Zverev podruhé dobyl Turnaj mistrů! V Turíně přehrál neoblíbeného Medveděva a vyhrál i šesté letošní finále

  • TURNAJ MISTRŮ - Alexander Zverev vyhrál i své šesté letošní finále a po třech letech ovládl Turnaj mistrů. 24letý Němec dnes v Turíně porazil 6-4 6-4 o rok staršího ruského obhájce titulu Daniila Medveděva, s nímž přerušil sérii pěti porážek, a navázal na triumf z Londýna 2018. Olympijský vítěz tak letos jako jediný získal šest titulů.
    21. 11., aktualizováno | Aktuality |  102 komentářů
    Alexander Zverev (© AFP)Alexander Zverev (© AFP) 
     

Alexander Zverev včera večer krátce před půlnocí vyhrál vyčerpávají semifinálovou bitvu se světovou jedničkou Novakem Djokovičem a navíc měl před dnešním finále s Daniilem Medveděvem o osm hodin méně času na odpočinek.

Na poslední zápas sezony ale dokázal posbírat dostatek sil a o rok staršího Rusa, s nímž v uplynulých třinácti měsících prohrál všech pět duelů, jasně přehrál. Soupeři nenabídl ani jeden brejkbol a za hodinu a čtvrt zvítězil 6-4 6-4.

Zverev se opíral o výborný servis a každý set rozhodl jedním brejkem. V první sadě vzal Medveděvovi podání ve třetí hře a ve druhé hned na úvod. Ve výměnách působil jistě, dokázal být trpělivý a především z forhendu posílal milimetrově přesné vítězné rány. Při mečbolu napálil eso z druhého podání.

"Nevím, jestli to dneska byl perfektní zápas, ale musel jsem hrát opravdu skvěle. Věděl jsem, že musím předvést jeden z nejlepších výkonů, protože pětkrát v řadě jsem s ním prohrál a já věděl, že to nebude vůbec jednoduché," svěřil se svými prvními pocity Zverev, který Medveděvovi oplatil pět dní starou porážku ze skupiny a vzájemnou bilanci vyrovnal na 6-6.



24letý Zverev startoval na Turnaji mistrů pátý rok po sobě, podruhé se dostal do finále a opět v něm zvítězil. Také v roce 2018 ve finále porazil soka (Djokoviče), s nímž předtím prohrál ve skupině.

Letos v Turíně Zverev porazil světovou dvojku i jedničku, což na Turnaji mistrů dokázal v semifinále a finále jako čtvrtý v historii a první od roku 1990 (Andre Agassi). Rodák z Hamburku si tento týden vydělal 2,143 milionu dolarů, přes 48 milionů korun.

Zverev se zároveň stal desátým hráčem historie s více než jedním titulem z Turnaje mistrů. Z jeho krajanů je na tom lépe jen Boris Becker, který na závěrečném podniku sezony uspěl třikrát.


V roce 2021 Zverev jako jediný vyhrál 59 zápasů a stejně tak je jediným tenistou s 6 tituly. V ně proměnil všech šest finálových zápasů - před Turnajem mistrů zvítězil na 'pětistovkách' v Acapulku a Vídní, na Masters 1000 v Madridu a Cincinnati a na olympiádě v Tokiu. Celkovou bilanci ve finálových duelech vylepšil na 19-9.

"Není nic lepšího, než ukončit sezonu vítězstvím na Turnaji mistrů. Ale teď už se strašně těším na příští rok a uvidíme, co se stane," uvedl spokojený Němec, pro kterého by měl být prioritou zisk prvního grandslamového titulu.

Medveděv na Turnaji mistrů prohrál poprvé po sérii devíti výher a nenavázal tak na loňský triumf z Londýna. 

"Gratuluju Sašovi. Není to jednoduché hrát finále proti někomu, s kým jste prohráli ve skupině. Ale on už to podruhé zvládl a dnes hrál opravdu skvěle," řekl Medveděv, který v září na US Open slavil první grandslamový triumf.

Turnaj ve čtyřhře vyhráli Francouzi Pierre-Hugues Herbert a Nicolas Mahut, kteří navázali na triumf z roku 2019 a stali se rovněž dvojnásobnými šampiony.

• TURNAJ MISTRŮ 2021 •
Turín (Itálie), tv. povrch / hala, 7.250.000 dolarů
nedělní výsledky (21. 11. 2021)
• Dvouhra - finále •
Zverev (4-Něm.) - Medveděv 2-Rus.) 6-4 6-4
• Čtyřhra - finále •
Herbert/Mahut (3-Fr.) - Ram/Salisbury (2-USA/Brit.) 6-4 7-6(0)
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (102)
22.11.2021 12:44Od: djofex
Zverev asi momentalne najlepsi hrac pokial hra to co ma,semi s Djokom bol jeden z najlepsich zapasov sezonysmilesmile
[ Reagovat ]
24.11.2021 15:47Od: Tomas_Smid_fan
S tím, že Saša momentálně patří k nejlepším hráčům na okruhu, nejlepší bych se asi neodvážil tvrdit. Každý z top10 (a nejen), když "hraje, co má" může porazit skoro kohokoli.
Ale s tím, že Joker vs Zvíře byl jeden z nejlepších zápasů sezóny, už bych moc nesouhlasil. Ano, byl to kvalitní zápas, ale chyby tam byly a i nervy pracovaly. Nejkvalitnější pasáž byla od poloviny prvního setu přes tiebreak. Jinak zápas nijak nevyčníval a co do atraktivity ho tam podle mě překonaly zápasy Medvěd x Janek nebo Saša vs Medvěd ve skupině.
[ Reagovat ]
24.11.2021 15:48Od: Tomas_Smid_fan
*...na okruhu, bych souhlasil...
[ Reagovat ]
21.11.2021 23:42Od: Carmelo Tenis
A vlastně všechny sporty jdou postupně doprdele. Ti nynější sportovci se nechytaji, ať už v talentu nebo charisma. Osobnosti se vytrácejí a bude hůř. Je to oničem.
[ Reagovat ]
22.11.2021 09:10Od: Mayo
V tomto s tebou súhlasím Carmelo Anthony.
[ Reagovat ]
23.11.2021 21:32Od: Nola
tenis neskoncil po odchode Borga, Agassiho, Samprasa... neskonci ani po odchode Federera.... kolobeh zivota nie je mozne zastavit, par fanatikov prestane sledovat tenis, ale nova generacia fanusikov si iste najde svoje idoly....
media velmi ovlyvnili vnimanie tenisovych "mimozenstanov" , najma toho jedneho, ale tie media budu musiet, znovu hladat cestu, aby sa sami seba v tej samochvale nepochovali smile
[ Reagovat ]
23.11.2021 21:47Od: Pe3k
S tím prvním řádkem se dá souhlasit, ale na začátku druhého řádku si to pohřbila.
[ Reagovat ]
23.11.2021 21:53Od: Nola
:D ani Federer nie je Lenin, iba ten je vecne zivy :D
urcite bude zapisany v dejinach tenisu ako GOAT, ale jeho odchodom do zasluzeneho dochodku, predsa nemoze tenis ako sport skoncit
[ Reagovat ]
24.11.2021 11:42Od: Tomas_Smid_fan
to myslím nechce nikdosmile
[ Reagovat ]
24.11.2021 16:57Od: Pe3k
Kdyby jenom tenis, jen se podívej jaký úpadek zažívá naše civilizace co nehraje Federer...
[ Reagovat ]
24.11.2021 17:00Od: turista
Na Lenina jsem se v červenci 1983 V Moskvě u mauzolea postavil do fronty na lístky. Bylo to na 3 hodiny tak jsem se na to vykašlal a jel jsem do Kolomenského. To bylo lepší. Místo mauzolea jsem si přivezl domů jeho bustu. Dnes prý se do Leninova mauzolea dostane člověk bez fronty. Lenin je věčný jak píšeš ale už ani tam nikoho nezajímá. S tenisem to dopadne líp. Půjde to bez Federera, bez Nadala ale i bez našeho oblíbeného Djokoviče. Snad aspoň ten vesmír je věčný.
[ Reagovat ]
24.11.2021 22:33Od: FulnekUltras
;-))))) smile

ty svazácké skupiny z horní Altaje a Torpéda Gorký bývaly nekonečné... ;-)

smilesmile
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:50Od: Forehand
Zivotná sezóna, bez skalpu TOP 10 hraca na GS.

Tak teda vitaj, nová éra tenisu :)
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:55Od: Smazaný účet
smilesmile
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:56Od: paddy
smile smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 22:26Od: Fandina
To je úplně jedno, podstatné je, že na OH a TM jich porazil mraky.
[ Reagovat ]
21.11.2021 23:25Od: Forehand
Je to presne naopak, babka. Úplne jedno je, čo si dosiahol v Turíne, pokiaľ sa nevoláš Zidane alebo Del Piero. Podstatné sú Grandslamy.
[ Reagovat ]
21.11.2021 23:34Od: Fandina
Podstatné je všechno, ale pro primitivy tvého typu jen GS.
[ Reagovat ]
22.11.2021 00:05Od: Forehand
Fajnšmeker si vyberá, ovca papá všetko.
[ Reagovat ]
22.11.2021 00:13Od: Fandina
Ty jsi ovce, která se snaží z předloženého jídla vypadat jako fajnšmekr.
[ Reagovat ]
22.11.2021 00:51Od: Forehand
Mas pravdu, nie si ovca, ale stará koza, ako sa hovorí na Slovensku.
[ Reagovat ]
22.11.2021 10:52Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
22.11.2021 13:16Od: Pe3k
smile
[ Reagovat ]
22.11.2021 10:28Od: hippos
Jediný měřítko top tenisu jsou grandslamy. Tady není o čem se dál bavit.
[ Reagovat ]
22.11.2021 10:32Od: Fandina
U primitiva ano.
[ Reagovat ]
22.11.2021 10:45Od: hippos
Ježíš, tak prostě proto, že ty z nějakého důvodu máš silně okrajový názor, že v tenise mají váhu výsledky na OH a TM, tak já jsem kvůli tomu primitiv.smile
[ Reagovat ]
22.11.2021 10:47Od: Smazaný účet
smile je to tak. Trofej získal tak, že je porazil. Jinak to přece nejde.
[ Reagovat ]
22.11.2021 07:47Od: Nola
zabudol si na Cilica a Doma smile

GS sa da vyhrat aj bez skalpu hraca T10
[ Reagovat ]
22.11.2021 11:40Od: Forehand
Ale bez prehry :)..

Vyhrať turnaj bez prehry je chrbtovou kosťou všetkých tenisových súťaží, s výnimkou exhibícií a TM :)
[ Reagovat ]
22.11.2021 12:01Od: Tomas_Smid_fan
Mícháš hrušky s jablkamasmile
Proto je TM speciální a jen pro ty nejlepší. V SF a F porazil No1 a No2 a ve skupině další dva hráče TOP10. Kolikrát se tohle přihodí na těch ostatních turnajích?
[ Reagovat ]
22.11.2021 12:48Od: Fandina
Je to tak, na GS můžeš porazit maximálně 3 hráče z osmičky, kdežto na turnaji mistru 5.
[ Reagovat ]
22.11.2021 13:17Od: Pe3k
Asi proto tam Rafa nikdy nevyhrál, tam se totiž top 10 hráčům nedá vyhnout...
[ Reagovat ]
22.11.2021 13:27Od: Forehand
Jj, porazit takého Ruuda alebo Norrieho, to je punc najvacsej kvality, akosť jak prasa :)

Miesam jablka s jablkami, porovnavam tenisové turnaje. Byt unikatnym za kazdu cenu, hoc v negativnom zmysle ma nebere.
[ Reagovat ]
22.11.2021 13:35Od: hippos
Tak ono jinak nejde než porazit hráče top 10, když tam jiní hráči nejsou. A jeden z nich se stane vítěz, jinak to dopadnout nemůže, logika. A který? Často ten, který má na samém konci sezóny nejvíce fyzických i morálních sil.
TM by se měl hrát začátkem další sezony a na tři sety, pak by snesl srovnání s GS.
[ Reagovat ]
22.11.2021 12:28Od: Nola
ja pisem o GS..... nie o TM,
Novak aj Fedex ho dokazali vyhrat bez prehry, ale to je nepodstatne, kedze sa bavime o GS
[ Reagovat ]
21.11.2021 23:37Od: annah
Uplne jedno to neni, protoze na GS nad nimi musi vyhrat tři sety, a to bývá kámen úrazu. Viz Tsitsi na FO proti Nolemu. Být to Turnaj mistrů nebo OH, odjížděl by s pohárem. Hrát na tři vítězné je prostě trochu jiná disciplína.
[ Reagovat ]
21.11.2021 23:39Od: annah
A věřím, že ji Zverev časem dá...
[ Reagovat ]
22.11.2021 07:58Od: paddy
OH není dobrý příklad, protože kvalitou stojí za Masters 1000
I hráči se tam nepřetrhnou přijet, kdo si vzpomíná, tak půlka z top20(10) chyběla

Kvalita byla slabá, Řetězovovi stačilo k titulu porazit je Djokoviče, omlouvám se zapomněl jsem na ty tři hráče mimo top100 smile

Na Masters měl silnější soupeře

OH jsou svátek pro většinu sportů, ale pro tenis je to slabší zábava mimo luxusní hotely a bez prize money smile
[ Reagovat ]
22.11.2021 10:11Od: Fandina
Nesmysl, nejen zlato ale i další medaile z OH se u tenistů uvádí před 1000.
[ Reagovat ]
22.11.2021 10:32Od: hippos
Ale to je z úcty k olympiádě jako takové a ne kvůli výsledkům na olympiádě dosaženým. Tenis není atletika.
[ Reagovat ]
22.11.2021 11:21Od: Fandina
To je takové omílané kliše, srovnávání s atletikou, způsobené tím, že tenisti několik let na OH nehráli, ale byli stejně jako atletika u zrodu OH a pak tam moc let hráli.

Co´o se týká sportovní úrovně, tak tam mohou stejně jako v atletice hrát jen přední sportovci. A existuje limit pro národy. Takže ty státy co nemají zastoupení na předních místech tam třeba nemohou ani vyslat svého zástupce, pokud nesplňuje msta na žebříčku a jsou tam zase určité limity. Letos to bylo ještě u všech sportů komplikováno covidem, takže někteří tam kvůli covidu nejeli. Je tam sice klauzule o národnostním principu, ale v podstatě to nemá až takový dopad, protože se tam dostane Letos ještě zkomplikoval situaci covid, ale to u všech sportů. Ale jinak je účast na OH limitována žebříčkem.
Sportovní hodnota je dána žebříčkem a z top 10 tam byli a on tam porazil světovou jedničku.
[ Reagovat ]
22.11.2021 22:53Od: turista
Tenisti na OH nehráli od roku 1924 do roku 1988 což je 64 let.
[ Reagovat ]
23.11.2021 01:23Od: Tomas_Smid_fan
neboj, ona ti to Fandina vyvrátí nebo zdůvodnísmile
[ Reagovat ]
23.11.2021 02:12Od: Fandina
Tenisti na OH od roku 1896 dosud víckrát hráli než nehráli. Je to 16 plus 2 hostování ku 11. Hostování bylo v roce 1968 a 1984 a oficiálně tam hráli od založení 1896 do roku 1924 a pak od roku 1988 dosud. Na počty roků je to 64 ku 60 do loňska, kdy měly být OH, ale na počet účastí je to víckrát.
[ Reagovat ]
23.11.2021 12:52Od: Tomas_Smid_fan
Děkujeme za rozšíření obzorůsmile
Nicméně z toho klišé, že se na OH několik let (pouhých 64smile) nehrálo se nevykroutíšsmile
[ Reagovat ]
23.11.2021 13:42Od: Fandina
Mám se vykrucovat, když si to přeješ? Napsala jsem to špatně. No a?
[ Reagovat ]
23.11.2021 18:28Od: turista
Budiž.
[ Reagovat ]
23.11.2021 02:49Od: Fandina
Píšu to dole. Účastí na OH od roku 1896 bylo co se týká počtu bylo víc, téměř o polovinu, ale v kratší časové době.
[ Reagovat ]
22.11.2021 09:31Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
22.11.2021 16:13Od: Orgasmator
Tesat na hrob!
[ Reagovat ]
21.11.2021 20:30Od: Nola
Sasha smile, nevidela som ani lopticku, ale snad nebude NO1 hrac jedneho povrchu.....
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:27Od: paddy
myslím, že po včerejšku lidí více zajímalo, jak to bude mít Djokovič s očkování, než kdo vyhraje TM smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:29Od: Pe3k
Už se ti někdy stalo, že jsi měl pravdu?
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:31Od: aligo
Pochybuji smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:32Od: Pe3k
na druhou stranu, i rozbité hodiny ukazují dva krát denně správný čas...
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:49Od: com
smilesmile i ty mudrci
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:54Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:28Od: FulnekUltras
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:39Od: Smazaný účet
smilesmile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:22Od: Mayo
Zverev je inde.
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:25Od: Pe3k
V turíně.
[ Reagovat ]
21.11.2021 20:33Od: Nola
vie hrat aj na antuke, zvlada 2 povrchy, Medved je hrac jedneho povrchu, nakoniec na tej antuke mohol vlani, ak by mu neodisla hlava porazit d Artagnana na FO...
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:17Od: spaniel
Zaslouzene, jelikoz vyradil Pencilheada.
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:49Od: annah
Pa rá da !!! smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:56Od: Tomas_Smid_fan
smile ale bála ses, co?smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:08Od: annah
Ani ne. Od te doby, co nehraje Fedex, sleduju tenis v klidu, bez nervů. Zpozornim akorát, když prohrává Nole, Meda nebo Rubl, to pak začnu hlasitě fandit souperum.
smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:11Od: annah
Ještě Shapa a Bautistu mám v tom nesympatickem týmu. :-)
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:10Od: Tomas_Smid_fan
RBA se blbě tváří, ale myslím, že bude víc v pohodě než třeba Bysta...
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:14Od: Pe3k
To sledování bez nervů mi vyhovuje. smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:22Od: annah
Mně taky.
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:23Od: annah
Mně taky.
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:45Od: vojta91
Koho během turnaje zmlátil, že ho odehrál takto dobře?
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:17Od: FulnekUltras
anebo sklátil
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:27Od: Pe3k Re: znamení satana
Zverev vyhrál 6. titul a srovnal bilanci na 6:6. smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 20:10Od: Mony
Vypadá, že si spíš dal pokoj od holek
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:39Od: Tomas_Smid_fan
Velmi úspěšný rok pro Sašusmile 59 wins a 6 turnajových vítězství, navíc prorazit na TM no1 a no2 a za celý turnaj udělat jen 5DF...smile
Nicméně, nebyl to zápas, který by zvedal ze židle, tento matchup tomu asi nenapomáhá.

Cinkne příští rok konečně ten GS?smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:49Od: vladka Re: Gratulace Sašovi
smilesmile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:04Od: Smazaný účet
důležitá je vacine
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:36Od: Krisboy
Řetězov smile

smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 20:34Od: Nola
pockaj, ty si tu pasoval Medveda ako najlepsieho hraca sezony smile, cim si to zasluzil, by ma zaujimalo?
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:36Od: paddy Zatvárame kasíno
poslední zápas sezóny máme za sebou smile

Řetězov k zisku 2. titulu z TM využil stejnou fintu, porazit finálového soupeře ve skupině

viděl jsem Lopatova 2x smrkat do ručníku a udělalo se mi šoufl smile

Kdy tady konečně přidají ten blicí emotikon? smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:43Od: Tomas_Smid_fan
Porazil finálového soupeře ve skupině?smile
Možná ve facebookové?
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:05Od: paddy
jasně, ale myslím, že každý pochopí, co bylo myšleno a teď už to ani nemusím opravovat smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:09Od: Fandina
každý, kromě něho
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:55Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:02Od: Fandina
neporazit, ale jinak souhlas, je to zajímavá skutečnost a pokud bude ještě další a další TM, tak by se to mělo sledovat
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:55Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 19:58Od: Smazaný účet
blicí emotikon nemá smysl.
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:36Od: Pe3k Gratulace Zverevovi
Před sezonou si řekl, že letos chce vyhrát grand slam. To se mu nepovedlo, ale je Olympijským vítězem a vítězem turnaje mistrů (+Cinci). Takový neúspěch tak zažít smile Porazil světovou jedničku i dvojku na jejich nejsilnějším povrchu v jejich nejsilnějších sezonách.

Kolega s nickem com (fanoušek Nadala, jak jinak smile) říkal, že je Zverev jen fackovacím panákem Medvěděva a jejich bilance je 6:6... smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:50Od: vladka
smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:30Od: Smazaný účet Gratulace!!!!
Tak Sašasmilesuper
[ Reagovat ]
21.11.2021 18:53Od: Smazaný účet [ Reagovat ]
21.11.2021 20:47Od: turista
smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 20:49Od: turista
GS u něj je jen otázka času.
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:22Od: paddy
jsem zvědav, jak to dokáže, když ještě nikdy neporazil hráče top10 na GS, a to je mu už skoro 30 roků smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:32Od: Nola
moze sa im vyhnut ako Rafa trebars :D

ty uz radsej nic nepredikuj, v poslednej dobe ti nic, ale absolutne nic nevychadza....
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:42Od: Smazaný účet
smile ale může. Je to zábava. Fany je taky dobrásmile
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:42Od: Fandina
Zvířeti je 24 to je velký rozdíl.
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:47Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
22.11.2021 22:54Od: turista
smile
[ Reagovat ]
22.11.2021 22:56Od: turista
Do 30 let věku má Zverev ještě sakra daleko. Času má dost na ty GS.smile
[ Reagovat ]
21.11.2021 21:41Od: Smazaný účet
smilejasná věc.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist