Jubilejní 90. titul pro Djokoviče. Ve finále v Astaně nedal šanci Tsitsipasovi a zajistil si start na Turnaji mistrů

  • ATP ASTANA - Novak Djokovič ve finále v Astaně nedal šanci Stefanosovi Tsitsipasovi, řeckou jedničku porazil už posedmé v řadě a získal svůj čtvrtý letošní a celkově jubilejní 90. titul, šestnáctý z haly. Pětatřicetiletý Srb, který zvládl i devátý letošní zápas na halových betonech, protáhl svou turnajovou neporazitelnost na 16 utkání a vyhrál 25 z posledních 26 duelů na individuálních akcích, si triumfem v Kazachstánu definitivně zajistil start na Turnaji mistrů v Turíně.
    9. 10., aktualizováno | Aktuality |  77 komentářů
    Novak DjokovičNovak Djokovič 
     

Novak Djokovič kvůli odmítání vakcíny proti Covidu-19 přišel o řadu akcí, včetně kompletního australského léta a sezony amerických betonů a tedy i dvou grandslamů. Pro zbytek sezony má však zelenou a po Tel Avivu nenašel přemožitele ani na silně obsazeném halovém podniku v kazašské Astaně, kde absolvoval svůj teprve devátý letošní turnaj a druhý po triumfu ve Wimbledonu a zisku 21. grandslamového vavřínu.

Zatímco v semifinále byl dva míčky od vyřazení (za stavu 1-1 mu vzdal Daniil Medveděv), v dalších čtyřech zápasech od začátku do konce dominoval a po Cristianovi Garínovi, Boticovi van de Zandschulpovi a Karenovi Chačanovovi nedal šanci ani ve finále Stefanosovi Tsitsipasovi. Řeckého rivala přehrál 6-3 6-4, upravil s ním vzájemnou bilanci na 8-2 a porazil ho už posedmé v řadě.

Rodák z Bělehradu byl od prvního fiftýnu soustředěný a dnes se mohl spolehnout na vynikající servis. První podání mu do kurtu spadlo v 79% případů, i po druhém získal alespoň 80% bodů, nečelil jedinému brejkbolu a v obou setech Tsitsipase jednou brejknul. Navíc se vrátil k výkonům z úvodních třech utkání na turnaji a minimálně chyboval.

Pětatřicetiletý Srb, který letos jako jediný triumfoval na všech površích (to se může podařit už jen Tsitsipasovi), upravil svou letošní finálovou bilanci na 4-1 a tu celkovou na 90-38, v hale triumfoval pošestnácté v kariéře. Bývalý lídr žebříčku i po dalším prvenství zůstane na sedmém místě pořadí, dnešním vítězstvím si ovšem definitivně zajistil start na Turnaji mistrů v Turíně.

V italské metropoli by se mohl stát prvním hráčem od Rogera Federera v roce 2010, jenž v rámci jedné sezony ovládne podniky všech kategorií na nejvyšším okruhu. Po skalpu Tsitsipase zvládl i devátý letošní zápas na halových betonech, protáhl svou turnajovou neporazitelnost na 16 utkání a vyhrál 25 z posledních 26 duelů na individuálních akcích.

Tsitsipas má naopak negativní úspěšnost ve finále letos (2-4) i v kariéře (9-14) a prohrál také svůj devátý finálový duel na podnicích série ATP 500. V žebříčku se o pár bodů posune před Alexandera Zvereva a bude pátý.

• ATP 500 ASTANA •
Kazachstán, tv. povrch / hala, 1.900.000 dolarů
nedělní výsledky (9. 10. 2022)
• Dvouhra - finále •
Djokovič (4-Srb.) - Tsitsipas (3-Řec.) 6-3 6-4
• Čtyřhra - finále •
Mektič/Pavič (2-Chorv.) - Mannarino/Martin (Fr.) 6-4 6-2
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (77)
11.10.2022 00:22Od: Pe3k
Trophies won by beating two or more top 10 players;

Djokovic 55
Nadal 39
[ Reagovat ]
10.10.2022 19:42Od: paddy Who did it better? Rafael Or Emma? [ Reagovat ]
11.10.2022 10:34Od: Vlk-v-trave
Jasne ze Belmondo... a potom dlouho nic...:D
https://www.youtube.com/watch?v=LjGsurN_3WU
[ Reagovat ]
10.10.2022 09:51Od: woody Úspěšný týden
pro Novaka. V zápase s MED sice nebyl lepším hráčem, ale na drhou stranu je Medvěděv posledních pár let asi nejlepším hráčem v hale na tvrdém povrchu, pokud dobře podává (jako v Astaně) je velmi těžké ho porazit. S Tsi měl zápas většinou pod kontrolou, hodně si pomáhal přes BH soupeře, což u Med úplně nefunguje.

Uvídíme jak bude vypadat los v Bercy, ale finale bych tipoval MED - DJO.
[ Reagovat ]
10.10.2022 11:54Od: Marduch
jj, prišlo mi, že z Tsipova jednoručáku mu lítaly vyšší míče, což je pro Noleho BH určitě příjemnější.
[ Reagovat ]
10.10.2022 13:29Od: woody
rozhodně, z těch vyšších míču si troufne hrát útočněji daleko častěji.
[ Reagovat ]
10.10.2022 14:25Od: Tennisfan77
Tsitsipas by měl hlavně už konečně vyhodit toho fotra a najít si normálního kouče, nevím kdy mu dojde, že jinak se nikam neposune.

Za chvíli ho začne sundávat Felix, Fritz i Rublev, stačí aby mu nevyšel začátek roku a je mimo TOP10.

Letos prohrál čtyři finále ze šesti, dvakrát z Djokovičem, jednou s Felixem, podruhé s Čričem, společný jmenovatel je nula získaných setů.
[ Reagovat ]
10.10.2022 14:46Od: Tomas_Smid_fan
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
10.10.2022 17:39Od: Patik
keby bol problém s otcom tak neurobí ani to finále..vyhral s ním turnaj majstrov a spravil kopec finále problém bude v koncovke turnaja keď ide do tuhého počas turnaja častokrát ide ako píla ..to je o hlave..
[ Reagovat ]
10.10.2022 08:48Od: Usm
docela prča je, že Djokovic se v sezonním rankingu dostal na 10. místo. Je dost možné, že po ATP1000 v Paříži se prokouše do první osmičky a dostane se na turnaj i bez ohledu na vyhraný GS - na to, že mu bylo upřeno hrát o šílených 10 000 bodů, je to docela slušnej počinsmile
[ Reagovat ]
10.10.2022 11:40Od: turista
Politika z této sezóny udělala frašku. Novaka to ale nezničilo. Velké uznání!
[ Reagovat ]
10.10.2022 12:03Od: Ondrej2280
kde uhral 10000 bodov?:))
[ Reagovat ]
10.10.2022 12:56Od: Usm
neuhrál - blbě čteš - bylo mu odepřeno uhrát potenciálních 10 000 bodů - AO, W, US Open - tj. 6000 bodů +4x ATP 1000 (2x sunshine na jaře a pak letní kanadský mastery)
[ Reagovat ]
10.10.2022 12:59Od: Usm
kdyby se mu započítalo těch 2000 bodů za Wimbledon, tak je pátý a s malou ztrátou na Ruuda s Tsitsipasem, které by mohl ještě v Pařiži přeskočit a skončit v ATP Race třetí. I bez dvou grandslamů a 4 masterů
[ Reagovat ]
10.10.2022 13:26Od: Tennisfan77
On neumí číst, to je standard.

Nicméně ranking Djokoviče s ohledem na to co odehrál je vyložený výsměch a to ještě někdo tvrdí, že tohle není weak éra.
[ Reagovat ]
10.10.2022 15:08Od: Ondrej2280
Ty mas v hlave weak eru:) kazda era ma svojich playerov ale jasne ,ziadna doteraz nemala 3 hracov,ktori by uhrali 20+GS,v tomto meritku bola potom kazda era weak:)
[ Reagovat ]
10.10.2022 15:23Od: Tennisfan77
Jde o princip, sám víš, že Djokovič si mohl zahrát o XY tisíc bodů, což mu nebylo povoleno.

To, zda je to jeho rozhodnutí je věc druhá, ale standardní sezónu za sebou nemá a o tom je celé vlákno.
[ Reagovat ]
10.10.2022 17:49Od: Ondrej2280
Samozrejme ,ze mohol a keby chcel tak si aj zahra.Ale tu vidim od jeho fans stale len plac o tom ako mu niekto nedovolil:)..on si nedovolil...to je cele,lebo bud respektujes pravidla alebo nie..a tie platia.
[ Reagovat ]
10.10.2022 18:43Od: DJOKERTHEGOAT
Každý neohne hřbet před systémem když ví, že by mu to zkazilo zdraví.
[ Reagovat ]
10.10.2022 22:59Od: Ondrej2280
jaj tak:)) je to bojovnik proti systemu:)) pana boha...to jak keby som Nolu cital:))
[ Reagovat ]
10.10.2022 15:11Od: Ondrej2280
Nebolo mu uprene nic,sam si to odoprel vlastnou blbostou,predsa sa nebude kolotoc prisposobovat jednemu hracovi..tak tu stale nekecajte o nejakom upierani a uz ho tolko nelutujte lebo sa asi aj sam rozplace ked si tie upieracie plky precita:)
[ Reagovat ]
09.10.2022 19:12Od: Kozoroh Statistické údaje a zajímavosti
* Jak už je zmíněno v titulku, Astana Open je jubilejním 90. dosaženým Novakovým titulem na okruhu ATP. Rovněž představuje 64. Djokův triumf na tvrdém povrchu (na Federerův rekord ztrácí nyní 7 hardových titulů) a 16. turnajový vavřín v hale (Djoker je nyní 13. v tomto parametru, aby se dostal do TOP 10, musí vyhrát ještě 7 halových podniků).

* Na 55 vítězných turnajích musel No1e porazit 2 či více tenistů TOP 10. V tomto směru velice převyšuje oba své rivaly - Federer takových turnajů vyhrál 39 a Nadal 37. Není bez zajímavosti, že No1e je držitelem rekordu v počtu vyhraných zápasu nad tenisty TOP 10, které porazil včetně dnešní výhry nad Tsitsipasem 232x.

* Kazachstán se stal 19. zemí, na jejíž půdě No1e získal ATP titul. Kompletní seznam je v tomto tweetu: https://twitter.com/i/web/status/1579078881885454336

* No1e je těsně před Rafou v procentuální zápasové úspěšnosti, No1e má 83,29 % podíl výher v celkovém počtu odehraných zápasů (W-L 1022-205), Rafa 83,28 % (W-L 1066-214). Oba jsou v tomto parametru na prvních dvou místech, následuje Borg s úspěšností 82,4 % (W-L 654-140).
[ Reagovat ]
09.10.2022 19:39Od: Tennisfan77
K bodu 2.

Není top10 jako top10. Aktuální top10 je vyloženě tragédie, nikdo neporazi na GS Djokovice a asi ani Nadala- možná Medvedev a to fakt možná.

Jinak by každý hrál pro účast.
[ Reagovat ]
09.10.2022 19:58Od: Patik
hovorí sa že nikdy neodpisuj Nadala ale myslím si že táto sezóna a zisk AO RG bola jeho labutia pieseň na GS ho môže poraziť ktokoľvek mimo top10 viď Tiafoa na US Open.
[ Reagovat ]
09.10.2022 20:03Od: Tennisfan77
Tak Ja píšu od jara ze si myslím, ze letos finito, Djokovic je ale zase v laufu, tam bude těžké s nim hrát, velmi pravděpodobně bude mít nejvíce GS, asi dozene Federera na 103 titulech a bude mít nejvíce týdnu na n1.

Čili statisticky GOAT bude on, dávám tomu tak 80-85% pravděpodobnost.
[ Reagovat ]
09.10.2022 18:45Od: Kozoroh
Oproti včerejšku to byla dnes pohodička, No1e přehrál filozofa od baseline i na síti, finále se hrálo dle Novakových not. smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.10.2022 22:27Od: turista
Novak včera nepřesvědčivý. Dnes v pohodě. Velká gratulace.
[ Reagovat ]
10.10.2022 13:36Od: Kozoroh
V zápase s Medvědem tahal za kratší konec od baseline, ale kompenzoval to hrou na síti, kde uhrál 20 z 27 bodů. Proti Medvědovi by měl hru na síti uplatnit častěji, to na něj evidentně platí.
[ Reagovat ]
10.10.2022 14:54Od: turista
Medvěd proti Djokerovi podal výkon sezóny. A Novakovi se nedařilo. Medvěd mnohokrát zahrál letos mizerii a je rád za tu jednu 250 z Mexika, kterou vyhrál. Kdyby zahrál tak dobře jako proti Noldovi ve finále AO tak tam nemohl prohrát.
[ Reagovat ]
10.10.2022 15:43Od: Pe3k
Jemu nesedí více hra Nadala než Djokovice.
[ Reagovat ]
09.10.2022 18:28Od: Tennisfan77
Tsitispas byl absolutně bez šance, nemá na to hlavu a obavám se, ze je to u nej finální stav.

Djokovice do konce roku porazi maximálně Medvedev, nikdo jiný nemá ani na set, čili Paříž easy Djokovic, TM je otevřeny, ale asi taky Djokovic.

Na druhou stranu si fanoušci Noleho zaslouží trosku světle okamžiky po tom začátku sezóny, proč ne.
[ Reagovat ]
09.10.2022 18:36Od: paddy
Tsitsipas prohrál tak 7 zápasů v řadě s Djo
Medveděv to má 4-5 po roce 2017

to ukazuje na rozdíl mezi oběma, který lze potvrdit vyrovnanou bilancí Tsitsipase s Rublevem, oba druhořadí hráči top10
Tsi - Med 3:7 Rub - Med 1:5

vše do sebe zapadá, čísla nelžou

konkurenceschopní jsou jen Med, Zve a nově Alc a přijdou samozřejmě junioři
[ Reagovat ]
09.10.2022 18:46Od: Usm
Jenže Medvěd je konkurenceschopný jen na Jardu, na antuce a trávě je tragéd
[ Reagovat ]
09.10.2022 18:46Od: Usm
Oprava...na hardu
[ Reagovat ]
09.10.2022 18:58Od: paddy
na trávě hraje Medvěd jako Jarda smile
na trávě hraje Djo jen 1 turnaj, takže to není důležité a na RG zatím hraje Rafa
takže zbývá hard a na USO vyhrál Djo jen 3x ze 16 startů
hard je půlka sezóny
[ Reagovat ]
10.10.2022 15:00Od: Tomas_Smid_fan
tak může hrát jednu přípravu a ten podle tebe "jediný" turnaj je ovšem nejdůležitější GS.
Nicméně, dle mého názoru, co Joker neurve příští rok, už pak bude získávat těžce.
[ Reagovat ]
09.10.2022 18:59Od: Tennisfan77
Pravda, když se Zverev dá dohromady, muže porazet všechny, i Alcaraze
[ Reagovat ]
09.10.2022 19:31Od: paddy
jsem zvědav, po těžkém zranění je to otazník
takový Thiem shořel
[ Reagovat ]
09.10.2022 20:24Od: Ereinion
U Tsitsipase je větší problém samotná hra než hlava...od toho finále RG21 se prostě dost zhoršil, měl by určitě vykopnout svýho otce-trenéra a trochu zapracovat na BH.
[ Reagovat ]
10.10.2022 14:28Od: Tennisfan77
Evoluce tenisu je taková, že jednoručáku pravděpodobně odzvonilo.

Ani nevím, kdy někdo s jednoručním BH vyjma Wawrinky s Federerem něco kloudného uhrál. Tsitsipas do 2021 dejme tomu, ale všechny tituly jdou za obouručáky.

Měl by si dat lekci s Federerem ala jeho comeback 2017, ten Ceckův topspin je čím dál více k ničemu, nic z toho nevymyslí.
[ Reagovat ]
10.10.2022 17:09Od: Ereinion
co by dal Tsitsipas za Thiemův BH...i teď po zranění je pořád dost dobrej
[ Reagovat ]
10.10.2022 20:27Od: Tennisfan77
Jo vidíš Thiema jsem zapomnel zmínit. Pravdu mas. smile
[ Reagovat ]
10.10.2022 17:44Od: Patik
to neni o jednoručáku samotnom ako takom ale o hráčoch ktorí ho používajú..ale keď sa dostane jednoručák do dobrých rúk tak je podľa mňa lepší než obojručák nieje taký stabilný a dôrazný ako obojručný ale v dobrých rukách to lieta.
[ Reagovat ]
10.10.2022 20:28Od: Tennisfan77
Jemu to ale nelieta smile
[ Reagovat ]
09.10.2022 16:01Od: No-le
Vážení, jen pro info -smile Djokovič má všechny tisícovky 2x. Je to tak?
[ Reagovat ]
09.10.2022 16:22Od: wojtop
Je to tak, ako jediny z aktivnych hracov aj v ramci BIG4/BIG3
[ Reagovat ]
09.10.2022 16:23Od: Pe3k
spíše jako jediný
[ Reagovat ]
09.10.2022 22:23Od: turista
Jistěže.
[ Reagovat ]
09.10.2022 15:56Od: Marduch
Finalko zkusene postrazene, jak by řekla Katreska.
Jako nezlobili bychom se v Balkanlandu, kdyby se na Rafu dotahl v obou titulovych stats na AOsmile. Ale to je spíš teorie, upachteny souboj s Medou v SF je mementem.
[ Reagovat ]
09.10.2022 15:10Od: Pe3k
Big 3 už chybí jen 5 titulů aby dala 300 smile
Finále trošku zklamání, Řek nenašel zbraň na Djokovice se kterým prohrál už po 7 v řadě smile
Dorovná Djokovic Nadala ještě letos?
[ Reagovat ]
09.10.2022 22:16Od: Gulbis
103+92+90 je 295 ??
[ Reagovat ]
10.10.2022 08:53Od: Pe3k
Ne smile
[ Reagovat ]
10.10.2022 17:28Od: Gulbis
tak nepiš kraviny
[ Reagovat ]
10.10.2022 19:42Od: Pe3k
Tak odteď smile
[ Reagovat ]
09.10.2022 22:22Od: turista
Dolepit Nadala by Novak mohl už letos teoreticky.V přepočtu na věk už vede nad Nadalem a Federerem o 2 tituly. Má na to dolepit Connorse a odsunout ho na 2 místo. Je to otázka času a motivace. Nemá zásadní zdravotní problémy.
[ Reagovat ]
10.10.2022 12:05Od: Ondrej2280
co mas stale s tymi prepoctami na vek?:)))
[ Reagovat ]
10.10.2022 12:47Od: turista
To, že Nadal a Federer měli v kalendářním věku 35 let každý z nich 88 titulů a Djokovič má v témže věku už 90 titulů.
[ Reagovat ]
10.10.2022 15:14Od: Ondrej2280
A o com to ma.vo finale vypovedat?..alcaraz ma v 19 gs a djoker a fedex ho nemali...nehovori to vobec o nicom..
[ Reagovat ]
09.10.2022 14:43Od: com
tak start na TM mel snad uz jistej ne? Jak mi tu posledne nekdo psal, ze vitezstvim ve Wimbledonu si to narozdil od WTA zajistil i kdyby byl na 20 miste smile
[ Reagovat ]
09.10.2022 14:53Od: DJOKERTHEGOAT
Ano, ale jistota je jistota. Nesměl být hůře jak 20.
[ Reagovat ]
09.10.2022 15:13Od: Ondřej.Jirásek
neměl, až teď má jistotu, že opravdu skončí v Top 20 race
[ Reagovat ]
09.10.2022 14:38Od: QacO Djoko
Anoooósmile
[ Reagovat ]
09.10.2022 14:28Od: DJOKERTHEGOAT
Pokud bude vpuštěn na všechny turnaje v roce 2023, nevidím jasnějšího favorita na výhru AO,W a US Open. GOAT
[ Reagovat ]
09.10.2022 14:32Od: Nola
smile
[ Reagovat ]
09.10.2022 14:49Od: Patik
smile
[ Reagovat ]
09.10.2022 15:41Od: Marduch
Los.
[ Reagovat ]
09.10.2022 22:25Od: turista
Pokud bude rozehraný tak může vyhrát i RG. Kalendářní GS ale ne. To se ukázalo být nemožné.
[ Reagovat ]
09.10.2022 22:35Od: DJOKERTHEGOAT
Může, ale neměl bych velké oči. Na AO není o čem, tam bude těžit z formy na konci sezóny. Ve Wimbledonu ještě příští rok nebude mít velkou konkurenci. Ale ono i to US Open není samozřejmostí. To mnohokrát nevyhrál a nedá se to brát jako samozřejmost, konkurence je tam největší. FO...i kdyby měl Nadal jen jednu nohu, žádný vlas na hlavě tak to nějak udělá :)
[ Reagovat ]
10.10.2022 01:42Od: turista
Myslím že to už Nadal neudělá to RG. Bude mu 37 let a změní se mu trochu žebříček hodnot.
[ Reagovat ]
10.10.2022 08:46Od: DJOKERTHEGOAT
Bude jej chtít vyhrát jako otec. Tohle jsem si říkal již v roce 2018.....přeci ten turnaj vyhrál již 10x, už nebude mít motivaci.... :D
[ Reagovat ]
10.10.2022 09:00Od: Marduch
Úplně v klidu to vyhraje a ty budeš zase v šokusmile
[ Reagovat ]
10.10.2022 10:17Od: DJOKERTHEGOAT
Osobně třeba Nadala nemám v lásce, ale jeho výhry na FO jsou taková příjemná tradice, která mi po jeho konci bude chybět. Jen ze sebe letos nemusel dělat takovýho ubožáka :)
[ Reagovat ]
10.10.2022 11:43Od: turista
Když to Djokovič vyhrál v roce 2021 přes Nadala tak to může zopakovat.
[ Reagovat ]
10.10.2022 11:54Od: Patik
Ale Nadal prehráva na RG len ked nemá so sebou doktora a to sa dokonca kariéry nestane už.
[ Reagovat ]
10.10.2022 12:51Od: turista
Nadala dožene věk a zdravotní potíže jako Federera, který přitom hrál smart tenis a ne jako dřevorubec, který kácí stromy.
[ Reagovat ]
10.10.2022 12:49Od: turista
Příjemná tradice to teda není. Naopak je
to až neskutečná otrava to zabetonování RG Nadalem od roku 2005, kdy kromě něj vyhráli 2x Djokovič, 1x Federer a 1x Wawrinka.
[ Reagovat ]
10.10.2022 18:48Od: DJOKERTHEGOAT
Tak soupeři měli dost let se na něj připravit a porazit jej :D
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist