Karacev a Struff jsou v Madridu poprvé v semifinále Masters. Zopakují si souboj z kvalifikace

  • ATP MADRID - V semifinále turnaje Masters 1000 dojde poprvé v historii na reprízu souboje z kvalifikace. Na antuce v Madridu se poprvé mezi čtyřku nejlepších na takto velkém turnaji prodrali Aslan Karacev a lucky loser Jan-Lennard Struff. Karacev dnes zvládl duel debutantů ve čtvrtfinále Masters proti Zhizhen Zhangovi, Němec Struff překvapil skalpem světové pětky Stefanose Tsitsipase.
    4. 5., aktualizováno | Aktuality |  31 komentářů
    Aslan Karacev (© AFP)Aslan Karacev (© AFP) 
     

Aslan Karacev ještě před dvěma lety prožíval nejlepší období své kariéry, po senzačním postupu z kvalifikace do semifinále Australian Open posbíral tři trofeje z akcí ATP a vyšplhal se až na 14. místo světového hodnocení. Loňskou sezonu ovšem zakončil s vysoce negativní zápasovou bilancí 18-31, nedařilo se mu ani na začátku té letošní a v žebříčku se propadl až na současnou 121. příčku.

V Madridu prožívá znovuzrození, zajistil si návrat do Top 100 a včetně kvalifikace vyhrál už sedm zápasů, dohromady v nich ztratil jediný set. V dnešním souboji debutantů ve čtvrtfinále turnajů série Masters porazil 7-6(3) 6-4 prvního čínského čtvrtfinalistu podniků této kategorie Zhizhen Zhanga a navázal na skalp krajana Daniila Medveděva.

Statistiky zápasu Karacev - Zhang

V utkání odvrátil všechny tři brejkbolové hrozby (stav 0-40 ve třetím gamu), sám se dostal jen ke dvěma šancím a jednu z nich využil. V tie-breaku prohrával 0-3, ovšem nepříznivý vývoj sedmi body v řadě otočil a po 102 minutách znovu vylepšil své maximum na Masters.

"Především jsem spokojený se svým stavem. Vrátil jsem se na vrcholovou úroveň, hraju dobře, cítím se dobře. Zápas od zápasu je to těžší a těžší. Myslím, že je to spíš o psychice, musíte být soustředěný na každý bod, protože tenhle hráč vám nedá žádné body zadarmo," prohlásil Karacev v pozápasovém rozhovoru.

Devětadvacetiletý rodák z Vladikavkazu je teprve sedmým hráčem, jemuž se podařilo z kvalifikace projít do semifinále antukového Masters (prvním po 18 letech). Jediným ruským finalistou v historii Mutua Madrid Open je vítěz ročníku 2004 Marat Safin, tehdy se hrálo na betonu v hale.

O své největší finále v kariéře, na okruhu ATP první od loňského ledna a celkově páté, si zahraje s Janem-Lennardem Struffem (h2h 1-0), kterého před devíti dny přehrál ve finále kvalifikace.

Dva kvalifikanti se v semifinále turnaje Masters 1000 utkají teprve potřetí v historii (od roku 1990). Poprvé to dokázali Radek Štěpánek a Max Mirnyj v Paříži 2004, podruhé se to povedlo Richardu Gasquetovi a Christopheru Rochusovi v Hamburku 2005. Karacev a Struff jsou však vůbec prvními tenisty, kteří si v semifinále takhle velkého turnaje zopakují střetnutí z kvalifikace.

33letý Struff si dnes zahrál čtvrtfinále podniku Masters potřetí v kariéře a na druhé akci po sobě. A poprvé uspěl, když finalistu z roku 2019 a loňského semifinalistu Stefanose Tsitsipase zdolal 7-6 5-7 6-3, připsal si Řekův již třetí skalp a popáté v kariéře porazil člena Top 5.

Německý tenista během zápasu odvrátil 9 z 10 brejkbolů a jediná šance na brejk, kterou ve čtvrtém gamu třetího setu využil, mu stačila k vítězství. K němu si pomohl 46 winnery a pouhými 25 nevynucenými chybami.

"Byla to pro mě těžká výzva. Věděl jsem, že pokud chci Stefanose porazit, musím předvést tenis na hranici svých možností," komentoval čtvrtou třísetovou výhru v řadě Struff, který si zajistil posun na 32. místo světového žebříčku, pouhé tři pozice za své maximum.

Struff bude proti Karacevovi usilovat o své teprve druhé finále na okruhu ATP. To dosud jediné předloni na domácí antuce v Mnichově prohrál.

"Aslan hraje úžasně, v kvalifikaci mě tu snadno porazil. Já v tom zápase nehrál svůj nejlepší tenis, ale hlavně jsem prohrál se skvělým soupeřem," zavzpomínal Struff na nedávný souboj v kvalifikaci, ze které se nakonec do hlavní soutěže dostal jako lucky loser. Šťastný poražený kvalifikant se do finále podniku Masters 1000 dosud nedostal, do semifinále se prodral jako teprve třetí.

Pátý hráč světa Tsitsipas už více než 10 měsíců čeká na svůj 11. titul. Naposledy triumfoval loni v červnu na trávě na Mallorce, od té doby byl pětkrát ve finále a neuhrál v nich ani set.

První semifinálovou dvojici vytvořili už ve středu domácí obhájce titulu Carlos Alcaraz a Chorvat Borna Čorič.

• ATP MASTERS 1000 MADRID •
Španělsko, antuka, 7.705.780 eur
čtvrteční výsledky (4. 5. 2023)
• Dvouhra - čtvrtfinále •
Karacev (-) - Zhizhen Zhang (Čína) 7-6(3) 6-4
Struff (Něm.) - Tsitsipas (4-Řec.) 7-6(5) 5-7 6-3
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Luboš Zabloudil
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (31)
05.05.2023 22:03Od: Mony Kar-Struff
V takovém vypjatem zápase každá zdravotní indispozice je smrtící.. Tohle má Stuff doma
[ Reagovat ]
05.05.2023 22:32Od: Nola
je to Struff :D, nevyhral jediny zapas proti B3, ma 33 rokov, nikdy nevyhral ziadny turnaj... to je neuveritelne ako klesla uroven panskeho tenisu, nie, ze by som uberala tenisove zrucnosti Struffovi, ale predsa nemozes v 33 rokoch dosahovat vrchol.... ak to bude takto pokracovat, Alcaraz nebude mat supera ako Federer vo svojej ere....
[ Reagovat ]
05.05.2023 22:40Od: JohnB
Ty vle co to meleš, proč bys nemohl jako? To máš v zásadě ty nejlepší roky - jsi zkušenej, máš nahráno..
[ Reagovat ]
05.05.2023 22:54Od: Nola
co melem? Struff, ktory bol fackovacim panakom celej B4 vo finale M1000? to sa moze stat iba v slabej ere Next gen, ma 33 rokov a normalne rozmyslam, ze Nishikori, Raonic, Dimitrov,... boli ovela lepsimi hracmi ako dnesna Next gen, a aj era ich vekovo rovnocennych superov bola ovela lepsia - Berdych, Ferrer, DelPotro, Medvedev je jednorozmerny hrac na harde, Rublev dostane nalozene od starcov na GS, Tsitsipas dostava nalozene od kdekoho, Ruud ? ostatnych nemenujem radsej, zostal Alcaraz, na ktoreho nemaju, ak sa nevyprofiluje Rune a Sinner, uvidime znovu eru Fedexa, ak Carlitos nebude mat ziadne zdravotne problemy
[ Reagovat ]
06.05.2023 17:22Od: Amputace
Jak je tedy možné, že v té vrcholné éře big3 hrál například semifinále AO naprosto nevýznamný Chung Hyeon, jehož (pomineme-li tento úspěch) vrcholem je 3 kolo GS a čtvrtfinále Masters? To ten Struff hrál alespoň semíčko Miami nebo čtvrtfinále Wimbledonu. Jestli zrovna na tomto příkladu chceš demonstrovat nějakou slabou konkurenci, tak jsi tedy ještě víc mimo než obvykle. Protože v každé éře najdeš tyto případy.
[ Reagovat ]
06.05.2023 18:04Od: Nola
Chung vyhral Nextgen final ako vobec prvy hrac, poznas vobec jeho pribeh? zranenia ho pripravili o celkom slusnu karieru.... bol mladik, ked hral tieto zapasy, ktore spominas, co to ma spolocne so Struffom, ktory ma 33 rokov a zaziva vrchol kariery? ja ho nepodcenujem, len konstatujem, ze dnesna Nextgen je uplne neskodna
[ Reagovat ]
06.05.2023 19:55Od: Amputace
To vážně argumentuješ juniorskými turnaji? Je plno tenistů, kteří byli jako junioři úspěšní a později se neprosadili. Namátkou mě napadá třeba Gasquet. Chung měl 21 let, když hrál ono semifinále AO, žádný zázračný wonderkid to také už nebyl. Tsitsipasovi, který patří k podle tebe neškodné next gen, je 24. Myslíš, že s Chungem z roku 2018 by Struff prohrál? Takové příběhy se zkrátka občas stávají, nedá se na tom nic moc demonstrovat. Kvalifikant Karatsev hrál v roce 2021 semifinále AO. Dle tvé logiky to tedy znamená, že v tom roce (kdy dominoval Djokovič) nebyla konkurence, když mohl úplný noname Karatsev z kvalifikace dojít do semifinále GS? No zřejmě nebyla, když mohl hrát finále Wimbledonu Berettini a semifinále AO Karatsev...

Jinak omlouvám se za mystifikace - Struff hrál semifinále Miami a čtvrtfinále Wimbledonu v doublu.
[ Reagovat ]
05.05.2023 22:53Od: IngStavinoha
vrchol v 33 letech - bez problémů smile
[ Reagovat ]
04.05.2023 23:41Od: NovacekTP
polsko-ukrajinská tenistka asi si vyhrajesmile
[ Reagovat ]
05.05.2023 06:18Od: jackiec
Budu doufat a těšit se až rozběhá na cihle uřvaného babochlapa v trenkách a vládnoucí královna tenisu potvrdí svou pozici.smile
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:55Od: jackiec
Myslel jsem že to Rublev, medvěd, Rune, Cipísek a spol. Carlitovi zkomplikují tu obhajobu, ale je to slabé,to je ten rozdíl mezi nimi, carlitos i když hraje špatně tak dokáže vyhrát, otočit set, i celý zápas, ostatní nějak ne.
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:56Od: s7RanG
Medvěd na antuce?
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:50Od: EllNino Zajimavy pribeh
Struff s Karatsevem se utkali ve finale kvaldy, a ted se utkaji znovu, tentokrat v semi :))) rarita jak od Warner Bros
[ Reagovat ]
05.05.2023 18:18Od: Tomas_Smid_fan
smile

Nevíš náhodou, co tam Princezna po prohře tak dlouho vysvětloval Bornovi?smile
Borna mi přijde ok, viděl jsem jen závěr zápasu a tam jsem si ničeho nevšiml.
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:47Od: EllNino Madrid
Tybrďo to je složení semifinále, Struff a Karatsev mají snový turnaj, v Madridu to prostě leti, pripomina mi to cestu Lucky Hradecke z roku 2012 nebo Aravane Rezai 2010 :))
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:48Od: s7RanG
Struff jako LL může vyhrát spoustu bodů a 650k dolarů. Hezky pěkně
[ Reagovat ]
05.05.2023 08:08Od: tromas12
Tak Karatsev už jednou sen zažil, když došel do SF AO
[ Reagovat ]
05.05.2023 11:44Od: Mony
Ano, Hraďa SF se Serenou na krásné modré antucesmile
[ Reagovat ]
05.05.2023 11:45Od: Mony
Arvane jsem taky viděl, a brzy pak po pár neúspěších se po ní slehla zem
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:44Od: RFanousek Struff Tsitsipas
Typický příklad zápasu, který vyhrál horší hráč. smilesmilesmile
Hnus. Jsem znechucený.
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:46Od: Krisboy
Nesmysl, Honza hrál skvěle.
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:47Od: s7RanG
Zřejmě neúspěšný sázkař. Neunáší.
Tenis to byl kvalitní. Tsisi nehrál dobře již s Thiemem
[ Reagovat ]
04.05.2023 23:38Od: RFanousek
V životě jsem nevsadil ani korunu.
Oba hráli výborně, ale Tsitsipas byl herně lepší, měl daleko více šancí na returnu, o x gamů při podání Němce se tahali dlouho. Bohužel Němec vždycky zrovna našel podání. Sám měl pouze jednu jedinou šanci a to mu stačilo.
[ Reagovat ]
05.05.2023 18:16Od: Tomas_Smid_fan
Cyp byl v některých chvílích jalový, jako už poněkolikáté v poslední době.
Jan hrál výborně a bral zaslouženě výhru.smile
[ Reagovat ]
05.05.2023 20:04Od: Nola
po 2.sete som bola presvedcena, ze musi vyhrat, bol lepsim hracom na prijme cele 2 sety, ale ako to uz v tenise chodi, nie je dolezite byt lepsim hracom cely zapas, ale vyhravat klucove body v zapase, to kym d Artagnan nepochopi, bude mozno prehravat zapasy, ktore by mal lavou zadnou z jeho pozicie vyhrat, a to je antuka jeho naj povrch
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:47Od: s7RanG
Zřejmě neúspěšný sázkař. Neunáší.
Tenis to byl kvalitní. Tsisi nehrál dobře již s Thiemem
[ Reagovat ]
04.05.2023 22:50Od: JohnB
Co chceš od fanouška Federera smile
[ Reagovat ]
04.05.2023 23:13Od: Pe3k
smile
[ Reagovat ]
04.05.2023 23:40Od: RFanousek
A co? Na to že jsem jeho fanoušek jsem taky náležitě pyšný. Z mladých je mi sympatický pouze Tsitsipas a právě proto mě ten průběh zápasu naštval. Toť vše.
[ Reagovat ]
05.05.2023 11:46Od: Mony
Co to meleš?
[ Reagovat ]
04.05.2023 19:53Od: Pavol To urobil veľmi dobre,
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist