Nadal a Federer v jednom? Alcaraz hodlá dokráčet na tenisový Olymp jako legendy, s nimiž ho srovnávají

  • Po turnaji v Madridu už se těžko najde někdo, kdo by pochyboval, že z Carlose Alcaraze vyrůstá tenisová hvězda. Mladičký Španěl ve své domovině vyprovodil velikány Rafaela Nadala (35) i Novaka Djokoviče (34) a ve finále smetl světovou trojku Alexandra Zvereva (26). Po dubnovém triumfu v Miami získal druhý titul z turnajů kategorie Masters 1000 a poskočil na šesté místo žebříčku ATP. A to je jen na začátku cesty, již si vytyčil.
    10. 5., 10:15 | Téma |  68 komentářů
    Carlos Alcaraz (© AFP)Carlos Alcaraz (© AFP) 
     
  • Profil hráče

Jako mnozí jeho vrstevníci snící o velkolepé tenisové kariéře si před sebe klade ty nejvyšší cíle, když říká: "Chci být světovou jedničkou, vyhrávat grandslamy i olympijské medaile." Jenže zatímco v případě většiny nadějných mladíků zůstane jen u slov, Alcaraz má podle expertů reálnou šanci, že jich dosáhne. Ostatně mnohé milníky už překonal, přestože minulý týden oslavil teprve 19. narozeniny.

Když koncem dubna vyletěl na deváté místo žebříčku, bylo mu přesně 18 let, 11 měsíců a 20 dnů. Stal se devátým nejmladším hráčem, kterému se to od vzniku žebříčku ATP v roce 1973 podařilo. Shodou okolností to dokázal v takřka stejném věku jako v roce 2005 jeho idol a krajan Nadal. Aby té symboliky nebylo málo, oba do Top 10 pronikli 25. dubna. "Že se mi povedlo dostat se do Top 10 ve stejném věku jako mému vzoru Rafovi, je působivé," uvedl k tomu Alcaraz.

Fanoušek fotbalového Realu Madrid a milovník šachů a golfu už okusil i grandslamové čtvrtfinále. Na loňském US Open postoupil mezi nejlepších osm v 18 letech a čtyřech měsících, což z něj učinilo druhého nejmladšího účastníka této fáze turnaje po Andrem Agassim v roce 1988. A na tomtéž grandslamu vyprovodil ve třetím kole tehdy třetího hráče světa Stefanose Tsitsipase (23) a stal se historicky nejmladším hráčem, který na US Open vyřadil člena elitní světové trojky od zavedení žebříčku ATP.

Kromě toho, že v útlém věku vyhrál už pět turnajů na okruhu ATP, se může pyšnit i dalšími úspěchy. Třeba tím, že nikdo před ním nedosáhl 50 vítězství na turnajové úrovni s tak malým počtem odehraných zápasů. Pravákovi z El Palmaru, města v regionu Murcia, stačilo k dosažení této hranice 70 utkání – Djokovič jich potřeboval 79, Nadal 81 a Roger Federer (40) 97. O tři zápasy víc než Alcarazovi trvalo pokoření mety pěti desítek výher Juanu Carlosovi Ferrerovi (42), který je už pátým rokem Alcarazovým trenérem.

Spolupráce s někdejším úspěšným tenistou, který v roce 2003 strávil osm týdnů na vrcholu žebříčku ATP, se jeví jako zásadní. Ferrero zvládá svého svěřence připravovat nejen fyzicky a takticky, ale umí mu i správně "nastavit" hlavu. "Dokáže mi říct, jak je těžké a kolik obětí stojí dostat se na první místo. Myslím, že jsem na správné cestě. Když na ní zůstanu a budu dál dělat vše tak, jak mám, bude šance, že se mi to podaří a půjdu dál nahoru," pochvaloval si nedávno Alcaraz a dodal: "Nemám žádné limity. Chci si to na hřišti dál užívat, stropu se zatím dotknout nehodlám."

Jestliže byste v jeho slovech cítili povýšenost či snad dokonce nafoukanost, jste na omylu. Alcaraze totiž provází pověst skromného a pokorného kluka, který kromě mimořádného talentu prokazuje i chuť tvrdě na sobě pracovat. "Vyletěl hodně rychle a proto na něj obzvláště teď na French Open bude upřena větší pozornost, než na jakou je zvyklý. Pracujeme na tom, abychom jeho mysl připravili na všechen ten humbuk a cirkus, který se kolem něj strhne," prozradil Ferrero.

"Hovoříme spolu o tom, v jakém vnitřním nastavení má chodit na kurt, jak se má chovat v krizových situacích. Chápe to, je přirozeně vyspělý. Musí se ještě naučit, jak to chodí, když vyhraje, ale i když prohraje. Že porážka není žádné drama, že se musí snažit zůstat takový, jaký je. Normální," popsal trenér, jehož žák opakovaně ujišťuje, že pýcha jej nepohltí. "Vždycky jsem byl normální kluk. Slávy se nebojím, jako člověk se nehodlám měnit."

Co se samotného tenisu týče, mezi hlavní přednosti Carlose Alcaraze patří tvrdý servis, velmi solidní bekhend a silný a zároveň přesný forhend. Dokáže měnit tempo zápasu, na svůj věk je takticky překvapivě vyspělý a má schopnost vyprodukovat v podstatě jakýkoli úder si umane. "Jeho forhend bezpochyby patří již nyní k nejlepším na okruhu. A nezapomeňme na jeho volej. Sice ho pořád může zlepšovat, ale je natolik dobrý, že mu bez problémů umožňuje chodit na síť," všiml si strýc a bývalý kouč Rafaela Nadala Toni Nadal. Ten se nezdráhá označit Alcaraze za příštího Rafu.

Podobné přirovnání slýchá mladičký Španěl z mnoha stran. A nebrání se mu. "Dřív jsem se tomu trochu bránil, ale postupně to začínám brát přirozeně. Když vás srovnávají s Rafou, znamená to, že děláte věci dobře. Vždyť je to jeden z nejlepších tenistů v historii a být s ním srovnáván je čest," vzkázal. Ani samotný Nadal nešetří na jeho adresu komplimenty. "Je mladý, má vášeň a energii. Má všechny předpoklady k tomu, aby vyhrál mnoho grandslamů a stal se světovou jedničkou. Já jako Španěl jsem rád za to, že někdo jako on zůstane na okruhu dlouho a dosáhne spousty věcí," prohlásil vítěz 21 grandslamů.

Ti dva se na okruhu potkali zatím třikrát, naposledy o uplynulém víkendu v Madridu. Výsledek znáte, Alcaraz nad Nadalem poprvé zvítězil (6-2 1-6 6-3). A některé jeho údery, například geniální prohoz při mečbolu, braly dech. Den poté si v tříapůlhodinové bitvě poradil s dalším členem velké trojky Djokovičem 6-7(5) 7-5 7-6(5) a stal se vůbec prvním hráčem, který oba tenisové titány dokázal porazit na jednom antukovém turnaji. "Že někdo v jeho věku hraje tak vyzrále a odvážně, je působivé. Zasloužil si vyhrát," vysekl mu Djokovič poklonu. Ve finále pak Alcaraz nedal šanci Zverevovi (6-3 6-1), připsal si 10. výhru v řadě a madridský turnaj ovládl jako nejmladší v historii.

Zároveň se stal nejmladším tenistou od roku 1990, který na jednom turnaji zdolal tři členy elitní pětky žebříčku ATP, a vůbec prvním teenagerem, jemuž se to podařilo. "Je skvělý pocit porazit všechny tyhle hráče. Vyhrát nad dvěma z nejlepších tenistů historie a pak nad Zverevem, světovou trojkou… Řekl bych, že to byl nejlepší týden mého života. Je mi devatenáct, což je asi klíč k tomu, že zvládám hrát dlouhé a náročné zápasy za sebou. Fyzicky se cítím skvěle," vyprávěl po finále v rozhovoru na kurtu.

"Dodalo mi to hodně sebevědomí a pro zbytek sezony vím, že můžu porážet i nejlepší hráče na světě," doplnil Alcaraz, který se v pondělním vydání žebříčku ATP posunul z devátého místa na šesté. "V tuhle chvíli je Carlos nejlepším hráčem světa," nechal se slyšet poražený madridský finalista Zverev.

Jak už bylo řečeno, řada expertů i fanoušků vidí v nastupující hvězdě mladší verzi Nadala. Ferrerovi však jeho svěřenec připomíná jiného velikána. "Hraje spíš jako Federer. Je těžké k Rogerovi kohokoli přirovnat, ale kdybych měl najít podobnost, Carlos hraje podobně agresivně a i on má hodně zbraní. Je variabilní, v tom je Roger nejlepší. Carlos může podobně jako on hrát na jakémkoliv povrchu a střídat styly," zamyslel se trenér.

Vzhledem k Alcarazově fantastické formě bude zajímavé sledovat, jak si povede na Roland Garros. A protože antuka patří k jeho oblíbeným povrchům a Ferrero, který v roce 2003 French Open vyhrál, jej na turnaj bezpochyby dobře připraví, dají se očekávat velké věci.

NEJMLADŠÍ HRÁČI V TOP 10 ŽEBŘÍČKU ATP
Aaron Krickstein (USA) 13. srpna 1984 17 let, 11 dnů
Michael Chang (USA) 12. června 1989 17 let, 3 měsíce
Boris Becker (Něm.) 8. července 1985 17 let, 7 měsíců
Mats Wilander (Švéd.) 12. července 1982 17 let, 10 měsíců
Björn Borg (Švéd.) 3. června 1974 17 let, 11 měsíců
Andre Agassi (USA) 6. června 1988 18 let, 1 měsíc
Andrej Medveděv (Ukr.) 7. června 1993 18 let, 9 měsíců
Rafael Nadal (Šp.) 25. dubna 2005 18 let, 10 měsíců
Carlos Alcaraz (Šp.) 25. dubna 2022 18 let, 11 měsíců
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Livesport
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (68)
10.05.2022 22:05Od: Patik
Zdá sa mi ta organizácia v Ríme nejaká zvláštna niektorí hráči čakajú v treťom kole zatiaľ čo ich súperi hrajú len prvé kolo.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:16Od: Rafaeoli25
Thiem pátá porážka po návratu, ač výsledkově to včera úplná katastrofa nebyla. Přesto tam mnoho světlých momentů nebylo a nevěřím, že na FO něco většího předvede. Snad tam alespoň dosáhne první výhry v sezóně, pokud ne, bude to s ním už hodně bledé a jsem zvědavý, jak se pak bude chytat na hardu, o trávě je zbytečné mluvit.
[ Reagovat ]
10.05.2022 18:26Od: turista
Někdy jsou ty návraty hráčů opravdu těžké.
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:49Od: safi1313
No možná bychom měli malinko ubrat. Ono bylo více talentů, kterým se připisovala zářná budoucnost ale aby po prvním vyhraném masterst ho někdo pasoval před BIG3, mi přijde přehnané.. pokud formu a lauf udrží 10 let, tak ok.. ale jeden vyhranej turnaj kde vyhrál nad nerozehraným Rafou a se štěstím dotáhl vítězství i se skomírajícím Djokovičem... zatím se spíše dá tvrdit, že to byla souhra náhod, než že je to nástupce a přemožitel BIG3
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:52Od: Rafaeoli25
V tom souhlas, na FO přijedou Nadal a asi i Djoker velmi dobře připraveni a právě tam se ukáže, kam až vystoupal. Pak ve Wimbledonu a na USO. Grandslamy dají tu nejlepší odpověď na otázku, jak silný už je.
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:19Od: RF46
Za ty šachy smile
[ Reagovat ]
10.05.2022 21:30Od: RFanousek
přesně... jsem závodní šachista, potěšilo.
[ Reagovat ]
10.05.2022 21:41Od: paddy
kolik máš elo?
[ Reagovat ]
12.05.2022 09:27Od: RF46
Ja rekreacni hrac, nejaky knizky doma mam, je to skvela hra. Nicmene me fascinuje, ze kdyz resim nejaky osobni problemy, jak jdu herne dolu.Coz je zrovna ted a nejsem schopnej porazit hrace, ktery by me driv neohrozili...je to normalni? smile
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:01Od: Rafaeoli25
On je opravdu mixem, ale celé Big3, nejen Rafy a Rogera. Z každého má kus a dohromady to vytváří působivý a nezdolný celek. Může se jim vyrovnat, má jejich náturu, nahrávat mu může i to, že třeba sám nebude muset většinu kariéry čelit stejně kvalitní konkurenci jako je on sám. Pak už bude záležet jen na jeho zdraví a šíří motivace.
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:06Od: Skeec
Bylo by hlavně pro tenis dobré, kdyby se našel nějaký konkurent. Někdo, kdo by tenis zase začal rozdělovat na dva tábory jako právě v případě zmiňovaného FEDALu.
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:43Od: Patik
Tomu ver Alcaraz by potreboval nejakého 18-20 ročného rivala na jeho úrovni nech navzájom posúvajú svoje limity a nech zabezpečia dobrú budúcnosť mužskému tenisu.
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:52Od: brixner
A nejlíp ze Španělsmilesmilesmile
[ Reagovat ]
10.05.2022 13:04Od: Patik
švajčiara alebo srba smile
[ Reagovat ]
10.05.2022 13:30Od: Skeec
smilesmile
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:18Od: Rafaeoli25
No zatím se mu ale nikdo nerýsuje, při vší úctě k Runemu např.
[ Reagovat ]
10.05.2022 18:28Od: turista
Úkol rozbít FEDAL dominanci Djokovič splnil víc než dobře. A nebýt zdravotních potíží Lorda Andyho bylo by to ještě zajímavější.
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:01Od: Frantz
Mladej ještě nic neobhájil a se už se z něj dělá pomalu legenda na úrovni Rafy..Až přijede na turnaj jako největší favorit, tak se teprve ukáže co umí! A letos na RG neudělá ani to semi, tipuju že se nedostane do druhýho týdne.
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:15Od: woody
No vzhledem k nasazení, by mě zajímalo kdo by ho měl v tom prvním týdnu sundat?
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:06Od: Frantz
ten extrémní tlak ho sundá
[ Reagovat ]
10.05.2022 18:25Od: turista
Alcaraze bych rozhodně nepodceňoval. Svoji vyjímečnost už dokázal a má hromadu času.
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:33Od: Patik
tricky oponent..možno si podvtrne zase členok zraní sa alebo nevydrží tlak..všetky oči budú naňom média mu budú klásť otázky..akoby si nesledoval tenis čo všetko sa môže udiať..
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:35Od: Rafaeoli25
A tenhle tlak Nadal a Djokovic nepocítili, když byli na začátku? Ty automaticky počítáš s tím, že je prostě slabší a asi ve všech ohledech než oni.
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:46Od: Patik
Ja osobne si myslím že nepocítili taký tlak ako teraz..lebo média sú v dnešnej dobe oveľa akoby som to nazval.. asertívnejšie arogantnejšie ? je ich viac a žijeme v dobe sociálnych sieti..doba je zlá verejnosť ovplyvňuje hráčov viac než kedykoľvek predtým..a určite vyvinie tlak aj sám na seba pretože ovládol posledné mesiace takže nebude chcieť zlyhať v prvých kolách..môj názor.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:22Od: Rafaeoli25
Tak ale myslím, že on je právě tím, kdo si tento tlak nepřipouští a ani si nevytváří pro nějjakýkoli prostor. Hodně se liší od dnešních mladých hráčů, kteří jakoby, to máš pravdu, byli dětmi těch sociálních sítí. Ne tak on, on má tu buldočí povahu, kdy pro něj existuje jen ten tenis, jako pro Nadala a Djokoviče, v tom se krom lepší hry a síly také liší od Tsipa, Zvereva a dalších. A určitě jako oni nesejde z cesty, má prostě v hlavě od začátku to, že se chce stát velikánem a legendou tohoto sportu, jako to měli od začátku i oni. To musí v člověku prostě být, to se nedá naučit, takoví jsou jedněmi z desítek milionů.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:19Od: woody
Podle mě dá první týden suše, s tím jak hraje by ho mohl sundat Novak, Rafa možná Tsisi.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:24Od: Rafaeoli25
Říkám, Nadal pokud se vyladí, bude favorit největší, za ním v závěsu Djoker a Alca, teprve pak Tsip. Jak Nadal, tak Nole ho porazit mohou, Tsip nemyslím.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:37Od: woody
Rozhodně, myslím, že uvidíme už teď v Římě, že Nadal bude největší favorit.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:43Od: Rafaeoli25
No Řím nám napoví, když ne přímo ukáže. Pokud ho Nadal vyhraje, pojede tam určitě jako velký favorit. I kdyby ale ne, tak s jeho schopností se na RG připravit, bude i tak o něco větším favoritem než Nole a Carlos.
[ Reagovat ]
10.05.2022 16:32Od: Patik
A keď Djokovic vyhra Rím cez Nadala tak budem hádať aj tak bude najväčší favorit nadal na RG co.
[ Reagovat ]
10.05.2022 19:44Od: Rafaeoli25
Tak Nole vyhrál Řím v roce 2008, 2011, 2014, přesto Nadal pak FO s přehledem vyhrál. Ano, letos je letos, přesto platí, že Nadal se na Paříž umí připravit jako nikde jinde.
[ Reagovat ]
10.05.2022 18:21Od: turista
Nevím. Ale Novak by ten titul z Říma potřeboval jako sůl. Dnes se dostal přes nebezpečného Karaceva. Idemo Novak!
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:03Od: Rafaeoli25
Do druhého týdne, přesně do čf se dostal už před rokem na USO. To není hráč, který se potřeboval na GS dlouho rozkoukávat.
[ Reagovat ]
10.05.2022 11:44Od: Krisboy
Konečně celý svět pochopí, co znamená slůvko FEDAL.
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:50Od: brixner
Přesně vystiženo!!! Alca je teď na vlně - OK. Ale kdyby čelil BIG3, kdo ví, jestli by měl výsledky, jako třeba Andy nebo Stan. Teď to vypadá, že je o level nade všemi, ale já myslím, že rozhodnou GS, tam pro něj budou Rafa a Novak(a možná i Cyp nebo Korda) neskutečný problém! A navíc - soupeři budou jeho hru číst lépe a lépe a fyzicky je na tom skvěle mnoho hráčů, takže...Každopádně v Paříži bude letos pod pěkným dozoremsmile
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:08Od: Rafaeoli25
Tak to byl ale i Nadal v roce 2005.
[ Reagovat ]
10.05.2022 11:21Od: peRFect
To je přesně ten blázinec, který mu může uškodit. Tyhle teorie o nových Jágrech, Nadalech, Schumacherech apod...většinou shořely jak papír.
Doufám, že u Carlita to bude jinak, jeho tenis je opravdu koukatelný a pořádně tenosiové vody rozčeřil.
[ Reagovat ]
10.05.2022 11:38Od: soloo
fakt je ze on je o uroven vyssie ako Zverev Tsitsi Thiem.
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:05Od: Patik
To nemôžeš tvrdiť..to nikto nevie.
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:16Od: soloo
kto z nich mal v 19 rokoch take vysledky? snad jedine Nadal..
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:36Od: Patik
zatiaľ to nemusí nič znamenať.. porovnávať v podstate ešte takého 18-19 ročného nováčika s hráčmi ako Tsitsipas Zverev alebo dokonca Thiem je podľa mňa prezatiaľ hlúposť pretože tí hráči sú rokmi ostrielaní celou big3 v rôznych sezónach na rôznych povrchoch na všetkých možných turnajoch kde mala častokrát celá big 3 perfektnú formu..Alcaraz takým veciam ešte nečelil to čo dosiahol je zatiaľ v uvodzovkách málo na nejaké posudky..od IW v podstate do Madridu..čo to je..to sú dva mesiace..len svetlý záblesk.
[ Reagovat ]
10.05.2022 13:44Od: soloo
berme vek 18-19 rokov o takych statistikach by mohli spominani snivat. fakt tam akurat Nadal mal take vysledky
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:04Od: Rafaeoli25
Přesně tak. A jaké byly diskuse tehdy, když jel Nadal na FO 05? Ještě je brzy brát ho vážně? Nepamatuji si..
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:39Od: Patik
To je fakt..úspech tu je..ale kariéra nekončí a pokračuje ďalej..takže toto si môže dať do vitrínky nikto mu to nezoberie..ale nieje to záruka ďalšieho úspechu potenciál tam je ale to nestačí..aspoň podľa mňa..
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:42Od: Rafaeoli25
Každopádně je v tomto svém věku na na chlup stejné úrovni jako byl Nadal v tomtéž věku, alespoň co se úspěchů a statisticky týče určitě. A to není sakra málo.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:48Od: Rafaeoli25
Ne, fakt máš pravdu, že prostě ukážou následující GS, budeme moudřejší po FO a zcela moudří po USO. Na následujících třech grandslamech musí ukázat, co v něm je. Tvoje argumenty v tomhle ohledu stoprocentně beru, jsou správné smilesmilesmile
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:53Od: Rafaeoli25
Uzavřel bych to teď tímhle - nyní se soustředmě hlavně na Řím. Jsem zvědavý, co proti sobě vytasí v předčasném finále Nadal s Djokerem..je i dobře, že tam Alca nebude a konečně se budeme moci zaměřit zase jen na ně dva smile
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:52Od: brixner
Jo, zatím, ale na dva vítězné...smile
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:49Od: Rafaeoli25
smile
[ Reagovat ]
10.05.2022 11:17Od: Pe3k Drama as Denis Shapovalov gets RARE Tennis Code Violation | Rome [ Reagovat ]
10.05.2022 10:42Od: Patik
Len prehypovane teórie..aktualne veľký boom okolo neho pochopiteľne ale mať take ambície to je asi ako ja keď som mal 10 rokov a hovoril som ze keď vyrastiem stanem sa milionárom..
[ Reagovat ]
10.05.2022 10:56Od: woody
Dovolím si nesouhlasit, ten kluk má vše co potřebuje k tomu, aby byl velký hráč, vynikající pohyb, vyrovnané a na velmi dobré úrovni jak servis, FH tak BH. Psychicky vypadá také velmi silně. Pokud bude takhle pokračovat a nezradí ho hlava nebo zranění, hodně o něm uslyšíme.
[ Reagovat ]
10.05.2022 11:27Od: Patik
Možno sa to stane človek dnes nemôže tvrdiť nič s určitosťou ale takých už bolo všade a ešte aj bude..talentov je všade spústa to by tu behal len samí Ronaldo a samí Djokovič a tak podobne..ten chalan mal nedávno 19 rokov je to v podstate ešte tínedžer on ešte podľa mňa nevie sám čo a ako v živote..teraz je celý nažhavený lebo sa mu podarilo pár turnajov porazil Djokoviča s Nadalom on je teraz v tenisovom nebíčku ambície v kariére hneď vystrelili do neba lebo cíti že to môže opakovane dokazovať..ono to ale takto hladko nefunguje..
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:31Od: elsky
smile
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:50Od: Marduch
Člověk ani nemusí být nějaký tenisový odborník, aby si všiml, že Alcaraz nemá viditelnější slabinu a už v takhle nízkém věku je kompletním top hráčem. Co ho ale opravňuje mířit opravdu vysoko, je zaprvé spojení široké palety úderů a atletické a pohybové vypracovanosti, díky čemuž je skvělý jak v útoku tak v obraně a pro protivníky je takřka nemožné dostávat ho nekomfortních pozic. A zadruhé hlava, když v klíčových momentech, např. na setbolech, mečbolech často vytáhne spektakulární winner. A to už v tomhle věku, to je až neuvěřitelné, např. matchbalová výměna s Nadalem, to bylo jak vystřižené z Best of Fedal, čili tam Rafa trpce zakusil vlastní meducínu :) Takto po všech stránkách našlápnutý mlaďas tady prostě velmi dlouho nebyl. A ještě když k tomu čteš v článcích, jak zkušeně a precizně ho připravuje Ferrero po herní i psychologiké stránce..
[ Reagovat ]
10.05.2022 12:56Od: Grape
smilesmile
[ Reagovat ]
10.05.2022 13:08Od: Patik
len hovorím že toto je debata tak na ďalšiu sezónu..na pár ďalších sezón..ja osobne som zvedavý na grandslamy to je hlavný ukazateľ..
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:06Od: Rafaeoli25
Faktem je, že Nadal jede na letošní FO v úplně stejné pozici jako Nadal na FO 2005. Žádný rozdíl tam není, vyhráli v danou chvíli plus minus to samé. Jak jsi tehdy, v květnu 2005 viděl Nadala? Také to bylo tehdy přehypované?
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:31Od: Patik
Chcel si napísať asi Alcaraz..vtedy bola ale iná doba..a aj v tenise bola iná doba a iní súperi..hovorím ale počkajme si nakoniec sezóny..niekedy ti v tenise nenapovie ani jedna vydarená sezóna a nieto ešte jej krátky kúsok.
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:40Od: Rafaeoli25
Alcaraz samozřejmě, ano. No Nadal jel na RG 05 v době, kdy sice stejně jako Alcaraz měl raketový vstup do první velké dospělé sezony v kariéře, ale i on měl v té době řadu oponentů proti sobě - Federera, Coriu, Gaudia, Puertu, Ferrera, bylo tam tehdy hodně skvělých antukářů. Také to nemusel ustát, před FO 05 byl na GS nejdál v of. Skutečně ten tlak je podobný a je jen na Carlosovi, jak se s ním popasuje. Jak ale říkám, i když zahraje dobře, tak stejně má zatím více trumfů v rukou Nadal.
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:52Od: Patik
tak ale vtedy tí jeho oponenti nemali 20 GS na konte..no jo uvidíme..
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:27Od: Rafaeoli25
To máš pravdu, tenhle argument beru, přesto i tehdy byl tlak na Nadala též obrovský a mohl mu podlehnout, on ale ukázal neskutečnou odolnost. Uvidíme, co Alcaraz. Je prostě pravda, že on ale do RG nebude vstupovat v pozici Nadala v roce 2005, i když toho v daných sezónách vyhráli plus minus stejně. Nadal byl totiž větší antukový dominant a tuhle pozici drží dodnes. Plus je tam Nole, takže má hned dva big problémy, ne jen jeden. A to je moc.
[ Reagovat ]
10.05.2022 15:35Od: Rafaeoli25
Hele i já to beru racionálně, co neobjektivněji. Určitě zatím nelze soudit bez toho, co předvede letos na FO a na dalších GS, současně ale určitě není na místě ho snižovat a zásadně zpochybňovat, co předvádí počínaje Riem je velká jízda s jediným zaškobrtnutím v Monte Carlu. A to je nutné už brát s plnou vážností, takovou sérii. Je zažraný do tenisu jako málokdo a je určitě posedlý představou, jak vyhrává GS a dostává se na trůn. Je to skvělá, pozitivní posedlost a jen uvidíme, jestli už letos dostoupí některého ze svých vrcholů, asi tak bych to bral..
[ Reagovat ]
11.05.2022 16:50Od: Amputace
Já celkem souhlasím s Rafaeolim. K Alcarazovi zatím sympatie spíše hledám, ale je pravda, že od mladého Nadala tady v podstatě nikdo podobný nebyl. Plno talentů, u nichž jsme však mohli pozorovat pouze ten talent, Alcaraz se prezentuje jako kompletní hráč, tudíž má i psychiku a především velké nadšení pro tenis a ambice být nejlepší, což jsem třeba z Tsitsipase, Thiema či Zvereva ve věku 19ti let vůbec necítil. Nevidím důvod, proč by zrovna jeho měla ta mediální doba spolknout. Zatím tomu nic nenasvědčuje. Spíše bych se bál zranění, uvidí se, jak vůči nim bude náchylný.

Co se týče soupeřů. Já si tedy troufám tvrdit, že Nadal v 2005 to měl daleko těžší. Neměl proti sobě sice soupeře s 20ti GS, ale také proti sobě neměl soupeře s věkem 35+. Nadal když jel v roce 2005 na RG, měl proti sobě v životní formě hrajícího Federera, což je podle mě víc, než bude mít proti sobě na letošním RG Alcaraz. Všichni předpokládali, že Federer po té intergalaktické sezóně v roce 2004 zkompletuje na RG 2005 kariérní GS a nikdo jistě nepředpokládal, že nějaký mladíček, který měl sice skvělou sérii na antuce a vyhrál na ní dva Masters, by ho tam mohl porazit.
[ Reagovat ]
11.05.2022 18:37Od: Rafaeoli25
Plus měl v cestě v životních formách hrající Coriu a Gaudia v plné síle, hlavně Coria byl i v roce 2005 dál skvělý.
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:07Od: Rafaeoli25
Ještě k těm penězům, tak stát se milionářem zase takové umění není, samozřejmě je rozdíl mít několik milionů a několik desítek milionů, tak bych to bral.
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:43Od: Marduch Re: .
haha, i Martina to vidí dost podobně :D
https://sport.aktualne.cz/tenis/desive-kolik-ma-sily-bude-jako-djokovic-ale-lepsi-vesti-o-al/r~39b1036ecfcc11ecabca0cc47ab5f122/
[ Reagovat ]
10.05.2022 14:46Od: Rafaeoli25
Bezpochyby je ohromně silný, ale řekl bych srovnatelně s Nadalem a Djokerem.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist