Vyzkoušejte nový TenisPortal – moderní, přehledný a optimalizovaný i pro mobily
Vyzkoušet

Těžší míče, odlišné starty duelů. Zraněná Vondroušová odstoupení z deblu oplakala, Strýcová ji podpořila

  • Markéta Vondroušová prožívala po pondělním postupu do čtvrtfinále dvouhry na US Open rozporuplné pocity. Wimbledonská vítězka byla ráda, že si po vítězství nad Američankou Peyton Stearnsovou 6:7, 6:3, 6:2 vylepšila v New Yorku maximum, zároveň se ale musela kvůli bolavému lokti omluvit že čtyřhry, kterou hrála po boku loučící se krajanky Barbory Strýcové. Na tiskové konferenci řekla, že rozhodnutí oplakala. Strýcová pro ni měla pochopení.
    5. 9., 08:40 | Rozhovory |  34 komentářů
    Markéta Vondroušová (© Profimedia)Markéta Vondroušová (© Profimedia) 
     

"Bolela mě ruka, takže jsme se rozhodli nenastoupit. Je to hrozně smutné, protože je to Bářin poslední turnaj. Bylo to těžké rozhodnutí. Zdraví ale musí být na prvním místě. Rozhodly jsme se společně," uvedla Vondroušová.

Podle čtyřiadvacetileté rodačky ze Sokolova začaly potíže už v předchozím utkání 3. kola proti Rusce Jekatěrině Alexandrovové. "Asi za to mohou i těžší míče. Sezona je dlouhá a program je tu náročný. V úterý mám volno, tak uvidíme, zda to pomůže," podotkla Vondroušová.

Turnajová devítka ve dvouhře rozhodnutí vzdát čtyřhru se Strýcovou hodně prožívala. "Bylo to smutné, trochu jsem plakala, když jsem to Barboře říkala. Ale měla jsem spoustu zranění a nechci hrát s dalšími. Ona je skvělá a chápala to. Říkala jsem jí, že je to její poslední turnaj a že to nechci udělat. Ona mi ale odpověděla: Buď budeme hrát na sto procent, nebo vůbec," líčila Vondroušová.

Rozhodnutí probírala i s trenérem Janem Hernychem. "Říkal mi, ať do čtyřhry nenastupuju. Řekl to i Báře, ta pak za mnou přišla. Je to zkušená hráčka, jsem vděčná, že stále při mně," uvedla Vondroušová.

Výrazně odlišné začátky zápasů

Ke zdravotnímu stavu Vondroušové nepřispěl ani náročný program z posledních dní. Utkání 3. kola proti Alexandrovové hrála česká tenistka jako poslední v programu, zápas se Stearnsovou byl zase na programu jako první.

"I to je důvod, proč se to teď děje. Hrála jsem o půlnoci, spala jsem pár hodin a netrénovala, protože jsem byla unavená. Vstávala jsem dnes v 6:40. Je to náročné pro všechny. Když hrajete poslední a pak první, musíte udělat spoustu věcí. Moc jsem se v posledních dnech nevyspala, takže jsem ráda, že jsem to vybojovala," doplnila Vondroušová.

Sedmatřicetiletá Strýcová bude pokračovat na US Open ještě ve smíšené čtyřhře po boku Mexičana Santiaga Gonzáleze, s nímž se dostala už do čtvrtfinále. Vondroušovou čeká stejná fáze v singlu, její další soupeřkou bude domácí Madison Keysová.

"Maddie teď má dobrou formu. Před turnajem jsme spolu trénovaly. Očekávám těžký zápas. V grandslamovém čtvrtfinále se ale může stát cokoliv. Na kurtu nechám všechno," dodala Vondroušová.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (34)
05.09.2023 21:47Od: paddy a kyselo je moc kyselý
smile
bohužel čeští sportovci mají vždy smůlu na špatné počasí, začátky zápasů atd.

objektivně řečeno bez zatažení střechy ve Wimbledonu by titul nevyhrála, Pegula si na to nestěžovala smile
[ Reagovat ]
05.09.2023 22:27Od: EllNino
Ale vyhrála ho :))
[ Reagovat ]
05.09.2023 15:31Od: jacksomm Tereza Martincova
Pred chvili (15:15 5.9.2023) oznamila DLOUHODOBEJSI absenci na kurtech - duvod - velmi se zhorsujici se stav praveho zapesti. Nemuze s tou rukou ani drzet lžíci. Takze s tenisem pro letosek MINIMALNE je konec, kdovi, jestli se stihne AO. Spis ne. smile
[ Reagovat ]
05.09.2023 19:43Od: Maisterstich
i když ho měla v pořádku, tak ta její hra neměla s tenisem moc společnýho
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:08Od: miros Maki, Maki Maki, ach jo.
Nezlobte se na mě, ale rozhodnutí strýcové hrát s vondroušovou naprosto nechápu. Každý přece ví že Vondroušová byla několikrát zraněná že prostě to zdraví nemá nic moc něco podobného jako Muchová a oni se dohodnou aby hráli spolu ještě čtyřhru ?. Snad bylo jasné předem že pokud se dostane Vondroušová dál takže to prostě fyzicky nedá aby hráli čtyřhru. Teda fakt vůbec nechápu Báru, která končí úplně s tenisem a vymyslí si tuhle kombinaci hrát s vondroušovou ?. Fakt mi to hrála nebere a potom Vondrušová kňourá a brečí to už vůbec nechápu.
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:28Od: tommr
jj Bára mohla hrát s Hsieh a měla by s ní velkou šanci na to aby uspěla na USO a kvalifikovala se na TM. Jenže si postavila hlavu že na TM nepojede a výsledkem je tahle mizérie pro všechny zúčastněné ... smile
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:50Od: frenkie57
Zcela souhlasím. S ohledem na to, jak jí to s Hsieh ve Wimblu šlo, měla své rozhodnutí přehodnotit a pokračovat s ní až do TM. I tady na USO by měly zcela reálnou šanci ho vyhrát a tím pádem by se na 100% kvalifikovaly na TM. I finále by pravděpodobně stačilo.
[ Reagovat ]
05.09.2023 14:10Od: vavrinec
Hsieh deklarovala dávno dopředu, že s Bárou bude hrát jen Wimbledon. S TM to vůbec nesouvisí. Ona ještě nechce končit a pochopitelně upřednostňuje svojí čínskou parťačku. Wimbledon byla prostě jen výjimka, aby Bára hezky ukončila kariéru. Bára neměla moc na výběr, chtěla si ještě jednou zahrát, s tímhle musela tak trochu počítat a myslím, že počítala.
[ Reagovat ]
05.09.2023 15:04Od: lvicek
No je mozne, ze to bylo ze strany Hsieh. Ze strany Bary to taky nechapu, protoze pokud by daly USO, tak rozlucka na TM by podle me byla rozlucka snu a pro ni by to znamenalo dva, tri mesice navic, zadne protahovani o roky. Jasne, pokud by byly na hrane, tak by treba Hsieh chtela hrat jeste neco v mezidobi, aby se kvalifikovaly. Ale porad to nevidim jako silene natahovani, proste z meho pohledu by louceni a treba pripadna vyhra na TM byla naprosto dokonala, takze fakt nevim, proc by to Bara nemela chtit zkusit. Pokud pro Hsieh bylo lepsi se sehrat s dalsi partackou, tak to je pak jina situace.
[ Reagovat ]
05.09.2023 15:58Od: PetaM
Bára řekla, že chce skončit na USO, tak skončí na USO. Prostě charakter. Její slovo platí, má koule.
[ Reagovat ]
05.09.2023 17:11Od: hohenlohe Re: Bára S.
smile Přesně tak! Její život, její rozhodnutí! smile
[ Reagovat ]
05.09.2023 18:47Od: Krisboy
Myslím, že tommr s tebou nebude souhlasitsmile
[ Reagovat ]
05.09.2023 16:49Od: makro99
Tak říkal sem si, že to je čistě akademická diskuze, pánů, co nevím, jestli maj děti, nebo jestli se o ně nějak starali.. a vida, není :)
Tak má malý děcko, ne? A naplánovala si letní túru, cestování, kdy je teplo, dá se být venku.. jarní Madrid a Řím - supr.. pak příjemný travnatý léto v Anglii; a na konci léta jednorázovej výlet do Ameriky, ok, to se dá.
Ale myslím, že něco dost jinýho je pak cestovat na podzim, kdy začnou všechny ty virózy, po letištích, tenis ve stísněnejch halách.. a lítat sem tam - Evropa? Čína? Mexiko? a pak kde ten slavnej TM teda bude? V Arábii? Už se to ví?
[ Reagovat ]
05.09.2023 17:06Od: hohenlohe Re: Bára S.
Naprosto souhlasím smile. Je to jen a jen její život. Myslím, že pečlivě zvažovala veškeré možnosti a vyšlo jí to takhle smile!
[ Reagovat ]
05.09.2023 18:43Od: lvicek
Tak ja si naopak myslim, ze Bara dost mozna nekalkulovala s tim, ze vyhrajou Wimbledon ;). A pokud by vyhraly i USO, tak by uz zadne dalsi cestovani nemuselo byt, a uplne nejvtipnejsi by bylo, kdyby nakonec TM byl v Ostrave, no ne? Jako jasne, je to jeji vec, jen mi proste prijde, ze to, ze se na 5 mesicu vracela na turu stalo nemale usili, a ze ten pripadny TM by uz navic bylo daleko mensi usili. A efekt by byl alespon z meho pohledu opravdu WAU.
[ Reagovat ]
05.09.2023 19:00Od: makro99
..a po Masters si řekne, tak co už, Austrálie je hned po Vánocích, je to happy GS, tak si zaletíme na rozlučku ještě tam...:)
GS je výrazně větší WAU než masters (Nalba nebo Zverev by mohli vyprávět.. nebo Jana Novotná:) a zvlášť v posledních letech, kdy ta jeho last minute organizace prestiži zrovna nepřispívá...
[ Reagovat ]
05.09.2023 19:10Od: lvicek
Jezis, jasne, kazdej rika, ze GS je vyrazne vic, no prosim. Ale kdo byste se nechtel loucit na turnaji mistryn/mistru? Je to pro ty nejlepsi z nejlepsich toho roku. Ukazala by, ze se sice vratila jen rozloucit, ale ze je proste zatracene dobra. O AO atd. z moji strany nepadlo ani slovo, takze to mi nepodsouvej. A prave ze ty deti mam a ze si moc dobre umim predstavit, co to pro ni posledniho pul roku znamenalo, tak prave proto uplne nechapu, ze by chtela tuhle prilezitost zahodit. (A ani jsem tim nemyslela, aby cestovala na podzim, ale ze se treba mohly kvalifikovat na USO).
[ Reagovat ]
05.09.2023 19:20Od: lvicek
Ale at je to tak nebo tak, tak je to samozrejme jeji vec, my to tady muzeme jen okomentovat a rict, ze treba tomu nerozumime nebo ze sami bychom to zkusili jinak. Mne by treba zajimalo, co by Bara sama rekla primo o moznosti byt na TM (ale az po Wimbledonu, ne predtim), resp. ja bych se ji rada zeptala, proc se tam nechtela zkusit rozloucit (zkusit tak, ze by vyhraly USO s Hsieh).
[ Reagovat ]
05.09.2023 19:51Od: EllNino
ona to ale ve spoustě rozhovorech řekla, že už jí to stačí, to je jen tvá neinformovanost
[ Reagovat ]
05.09.2023 17:06Od: hohenlohe Re: Bára S.
Tak hlavně že Bára v tom má jasno smile.
[ Reagovat ]
05.09.2023 17:08Od: hohenlohe Re: Bára S.
Bára si nepostavila hlavu. Svobodně rozhodla smile. Stačí její rozhodnutí přijmout smile.
[ Reagovat ]
05.09.2023 17:09Od: hohenlohe Re: Bára S.
To, že něco nechápeš, neznamená, že je to špatně smile. Bára se rozhodla a je to. Pořád je to její život smile.
[ Reagovat ]
05.09.2023 12:32Od: GaelM
Zajímal by mě upřímný niterní náhled Báry na to odstoupení. Minimálně půl roku makala a odříkala si čas se synem, aby si tenhle okamžik mohla prožít v plné síle na kurtu. Jasně, už má "splněno" z Wimbledonu a ještě má ten mix jako poslední event. Ale jestli to vzala takhle pozitivně, tak je fakt královna a velký respekt smile
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:14Od: makro99
Včera vypadala, že s tou rukou nemohla hrát další zápas bez ohledu na singla. Akorát bude doufat, že se to za ty 2 dny zklidní a ve čtvrtek to půjde zkusit...
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:17Od: GaelM
Z pohledu Markéty je to jasné a logické rozhodnutí. Já to řeším z pohledu Báry.
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:23Od: tommr
Markéta bude hrát čtvrtfinále už ve středu ...
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:53Od: Otmar
Opravdu netuším, jak to Bára vzala v realitě, ale opravdu nemohla říct:"Nasrala mě neskutečně, kdybych to věděla, plivla bych ji do bagu a použila ho jako nočník pro Vincka".Přeháním, samozřejmě, ale řešení deblu bylo od začátku špatné, kdyby se domluvila s Plechem, žádný takový problém by zřejmě nevznikl, spolu už hrály a dobře, samozřejmě nevím, jaký mají vztah mezi sebou. Jenom úvaha, nic víc.
[ Reagovat ]
05.09.2023 16:19Od: George_Renel
Jenže to už by byla taky venku....
[ Reagovat ]
05.09.2023 16:55Od: GaelM
smile
[ Reagovat ]
05.09.2023 12:30Od: tommr Markéta Vondroušová
z toho co jsem čet se zdá že to zranění není tak vážné aby ve čtvrtfinále proti Keysový nemohla hrát. Snad jí ten den volna pomůže ...
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:37Od: frenkie57
Já to chápu tak, že se vlastně ani nejedná o zranění, ale o tzv. únavu materiálu. smile Prostě má namožené loketní svalstvo. Myslím, že ten den odpočinku vše pořeší a zítra Maki proti Klíčům nastoupí v plné síle.smile
[ Reagovat ]
05.09.2023 13:41Od: horska.kraslice
Kéž by.smile
[ Reagovat ]
05.09.2023 19:43Od: horska.kraslice Re: Ovšem
i taková "únava materiálu" může znamenat delší pauzu, viz teď Tereza Martincová. Nechci sýčkova, ale....
[ Reagovat ]
05.09.2023 08:55Od: Serpens
Opravte ten titulek, tož smile
Báře přeji všechno dobré, a klidně, ať si ještě tu kariéru prodlouží.
Maky hlavně ať to zvládne zdravotně, snad ten namožený sval nebude až tak vážný, že by ji to mělo vyřadit na dlouhou dobu ze hry.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist