlavně, aby byly z ňákýho vodlehčenýho matriálu, von Rafa bude nejspíš chtít ty rolangarrosy zavokrouhlit na dvacet, že prej teprve teď si rozumí se svojí pálkou...smilesmile
[ Reagovat ]
09.06.2022 23:28Od: Patik
Už len to ze ma relatívne mladý človek protézu není dobre.. Ma pred sebou minimálne 30 rokov života myslím si.. Stojí mu to zato ten jeden dva GS? Normálnemu človeku nie.. Len gloryhunterovi..
[ Reagovat ]
09.06.2022 23:50Od: brixner
No, tak von asi nepřemejšlí vo jednom dvou GS, ale spíš tak vo 5-6 kouskách ještě, je to prostě nenažranecsmile

Byla by ale prdel, kdyby ho ještě pořádně vopíchali injekcema a nakonec by z toho byl kalendářní Grand Slam! Mě vosobně by z toho normálně jeblo!smilesmile
[ Reagovat ]
11.06.2022 11:16Od: Rafaeoli25
O jaký protéze tu proboha mluvíte? Bože smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 15:28Od: annah
Bylo by úžasné vidět krále opět na kurtu. Ale kdyby to mělo vypadat jako u sira Mury, tedy první nebo druhá kola a odjezd, tak to snad radši ne...
[ Reagovat ]
09.06.2022 15:38Od: Tennisfan77
100% souhlas, já věřím, že v tomhle má Roger trošku větší soudnost.

Pokud bude hrát stylem, že třeba na AO dojde do QF, tam rupne ve čtyřech setech s Aliassimem, Zverevem, tak řeknu ok, dobrý.

Ale pokud ho bude rušit Cachin a podobní hráči šestého sledu, tak ať se na to rovnou vysere.
[ Reagovat ]
09.06.2022 18:04Od: turista
Tak vypadávat v prvních kolech to už nemá Federer zapotřebí. Lord Andy si po umělé kyčli už zahrál i finále a vyhrál dokonce titul. Federer a Nadal zcela naplnili své kariéry. Lord Andy ze zdravotních důvodů musel své ambice vzdát. Hraje pro radost a hlavně z důvodů aby aspoň částečně navázal na nit která se přetrhla. U něj je to opravdu jiné než u Big 3, kteří jsou do jisté míry saturováni svými megaúspěchy.
[ Reagovat ]
09.06.2022 18:12Od: paddy Re: Lord
"Jean! Jean, přines mi pušku!"
"Lord jde na lov, pane?"
"Ne! Jdu vyměnit služebnictvo!"
[ Reagovat ]
09.06.2022 15:26Od: Tennisfan77 Jen detail
Federer po návratu vyhrál AO2017, ne 2016.
[ Reagovat ]
09.06.2022 15:31Od: Ondřej.Jirásek
první velká pauza 2016 a poté vyhrál AO, takže 2017, sedí ;) Akorát tam p. Novák popletl věk, což mu nezazlívám, federerovi bylo 35 :D
[ Reagovat ]
09.06.2022 15:32Od: Tennisfan77
Mě tam právě neseděl ten věk smile, ale dobrý, beru zpět. smile
[ Reagovat ]
09.06.2022 15:57Od: Ondřej.Jirásek
díky za upozornění ;)
[ Reagovat ]
09.06.2022 15:31Od: annah
Píšou, že "po první výraznější pauze v roce 2016". A ta opravdu byla v tom roce.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist