Cressy otočil finále s Bublikem a v Newportu slaví premiérový triumf

17. 7. 2022, 23:04
Aktuality 68
ATP NEWPORT - Maxime Cressy na třetí pokus zvládl finálový zápas a získal premiérový titul z turnaje ATP. 25letý Američan se raduje na domácí trávě v Newportu po výhře 2-6 6-3 7-6 nad Kazachem Alexanderem Bublikem.
Profily hráčů
Maxime Cressy

Maxime Cressy toho před letošní sezonou na okruhu ATP příliš neodehrál a jeho maximem bylo jediné čtvrtfinále.

V roce 2022 se však mezi tenisovou elitou usadil. Základy k tomu položil hned v jeho úvodu, kdy se z pozice kvalifikanta dostal do finále turnaje ATP 250 v Melbourne a zajistil si premiérový posun do Top 100. K tomu pak přidal ještě čtvrtfinále v Sydney a osmifinále na Australian Open a v nejlepší stovce 'zapustil kořeny'.

Pak sice následovalo vystřízlivění, když z dvanácti turnajů vyhrál v hlavní soutěži jediný zápas, s příchodem léta ale jeho hra začala fungovat na travnatých kurtech a 25letý Američan přidal do sbírky další dvě finále.

V červnu v Eastbourne v něm podlehl krajanu Tayloru Fritzovi a dnes na domácí půdě v Newportu už na třetí pokus ve finále uspěl. 

Premiérový titul Cressy vybojoval po výhře 2-6 6-3 7-6 nad Kazachem Alexanderem Bublikem, čímž navázal
na předchozí tři výhry nad krajany Mitchelem Kruegerem, bývalým šampionem Stevem Johnsonem a čtyřnásobným vítězem a nasazenou dvojkou Johnem Isnerem.

Newportský finalista z roku 2019 Bublik sice vedl 6-2 a 3-0, Cressymu se ale podařilo vyhrát následujících sedm gamů. Více než hodinový rozhodující set dospěl do tie-breaku, který Američan narozený v Paříži vyhrál 7-3.



25letý Kazach Bublik hrál finále turnaje ATP pošesté v kariéře, jediný triumf slavil letos v únoru v hale v Montpellier.

• ATP 250 NEWPORT •
USA / Rhode Island, tráva, 594.950 dolarů
nedělní výsledky (17. 07. 2022)
• Dvouhra - finále •
Cressy (4-USA) - Bublik (3-Kaz.) 2-6 6-3 7-6(3)
• Čtyřhra - finále •
Johnson/Blumberg (4-USA) - Melo/Klaasen (1-Braz./JAR) 6-4 7-5
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

68
Přidat komentář
Vlk-v-trave
https://www.youtube.com/watch?v=DwNqDXpFsls

To nejdulezitejsi momenty z letosniho Wimbledonu... hezky udelane:)
Reagovat
Vlk-v-trave
https://www.youtube.com/watch?v=k9V_gVz26WI

Wimbledon vybral ty nejlepsi FH udery z GS 22

Ondru Jiraska urcite nadchne tento vyber, nebot zde je zarazena Terezie se svym FH po lajne proti Kaji Pliskove:)

Nechybi ale take Kaja z jineho zapasu, je take Ymer, Bila Puncocha, silena Ostapenko:), Juvan, Sinner, Djoko, skvele momenty Alcaraze, skvely Brook, sve misto ve vyberu ma i Maruska Bouzkova:), pochopitelne tez Franta Tiafoe, mame pekny FH Rybky, Zabky, drsny FH Amandy, skvele momentky Taylora, dokonce se naslo mistecko i pro Nadala, ale pro poradny FH Kyrgiose vubec :DDD jeden, ktery opravdu by nesel vynechat, ale jinak, ticho po pesine...a ze jich tam bylo paradnich... to same Stefan Tsitsipas, ktery nic...hmmm... myslim, ze po tom jejich duelu trochu ten Wimbl nastvali...

Kazdopadne pekny balicek Forehandu:) z letosniho W22
Reagovat
Rafaeoli25
Cressy žádný lůzřík není, jak se o něm psalo ještě v lednu.
Reagovat
Vlk-v-trave
Rafael Nadal vs Nick Kyrgios: The Rivalry So Far
https://www.youtube.com/watch?v=zwOrWs-gABE

Rozhodne nejvetsi ztratou travarske sezony je odstoupeni Nadala ze zapasu s Kyrgiosem.

Jde rozhodne o zajimavou rivalitu... s Djokovicem se to dostalo na divnou uroven, a je to uz o nicem... s Fedexem neumi... ale s Nadalem to ma sve kouzlo...

V ramci te rivality povazuji 3 momenty asi nejzajimavejsi.

Cina - hala, jasna vyhra Nadala, Kyrgios uplne mimo... jak Nadal v hale moc dobre nehraje, tak tady se predvedl skvele...

Rim - Kyrgios na te antuce vubec neni spatny, vzal na tom stavenisti Nadalovi dokonce set... ale jeho mentalni nastaveni na antuku je bohuzel - jak rekl BigMac trestuhodne:) Za mne, to je jedno, proste ji nema rad.

Acapulco - Tady Kyrgios predvedl, a bez trenera asi nejvetsi moment teto rivality... otocit zapas s Nadalem neni nikdy jednoduche... ale odvracet MB, a jeste 3 uz vubec ne...

H2H 3:6 pro Nadala tedy zustala.

Pro ferovost je nutno dodat, ze 1 prohra Kyrgiose ve Wimbledonu se cekala, nebot Nick byl asi v nejvetsi depresi ever, vubec netrenoval a jeho jedinym zajmem byla Karlicka:DDD

Kazdopadne letosni ztrata tohoto duelu je obrovska, at by to dopadlo jakkoliv.
Reagovat
EllNino
počkej, Peking není halový turnaj ale ...
Reagovat
Tennisfan77
Taky mi to nesedí, Nadal v hale vyhrál v kariéře maximálně Laver Cup.
Reagovat
Rafaeoli25
Tak tady je řeč o jeho h2h s Nickem ne? Ne o titulech z haly.
Reagovat
Rafaeoli25
Jinak finálových a semifinálových účastí má v hale slušnou řádku. Dělat z něj halového tragéda je nesmysl.
Reagovat
Vlk-v-trave
:) chapu, ale je to tam jak v hale, celkem prekvapivy vysledek... takovy vysldek, ktery na antuce v Madridu... nikoho nemuze prekvapit, ale tam trochu ano.

Ale diky za doplneni a jistou opravu:)

Nedavno byl take zajimavy clanek na PDB ma tema strecha a Wimbl, zatahnes, a jsi v hale na trave:) A ty podminky hry se opravdu dost meni... na AO, USO to pry neni moc citit, ikdyz AO je take specificke, nebot pod strechou mas lepsi podminky pro hru nez na slunci, a hlavne na bocnich kurtech je to uplne jiny sport:D
Reagovat
EllNino
na antuce v Madridu naopak úplně v pohodě, vždyť tam Nadal nic moc neuhrál nikdy a hodně to tam lítá, tam by Nick měl spíš výhodu, kdyby antuku bral vážně ... proč myslíš, že tam má Petra 3 tituly :)
Reagovat
Vlk-v-trave
No, 5 titulu, 8x ve finale fakt neni malo, kdyz vezmu v uvahu, ze to je pred RG, takze pro nej spis "priprava". A casto ma pred RG ruzne problemy...

Moc s tim nesouhlasim, a Nadala fakt nemusim, to mi snad veris:D...ale fakt si nemyslim, ze je jednoduche ho porazit kdekoliv.
Obecne to, co si ctu me prekvapuje, nebot se hodne hovori o servisu, ale za mne otazka, kde ho nepotrebujes mit dobry?:)

Nadala muzes porazit hlavne tim, ze hra frci, a ne jestli frci povrch... brat mic ihned po odskoku, a musi to litat... jinak tezko ho porazit i na trave... i v tom Madridu to neni jednoduche...

Otazka, kdo to dokaze? Moc hracu ne... a prez sako to snim neni tez easy...

ad. Kyrgios... skvely hrac, ale jestli jde o antuku, tak ji nema rad hlavne proto, ze jeho servis je returnovatelny vic na tom povrchu nez kdekoliv jinde... jeho problem je ze nema trenera, nebo aspon mentora... krom toho je to hrac, ktery dokaze, aby vymeny frcely, ale nema nikoho, kdo by ho v tom vedl... to si myslim je dost jeho problem...

Kazdopadne chapu na co narazis s tim Madridem, ale rozdil tam byl nej. s modrou antukou a micema, se kterymi se hralo... tak oranzova ma stejny podklad, ale je preci jen vic slow...nez modra...jasne rychlejsi nez Rim, nebo Pariz, urcite privetivejsi pro nektere typy hracu, ale v pohode bych to u Nicka videl pouze, kdyby mel trenera... tam si nemuze dovolit to, co na trave... to ze se moc spoleha na serv byl jeho crack ve finale ve Wimbledonu...s Djokem... nakonec Djok zahral vic dropu a dobre... take Nick rupl s nim na saku...

Trenera by fakt potreboval... ale i s nim by to nemel na antuce vs. Nadal v Madridu tak jednoduche...aspon si myslim, no:)
Reagovat
Vlk-v-trave
https://www.youtube.com/watch?v=8vcltFZsB9Q

Do vyberu nejlepsich dropshotu se konecne dostal Kyrgios :D Ovsem ne z te pozice jak ho dava, ale jak ho dostava:DDD Nebude to jejich oblibenec. To je, rekl bych, az hloupe...

Kazdopadne zajimave momenty, Tanicka s Jule narez, no a nechybi akce Bile Puncochy s Frantiskem...
Reagovat
Vlk-v-trave
https://www.youtube.com/watch?v=8vcltFZsB9Q

Do vyberu nejlepsich dropshotu se konecne dostal Kyrgios :D Ovsem ne z te pozice jak ho dava, ale jak ho dostava:DDD Nebude to jejich oblibenec. To je, rekl bych, az hloupe...

Kazdopadne zajimave momenty, Tanicka s Jule narez, no a nechybi akce Bile Puncochy s Frantiskem...
Reagovat
Vlk-v-trave
Jak vybiral sam Wimbledon?:) Jako vzdy trochu tendencne, ale opet nechybi Maruska... dali take prostor deblu, coz je pozitivni a dokonce jednu vymenu vozickaru... Ovsem Kyrgios chybi:D Dokonce neni vymena ani Wimbledonske vitezky, myslim, zeby si jednu zaslouzila...

https://www.youtube.com/watch?v=r2R2zuNvKeg
Reagovat
Vlk-v-trave
https://www.youtube.com/watch?v=NfOVmG2J7cE

*
Nase Maruska se dostala do "svetoveho" vyberu a hned 2x!:)

Ovsem za mne asi nejlepsi ta Tatiana vs. Jule, to byl fakt neskutecny ulet... mamca na tom saku perlila...

Tezke bylo asi vybrat neco ze zapasu s Kyrgiosem...nakonec to udelali korektne, a soupli finale s Djokovicem... no... behem turnaje byly mnohem lepsi, ale to by muselo byt jine video a cas:) Krom toho, asi Kyrgios tvurci obliben nebude...
Reagovat
Vlk-v-trave
Reagovat
Vlk-v-trave
Tennis Grass Court Drama 2022 | Part 02 | Don't Tell Me to Calm Down!

:D

https://www.youtube.com/watch?v=TlM7MlBsgGg
Reagovat
Vlk-v-trave
Reagovat
Vlk-v-trave
Tak tady mame 10 nej. dramatu na trave z letosni sezony:)

https://www.youtube.com/watch?v=0mi0WQb8wWo
Reagovat
Vlk-v-trave
Mame mnoho predstav o utocnem tenise, a v jaky zpusob hraci to sako dokazi vyuzit... cisla jsou ovsem neuprosna... pouze 70 hracu hraje rekneme utocny tenis a jsou aktivni na saku... z tech 70 mam pouze 4 hrace, kteri ziskavaji min. 30% viteznych fiftynu na saku:)

Zapomenme o B4...a jinych hracich, Kralem saka je Svycar, ale ne ten, ktereho zna nejvice svet:)

1. Bellier - 45,63 % viteznych micu na saku, trava / za zapas
2. Lopez - 37,04 %
3. Huesler - 32,81 %
4. Cressy - 30,28 %

---
pro zajimavost

8.Ruud - 25,29 %
10. Otte - 20,97 %
16. Tiafoe - 18,14 %
17. FAA - 17,81 %
18. Berrettini - 17,66 %
19. Tsitsipas - 17,64 %
30. Kyrgios - 15,33 %
32. Hurkacz - 14,52 %
36. Norrie - 13,08 %
51. Diego - 10,00 %
53. Botic - 9,82 %
59. Fritz - 7,27 %
66. Denis - 5,07 %
68. Bila Puncocha - 2,41 %
69. Brooksby - 2,04%

Je videt, ze mnoho mladochu se na sako hrnou... ale Max Cressy dost odstupuje.

Mezi tou 70tkou nenajdeme ani Fedexe, Nadala, Djoka, Muru atd... ani dokonce Isnera... da se rict, ze jsou obycejni BL hraci:DDD

Pochopitelne jsou to dost zive cisla, takze takovy Izzy mohl i mezi sakari figurovat, ale jeho tendence hrat vic z BL je uz i do oci bijici bez stats.

Cressy, Berrettini, Hurkacz, Tsitsipas, Fritz - mimo pry nevyhody hry na saku, nebo s/v byli schopni uhrat letos na trave tituly. Kyrgiosovi bohuzel chybel jeden krok:) Ale porad 6 titulu na trave utocnych hracu je slusny letosni vysledek:) vs. BL prizdihraci - Rijthoven, Djokovic 2 tituly.
Reagovat
Vlk-v-trave
Jak to vypada s travarskymi tituly:)

1. Fedex - 19
2. Sampras - 10
3. Smith - 9
4. Jimbo - 9

---
pro zajimavost

pocet hracu s jednim titulem je nepocitane:D

Pokud by se pocitala nejen Open Era, ale all of time, tak Lejvra by se nedalo uz dostihnout... a to dokonce, ikdyby se pocitaly vitezstvi turnaju s jinych povrchu:)))
Reagovat
Tennisfan77
Ten jeden turnaj Federera o jeden míček je škoda, měl by 20 titulů z trávy, hardu i haly.
Reagovat
Vlk-v-trave
Jeste muze zkusit pristi rok New Port, a nebo v roce, kdy ho tam budou chtit uvest do sine slavy:) Kdyz uz by tam jel, tak by si mohl i pinknout turnaj:)
Reagovat
Tennisfan77
Otázka, zda bude vůbec hrát. Nejlepší scénař je to ukončit ve Wimbledonu na centru, to by asi chtěl, případně v Basileji, což se může stát i letos.
Reagovat
Vlk-v-trave
Dle jeho posledni vypovedi se mu hrat uz moc nechce:) Deti, ukoly, vylety... a tak.
Reagovat
Tennisfan77
Já tomu rozumím, musí to být pro sportovce osvobozující a těžko se vracet zpátky do toho drilu.
Reagovat
Vlk-v-trave
Pry mu to tolik nechybi, jak si myslel:) Uvidime, co s nim udela LC.
Reagovat
Vlk-v-trave
A paradoxne je Fedex kralem fiftynu na trave v Open Ere:)

1. Fedex 39 320 vyhranych fiftynu:)
2. Hewitt 26 298
3. Lopez 25 088
Reagovat
Vlk-v-trave
Zajimavou stats je Velka Trojka na vsech povrsich mimo antuku...

dle % uspesnosti vyhranych zapasu

1. Djoko 84,34
2. BigMac 83,50
3. Fedex 83,31
4. Jimbo 82,60
5. Lendl 81,77
Reagovat
Vlk-v-trave
Nejvetsi nadsenci travy s nejvetsim poctem vitezstvi na tradicnim povrchu.

1. Fedex 192
2. Jimbo 178
3. Newcombe 164
---
Pro zajimavost

13. Sir Andy, posunul se tady v New Portu pred Beckera, na BIgMac ztraci 5 viteznych zapasu.
18. Djoko 109
46. Lendl
52. Nadal
66. Berdych
175 Kyrgios

Federera se vlastne neda uz predehnat, dokonce Jimbo mel moznost se ucastnit vice travarskych podniku v ramci Open Ery, ale i tak byl Svycarem prekonan... to same Newcombe.
Jediny, kdo by toho mohl dokonat je Djokovic, za predpokladu, ze bude hrat jeste min. 5-7 let a nebude se ucastnit jen Wimbledonu. A bude stale vyhravat:)
Reagovat
Vlk-v-trave
Nejlepsi hraci na trave: % uspesnost zapasovych vyher

1. Fedex 86,88
2. Djoko 85,83
3. BigMac 85,82
4. Lejvr 84,76
5. Borg 83,72
6. Sampras 83,47
7. Jimbo 82,79
8. Becker 82,27
9. Sir Andy 81,82
10. Metreveli 80,60

---
Nejlepsi Argentinec
32. Vilas 72,45

Nejlepsi Cesi
23. Lendl 75,00
48. Berdych 68,35
Nas gigant J1r1 opet mimo stats.

Pro zajimavost
27. Agassi 73,53
54. Kyrgios 66,67
58. Isner 66,25
204. Wawrinka 49,23
Reagovat
Tennisfan77
Zase u Djokoviče ta procenta ovlivňuje počet zápasů, Federer jich má jednou tolik a i tak je o procento lepší.

Otázka, kdyby Djokovič odehrál totéž, zda by měl totéž. smile
Reagovat
Marduch
tak určitě těžší držet vysoký % na Grandslamu než jinde, nemyslíš?
Reagovat
Tennisfan77
Když je jenom jeden a reálně ho tam mohl porazit jenom Federer, jednou Nadal?

Nemyslím si, ostatně třeba v Halle, nebo Queen's je ta tráva oproti Wimbledonu úplně jiná, čili otázka, jak by tam Djokovič hrál. Federer Halle vyhrál 10x a téměř vždy tam měl na trávu velmi kvalitní soupeře, kteří by porazili i Djokoviče.

Mě obecně sere tahle výjimka nad 30 let od ATP, takhle je celý tenis jenom o tom, že BIG3 hraje roky jenom GS, na zbytek víceméně serou, což dělá z ostatních turnají takový trošku plebs. Já bych to posunul třeba na 33-34 let. Ať hrají alespoň všechny Masters a nějaké pětistovky.
Reagovat
Vlk-v-trave
ani ne... Djokovic nebyl na trave dlouhou dobu dobry, velky posun tam je za poslednich 5 let. Jak by hral vice turnaju na trave, na zacatku kariery, nebo i tedka, tak by mel podle mne horsi procenta. Ted muze Fedexe i predehnat. Hlavne diky GS, gde preci jen pro nej je lepsi ty % udrzet, nez na turnajich na dva vitezne sety.
Fedex byl rozhodne trave vic vernesji... je to videt v poctu odehranych zapasu
Reagovat
Tennisfan77
Asi tak, hlavně ve Wimbledonu poslední roky má 7/7, případně předtím 5/7, čili ta procenta jsou logicky vysoká. Oproti tomu v Halle, nebo Queen's by mohl reálně prohrávat třeba s Berrettinim, Čiličem atd., zejména na dva vítězné sety.
Reagovat
Vlk-v-trave
Tak zapasy na 2 vitezne a 3 - tam rozdil je. A hlavne na trave... ironicky by se dalo dokonce roct, ze pokud by byl W. na dva vitezne, tak bysme videl jine slozeni finale:)
Reagovat
Tennisfan77
Ve Wimbledonu dělá hodně ta tráva, když sleduješ Stuttgart, Queen's a Halle, potom si zapneš Wimbledon, tak si připadáš jako ve slow motion.
Reagovat
turista
Souhlasím. Ve Stuttgartu, v Halle a v Queensu by Djokovič pravděpodobně moc titulů nezískal na rozdíl od např. Federera. Naopak si myslím, že na antuce v Bastadu, Hamburku a na Golden Swing v Jižní Americe by tituly vyhrával, protože pokud je dobře rozehraný tak ho na antuce kromě Nadala nikdo není schopen porazit. Výhry ostatních včetně Zvereva, Thiema a Alcaraze byly dány jeho nerozehraností. Ale Alcaraz může zcela překopat rozložení sil na všech površích. Má na to.
Reagovat
Vlk-v-trave
uvidime:)
Reagovat
Vlk-v-trave
Ten Wimbledon je hodne problematicky... tam jsou rozdily i mezi kurtami... ale porad je to trava.

Trebas New Port se ted vyrazne zmenil, 2 roky zpet velka investice, a je to ted neco mezi Queens a Wimbledonem.

Trava je fenomen, hlavne v tom, ze to je zivy material, a tim padem hodne ruznorody. Cim vetsi turnaj, tim vetsi pocet kurtu, tim vic rozdilu.

Kdyz si pustis trebas kvaldu na Wimbledon, no tak uplne jina soutez:)

Ale to, co se podstatne zmenilo, je styl hry hracu. Pokud se Djokovi udrzi nejaky ten rok jeste ve hre... muze byt travarskym zralokem:)))
Reagovat
Tennisfan77
Je to tráva, ale je pomalejší a to výrazně, nejde ani o styl hráčů, ale obecně o ten povrch jako takový.

Samozřejmě ta hlína druhý týden je věc druhá, nicméně na rychlosti neubírá moc, přece jen se ty míče odráží pořád na zeleném, po hnědém hráči jenom běhají.

Je fakt, že každý kurt je pak jiný, své udělá i centr vs jednička, která není tak krytá, tam může své povídat Federer s Andersonem, na centru by spíše neprohrál.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Roger má na trávě opravdu fantastickou bilanci, divil bych se, kdyby ho Joker v tomto zvládl překonat, ale nevím, kolik výher/zápasy by k tomu potřeboval. Zlepšení podle mě přišlo hlavně s výrazným zlepšením servisu díky Goranovi.

Joker zas má zas skvostnou bilanci mimo antuku, je prostě hodně univerzální, špagetku hodí kdekolismile

A Rafa nejspíš zabetonoval antuku před jakýmikoli novými rekordy. Možná ji budou muset pozměnit a bude se rozlišovat éra po Nadala a po Nadalovi, jestliže rekordy mají být pro to, aby se překonávaly.
Reagovat
Vlk-v-trave
Ne vsechno, trebas kralem na saku na antuce je Bonzi:)
Nadal je az 51.:)
Reagovat
Tomas_Smid_fan
On se taky k saku dostává až na sklonku kariérysmile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
on měl vždycky o dost blíž k těm tribunám, přestože kontakt s diváky nevyhledává.
Reagovat
Vlk-v-trave
Bublikův surrealistický vzkaz Cressymu v Newportu: "Porazil jsi mě, protože jsi měl štěstí.

A. Bublik má ve zvyku chovat se na kurtu svérázně a zanechávat po sobě nezapomenutelné okamžiky i mimo tenisovy kurt. Znovu se mu to povedlo poté, co ve finále turnaje ATP 250 Newport 2022 prohral s Američanem Maxime Cressym, a to velmi neobvyklým projevem. Dokonce Američana upozornil, že vyhrál díky velkému štěstí, které měl, a doporučil mu, aby získanou výhru pouzil v ruletě s ohledem na své štěstí. Cressy projevil při této poznámce velkou dezorientovanost a omluvil se, že měl štěstí.
John Isner na tyto výroky reagovat přesným výrokem ve prospěch svého krajana, s nímž v semifinále prohrál.
:DDD

https://www.puntodebreak.com/2022/07/18/surrealista-mensaje-bublik-cressy-newport-has-ganado-tuviste-suerte
Reagovat
Vlk-v-trave
Snažil jsem se odpoutat od nepříjemných pocitů a soustředit se na vítězství v zápase. Lékař mi řekl, že koleno není nijak strukturálně poškozeno a že mohu vyvinout závěrečné úsilí, a tak jsem se soustředil na každý fiftyn. MTO mi pomohlo uvolnit se a čelit závěrečné části zápasu s větší jistotou," řekl Maxime Cressy, který je nyní na 33. místě světového žebříčku, což mu zajišťuje jiste místo nasazeneho na US Open 2022. "To je v současné době můj hlavní cíl, takže jsem velmi spokojeny s výsledkem tohoto týdne, který mě velmi přiblížil k mému cíli," řekl hrác, ktery je univerzitnim hracem a střídavě trénuje ve Francii a ve Spojených státech.

https://www.puntodebreak.com/2022/07/18/cressy-orgulloso-consiguiendo
Reagovat
Vlk-v-trave
Zapas s Nadalem me posunul k tomuto titulu ve Svedsku.:)))

Tak si bojoval s nekterymi s tim Nadalem, aby v PDB vysel clanek...na to tema... az jsem fakt padl smichy:D Nemyslim ve zlem, jen me to dost pobavilo...
https://www.puntodebreak.com/2022/07/17/cerundolo-jugar-rafa-wimbledon-ayudado-muchisimo-lograr-esto
Reagovat
Tennisfan77
Smashed !

K titulu ho posunuly hlavně mentální zkraty jeho soupeřů, u Ruuda byl zlomový třetí set, tam měl tři BB ve hře hned na začátku, pak to srovnal a 4:4 rovněž zmrvil, Baeze sundal první set, tam se položil.

Ale proč ne, mentálně to ustál, vyhrál zaslouženě, jen si nemyslím, že sebrat set Nadalovi na trávě v prvním týdnu je nějaký majsrštyk, který by měnil kariéry hráčů, toť vše. smile
Reagovat
Vlk-v-trave
Za mne vpoho, jen jsem se zasmal, kdyz jsem si precetl titulku:D jak Frantiska posunul duel s Nadalem ve Wimblu a diky tomu ziskal titul:) Je videt, ze to je hodne v hlavach hracu, jestli jde o pojeti B3.B4.atd.
Reagovat
Vlk-v-trave
1/Thanasi Kokkinakis (25 let)
2/Alexander Bublik (24)
3/Felix Auger-Aliassime (21)
4/Pedro Martínez (24)
5/Holger Rune (19)
6/Sebastián Báez (21)
7/Van Rijhtoven (25)
8/Francisco Cerúndolo (23)
9/Maxime Cressy (25)

Tato sezona uz zna 9 novych drzitelu titulu na okruhu ATP. Uvidime, jestli se jejich pocet jeste zvedne do konce roku. Jedno je jasne NEXTGEN nefunguje, tvori se uplne neco noveho:)
Reagovat
George_Renel
že šikovný Bublik míří do kategorie hráčů jako Monfils, Dimitrov a pár podobných, pro něž je exhibiční projev více než konečný výsledek.
Reagovat
Vlk-v-trave
Obavy nejsou na miste:) Dle Forehanda 2 vsichni jsou Tomic :D

Ale vidim i mezi Monfelm, Dimim, Bilou Ponozkou rozdily: rad nactrnu, jen tak pro doplneni:

Monfils - flakac, ktery jezdil pro PM, svatba ho zmenila, pozde, cas nejde vratit... ve sporte uz vubec...

Dimitrov - Marie Sarap. ho sundala z kurtu...:) Citlivy, krehky, tezke s nim. Dostal celkem nalozeno od zivota. Vsechno proziva... ten jeho skok v Acapulcu se da brat jako takovou terapii:D Mel tam asi skakat casteji.

Bila Ponozka - popsal pro PDB sve vnitrni demony, zacal s tim bojovat... nadava si ted na kurtu do deb., mag, kryp. atd. tezky boj, vubec ne jednoduchy. Ovsem jeho postoj k NP je nadstandartni, a doufam, ze jednou tu vyhraje... Bila Ponozka si to tady zaslouzi (ikdyz se na zasluhy nehraje) jak nikdo jiny... velky propagator turnaje na trave po Wimbledonu, velky nadsenec muzeum, atd. Uplne jina story nez Monfils, Dimitrov... vysledek ho zajima:)
Reagovat
EllNino
Nebude lepší Bílá Punčocha? Ponožku už máme :)
Reagovat
George_Renel
A což teprve Bílá Podkolenka.smile
Reagovat
Vlk-v-trave
Do prcic... tak Bila Podkolenka take neni spatna:D
Ale navrhuji, abychom s Bilou Podkolenkou pockali az po 5 prohranem finale v New Portu, kdy opet bude na kolenou, to uz i tipuji bude "podkolenami":)
Dobry, ale dejme mu sanci na jeste 3 finale jako Bile Puncose:)
Reagovat
Vlk-v-trave
Souhlasim, asi ne kvuli Jackovi, ale fakt Bila Puncocha mu vic sedi:)
Takze dekuji za ulepseni noveho jmena... tim krtime Bublika na Bilou Punchochu.
Kazassky lovec demonu z Rhode Island Bila Puncocha ten titul tu snad jednou da:) Historie New Portu je ohromna...snad ji Bila Puncocha obohati!!!

Pusobil tady filosof George Berkley. Sice nemuzeme rict, zeby dosahoval velikosti Ceskeho Genia Cimrmana, ale v NewPortu dosahl aspon osviceni tim, ze smyslove veci se daji vnimat smysly:) Celkem mu to trvalo... znam byl jako Biskup z Cloyne.

Na Rhode Island pusobil take slavny Nacelnik - Massasoit - tzv. Velky Sachem, :), ale hlavne byl znam mezi svymi jako Zluty Otec...ktery se zapsal zasadni myslenkou relativizmu v pojeti majetku, da se rict, ze trumfnul i toho irskeho filozofa, ktery se zabyval slepou ulickou idealistickeho relativismu:)

Dalsi slavny z RhodeIsland, Metacomet - znamy jako Kral Filip, v uzsich kruzich jako Metafyzika v Pohybu uvedl do praxe myslenku Zluteho Otece do praxe. Zahajil povstani proti kolonistum, takze pozustali pocitili relativitu majetku v praxi a ne jeden musel priznat, ze ta myslenka neni vubec od veci... a jde o dost pravdive tvrzeni. Nakonec pravda vzdy boli...:)

Bila Puncocha se takl muze zaradit mezi velikany Rhode Island... bude jen zalezet, zda ulovi zde sve demony. Pojeti relativismu v praxi si uz vcera prozil, kdyz dostal pohar za debla...zaklad tu mame skvely:)
Reagovat
Vlk-v-trave
Chtel bych hodnotit pozitivne, ale nebyla to uplne nej sezona. Hodne problemu. Holky jsou na trave celkem nuda, a je to rok od roku horsi. Chybela me celkem Ash Barty... Skoda take Petry, ale zraneni... no a Kaja Muchova, uf... Zachranila to Ons, Tatiana. Ons v tom finale ovsem trochu prestrelila...

Berrettini prodlouzil slusnou smulu, kdyz uz se vrati vitezstvim ve Sttutgartu a Queens, tak covid.... Poprve jsme nevideli ve Wimblu, ani v Hal(l)e Fedexe, pouze v sacku na kurtu... a to ztrata pro turnaje a sezonu byla. Hubert dost ujel s tou akci na esa... rozhodil se sam, hur jak Bublik dneska... poprve take nebylo odehrane SF na Wimbledonu. Chybel mne take opet Pella, ktery ve W. na ty servismany ma slusny zbrane...:)

Dost smuly si vybral na sam konec sezony J1r1. Take skoda toho Wimblu...

Da se rict, ze situaci zachranili kvalifikanti, WC karty. Zajimave tazeni Canerona...

Ale hlavne to zachranil paradoxne Kyrgios, dost to ozivil... a asi dobre, ze mu nevysel ten finalni krok, nebot to vypada, ze se chysta poradne na American Series. Krom toho Djokovic se nam zlepsil na saku a vysel na nem opet vitezne ve finale...

Zaver mel urcite dobrou tecku v podobe finale v New Portu a vitezstvi S/V

TP,jsme se behem sezony dovedeli, ze pomalu vsichni jsou necou jak Tomic:) Beru to tak, ze jako vsichni jsme GoGo, tak vsichni jsme Tomic:) A tim bych to asi zakoncil... nakonec proc si to nezjednodusit.

Toz tak zase v cervnu 2023...:)
Reagovat
Vlk-v-trave
GRAND SLAM USO
1881, 1882, 1883, 1884, 1885, 1886, 1887 Richard Sears (7), 1888, 1889 Henry Slocum (2)

1890, 1891, 1892, Oliver Canpbell (3), 1893, 1894 Robert Wrenn, 1895 Frederick Hovey (1), 1896, 1897 Robert Wrenn (4), 1898, 1899, 1900 Malcom Whitman (3)

1901, 1902 William Larned, 1903 Laurence Doherty (1), 1904 Holcombe Ward (1), 1905 Beals Wright (1), 1906 William Clothier (1), 1907, 1908, 1909, 1910, 1911 William Larned (7)

1912, 1913 Maurice McLoughlin (2) 1914 Richard Norris Williams (1)

HALL OF FAME
1976 Vijay Amritraj, 1977 Tim Gullikson, 1978 Bernard Mitton, 1979 Brian Teacher, 1980 Vijay Amritraj (2)

1981 Johan Kriek, 1982 Hank Pfister, 1983 John Fitzgerald, 1984 Vijay Amritraj (4), 1985 Tom Gullikson, 1986 Bill Scanlon, 1987 Dan Goldie, 1988 Wally Masur, 1989 Jim Pugh

1990 Pieter Aldrich, 1991, 1992 Bryan Shelton (2), 1993 Greg Rusedski, 1994 David Wheaton, 1995 David Prinosil, 1996 Nicolás Pereira, 1997 Sargis Sargsian, 1998 Leander Paes, 1999 Chris Woodruff

2000 Peter Wessels, 2001 Neville Godwin, 2002 Taylor Dent, 2003 Robby Ginepri, 2004, 2005 Greg Rusedski (3), 2006 Mark Philippoussis, 2007, 2008 Fabrice Santoro, 2009 Rajeev Ram

2010 Mardy Fish, 2011, 2012 John Isner, 2013 Nicolas Mahut, 2014 Lleyton Hewitt, 2015 Rajeev Ram (2), 2016 Ivo Karlovic, 2017 John Isner, 2018 Steve Johnson, 2019 John Isner (4)

2020 covid, 2021 Kevin Anderson, 2022 MAXIME CRESSY:)
Reagovat
soloo
2020 covid smile
Reagovat
Vlk-v-trave
Pral jsem Biblickovi, nejen kvuli giginovi. Ale je to jeho nejoblibenejsi turnaj, kterym fakt jako malo kdo z hracu zije. Nedivim se, ze Todd Martin si ho dost povazuje. Pochopitelne prijede pristi rok, dost bych se divil, kdyby tu neprijel.

Dneska krtim Bublika na Bilou Ponozku:) Jinak ten New Port asi nevyhraje.

Bila Ponozka to mela rozehrane paradne. Skvele pass - shoty. Koncentrovany na servisu, skvele na FH, ciste udery, a krom toho se Max nemohl na tom saku dost chytit.

Za stavu 3:0 pro Bilou Ponozku prisel az neuveritelny zkrat. 2 uplne nesmyslne dropy a jeste skazene, ztrata servisu a Bila Ponozka to dostala az do tretiho setu do TajBrejku. Uplna ztrata jistoty, zato Max ji na saku nasel. Ve tretim skvele vymeny, paradni akce na saku... Bila Ponozka ovsem s temi dropy pokoj nedala, a tak vyprodukovala nejakych dalsich cca. 10, a vsechny do saka nebo do autu... Hodne na konci bylo videt jak je na servisu upne vyhozeny z koncentrace... toz hodne mu na tom zalezelo, a to ho dostalo...

Kazdopadne Max zahral paradne, skvela otocka, a hlavne predvedl, ze S/V is not DEAD. To Bilou Ponozku take dost drtilo...

Je ovsem treba pochvalit Bilou Ponozku, ze se snazil prekonat ty sve demony... ten warning za to ze placl, ze Max zahral haluz, byl dost nesmyslny... fakt dost mimo:))) Poradatele by si meli take dat bacha na to jake ceny maji pripravene pro ty, kteri ve finale rupnou. neni to asi prijemne dostat neco, na cem je napasano za finale deblu:)

Dobry zaver sezony, pekny zapas... no a ted zase cekat do cervna, min. na konec kvetna.

Jeste ze rupl s tim Maxem...:) Dost pohodar, sympaticky vykon, a hlavne ten S/V styl...pecka...
Reagovat
EllNino
Neunáší, a asi dostal jinou cenu, než měl (mluvil něco o čtyřhře) ...
Reagovat
Vlk-v-trave
Jo dostal cenu za debla :D
Reagovat
EllNino
Je to možný? smile
Reagovat
Vlk-v-trave
Bohuzel...
Reagovat
Tomas_Smid_fan
to tam byly omylem fakt 3ceny? 1 pro vítěze a dvě pro deblisty?smile Alex si ji zkoušel vyměnit, ale nepochodil... No, na turnaji s takovou tradicí by se to stát nemělo.smile

Taky jsem moc nepochopil, proč Max Alexovi říkal, že to měl vyhrát on, že měl štěstí. Viděl jsem jen 3. set, prý ten nejlepšísmile
Reagovat
EllNino
Skvělá hra a perfektní obrat :)

Bubla bohužel překombinoval a asi trochu ztratil koncentraci, jak to šlo snadno a mohlo to být 6:2 4:0 ... a nakonec takováto otočka, to se na trávě jen tak nevidí :)

Servis/volej neskončil, servis/volej trvá :)
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist