VIDEO: Sestřih prvního souboje Federera s Nadalem

  • Jejich souboje se rychle staly velkou tenisovou klasikou. Zápasy, na které se těšil celý tenisový svět. Ale pamatujete si, kdy se Roger Federer a Rafael Nadal utkali poprvé?
    30. 3., 15:15 | Aktuality |  124 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
  • Profily hráčů

Stalo se tak před 16 lety. Přesněji 28. března 2004 ve 3. kole turnaje Masters v Miami.

Tehdy ještě teprve sedmnáctiletý španělský mladík Rafael Nadal porazil o pět let staršího Švýcara Rogera Federera, v té době už světovou jedničku, překvapivě 6-3 6-3. 

Aktuálně vede Nadal ve vzájemné bilanci 24-16. Nikdo nezískal tolik grandslamových titulů, jako oni dva - Nadal 19, Federer dokonce 20.

A zde je připomenutí jejich prvního vzájemného střetnutí:

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (124)
31.03.2020 18:07Od: Forehand
Aby Nadal Federera na antuke porazil, musel hrat svoj top zivotný antukový tenis :)

(Kamila)...

Práve som padol zo stoličky.

#12:2
[ Reagovat ]
31.03.2020 19:27Od: RF46
Tak to se divim, to je asi na reklamaci. Padat bys nemel.

https://www.nabytek-trend.cz/zbozi/917/detska-zidle-710/?utm_source=biano.cz&utm_medium=cpc&utm_content=12312945&utm_campaign=biano%2Bjidelni-zidlicky&utm_term=11ea7374-b3b9-375a-9e57-daed3318b05c
[ Reagovat ]
31.03.2020 20:21Od: Forehand
Fakt si si daval namahu s linkom?.:

Zlatý :)
[ Reagovat ]
31.03.2020 20:28Od: RF46
Jo to sem ti chtel jeste rict. Nauc se ctrl+c/v..uz to pak nebude takova namaha!
[ Reagovat ]
31.03.2020 22:13Od: Forehand
Super skills..

Este sa nauč, ako docieliš, že človek otvori link, o ktorý nemá zaujem..
[ Reagovat ]
31.03.2020 22:31Od: RF46
Rad sem pomohl.

Nebudu neikoho presvedcovat, od toho jsou tady jini :)
[ Reagovat ]
01.04.2020 08:50Od: Kamilos88
Rafa: Roger patří mezi nejlepší antukáře v historii

Forehand: Práve som padol zo stoličky

Rafa-Forehand-Rafa-Forehand

Furt nevím, komu mám věřit více.
[ Reagovat ]
01.04.2020 10:03Od: Forehand
Diplomacia a politicky korektné vyhlásenia...

Dnes to máš za nedostatočnú...:)

Snád si nemyslis, ze Nadal vyhlási. ten Federer je taký jouda, opat som s nim pozametal kurt ala handra :)

A si taký hlúpy, ze tym este argumentujes.

Uboha Kamila :)
[ Reagovat ]
01.04.2020 12:22Od: Kamilos88
Už tady nepiš, jsi všem akorát pro smích.

Klaune z Petržalky.

Hoj.
[ Reagovat ]
01.04.2020 15:15Od: Forehand
Vsem, ale vsetci ste z FFF a dohromady máte IQ 100..:)

Ani tu si nevies spojit suvislosti..Uboha Kamila
[ Reagovat ]
01.04.2020 19:22Od: RF46
Myslim, ze si pro smich daleko za hranicem FFF.
[ Reagovat ]
02.04.2020 17:00Od: Forehand
Kto mysli, houno vie :)

U teba to plati dvojnasob, IQ47.
[ Reagovat ]
02.04.2020 17:15Od: acc
Nemusis se podepisovat pod svoje komenty.
[ Reagovat ]
02.04.2020 19:31Od: Forehand
Ty si velky kreativec :)

Takto originálne, ekvilibristicky zareagovat a vytiahnut z klobuku reakciu, ktora na svete este nezaznela..

Nech žijes primi...
[ Reagovat ]
02.04.2020 21:04Od: RF46
Kolikrat si dnes kreativce pouzil IQ47? :)))
[ Reagovat ]
02.04.2020 21:00Od: RF46
Ja vim, ty vyznavas "kdo nemysli, vi vse".
-
Bohuzel je vas hodne.
[ Reagovat ]
31.03.2020 09:51Od: Kamilos88 23:07
Poslední příspěvek pomatence před půlnocí, který říká, že Nadal když chce, tak porazí mimo antuku Federera všude.

Nicméně Rafovi se posledních 5 let nechce.

Ani 10 hodin trolení mu nepomohlo k tomu, aby ho někdo bral vážně. Je to frajer, snaží se dál.
[ Reagovat ]
31.03.2020 12:40Od: Amputace
Tak ono po dosažení zenitu už to někdy nejde, i když se chce. A dalo se navíc předpokládat, že u Nadala to tenisové stárnutí bude z BIG3 nejkomplikovanější, neboť Nadal, který přichází o pohyb, tím přichází o polovinu své herní kvality. Pravdou ale je, že když byl Nadal v produktivním věku, porážel Federera snad kromě TM skutečně kdekoli - když chtěl. Ani největší jeho fanatický obdivovatel tohle nemůže popřít.
[ Reagovat ]
31.03.2020 12:54Od: Kamilos88
Určitě, nicméně ty nejsi ten, s kým se tady chci přít a není to ani princip mého příspěvku.

Princip příspěvku je úplně jiný.
[ Reagovat ]
31.03.2020 16:51Od: Marduch
A do kdy je u tenisty produktivní věk? Já jen abych věděl, kdy se to ještě počítá do diskuze a tak :p
[ Reagovat ]
01.04.2020 13:28Od: Amputace
Já celé, co se snažím vyjádřit, že mi přijde pochopitelné, že po třicítce Nadal na Djokoviče/Federera ztrácí na hardu a trávě, neboť to nikdy nebyly jeho primární povrchy. Na antuce se to bohužel těžko posuzuje, protože v roce 2017, kdy Federer drtil Nadala na hardu, nedošlo k vyvážení misek vah v podobě antuky, neboť Federer ji kompletně vynechal. A Djokovič, který dal Nadalovi 3:0 ve finále "jeho" AO, pak na RG vypadl s Thiemem, takže opět nedošlo k vyvážení misek vah, aby se jejich vzájemná rivalita dala posuzovat prostřednictvím všech povrchů, nejen těch oblíbených pro Djokoviče a Federera...
[ Reagovat ]
01.04.2020 21:14Od: Marduch
Po plnohodnotnych soubojich Djodal na cihle prahnu jak nikdo.. Byt se vetsinou az "nefanouskovsky" drzim pri zemi, tak tady bych byl rozhodne dalek jasneho favorizovani Rafy;)
[ Reagovat ]
02.04.2020 13:19Od: Amputace
Proti Federerovi určitě, vždyť ten nad ním vyhrál 2 zápasy na antuce za celou kariéru. S Djokovičem by šlo bezpochyby o vyrovnané souboje, ale favoritem by byl pořád podle mě Rafa.
[ Reagovat ]
02.04.2020 14:58Od: turista
Myslím, že už ne.
[ Reagovat ]
02.04.2020 17:01Od: Forehand
Lol
[ Reagovat ]
31.03.2020 09:43Od: Pe3k R.Federer vs N.Djokovic - Nitto ATP Finals 2019 RR HD Highlights [ Reagovat ]
30.03.2020 23:53Od: FulnekUltras a ešte jeden bonbónik 2002 [ Reagovat ]
31.03.2020 06:01Od: Cico93
;-)
[ Reagovat ]
30.03.2020 22:59Od: Masters_Mandatory
Tak jsem ted dosledoval US Open čtvrtfinále Nadal vs Thiem. Kdo si to pamatuje? Zvlast TB. Schválně. Kdo?
[ Reagovat ]
30.03.2020 23:07Od: Forehand
Skor, kto si to nepamatá?..
[ Reagovat ]
30.03.2020 23:09Od: Masters_Mandatory
TY
[ Reagovat ]
31.03.2020 00:09Od: Forehand
Hej, ja si nepamatam zapasa Nadala s Thiemom :)
[ Reagovat ]
31.03.2020 00:57Od: Masters_Mandatory
A co si jeste pamatujes?
[ Reagovat ]
30.03.2020 23:12Od: Nola
wau, ten zapas mam v zivej pamati, Dom rozohral na tom USO skvelu partiu, Dom zacal byt prave na USO kompletnym hracom
[ Reagovat ]
30.03.2020 23:15Od: Masters_Mandatory
Presne tak
[ Reagovat ]
30.03.2020 22:19Od: Denis92
https://twitter.com/rogerfederer/status/1244696825602473988

Roger uz trenuje na Wimbledon v Decembri :)
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:31Od: FulnekUltras a tuto lahůdku [ Reagovat ]
30.03.2020 20:36Od: Cico93
Pamätné finále.
Škoda necelý rok predtým na svetovom pohári a tesná prehra s Kanadou v semi. S o dosť silnejšou Kanadou ako na MS 05.
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:40Od: FulnekUltras
Tá septembrová noc na Brnčalke bola ozaj brutálna. ;-) Vídeň 8 měsíců nato byla aspoň trochu odplata. Vzhledem k výluce NHL stojí tento mistrovský titul i tak těsně za Naganem.
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:44Od: Cico93
To áno.
Inak ten gól Lecavaliera v predĺžení mám pred očami.
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:47Od: FulnekUltras
Veru tak. Nechutný uhol... ;-)

A o dve hodinky už sme ťahali hore na Baranie rožky. ;-)
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:50Od: RF46
To uz se nikdy nevrati. Co jmeno to hvezda. Trend hry je dnes uz uplne jinde a super hraci typu Kaberle by dnes do NHL pravdepodobne ani nenakoukli :(
[ Reagovat ]
31.03.2020 09:48Od: Marduch
Viděl jsi za posledních 6-8 let vůbec zápas v NHL? Právě takové hráče jako byli oba Kaberleové si tam nejvíc hýčkají. Co se týče tvořivosti a šikovnosti hráčů, a právě hlavně obránců, je současná NHL opravdu jinde než v roce 2005..
[ Reagovat ]
31.03.2020 10:20Od: acc
V tvorivosti byl Kabelka top hrac, sikovnost na dnesni pomery prumer a co se tyce rychlosti, ktera je dnes v NHL na 1. miste byl podprumerny az tragicky.
[ Reagovat ]
30.03.2020 19:58Od: HolyMotors
Kdyby Roger tenkrát věděl, kolik bolesti a utrpení mu Rafa ještě způsobí, možná by si dal víc záležet a ten zápas vyhrál)
[ Reagovat ]
31.03.2020 16:07Od: turista
Federer si především měl zanalyzovat jakou cestou proti němu Nadal dělá body. Tohle udělal až po první operaci kolena a přineslo to ovoce v podobě velkého zefektivnění BH a úpravy h2h bilance. Nadal zkusil stejnou taktiku na Djokoviče taky mu bušil do BH ale s tím rozdílem, že fiftýny z BH sbíral Novak. Nadal pak pochopil, že přes skálopevný Djokovičův BH cesta k výhře nikdy nepovede a snažil se najít jiné cesty jak na Novaka vyzrát a tenisově ho přechytračit. Leckdy se mu to dařilo.
[ Reagovat ]
30.03.2020 19:50Od: Patik
No čo no Rafa..hardovou porážkou to začalo a hardovou porážkou to skončí..
[ Reagovat ]
30.03.2020 19:56Od: Cico93
A medzitým ho zdolal prakticky všade.
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:08Od: Patik
Ono vlastne Rafa vyhral splietol som si zápas..je to zaujímavé i tak..najprv ťa poráža talentované mladé ucho..a ty mu to potom vraciaš s úrokami tesne pred 40tkou..sranda ako sa to všetko otočilo..
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:12Od: Cico93
O akých úrokoch píšeš? Žiadne nevidím...
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:13Od: Patik
no ešte zavolaj kamarátov z kanála a pome si pomeriavať štencle..
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:14Od: Patik
len som uvažoval čo je horšie keď ťa poráža mladý talent alebo tenista za zenitom..
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:36Od: Forehand
No je fajn, ze si dokazes polozit recnicku otazku. Ukazuje to tvoj progres a bystrost.

Este si ju ale skus polozit správne, lebo zatial je to bez ovácií.

Je horsie prehrat s mladým uchom na tvojom najlepsom povrchu, alebo vyhrat s Nadalom na jeho najslabsom povrchu, ked su vekom za zenitom obaja..

Blik, a svet sa zrazu vyjasnil, ze ano..
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:40Od: Patik
a už je tu to ..pome ešte frantz..a máme tu celé trio..
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:46Od: Forehand
Si nam chcel nenapadne naznacit, ze vies do troch naratat, ze?

Plus ta recnicka otazka. Dnes si za intelektuála :)
[ Reagovat ]
30.03.2020 19:48Od: Cico93
Na eurosporte 2 práve vysielajú finále RG z roku 2017. Asi najlepšia verzia Nadala.
[ Reagovat ]
30.03.2020 18:36Od: RF46
A kdy vlastne nadal zacal sypat? Jde mi o statistiku, jestli teda si teda jak rikate Rafa namazal na chleba Fedexa jeste cistej a nebo uz se psalo jine obdobi.
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:34Od: Forehand
Sypat zacal, ked Federa vyprásil na vsetkých mozných povrchoch (teda na povrchu planéty Mars spolu nehrali, ale urcite by vyhral aj tam)...

Bola to jedina sanca ako dostat Federera do hry, ak by mu na to prisli. Ale neprisli a na Rodzim nezostalo oko suché.
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:43Od: RF46
Kdyztak me oprav. Mam pocit, ze Nadal Fedexe porazil na vsech povrsich a to same plati i obracene.
[ Reagovat ]
30.03.2020 20:44Od: Patik
ale tam sú ešte množinky a podmnožinky..čo to nechápeš ? :)
[ Reagovat ]
31.03.2020 10:43Od: Kamilos88
y^{4}+Py^{2}+Qy+R=(y^{2}+Ky+L)(y^{2}+My+N)}x 4 + B x 3 + C x 2 + D x + E = 0 {\displaystyle x^{4}+Bx^{3}+Cx^{2}+Dx+E=0} { x^{4}+Bx^{3}+Cx^{2}+Dx+E=0}

Takhle jim Rafa vždycky vyjde nejlépe.
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:45Od: Mayo
Ako inak, Egoista fackovací panák odjakživa a ešte k tomu na harde (:
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:01Od: dappe
Nadal hrál určitě už v tom roce dost dobře, ale je potřeba zmínit, že Federer do tohoto zápasu nastoupil s vysokou horečkou.
[ Reagovat ]
30.03.2020 19:31Od: darek.vrana
Přes 36 stupňů prý dokonce...
[ Reagovat ]
31.03.2020 10:33Od: Kamilos88
To se nepočítá.

Počítá se jenom naopak, že Nadal byl zraněný, hrál pět setů den před zápasem, týden před zápasem, rok před zápasem, došly sypačky, měl zraněné koleno, vředy, bolest bříška. Třeba posledních 5 let je Nadal unavený a proto kromě RG19 prohrál všechny zápasy s Federerem. Na RG se hrálo v perfektních tenisových podmínkách, žádný vítr, nic, prostě regulérní zápas.

Federer proti Nadalovi naopak nastoupil ve všech zápasech připravený na 150%.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:51Od: Kamilos88 FEDAL
Když už tady máme velmi překvapivou výhru 17ti letého Nadala nad v té době hardovým šampiónem Federerem, tak přidám také zajímavý antukový zápas mezi touto dvojicí, který speciálně někteří zarputilí fandové Nadala moc rádi zapomínají.

Psal se 20. květen 2008 a ve finále Hamburku Nadal vyhrál nad Federerem první set lehce 6:2, následovala však brutální otočka Švýcara, který zbylé dva sety vyhrál poměrem 6:2 a 6:0

Federer tak zůstává jediným hráčem, který nadělil Rafovi na antuce kanára.

Velmi blízko byl Fognini v Monte carlu 2019, ale posral se.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:57Od: Forehand
Ten pocit, kedy oproti početným GS titulom je jediným tvojim argumentom skóre v jednom sete :)

To je akoby si šiel na Tyranosaura Rex-a s plastovým nožíkom :)
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:59Od: Kamilos88
Hezké, ale mimo téma.

Dej si drink, to je rozumnější.
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:03Od: Forehand
Robenie si z teba prdel, to je vzdy aktuálna téma..:)..Cloveku to lepsí deň..

Jedna Kamila do každej domácnosti :)
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:05Od: Kamilos88
Nejvtipnější na tom je, že já mám prdel z tebe a ty jenom vzdycháš jako leklá ryba s vidinou, jak jsi mě urazil.

Já to teď vypnu a příjdu zase za 12 hodin, ty tady budeš trolit do dvou rána.

A tak moc si mě zničil.

Pac a pusu.
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:11Od: Forehand
Isteže máš, a je dolezite aby si to nadalej tvrdil alebo si to dokonca myslel...

A pretoze mas taku prdel, mi tu vzdy horkokrvne vysypeš telefonny zoznam nejakých cisiel akoze argumentov, a krorými sa ma snazis krcovito presvedcit a diskutovat o tenise..

Ty si také to malé skaredé krivajúce steniatko, ktory kazdy pohladka, ale pravdu mu do oci nikto povedat nedokáze :)
[ Reagovat ]
31.03.2020 09:54Od: Kamilos88
Nechápu nic z toho, co jsi napsal. Snažíš se vytvořit nějakou slátaninu bulváru se špetkou vtipu s cílem vyjít z debaty jako inteligent.

Jenže si opět skončil jako retard. Ostatně jako vždy.
[ Reagovat ]
30.03.2020 19:49Od: Cico93
To bolo 2007.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:03Od: Forehand
Nadal porazil hardového hegemóna na harde už keď mal 17 :)

A tu este niekto chce polemizovat o konkurencie 04-07..
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:17Od: Kamilos88
Přesně, až na to, že Nadal v tom roce porazil Federera, který ten den hrál tužku a překvapil ho stylem.

Jenom ti připomenu, že Rafu v tom roce došel na 10ti hardových eventech jednou do finále, jednou do ČF a tam jsme skončili.

Ten zápas byl ze strany Nadala velmi dobře odehraný a ze strany Federera maximálně podceněný.

Od té doby Nadal porazil Federera mimo antuku až ještě v Dubaji 2006, na Wimbledonu 2008 a pak až na AO2009. Z cca 7mi zápasů.

Ale to už páni rádcové zapomněli.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:52Od: Forehand
Teba niekto podpichne, a ty na neho okamzite vysypeš naučeneho Shakespeara :)

Ty si dobrá diagnózka Kamila. Musi to byt na prd, zit v tomto bludisku :) Chod sa otestovat
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:54Od: Kamilos88
Proč?

Tobě akorát vadí, když ti někdo hodí vidle do těch tvých h0ven.

Já jsem prakticky poslední, který se ti ještě snaží pomoct, už i mamka se na tebe vysrala. Je to těžké, ale zvládneš to. Uvidíš.
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:00Od: Forehand
2 min. reakcny cas?!..

Kde si sa zasekol prosim ta?..

:-)
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:00Od: Amputace
Antukář Nadal a největší univerzál vesmíru spolu mezi lety 05-07 odehráli: Miami 05, kde měl Federer z prd.ele kliku, protože v pátém setu zahlásil umpire jasný out v Nadalův neprospěch; dva Wimbledony 06 a 07, kde se holt pro univerzála nenašla větší konkurence než náctiletý antukář, TM a právě tu Dubaj. Například 19ti letý antukový specialista ve finále Wimbledonu proti údajně nejlepšímu travaři všech dob, to je už samo o sobě vtipné a nikdo tomu v jejich vzájemných stats nepřikládá moc velkou váhu - samozřejmě kromě tebe. Nadal Federera mezi lety 05-07 pouze 1 porazil mimo antuku. WOW! To jsou teda věci! Federer Nadala porazil za celou jejich kariéru dvakrát!!! pouze dvakrát na antuce. Nejuniverzálnější hráč všech dob... Na RG mu nikdy nevzal více než set. Ať mu bylo 23, 25, 28, 32, 38 - na antuce si ani neškrtl. Naopak antukář Nadal s Federerem úplně v klidu drží vyrovnané stats na hardu (a to ještě Federer většinu podoháněl v roce 2017, kdy se mu proti Nadalovi výjimečně zadařilo); porazil ho na "jeho" Wimbledonu, sesadil ho z trůnu AO, kde ho pak ještě několikrát porazil a dokonce nad ním vyhrál i na TM (byť zde uznávám, že ve Federerově nejslabším roce). Nic podobného Federer říct nemůže.

Že Federer Miami 04 podcenil a Nadal zahrál skvěle, to už je taková FFF klasika. Dobře hrající Federer s Nadalem neprohrává, buďto se psychicky zhroutí nebo nemá svůj den. To samé se dá samozřejmě použít také pro Federerovy výhry nad Nadalem na antuce. Hamburk - Nadal vyhrál první set, pak to podcenil a zahrál brutálně pod své možnosti (vždyť do tohoto zápasu to měl s Federerem na antuce 5:0, kdo by to na jeho místě nepodcenil...). Madrid 2009 - totálně se vyšťavil po epické tří hodinové bitvě s Djokovičem v semifinále. A dál... Vlastně nic dál. Jindy už na antuce Nadala neporazil.
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:01Od: Kamilos88
V klidu, já ti věřím. Reagoval jsem na forehanda, tady proti tobě nic nemám a nechce se mi to rozebírat. Nemám na to čas. Jinak pěkný rozbor. +1
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:07Od: Forehand
Suhlas, uz len doplnim ze ten zapas Nadal Djokovic v Madride 2009, bol 4hod a bol to najdhsi zapas hrany na dva vitazne, predpokladam siroko daleko, mozno aj v historii.
[ Reagovat ]
30.03.2020 18:33Od: RF46
Neni nekde stats kolik cisteho casu se hralo ?:)
[ Reagovat ]
31.03.2020 09:50Od: turista
Ano. Tam Djoki donutil Rafana rýt držkou antuku. Nadal sice tak o 2 míčky vyhrál, ale ve finále byl tak unavený, že nebyl schopen klást Federerovi účinný odpor. Snaha Djokera prorazit Fedal monolit trvala dlouho. Ale v roce 2011 byl dvojblok Federer-Nadal konečně Djokovičem rozmetán na kusy.
[ Reagovat ]
30.03.2020 15:37Od: Amputace
Na antukáře hodně slušný.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:06Od: sojka1
uz si to nepamatuju, ale Rafa opravdu vyborny... samozrejme sestrih, ale dnesnima ocima - jakoby mu, na rozdil od ritualu, za ta leta ze hry neco ubylo a Fedexovi naopak pribylo.... :-)
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:29Od: Amputace
Vlastně máš pravdu. Nadal kolem té dvacítky mi přijde daleko více riskoval, například hrál mnohem častěji dropshoty. Časem se stal více pragmatickým, hrál víc a víc na jistotu. Ale to není u sportovců zase tak ojedinělé.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:38Od: Kamilos88
Ono s Nadalem na hardu to bylo za mlada obecně těžké, nutil soupeře hodně tvořit hru a sám toho strašně hodně vyběhal. Takový soupeř je velice nepříjemný od amatérského, po profi tenis.

Postupem věku mu právě ta síla na hardu už chybí, je u míčů často o krok později, dělá více chyb a už se nedokáže tak bránit.

Na Djokoviče nemá na hardu/trávě fyzicky na Federera technicky.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:59Od: Forehand
2 min, reakcny cas?!..

Kde si sa zasekol prosim ta?..

:-)
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:09Od: Amputace
Přirozené. Drží si po třicítce svoji antuku, ale ztrácí na oblíbených površích svých hlavních konkurentů. On však na rozdíl od nich se k nim na těch hardových turnajích alespoň dostává, zatímco ty dva většinou v posledních letech na antuce vypráská Thiem, Zverev nebo Tsisipas, takže ke konfrontaci Nadal - Federer/Djokovič bohužel vůbec nedochází.
[ Reagovat ]
31.03.2020 09:43Od: turista
Jako minulý rok v Madridu, kde si Djokovič ve finále s Tsitsipasem poradil.
[ Reagovat ]
31.03.2020 12:31Od: Amputace
A kde si naopak neporadil ve čtvrtfinále s Medvěděvem a na RG s Thiemem.
[ Reagovat ]
31.03.2020 09:58Od: Kamilos88
To souhlasím, ale uvedené platí na Djokoviče možná více, než na Federera, který s antukou skončil před X lety a vůbec to na ní ani nijak extra nezkouší.

Loni se trošku snažil a málem sejmul Thiema, který si maže na chleba na cihle Djokoviče, a někdy Nadala (mimo GS samozřejmě) a udělal SF na French Open.

Je evidentní, že Federer té antuce po zisku RG nedává všechno a podle mě to nedělá ani Djokovič. Nadal jim to zhnusil, tak se raději soustředí na něco jiného a jediný, kdo má ještě energii furt dokola vyzývat Nadala na cihle je Thiem. Ten už se asi dočká toho, že tam Nadal nebude.
[ Reagovat ]
31.03.2020 12:29Od: Amputace
Někdy si maže na antuce Nadala? Dvakrát ho porazil na Masters a dvakrát na nějaké 250/500, jinak nemá vůbec nárok. Na RG získal jediný set z pěti zápasů, v Masters zápasech, které prohrál, nezískal ani set... Naopak Nadal je jediný z BIG3, kdo má s next gen výrazně pozitivní bilanci. Nadala si na antuce nemaže a nemazal nikdy nikdo, nanejvýš ho tam mohl někdo čas od času porazit, ale nikdy porážet.
[ Reagovat ]
31.03.2020 12:56Od: Kamilos88
V pohodě. Díky za odpověď.

Nicméně jsi reagoval opět na jednu část z toho, co jsem psal.

Zbylé 2 si vynechal.

To je přesně problém místních diskutérů, popřípadě fanoušků Nadala. Vy obhájíte svého koně, ale do další diskuze o tenise se nepouštíte-logicky. Nerozumíte tomu (což nemusí být tvůj případ, třeba sis nevšiml, že v mém příspěvku jsou 3 témata)
[ Reagovat ]
01.04.2020 13:09Od: Amputace
Reagoval jsem na to, s čím z tvého příspěvku primárně nesouhlasím. O zbytku se dá samozřejmě diskutovat.

V posledních letech už Federer má antuku jako druhořadou záležitost, to je zjevné už vzhledem k tomu, že dva roky vynechal antuku kompletně. Nicméně s tvrzením, že Federer nedává od zisku RG antuce všechno, bych taky úplně nesouhlasil. Ročník 2011 to spolehlivě vyvrací - vždyť tam hrál možná nejlepší antukový tenis v kariéře a RG přitom už měl... U Djokoviče to podle mě neplatí už vůbec. 2016 vyhrál RG. 2017 a 2018 byl zraněný, potažmo se dostával zpět do formy. A 2019 prohrál těsnou pětisetovou bitvu s Thiemem, s nímž má problémy dlouhodobě (stejně jako s jinými hráči next gen). Kde tedy nacházíš ty signály, že Djokovič už antuce nedává vše?

Problém je, že Djokovič vyhrál RG a pak byl rok a půl zraněný, takže pochopitelně antuku minul. V roce 2019 ale hned vyhrál Madrid, ve finále Římu prohrál ve finále s Nadalem a na RG v semi s Thiemem. Až bude další dva tři roky Djokovič na antuce paběrkovat, tak tvé tvrzení, že už antuce nedává vše, možná snese nějaké měřítko. Ale jak chceš něco takového hodnotit de facto na základě jediného roku?
[ Reagovat ]
31.03.2020 14:09Od: Ondra979
tak tady to zase prehanis..na masters s nim uhral nejake sety - napr Rome 06 - nestastne prohrany 5ti setak, v MC uhral taky nejake sety a jednou prohral velmi tesne Hamburg ve 3 setech. Na Rg s nim uhral ctyri sety jestli pocitam dobre z hlavy, takze tady jsi trochu vedle..
[ Reagovat ]
31.03.2020 14:40Od: Kamilos88
Jistě, že přehání.

On nezná fakta, pořád opakuje jak je Nadal dobrý, jak vyhrával, vyhrává, co vyhrává. Jakékoliv vedlejší vjemy jdou úplně mimo ně. To je čirý fanatismus.

Nadal řekne, že Federer patří mezi nejlepší antukáře historie a tady místní pomatenci pořád točí dokola ty svoje sračky.

Kdybych se Nadala zeptal, koho ve své kariéře považuje za největšího antukového konkurenta, tak řekne 100% Federera, protože Nadal sice jasně ve vzájemné bilanci na antuce vede, ale aby Federera porazil, tak musel hrát svůj životní antukový TOP.

Teď je konkurence na antuce kromě Thiema tak nulová, že Nadalovi stačí průměr k tomu, aby pořád dokola vyhrával French Open.

Kdyby se potkali přesně naopak, tj. Federer 10 let mladší a Nadal v současné formě, tak to bude úplně jiný antukový tenis.

Bohužel na tomto fóru tohle vidí asi 5% lidí, zbytek jsou fanatici do Rafy, to je pak těžké.
[ Reagovat ]
01.04.2020 13:15Od: Amputace
Jakou glorifikaci? To já jsem ti napsal fakta. Ty tvrdíš, že Thiem si občas Nadala mazal na antuce na chleba, já ti říkám, že to není pravda a dokládám to čísly. Dvakrát ho porazil na masters, dvakrát na 250/500, jinak neměl vůbec nárok. To není mazání, to je občasná výhra. O Federerovi jsem nenapsal ani řádku, tak co mi to zase podsouváš? Federerovu konkurenceschopnost a kvalitu na antuce jsem v životě nezpochybňoval.
[ Reagovat ]
31.03.2020 14:41Od: Kamilos88
Btw. on myslel Thiema, já dodatečně reaguji na jeho glorifikaci Nadala jako pana nesmrtelného.
[ Reagovat ]
01.04.2020 12:56Od: Amputace
Já ale psal o Thiemovi, ne o Federerovi...
[ Reagovat ]
31.03.2020 15:59Od: turista
Djokoviče si na cihle nikdy nikdo na chleba nemazal s vyjímkou jeho naprostých začátků na okruhu a s vyjímkou období 2017-8, kdy byl otloukánkem pro všechny a všude.
[ Reagovat ]
01.04.2020 08:52Od: Kamilos88
Ono se tady hodně omývá, že velký rozdíl mezi Djokovičem a Federerem vs. Nadal je v tom, že Djokovič dokázal Nadala porazit na French Open.

Ale to, že ten den byl Nadal asi na 20% a to vítězství Djokovičovi stejně nic nepřineslo už se neřeší.
[ Reagovat ]
01.04.2020 13:22Od: Amputace
Podle mě daleko větší rozdíl je v tom, že Federer na antuce za celou kariéru Nadala porazil pouze dvakrát a ani jediný zápas RG s ním nedotáhl do pěti setů. V roce 2013 stačilo Djokovičovi de facto pár míčů, aby Nadala v jedné z jeho životních sezón na RG zdolal. Federer takto blízko nikdy nebyl. Čísla hrají jednoznačně pro Djokoviče, který prostě je na antuce úspěšnějším hráčem, navíc jako jediný hráč historie tam dokázal Nadala porážet vcelku pravidelně, ačkoli bilanci má stále výrazně zápornou (na antuce). Federerovu kvalitu na antuce nesnižuji, vždyť nebýt Nadala, má minimálně 5x RG, ale Djokovič byl pro Nadala určitě větším antukovým rivalem než Federer.
[ Reagovat ]
01.04.2020 13:31Od: Kamilos88
Ta poslední věta je k diskuzi.

Djokovič potkal Nadala, který byl na antuce 60% oproti tomu Nadalovi, kterému byl nucen čelit pravidelně Federer.

Pokud se nepletu, tak Djokovič Nadala porazil na cihle až v roce 2011 a to byla H2H na antuce 9:0 pro Nadala.

Tím se více méně potvrzuji to, o čem tady dva dny píšu.

Prostě Federer hrál na antuce s jednou tak silnějším Nadalem, než Djokovič, takže tvrdit, že Djokovič byl pro Nadala na antuce silnějším protivním je za mě hloupost.

Oba dva hráli s úplně jiným Nadalem a toho Nadala, kterého Federer 2x porazil, nebo s ním hrál mnohdy velmi vyrovnané antukové duely, kde rozhodovala více hlava Federera, než jeho hra, tak toho Nadala nedokázal Djokovič porazit snad 7 let.
[ Reagovat ]
01.04.2020 13:51Od: Amputace
To, že hráli oba s úplně jiným Nadalem, je pravda. Otázka ale je, který z těch Nadalů je lepší... Oba totiž mají něco, co ten předešlý/následující neměl. Nadal verze 2005-2008 měl rychlost a staminu, jakou podle mě neměl ani Djokovič 2011. Na druhou stranu hrál ale prakticky bez servisu, který výrazně zlepšil až v roce 2010. Hra na síti pro něj byla zapovězenou komnatou, nechodil si na síť prakticky ani pro jasné body. Nadal 2010-2013 zase začal výrazně ztrácet rychlost, ale ve srovnání s verzí 05-08 do jeho hry přibyly další elementy: podstatně zlepšený servis, větší herní variabilita, kdy začal ve srovnání s minulostí chodit i na síť, a především kvalita úderů, která je ve srovnání s lety 05-08 nesrovnatelně dál (délka úderů, razance). Já Nadala sleduji od roku 2007 a osobně za jeho tenisový vrchol považuji rok 2010, kdy se podle mě dokonale spojila jeho největší devíza, tedy rychlost (kterou teprve začínal ztrácet) a nesrovnatelně větší kvalita úderů a servisu. Rok 2013 pak vnímám jako poslední rok, kdy byl opravdu ve vrcholné formě. 2014 sice ještě vyhrál RG a dokonce porazil ve finále Djokoviče, ale herně už šel dolů.

Jinými slovy. Nemyslím si, že Djokovič verze 2011 by Nadala 2005-2008 nedokázal na antuce porazit/porážet. Vždyť se stačí na ty zápasy podívat. Kolik míčů zahraje Nadal vyloženě špatně, do poloviny kurtu, nezabíjí z jasných pozic a podobně, ale pak Federera prohodí, protože ještě stihne míč doběhnout. Pak si pustíš třeba finále US 2010 a ta úderová kvalita je úplně jinde. Prostě nejde říct, že Nadal 2005 byl lepší než Nadal 2010, 11, 12...
[ Reagovat ]
01.04.2020 14:12Od: Kamilos88
Jasně, ale je taky otázka, komu co sedělo více.

Federer měl problém primárně s Nadalovou staminou a jeho pohybem. Protože když Rafa začal pohyb ztrácet, tak ho začal Federer přehrávat. Pohyb na Federera vždy platil, technicky na něj Nadal nikdy neměl. Takže pomalejší Nadal by byl pro Federera určitě lepším soupeřem i na antuce.

Djokovič si s Nadalem vždycky pinkal a proto si myslím, že by ho v letech, kdy Nadal rušil Federera, prostě neporážel, na antuce určitě ne.
[ Reagovat ]
01.04.2020 14:32Od: Amputace
Kdy ho začal přehrávat? Přehrál ho pouze v roce 2017 a to už byl Nadal sotva na polovině své pohyblivosti (a celkově výkonnosti) z let 05-08. Na antuce s ním poslední zápas vyhrál v roce 2009. Naopak od roku 2008 se ještě zvýšila Nadalova úspěšnost proti Federerovi i mimo antuku, což tehdy všichni přikládali tomu, že už je Federer starý.

Takhle otázka by vůbec neměla být o tom, kdo proti kterému Nadalovi hrál. Je to především otázka match-upu. U Nadala Federerovi rychlost a stamina vadila, ale u Djokoviče ne? V první řadě: Federer neměl největší problém s Nadalovou rychlostí, ale s tím, že je levák a sází mu jeden vysoký top spin za druhým do jednoručného BH. Tomu začal Federer pořádně odolávat až od chvíle, kdy změnil raketu.

Kdyby Federer poté, co začal Nadal ztrácet rychlost (tedy zhruba ten rok 10/11), ho začal porážet, dal bych ti zapravdu. Ale ve skutečnosti vůbec nic nenapovídá tomu, že Nadalova vytrácející se rychlost měla na jeho match-up s Federerem výraznější vliv. Vždyť 2010,11,12,13,14, kdy už byl podstatně pomalejší než 05-08, pořád Federera porážel - navíc na všech površích kromě trávy, kde se v té době neutkali.

Djokovič si s Nadalem pinkal, ano. To je přesně match-up, který zase neseděl Rafovi, protože Djokovič nejen že si s ním pinkal, ale on ho v tom pinkání dokázal i přehrávat, protože když je v beast módu, tak prakticky nechybuje. Já vůbec nepochybuji o tom, že Djokovič verze 2011 by dokázal Rafu verze 05-08 na antuce alespoň sem tam porazit, možná ne na RG, ale na nějakém tom Masters určitě. Což se v tomto období Federerovi podařilo pouze jednou.
[ Reagovat ]
01.04.2020 14:44Od: Kamilos88
Federer Nadala přehrává od AO2014, tam se bilance začala lámat a skončila tak, že Rafa už vede v H2H jenom na antuce, kde se potkali za 7 let tak 2x, jinak prohrává na tráve, indoor hardu i Outdoor hardu. Prohrál 2 mimoantukové střetnutí na GS atd. Psychicky na Federera má už jenom na antuce, kterou Švýcar prakticky nehraje.

To vše se stalo díky nové raketě i poklesu výkonnosti u Nadala.

Letošní sezóna mohla mnohé napovědět, ale bohužel se ji asi nedočkáme, což je škoda.

Protože pokud bude mít Nadal 19 GS, díky COVIDU, tak se prakticky zničí kompletně celá jejich rivalita.

Z části to je chyba Federera, kdyby proměnil MB ve Wimbledonu, tak takové kraviny jako udržení rekordu GS nemusel vůbec řešit, ale to je kdyby.
[ Reagovat ]
01.04.2020 15:03Od: Amputace
Ten pokles rychlosti ale nastal u Nadala daleko dřív než v roce 2017. Už Nadal 2010 byl daleko pomalejší než Nadal 2005, a přesto ještě čtyři roky Federera porážel na hardu i antuce, na GS, na Masters, všude kromě trávy, kde se neutkali.

Djokovič je samozřejmě pro Nadala daleko nebezpečnější soupeř na antuce, než je, nebo kdy byl Federer. Je to o match-upu. A je alibistické tvrdit, že Nadal 2005 byl silnější než třeba Nadal 2010. Naopak. Nadal 2005 měl jen tu rychlost a geniální prohoz, v komplexního hráče s úderovou kvalitou se vyprofiloval až později. Ale na první pohled je snad jasné, která hra (Djokoviče či Federera) Nadalovi sedí víc. Vůbec to není o tom, kdo proti jakému Nadalovi hrál. Djokovič tohoto desetiletí by toho proti Nadalovi 05-08 na antuce vyhrál víc než Federer, tím jsem si skoro jistý. Zároveň ale nikde netvrdím, že Djokovič je/byl lepší antukář než Federer.
[ Reagovat ]
01.04.2020 15:14Od: turista
Djokovič vyhrál všechny antukové tisícovky Masters vícekrát, což v posledních 20 letech nikdo kromě Nadala nedokázal a procentem výher na antuce patří mezi nejlepších 5 hráčů Open období. Nechci rozporovat kvalitu hry Federera na antuce protože na ní získal celkem 11 titulů a byl mnohokrát ve finále v Monte Carlo a v Římě a od zisku aspoň 1 titulu na každém z těchto podniků ho připravila smůla.
[ Reagovat ]
01.04.2020 15:58Od: Amputace
No smůla... Většinou ho o ty tituly připravil Nadal.
[ Reagovat ]
02.04.2020 09:58Od: Kamilos88
Můžeš to částečně měřit stylem "kdyby nebyl Nadal"

Kdyby nebyl Nadal, tak má Federer o 12 antukových titulů více, tj. asi 23 vč. 5x French Open.
[ Reagovat ]
01.04.2020 23:56Od: Ondra979
s tou rychlosti ale nemas pravdu..jednak Federerovi urcite vyhovuje pomalejsi Nadal, ale to zacalo postupne az nekdy od sezony 2014...vzdyt v sezone 2010 mu bylo teprva 24 let..takze to je hloupost. ostatni veci nebudu rozporovat, castecne na tom neco je, ten matchup je pro Feda proste spatny a eliminoval to temer az od sezony 2017. ale s tou rychlosti souhlasti nemuzu..
[ Reagovat ]
02.04.2020 13:31Od: Amputace
Samozřejmě, že Federerovi vyhovuje pomalejší Nadal, ostatně: komu ne? Tvrdím však, že ještě více než o rychlost šlo u match-upu Federer-Nadal o to, že Nadal je levák bušící top spinové údery do BH soupeře a Federer je navíc jednoručák. To bylo naprosto klíčové. Vždyť Djokovič je taky rychlej, taky všechno doběhne, a Federerovi přitom sedí jeho hra daleko víc. Jak je to možné, když jde o rychlost?

Chceš mi tvrdit, že Nadal 2005 a Nadal 2010 jsou stejně rychlí? I slepý musí vidět, že to tak není.

https://www.youtube.com/watch?v=0jiea4uADRY
https://www.youtube.com/watch?v=g8KteuP_N9I
[ Reagovat ]
03.04.2020 17:20Od: Ondra979
nemel by tam byt zadny velky rozdil, pokud byl zdravotne v poradku.."..zadny zdravy atlet neztraci rychlost do cca 28 let. vecer na to kouknu ted nemam cas
[ Reagovat ]
01.04.2020 15:04Od: turista
Ano. Do roku 2011 vedl Nadal nad Djokovičem na antuce 9:0, zatímco od roku 2011 je jejich bilance h2h na cihle pouze 8:7 pro Nadala takže v podstatě vyrovnaná.
[ Reagovat ]
02.04.2020 09:57Od: Kamilos88
Což koresponduje s tím, že Nadal se musel na antuce postupem času zhoršit tak, aby ho Djokovič mohl porážet. :)
[ Reagovat ]
02.04.2020 13:27Od: Amputace
A že se musel Djokovič natolik zlepšit, aby ho začal porážet, tě nenapadlo? :)
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:11Od: Forehand
Tie nohy. Neuveritelné veci Nadal vracal. Dnes oproti týmto časom posobi ako tazkotonážna lokomotíva.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:19Od: Kamilos88
Tak to je důvod proč Nadal na BIG3 ztrácí zejména na hardu. On není schopný je přehrát agresivním tenisem.

Velmi dobře udělal, že změnil servis, ten mu pomohl k těm hardovým titulům vč. USO za poslední roky. Kdyby hrál ten svůj WTA servis před Moyou, tak možná nevyhraje ani Montreal, ani 2x USO za poslední roky.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:54Od: Forehand
Na Big3...:)

Zlatý..

Federera si namaže hocikedy v zápasoch, kde o nieco pojde. Jedno uhaluzené finále v Austrálii, kde bol Rafa vymačkaný po 5hod SF ta nasýtilo na pár rokov..Zobud sa.
[ Reagovat ]
30.03.2020 16:57Od: Kamilos88
Jasné. :D

Takže prakticky:

- Na AO17 o nic nešlo
- Na W19 o nic nešlo
- IW 17 Mickey mouse turnaj
- Miami 17 Mickey Mouse turnaj
- Šanghaj 17 Mickey mouse turnaj

Jsou to vlastně 2 GS a jeden Masters, takže takové horší 250tky.

Běž se léčit. Ahoj.
[ Reagovat ]
30.03.2020 17:01Od: Forehand
Hovorim, Shakespeare aj o polnoci :)

To máš zoznam tabletiek, ktore su predpisané na tvoju ubolenú dušičku..:)
[ Reagovat ]
31.03.2020 09:52Od: Kamilos88
Tímto ses opět ztrapnil podobně, jako když si mi tvrdil, že Federer nedošel do SF na 3/4 posledních GS a chtěl si je vyjmenovat.

Hochu, horšíš se, měl by sis zjistit fakta dříve, než začneš psát h0vna
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist