Rekord Grafové padl. Djokovič je světovou jedničkou už 378 týdnů

  • Novak Djokovič dnes překonal rekord v počtu týdnů strávených v čele světových žebříčků ve dvouhře. 35letý Srb je světovou jedničkou celkově 378. týden a v historické tabulce se dostal před legendární Němku Steffi Grafovou.
    27. 2., aktualizováno | Aktuality |  109 komentářů
    Novak Djokovič (© Profimedia)Novak Djokovič (© Profimedia) 
     
  • Profily hráčů

Body do světového žebříčku se počítají za výsledky v uplynulých 12 měsících a Novak Djokovič během nich nemohl kvůli odmítavému postoji k očkování proti Covidu-19 a souvisejícímu zákazu vstupu do USA startovat na několika důležitých akcích.

Přišel o všechny čtyři turnaje Masters 1000 na severoamerickém kontinentu i US Open a nemohl tak hrát o celkem až 6000 bodů. Navíc stejně jako ostatní tenisté nedostal body za Wimbledon, na kterém triumfoval (2000 bodů).

Přesto je 35letý Srb světovou jedničkou. Dnes na čele žebříčku zahajuje celkově 378. týden a ve společných historických tabulkách mužů (ATP) a žen (WTA) překonal rekord Steffi Grafové (377 týdnů). V nejlepší desítce (jedenáctce) je jediným aktivním hráčem.

"Je neuvěřitelné, že jsem dokázal být jedničkou tak dlouho a že jsem překonat Steffi, která je jednou z největších postav tenisu. Vážím si toho, že můžu být ve společnosti takových jmen," řekl Djokovič před startem turnaje v Dubaji, kde v prvním kole nastoupí proti Tomáši Macháčovi.

Mezi muži zaznamenal nejvíce času stráveného na 1. místě hodnocení už předloni, nyní má na druhého Rogera Federera náskok 68 týdnů.

Teoreticky mohl Djokovič rekordy překonat ještě dříve, ale v březnu 2020, kdy vyhrál prvních 18 zápasů sezony a figuroval jako lídr žebříčku, byl turnajový kolotoč na pět měsíců přerušen kvůli pandemii koronaviru a tenisové asociace žebříček na 22 týdnů 'zmrazily'. Navíc loni na začátku roku Srb přišel o potenciální body za turnaje v Austrálii (2000 za Australian Open), ze které byl kvůli chybějícímu očkování vyhoštěn.

Aktuálně má rodák z Bělehradu, jenž letos vyhrál všech 12 zápasů, v čele náskok 200 bodů na Carlose Alcaraze. Tento týden v Dubaji potřebuje postoupit alespoň do finále, aby měl jistotu, že na 1. místě minimálně další dva týdny setrvá. Následně bude zásadní, jestli dostane povolení vstoupit do USA (zažádal si o výjimku) a bude se moct po čtyřech letech zúčastnit podniků Masters v Indian Wells a Miami.

Jedničkou se Djokovič stal poprvé v červenci 2011 ve 24 letech. Do čela se pak v průběhu kariéry vrátil ještě šestkrát, naposledy po triumfu na letošním Australian Open. Nejdéle bez přerušení vládl 122 týdnů (od července 2014 do listopadu 2016). Celkem sedm sezon ukončil na 1. místě, Grafová to dokázala osmkrát.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (109)
28.02.2023 11:46Od: Kozoroh
Mužské a ženské výsledky by se neměly srovnávat, resp. házet na jednu hromadu. Je to pak míchání jablek a hrušek. To platí jak u týdnů na No. 1, tak i grandslamů (obzvlášť s tím, že muži hrají na tři vítězné sety oproti dvěma v ženské dvouhře). Jsou to dvě oddělené soutěže a tudíž i rekordy je třeba oddělovat, Novak je rekordmanem ATP žebříčku a Steffi zas kraluje WTA pořadí. V opačném případě bychom mohli začít No1eho porovnávat s deblisty Bryanovými či s nějakými vozíčkáři.
[ Reagovat ]
28.02.2023 16:06Od: turista
Souhlasím.
[ Reagovat ]
28.02.2023 20:46Od: Nola
uz ho zrovnavaju s vozickarmi a vsimaj co vyplodila Shriver

https://twitter.com/PHShriver/status/1630564200836636673

ta musi mat v hlave riadny prievansmile
[ Reagovat ]
28.02.2023 23:02Od: Marduch
Děsím se toho pekla, co nastane, jestli Nolda trhne i ten GS rekord smile
[ Reagovat ]
01.03.2023 05:13Od: Kozoroh
smilesmile
Pam promeškala příležitost mlčet.
[ Reagovat ]
01.03.2023 07:43Od: Kozoroh
A tady Ben Rothenberg opět hýbe brankami, lol:
https://twitter.com/i/web/status/1630178146753323011
[ Reagovat ]
28.02.2023 20:46Od: Anonym
uz ho zrovnavaju s vozickarmi a vsimaj co vyplodila Shriver

https://twitter.com/PHShriver/status/1630564200836636673

ta musi mat v hlave riadny prievansmile
[ Reagovat ]
28.02.2023 10:10Od: NoletheBest 378 +
Souhlas s Marduchem a StanemB v tom, že tato éra 3 greats je unikátní a zásadně přispěla k rekordům počtu GS a 378+ weeks. Držení no. 1 je rozhodně nejpoctivější parametr o dominantnosti hráče na okruhu. Novak to dal hlavně z důvodu abnormálního mentálního a fyzického fundamentu, ale postaveného na motivaci být nejlepší z 3G. Jestli má padnout rekord, tak spíš v počtu GS než tento, protože být no. 1 v kuse 7,5 roku není v éře 1 fenomenálního tenisty prakticky reálné. Ztráta motivace je zákonitý proces, vyhrát GS je z motivačního pohledu snazší. Novak měl vlastně štěstí, že hrál v době 3G. Jinak Chocholoušek tu má značné zásoby práce... Vlk, dráteníci z Petržalky...
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:45Od: Vlk-v-trave Úvodem k trhlině.
Je tam obecně hodně trhlin a jednoduchá povídka na 7 kapitol se rozšiřuje do neočékavaných rozměrů. První je vlastně nejkratší... takové rozběhnutí...

Konstrukt je jasný, kapitoly vesměs jasné, provázanost... ale délka a čas...mě sklání to dát po jednotlivých kapitolách, které vypálím v rozpětí dvou, tří týdnů.

Největší výzvou je autocenzura, hodně nad ní pracuji. Jiné výzvy nemá ani cenu vypisovat...

U každé kapitoly vždy najdete link jako hudební neodmyslitelný doprovod ke čtení. U dalších kapitol link na předešlé...

Všechny kapitoly jsou napsány pod inspirací hudebního podkladu, vašich příspěvků, události ve světě tenisu, praštěných filmů a pochopitelně vlčí ultimátní ironie bez rozdílu fans táborů.

Zbývá už jen všem popřát zábavné čtení... nebo také ne, ale aspoň s nadějí, že to nepřivodí někomu trauma nebo něco ještě horšího... :)
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:29Od: Vlk-v-trave TRHLINA
Povídkový thriller z tenisového prostředí

***

Věnováno post mortem legendě Tenis Portálu Mutademusovi za jeho ultimátní nihilismus, kterým probouzel i ty největší spáče a ignoranty k životu a jehož osamění ho vrhlo prudkou odstředivou silou přímo do náruče matky smrti, aby si to přečetl z jiné dimenze odvrácené tváře života.

Děkuji starému dobrému příteli Ennio Morriconemu, který má dar pomáhat z největších životních krizí za pomocí své inspirační hudební záře.

Děkuji také všem přispivatelům portálu a jednomu redaktorovi bez kterých by TRHLINA nevznikla.

***

Hudební doprovod pro první kapitolu:
https://www.youtube.com/watch?v=qKQxJV5yX-A
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:30Od: Vlk-v-trave Re: OVERTURA
Vše to (hromy a blesky) vzniká ze vzduchu, neboť je-li obklopen hustým oblakem
a prudce vyrazí pro svou jemnost a lehkost, tu způsobí roztržení oblaků hřmot a trhlina
proti černosti oblaků způsobí záři.
(Aetios)
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:31Od: Vlk-v-trave Re: KAPITOLA PRVNÍ - SEKERA VE SRUBU
Vidikovac Kovilovo, listopadová sobota, kolem 23:00 h., starý dřevěný srub na břehu Dunaje.

Hustá mlha se potulovala nad mokřinami Kovilova. Hluboké ticho přírody narušovalo pouze teskné vytí vlka, který hledal už několik dní svou kořist. V širokém okolí se nenacházela živá duše, která by se odvážila toulat srbskou pustinou nad Dunajem. Z listopadové mlhy, která pronikala mrazivě vším živým, prozařovalo žlutavé světlo zamlženého okna starého srubu, který byl postaven ještě za Milana I. Obrenoviče. V jeho útrobách právě odpočívali dva tenisté pro které je toto dřevěné kulturní dědictví tajemným útočištěm přípravy na velké turnaje.
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:33Od: Vlk-v-trave
Goran zapálil další svíčku ve starém příbytku nedotčeného měděnými dráty, které by přiváděly do dřevěného srubu elektřinu. Pohlédl na soustředěného Noleho nacházejícího se v pozici -lotosová šňůra- v hluboké meditaci s upřeným pohledem do krbu, kde dohořívaly poslední jasanová polínka v podvečer nasekané jeho oblíbenou sekerou -Žabubila-. Goran si všiml, že se jeho svěřenec dostal do svého transu po namáhavém tréningu, a tak aby ho nerušil, tiše našlapoval směrem ke houpacímu křeslu v rohu místnosti. Ve vzduchu bylo cítit napětí. Ticho hlubší než na dně nejhlubší propasti vnitřně zžíralo Gorana, že se na houpacím křesle začal silně kousat do rtů. To čekání než mistr odmedituje bylo pro Gorana těžkým utrpením, mnohem náročnějším v provonání s čekáním soupeřů -Ultrona- na kurtu než laskavě odservíruje. Goran, v rytmu houpání, na křesle pomalu ztrácel ostrý obraz a za nějakou chvíli zapadl, jak koule do díry kulečníkového stolu, do svého mikrospánku.
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:35Od: Vlk-v-trave
V tichu, které pouze narušovalo rytmické vrzání houpacího křesla, velmi potichu vstal -Mister Šňůra- a uchopivší svou -Žabubilu- vyrazil ve směru houpajícího se křesla s dřímotou Goranem. Když byl již blízko tak s úsměvem -Serbinátora- se rozmáchl a vší silou ji zasekl do opěradla.

Goran vystřelil z mikrospánku jak kulka z revolveru a pružne proletěl místností až zaryl hlavou do malé kninovničky. -Joker- se jen usmíval a čekal než se Goran vyhrabe z knížek a vykucká několik stránek básnické sbírky Puškina.
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:37Od: Vlk-v-trave
Můžeš mi nějak normálně vysvětlit proč mi tohle děláš každý večer? Ale nech si laskavě od cesty tu svou stálou výmluvu, že trénuješ nápřah na smeč!, vyhrkl Goran ze sebe jak traktor, který se rozjíždí do kopce.

Meditátor se jen klidně otočil a bez jakékoliv reakce odložil svou Žabubilu, vytáhl ze šuplíku žárovku, zasadil ji do díry v podlaze a ta se po chvíli rozsvítila.

Nezkoušej na mě ty Tesloviny a raději mi konečně odpověz na mou otázku!

Bojím se..., jsem roložený jak ruská matrjoška, Austrálie se blíží a já se nedokážu uklidnit, hlesl Nole jak by hovořil ze záhrobí.

Bojíš se toho víc než jehel?

Najednou Novak zbledl jak spadlý sníh na Antarktídě a hlubokým hlasem ledního medvěda zabručel na chorvatského kolegu. Už nikdy, ale už nikdy přede mnou nemluv slovo jehla; brate milý, krom toho to máš napsané ve smlouvě verzalem!.

Co? Koukl na Noleho nechápavě Goran.

Moj bože, no přeci tiskacím písmenem a ještě k tomu červěně!
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:39Od: Vlk-v-trave
Dodatečné vysvětlování Nováka unavilo natolik, že se uklidnil a po chvíli sněžné emocionální chumelenice dál pokračoval.

Né, je to horší...než...víš co... a společně usedli k dubovému stolu na kterém čekalo na Gorana čevabčiči a na Noleho tři stébla trávy utržené během úplňku na břehu Dunaje.

Z čeho máš takový vítr proboha?, a Goran se zakousl do své oblíbené pochutiny.

Už jen z toho jestli ty jelito vyplníš dobře imigrační papíry!, žužlajíc u toho své první oblíbené stébelko, dál Zabiják glutenu pokračoval.

Mám prostě trauma, že mě tam zase zavřou a ani si nepinknu, a já musím srazit konečně na kolena mallorského býka.
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:40Od: Vlk-v-trave
No..., na jaká kolena myslíš? Vždyť si je opíchává už 10 let a obnovuje si buňečné tkáně..., všimni si, říkám opíchává a nepoužil jsem slovo jehla...to bys mohl docenit. A vycenil na Noleho svůj úsměv.
Raději něco vymysli a nech si ty chorvatské vtípky pro své vnuky, nebo pro úřednice v Sydney!. odsekl tenisový obránce.

Po chvilce žužlání druhého stébla trávy, a kdy Goran šoupl do sebe posledního čevaba, se na nervózního zabijáka podavaček míčů vytáhlý servisman zadíval soustředěně přímo do očí a s noblesou starého mudrce vypálil liftovaný forehand...
...jeden nápad brate bych tu měl!
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:41Od: Vlk-v-trave
Příští kapitola: UTOPENEC
Někde během týdne...
[ Reagovat ]
01.03.2023 16:36Od: Tomas_Smid_fan
Dostal jsem chuť na utopence.????????
[ Reagovat ]
27.02.2023 21:32Od: woody Skvělý úspěch Novaka
Tento jeho počin je především skvělou Noleho vizitkou všestrannosti. Dokáže být konkurenceschopný na všech površích ve všech částech sezóny.
[ Reagovat ]
27.02.2023 21:42Od: Stan_Borowitz
Souhlas, ale tohle dokázal už před 67 hracími týdny, kdy překonal Federera. To, že do toho novináři absurdně zamíchali žebříček úplně jiné organizace, vycházející z jiných turnajů a jiného bodování, na tom přece absolutně nic nemění...smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 20:56Od: Stan_Borowitz
No tak tuhle zvláštní metu má za sebou, tak teď by měl zaútoči na Boba (438 týdnů) a Mika (506 týdnů) Bryanovy.

No a potom na Jindřicha a Jana Pospíšilovy, tam je to někde těsně kolem tisícovky týdnů jako no. 1. Něco z toho je ale před zavedením rankingu ATP, tak nevím, jestli se jim to uzná, nebo ne...smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 20:14Od: baba Lehečka
Zverevem Jirkova krasojízda začala a Zverevem to taky skončilo.
Jen doufám, že to, co načal Můra a teď dodělal Zverev nebude hodně dlouho strašit Jirkovi v hlavě,jinak se vrátí do módu loňských vyhraných prvních setů a prohraných zápasů.
[ Reagovat ]
27.02.2023 20:20Od: Nola
videl si zapas Murray vs Zverev v Doha ? uz tam bol Sasha lepsim hracom, zlyhal, lebo si este neveril po tom zraneni a obrana Andyho zohrala velku ulohu, ale tie FH co tam supal boli uz na spickovej urovni, ak by dal Lehecka tie BP v 2.sete mohol zapas vyzerat inak, ale zial nestalo sa, a Sashovi stupla sebadovera, ako sa hovori nedas, dostanes.... skoda mladeho
[ Reagovat ]
27.02.2023 18:21Od: Patik
Djokovicov rekord bude mať az taký rozmer ze to prestane byť zaujímavé lebo to nikto nikdy neprekoná..mozno Nadala prekoná niekto časom budú sa chcieť dotiahnuť na Federera ale na Djokovica to už bude nereálne.
[ Reagovat ]
27.02.2023 18:53Od: Amputace
Nesmysl. Ani u Federera se nepředpokládalo, že se na něj někdo dotáhne. Dříve to samé u Samprase a ještě dříve u Lavera. A jestli má historie nějakou železnou zakonnitost, tak tu, že se vždy opakuje.
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:17Od: Smazaný účet
Tyzdne jednotky sa prekonaju ako prvé, GS 22 tiez nie je neprekonatelné cislo. Staci jeden hegemon, ktory nebude mat rovnocenného rivala.

Jediná istota je, ze ked bude kazdy z nas na smrtelnej posteli, Nadalových 14, zostane naďalej neprekonaným svätým grálom tenisových štatistík. Najprenikavejší tenisový počin v dejinách tenisu a pre niektorých aj športu ako takého.
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:42Od: Pe3k
A co jak Djokovic vyhraje 14 AO? Už mu chybí jenom 4
[ Reagovat ]
27.02.2023 21:26Od: Marduch
Nemyslím si. V případě jednoho hegemona zákonitě přijde dřív nebo později uspokojení. Z nuly na 22 bez faktoru spickove konkurence po velkou část kariery je kruté předsevzetí.
[ Reagovat ]
27.02.2023 21:36Od: Stan_Borowitz
Nemyslím si. Jsem si jist, že kdyby se neobjevil Nadal a po něm Djokovič, posbíral by Federer klidně přes 30 GS. Dtto Nadal i Djokovič. Mají to v krvi, instinktivní touhu porážet soupeře, vyhrávat turnaje.
[ Reagovat ]
27.02.2023 23:10Od: Marduch
Obavam se, že ta konstelace těhle tři a jejich mimoradne specifické okolnosti vývoje jejich karier se jen tak nezopakují..
[ Reagovat ]
28.02.2023 00:02Od: Stan_Borowitz
To asi ne. Bohužel.
[ Reagovat ]
28.02.2023 00:06Od: Smazaný účet
Rozumiem tvojmu pointu, ja osobne by som bol určite svetlým príkladom, ak by som vedel hrať tenis na špičkovej úrovni :)

Ale toto je vyslovene len o povahe. Stačí, aby mal človek tak trochu diagnózu, obsesívnu túžbu vyhrávať, vyhrávať a vyhrávať a ten rekord zrazu bude dosiahnuteľný. Osobne si myslím, že taká Ronaldovská alebo Federerovská osobnosť by išla rozhodne na krv. Roger zmäkkol až keď nebol najlepší, hoci stále išiel do poslednej možnej chvíle a išiel by aj sám.
[ Reagovat ]
27.02.2023 17:08Od: bIbec
Přijde mi, že hodně fandů dělá z Nadala nějakého chudáčka, co má pořát smůlu na zranění.

Možná by se pak Rafa neměl po tom kurtu tak honit, pak by možná věčně zraněný nebyl..

A asi by ani nevyhrál tolik GS, že.
[ Reagovat ]
27.02.2023 17:16Od: Patik
Tie zranenia niesu smola ale daň za úspech.
[ Reagovat ]
27.02.2023 17:18Od: bIbec
souhlas
[ Reagovat ]
27.02.2023 18:54Od: Amputace
Nebo by se mohl naučit hrát s trhlinou ve svalu. To by všechno hned bylo růžovější.
[ Reagovat ]
27.02.2023 18:59Od: Pe3k
Rafa hrál s trhlinou ve svalu např. na US open 2009 a to nebyl jediný případ. smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:00Od: Amputace
A taky to podle toho vypadalo.
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:41Od: Pe3k
Semifinále bylo v té době jeho nejlepší výsledek na US open.
[ Reagovat ]
28.02.2023 00:19Od: Smazaný účet
V tej dobe najlepší výsledok na US Open?

Existuje nejaká iná doba, kedy sa hrá US Open, Petríčku?..

Pretože o rok ho napríklad vyhral, resp. vyhral dve edície za 3 účasti.

Opäť si so suverenitou sebe vlastnou vletel 200km rýchlosťou do ostrej zákruty, smer slepá ulička smile
[ Reagovat ]
28.02.2023 09:34Od: Pe3k
Očividně si to nepochopil a tak ti to vysvětlím. Rok 2009 kdy se Rafa i s trhlinou ve svalu dostal do semifinále US Open což byl do té doby jeho nejlepší výsledek. Pochopil to i amputka, ovšem ty ne, na tebe je to prostě moc smile
[ Reagovat ]
28.02.2023 12:45Od: Amputace
Jestli nevidíš rozdíl v tom, jak hrál (na poměry své top výkonnosti) Nadal na US 09 a jak Djokovič na AO 23, nemá smysl to řešit.
[ Reagovat ]
28.02.2023 12:57Od: Pe3k
Tak Djokovic hrál samozřejmě lépe, protože je o parník lepší hráč a to i když je zraněný.
[ Reagovat ]
28.02.2023 21:01Od: Smazaný účet
A do ktorej fázy sa dostal na US 2008, Petricku?..Ked bol USO 09 najlepsi?

Priatelu. Akoby povedal klasik, v tvojom pripade odporucam len:

Učiť sa, učiť sa, učiť sa. Výsledok je nezaručený, ale más pomerne velký priestor na zlepšienie sa..
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:09Od: Nola Re: Bjorn
Borg ma tiez k tomu co dodat k tomu hamstringu

https://www.nytimes.com/1979/06/30/archives/borg-not-impeded-by-injury-wins-easily-we-are-lucky.html

dalsi podvodnik na svete smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:11Od: Pe3k
Škoda, že to nemůže okomentovat Ondřej2280 smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 20:02Od: Patik
Co už dostal ban?
[ Reagovat ]
27.02.2023 20:13Od: Pe3k
smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 21:17Od: Patik
smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:21Od: Tenisovy.nadsenec
smile Přesně tak, tvá logika naštěstí neevokuje s tvým nickem.

Tohle bohužel vidí jenom fanoušci, kteří přemýšlejí v hlubších souvislostech a mají herní inteligenci (jinými slovy hráli tenis nebo provozovali aktivně nějaký sport na závodní úrovni). Rafael hrál tenis, na který nebyl dostatečně vyvinutý. Strýc ho bohužel zneužil pro své sobecké účely. A ještě mu způsobil mentální problémy, přeučováním na leváka atd. Toni použil hodně cheatů. Pakliže by Nadal byl méně přetěžován, tak by měl lepší zdraví a méně slamů. I když i to je sporné, jelikož to s Nadalem v posledních letech není ani tolik o zraněních, jako o tom, že zkrátka nemá kvalitu čelit konkurenci na mimoantukových slamech a turnajích.

Povedlo se mu být věčně druhým, nejdřív v éře Federera a pak v éře Novaka. Jeho prime měl jepičí život, ne proto že by mu klesala výkonnost, ale bohužel zkrátka čelil mnohem lepším hráčům, než byl on sám. V podstatě ho drží nad vodou jenom antuka, jeho další výsledky jsou značně pofidérní. Např. v hale je hráčem páté cenové kategorie. Tohle jsou obrovské díry, které je zkrátka nemožné zacelit.
[ Reagovat ]
27.02.2023 16:47Od: Smazaný účet
Az dnes som si uvedomil, ze kym Novak Djokovic ušiel kusisko svoje tenisovej cesty a prvykrat sa stal jednotkou; Nadal už mal na konte kariérny Grandslam a bol legendou. Neskutočné. Ale pre tenis je fajn, ze sa Novak na večne zraneného Rafu za zenitom postupne dotiahol.

Rekord v počte tyzdnov je dozaista milým vyznamenaním, hoc je a vzdy bude podriadenou štatistikou celkovému počtu Grandslamov. A myslim si, ze tak je to správne.

Jednotkou mozes byt aj vhodným vyberom malých turnajov, získavať body "poza bučky" na turnajoch, o ktoré špička nemá záujem, viď Alcaraz minulý rok. No vyhrať GS, to sa nedá nijako oklamať.
[ Reagovat ]
27.02.2023 16:52Od: Pe3k
Rafa získal kariérní gs v roce 2010 a ty sis to uvědomil až v roce 2023? Nediv se pak, že jsi všem k smíchu smile smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 17:07Od: Davor1
Akurát, že Alcaraz drvivú väčšinu bodov získal na turnajoch, ktoré bežne hráva aj Nadal (IW, Miami, Madrid, Barcelona, RG, USO). Mimo toho už uhral nejaké väčšie body len v Riu, kde si takisto chodil aj Rafa občas prilepšovať... Ten zvyšok jeho bodov, to už sú len oriešky :D
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:14Od: Smazaný účet
Hamburg, Umag, Bazilej.

Odrátaj body z týchto turnajov (plus minus) a na konci roka nie je prvy Alcaraz ale Nadal.

Je to naopak priama ukážka toho, čo robí rozdiel.
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:40Od: Davor1
To potom môžem odrátať aj Nadalovi body z tej austrálskej 250tky, Acapulca a toho zápasu na TM, kde mu to Ruud pustil, aby jeho idol nešiel domov z troma prehrami... no a sme na tom istom, ako keď Alcarazovi odpočítame jeho 500vky a Umag. Takže nejak tam ten rozdiel až taký extrémny nevidím, aby si Alcaraz uhral tú jednotku na nejakých "podradných turnajoch"...
[ Reagovat ]
28.02.2023 00:16Od: Smazaný účet
Pred AO sa ale štandardne hrávajú turnaje, to nie je nič výnimočné. Je to bežná príprava pred GS.

Kalendár má vždy voľné "okná", ktoré špekulanti využívajú na malé turnaje a zisk extra bodov. Špeciálne február, obdobie medzi W a americkým letom, či nezaujímavá tenisová jeseň pred Parížom a Turnajom majstrov.

Ale v Alcarazovom veku, pravda, tam človek musí prižmúriť oko, keďže v tejto fáze kariéry je aktívnejší "roster" ospravedlniteľný.

V jeho prípade mu však tieto body v súčte s nebodovaným W. pre Nadala zabezpečili post svetovej jednotky, kde už bude večne uvedený, ako najmladšia koncoročná jednotka histórie.
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:45Od: Nola
uz tolko neklauni slzave udolie, Rafa mal lozene byt NO1, nezvladol to, napriek lobingu na W a deportacii Novaka na AO, stacila gratulka, ostatne su iba podmnozinky smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:46Od: Pe3k
smilesmile
[ Reagovat ]
27.02.2023 17:17Od: Nola
dostal ma ten vyber malych turnajov :D asi myslis Turnaj majstrov, to bude na konci zoznamu dolezitosti... podla mna je urcite tazsie vyhrat MC, Barcelonu a aj Rim ako TM, startuje tam cela spicka, ten TM je tak zbytocny, treba ho zrusit, je urceny pre outsiderov, ktori nic predtym nevyhrali a na konci roka potrebuju niekomu nieco dokazat
[ Reagovat ]
27.02.2023 15:03Od: bIbec
a hele kdo je s J2rkou v Dubaji

https://twitter.com/ReemAbulleil/status/1630203761523081218?s=20
[ Reagovat ]
27.02.2023 15:14Od: bIbec
https://twitter.com/Pojd_Tomas/status/1629875346500898816?t=R9mS5gzwpOumXvw6JrRp7g&s=19
[ Reagovat ]
27.02.2023 15:16Od: bIbec
https://twitter.com/TennisTV/status/1629812633888071681?t=2X3k1zhObG0q8pWxEKdY6A&s=19
[ Reagovat ]
27.02.2023 14:38Od: QacO Djoko
Djoko je kráľ už teraz ale verím ze si svoje kráľovstvo ešte zveladí.....smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 11:55Od: Vlk-v-trave Neporovnatelná porovnání
Za mne je první Martina a asi pro mne zůstane. je třeba si uvědomit, že hrála současně ještě debla. je to neporovnatelné porovnání...

je možné, že šlo asi o nejlepší tenisovou postavu ever.

59 Majorů, GS, to je prostě ultimátní úlet, a v dnešní době nedostižné... a těžko asi porovnatelné.

Evert, Navrátilová by se asi neměly brát tolik v úvahu, vzhledem k širokému zájmu na kurtu. kde nebyl jen důležitý singl, prostě nebyly to "čisté singlistky", to podle mne mělo i vliv a jiná doba.

Dokonce jsem u Martiny přesvědčen, kdyby hrála jen čistě singl, tak má ještě více Majorů v singlu a ne 18. atd.

Také je to relativní provnání s Graf.
Djokovič měl mnohem těžší singlovou konkurenci během kariéry, která ještě neskončila...se asi ani nedá srovnat.

Rozhodně to bude nejkonzistentnějši singlista ever společně s Lejvrem, kterého v počtu vítězných turnajů prostě nelze překonat. Uvidíme, jestli se Djokovičovi povede udělat GS v jednom roce. To je myslím spíše, co ho zajímá více, než ty týdny... tam už vyhrál dávno.
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:37Od: Pe3k
Takže ty taky nesouhlasíš s tím, že je Serena brána jako "ženský" GOAT? Fajn, na něčem se shodneme.
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:39Od: turista
No srovnávat muže a ženy v jednom sportu navíc napříč historií je vždycky problém. Ty podmínky jsou jiné a těžko se dobereme nějaké objektivity. Ani to moc nemá smysl. Ale docílit 378 týdnů na No1 je prostě obdivuhodné. Mě by nejvíc potěšilo kdyby Novak Djokovič odsunul Connorse ze všech možných statistických pozic, které ještě drží až na druhé místo.
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:58Od: Vlk-v-trave Re: 378 týdnů na No1
Vzhledem ke konkurenci, je to ultimátní úlet už teď.
Tam není o čem, ani si nemyslím, že to někdo v brzké době, rozhodně né v příští dekádě, překoná... ten počet je na víc jak 7 let vkuse.

Myslím, že nej. meta bude ten Lejvr, tedy GS. Kalendářní. Ten Connors nemusí až tak bolet.
[ Reagovat ]
27.02.2023 21:41Od: turista
Takhle. Kalendářní GS se v dnešní době snad ani nedá udělat. Novak to nezvládl v roce 2021. Moc nevěřím tomu, že v NY letos vyhraje. Nedaří se mu tam. To spíš dolepí toho Connorse.
[ Reagovat ]
27.02.2023 22:02Od: Tomas_Smid_fan
I přes neoddiskutovatelnou pozici na no1 si myslím, že také touto statistikou zamíchal covid...
[ Reagovat ]
27.02.2023 14:42Od: bIbec
objektivně.. žádný muž nemůže Graff sebrat její rekord. Je to objektivní zhovadilost.
[ Reagovat ]
27.02.2023 14:48Od: bIbec
*Graf
[ Reagovat ]
27.02.2023 15:57Od: Marduch
Ty jedno šovinistické puase! smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 16:01Od: No-le
Jinak to vidím tak, že Novaka opět nepustí do Států, což mě teda neskutečně se..esmile
[ Reagovat ]
27.02.2023 21:42Od: turista
Je to fakt hrozný.
[ Reagovat ]
27.02.2023 22:03Od: Stan_Borowitz
Deep State tam ta opatření nesmyslně protahuje. Obzvlášť absurdně to vyznívá ve srovnání s tím, že přes jižní hranice k nim nekontrolovaně proudí tisíce neočkovaných ilegálních imigrantů a nikomu to nevadí...smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 22:35Od: Tomas_Smid_fan
U nás se už profláklo, že covid byl jen politický kalkul - brzy ho oficiálně zařadí po bok chřipek (samozřejmě že kvůli penězům a administrativní zátěži). No, v Pfizerových Spojených státech to potrvá, dokud to lobby udrží. Zrovna dneska jsem měl zákazníka, co musel na Pfizer booster, bylo mu potom mizerně a od té doby má různé problémy. Dva jeho kolegové odešli do věčných lovišť a to byli pravidelně kontrolovaní zdraví jedinci. Ono tohle svinstvo jednou ještě vybublá, ale pochybuji, že bude někdo pohnán k zodpovědnosti. Možná nějaká uklízečka... Ale nějaké covid leaks by nemusely být špatné počteni.
[ Reagovat ]
27.02.2023 13:20Od: Tenisovy.nadsenec
S Martinou naprostý souhlas vlčáčik. Celkově i na zahraničních fórech se jede "kampaň", která vynechává Navrátilovou z GOAT debaty a jede se především Serena a Graff. Což je samozřejmě tradičně rasismus vůči Slovanům, s kterým má Nole Djokovič bohaté zkušenosti. Martina může být naturalizovaná, jak chce, ale stejně to bude navždy ten "oplácaný knedlík z východního bloku". Mně tolik nevadí, že si někdo myslí, že je Serena nebo Stefanie GOAT, ale Martina musí být se svým resumé a univerzalitou v diskusi. Navíc čelila několika generacím různých hraček.

Serena může děkovat panence Marii Guadalupské, že Henin ztratila motivaci k tenisu, a sekla s ním, jinak by tu cestu ke slamum měla Serenáda mnohem těžší.
[ Reagovat ]
27.02.2023 09:47Od: vladka
smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 09:19Od: Pe3k
Za chvíli bude mít dva krát tolik co Nadal, takže je dva krát lepší...
[ Reagovat ]
27.02.2023 11:28Od: Orgasmator
Neuvěřitelné smile
Je pravděpodobné, že 400 týdnů padne
a 8. end of year, víc než nadějné smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 09:17Od: Tenisovy.nadsenec Král
Blahoslaven budiž slovanský král Nole. Šampion lidu, GOAT skutečných tenisových fanoušků. Poslední skutečná velká tenisová globální megastar. Nastupující generace to bude mít těžké .... Odkazem se mu aspoň přiblížit.

Co je na tomhle počinu úžasnější, je to, že nebýt covidu a následně špinavé politiky, tak by Nole měl minimálně o 1 Wimbledon a 1 Australian Open navíc. Jeho počet týdnů na postu světové jedničky by byl delší.... Neuvěřitelné, že i přesto je v této pozici. Ta mystická mlha a mučednictví kolem GOATkovice jenom dodává na síle jeho příběhu. Jeho film za 20 let bude kasovní trhák, překonávající Borg vs BigMac film.smilesmilesmile
[ Reagovat ]
27.02.2023 09:29Od: DJOKERTHEGOAT
Více GS by asi měl. Ale více týdnů na postu světové jedničky? Těžko říci. Zmrazený žebříček během (v první části) covidu mu tak nějak předem vykompenzoval ty ztráty později.
[ Reagovat ]
27.02.2023 09:41Od: Tenisovy.nadsenec
Spíš jsem to myslel s ohledem na Carlitose s těmi týdny na postu jedničky.... Carlitos by se nikdy nestal jedničkou minulou sezonu nebýt odtržení Noleho establishmentem. Nikdo Alcaraze vlastně ani nebral za skutečnou jedničku, jenom hypem posedlí casuals.

Nebýt tak razantního zasáhnutí od stolu do sezony, tak Djokovič mohl reálně útočit na další kalendářní Grand Slam v roce 2022. Všechno to bylo v hlavě. Na French Open se prezentoval celkem průměrně, ale i tak to bohatě stačilo na drama ve čtvrtfinále, které mohlo jít do 5 setů. Přijde mi, že většina lidí si zde neuvědomuje, že to nebylo jenom o okradení Djokoviče o trofej šampiona AO 2022.... ale co je mnohem důležitější, okradli ho o momentum, které ovlivnilo zbytek sezóny.smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:13Od: Amputace
Na FO se prezentoval celkem průměrně, proto neztratil až do cf ani set... Ty opravdu nedokážeš napsat ani jedinou objektivní či alespoň lehce kritickou věc, pokud jde o Djokoviče. Jinak jak píšeš výše o té poslední globální megastar. Konečně si uvědom, že Nadal má mnohem více fanousku, všechny zajímal Fedal, Djokovic na to nikdy nedokázal navázat. Djokovič může vyhrát dalších 5 GS a stejně nedosáhne popularity Nadala, neřkuli Federera.
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:31Od: turista
No Djokoviče možná mrzí, že není tak populární jako Federer a Nadal. Mě ale jako příznivce Novaka je šumák, jestli má Federer a Nadal víc příznivců.
[ Reagovat ]
27.02.2023 13:24Od: Tenisovy.nadsenec
Bla bla bla bla, děkujeme za "názor", posíláme klíčenku s přívěskem malé dozičky naplněné antukou. :) Fascinující, jak si vybereš B, ale nevezmeš do úvahy A, které bylo úzce propojené s B.
[ Reagovat ]
27.02.2023 18:50Od: Amputace
Ne, není to úzce propojené s ničím. Napsal jsi, že na FO 22 se Djokovic prezentoval průměrně, což není pravda. Postupoval turnajem zcela suverénně, dokud nenarazil na Nadala.
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:08Od: Tenisovy.nadsenec
Ach jaj, tady nám zase hapruje logika a zjednodušujeme si.....smile

Neztratil set, protože hrál s naprostými zoufalci a trapáky typu Molčan, Bedene a totálně vyčpělým Schwarzmanem. Navíc se dostal pod neskutečný tlak ve čtvrfinále, že zaostával na počet vyhraných Grand Slamů. Rok předtím byl Novak v mnohem lepší mentální i fyzické kondici, ale sety ztratil, jelikož hrál s v životní formě hrajícím Musettim a v životní formě hrajícím Berrettinim.

Takže platí, co jsem napsal nahoře.... Kdyby Djokoviče pustili do Austrálie, mohl mít úplně v klidu trofeje pro vítěze Australian Open 22 a FO 22. Ta šance i na to FO by byla mnohem reálnější. Rovněž pavouk by byl kompletně jiný.

Jednou Ti na ty tvé fantas nesmysly přestanu reagovat.
[ Reagovat ]
28.02.2023 12:53Od: Amputace
Realita: Djokovič se na FO prezentoval podobně dobrým antukovým tenisem, jako v letech 20 či 21. Zbytek: tvé hypotézy. Kdyby se bylo něco stalo jinak, všechno je jinak. Na tehle premise se ještě nikdy v historii lidstva žádný fakt nevybudoval. A nepodaří se to ani tobě, ačkoli o to usilujes v každém svém komentáři; tedy že Ježíšek je bezchybný a bez jediné skvrnky.
[ Reagovat ]
28.02.2023 19:09Od: Tenisovy.nadsenec
Oprava.... Ta tvá "realita" je fikcí vykonstruovanou nulovou objektivní myslí fanouška Rafaela Nadala.

Raději se vzpamatuj a konečně se postav skutečné realitě, ve které není žádný výkonnostní rozdíl mezi Nadalem z FO 2021 a Nadalem z FO 2022.smile
[ Reagovat ]
02.03.2023 20:18Od: Amputace
Právě tak ty si uvědom, že prohrává i dobrý Djokovič a nelze každou jeho prohru svádět na to, že byl průměrný. Na FO 22 hrál naprosto v pohodě, navíc psychicky posílen titulem z Římu a Nadal ho prostě sundal. Tečka. Tvé napadání to nijak nezmění.
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:28Od: turista
Ano. Politici do toho hrubě zasáhli. Ale je to historie se kterou se nedá nic dělat. Alcaraze bych nezpochybňoval. Své si odehrál, vyhrával a jistě tou jedničkou časem zase bude.
[ Reagovat ]
27.02.2023 13:27Od: Tenisovy.nadsenec
No, takhle.... Ani sám Alcaraz si nebyl jistý sám sebou. Z rozhovorů s ním to bylo patrné, že jednička ano... Ale pouze papírová. Způsob, jakým až uctíval Novaka v posledních několika měsících byl .... Skoro až cringe vzhledem k tomu, že ho chce sesadit z trůnu. Ale možná to je jenom jeho obranný mechanismus, jak se vyrovnat s tím tlakem spojeným s pozicí "jedničky". Španělé jsou mistři reverzní psychologie a ... Znační zakeřňáci, co se sportu napříč týče.
[ Reagovat ]
27.02.2023 15:57Od: No-le
Samozřejmě že by měl víc týdnů, už kdyby se počítá letošní Wimbledon tak z postu světové jedničky vůbec nesestoupil.
[ Reagovat ]
27.02.2023 09:53Od: annah
Mysticka mlha a mucednictvi....to je teda gól!!!
Takové řeči jen přispívají k Noleho neoblibenosti.
[ Reagovat ]
27.02.2023 10:17Od: Krisboy
Tak nějak...tenhle příspěvek už na mě byl moc, musel jsem toho fanatika poslat za ostatními do ignorace smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 10:57Od: Kozoroh Re: "Roger Federer jako náboženská zkušenost"
V čem je ta "mystická mlha a mučednictví" horší než titulek tohoto článku z New York Times? smile

https://www.nytimes.com/2006/08/20/sports/playmagazine/20federer.html
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:35Od: Pe3k
Videa s tímto názvem vycházela asi před 15 lety (všechny sem je viděl), ale o tom článku sem nevěděl. Nevím kdo to zkopíroval od koho, ale to je fuk.
[ Reagovat ]
27.02.2023 22:52Od: Tomas_Smid_fan
Go je tak, když se jeho příliš nadšení fanoušci ztrácejí v nekonečnu.smile
[ Reagovat ]
27.02.2023 10:55Od: Petra86
To jsou jen domněnky, nikdo nemůže dokázat, že by turnaje vyhrál kdyby startoval. A na turnaje mohl, jen nesplňoval podmínky vstupu do země a rozhodl se sám dobrovolně, že se nechce očkovat. A následky si taky nesl sám, není třeba z něj dělat chudáka, věděl podmínky a s tím do toho šel. Myslel si, že si z něj každý sedne na zadek a dostane výjimku, nestalo se. Tenisově borec, lidsky mně osobně nesympatický.
[ Reagovat ]
27.02.2023 11:14Od: Kozoroh
Politika nemá zasahovat do sportu, není to správné. smile V opačném případě totiž vznikají kontroverze a spory o výsledky.
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:29Od: HolyMotors
Politika vždy byla, je a bude se sportem úzce spjatá. Příkladů máš desítky, stačí nemít klapky na očích. Navíc to nemusí být automaticky něco špatného, zlého nebo nečestného. Profi sport si nežije na žádném uzavřeném, neprodyšném obláčku, který nemá s politickým světem nic společného. Jen naivní hlupák to nevidí.
[ Reagovat ]
27.02.2023 12:35Od: turista
To je pravda, že se bohužel politika často vměšuje do sportu. Nicméně politika sport deformuje a neprospívá mu za žádných okolností. Dobře si pamatuji na bojkoty OH 1980 a 1984. Pro sport to bylo opravdu zlé. A je jedno odkud to šlo.
[ Reagovat ]
27.02.2023 20:31Od: HolyMotors
Bojkoty byly důsledkem nešťastného rozdělení světa a jasně, sport jako takový utrpěl. Samozřejmě se to nedá srovnávat s loňským AO. Jen bych opakoval, co tu tvrdili jiní. Ale vymlouvat se na politiku a říkat, že politika do světu sportu nepatří, je nesmysl.
[ Reagovat ]
27.02.2023 21:49Od: turista
Z velké části souhlasím. Sport to přežije pokud se lidstvo samo nevyhubí. Mnoha vynikajícím sportovcům to ale sebere možnosti. Naši tehdejší atleti měli velké možnosti na LOH v LA. Bolševik je tam ale nepustil.
[ Reagovat ]
27.02.2023 15:47Od: Nola
a ani nikto nemoze dokazat, ze by ich nevyhral, bude to v dejinach tenisu precedens, to je cele...

treba si polozit otazku, ak pani z vedenia ATP dokazali odobrat body za W, ked nemohli startovat ruski a bieloruski hraci, preco ich neodobrali ostatnym turnajom, ked nemohol startovat Novak?

preco, ked zuril Covid, menili snad 3 x pravidla udelovania bodov, len aby udrzali, tych "svojich" v prvej desiatke a preco to neurobili u W? skus sa zlatko zamysliet a daj odpoved.....
[ Reagovat ]
27.02.2023 18:59Od: Amputace
No vidíš. Nic nejde dokázat, proto jedinou realitou zustava, že je nevyhrál.
[ Reagovat ]
27.02.2023 19:56Od: Nola
teba som sice nepolozila otazku, ale som rada, ze si zodpovedal aspon ten prvy bod, ktory je pre vas fanklub najdolezitejsi, ostatne je asi iba vatasmile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist