Kdybych nebyl strýc Rafy, fandil bych Rogerovi. Proti Djokovičovi se nám vždy hrálo hůře, svěřil se Toni Nadal

  • Toni, strýc a bývalý trenér Rafaela Nadala, a současný trenér antukového krále Carlos Moya pro Eurosport poskytli rozhovor, v němž hodnotili největší rivaly svého svěřence a také cestu za triumfem na loňském US Open. Toni se svěřil s tím, že kdyby nebyl strýcem Rafy, tak by fandil Rogerovi Federerovi. Zatímco na švýcarského veterána věděl, co platí, proti aktuální světové jedničce Novakovi Djokovičovi často vůbec netušil, co svému synovci poradit.
    20. 5., 11:51 | Aktuality |  44 komentářů
    Toni NadalToni Nadal 
     

Co si myslíte o Rogerovi Federerovi?
Toni Nadal: Za mě je skvělým hráčem. Jeho tenis si užívám a hodně ho sleduju. Kdybych nebyl strýcem nebo trenérem Rafaela, tak bych chtěl, aby Federer vyhrál všechny zápasy. Líbí se mi jeho hra, je tak elegantní a přitom efektivní. Federer je podle mě nejlepším hráčem všech dob, možná společně s Rodem Laverem či Rafaelem. Momentálně je Federer vůbec nejlepší, Rafa je ale blízko.


A co Novak Djokovič?
Toni Nadal: Pro nás bylo vždy těžší hrát proti Djokovičovi. Není to o tom, jestli je lepší Federer, nebo Djokovič. Víme, co na Federera platí. Před vstupem na kurt jsme měli jasnou taktiku. Když jsme hráli proti Djokovičovi, tak jsme mnohokrát vůbec nevěděli, co Rafaelovi poradit.


Jak jste přistupovali k Daniilovi Medveděvovi, který byl Rafovým soupeřem ve finále loňského US Open?
Carlos Moya: Řešili jsme vše, i taktiku. Hráli proti sobě pár týdnů zpět ve finále v Kanadě, kde Rafa vyhrál jednoznačně. Ze začátku to bylo náročné, ale pak Rafa začal hrát lépe a už to šlo hladce. Pak Medveděv vyhrál Masters v Cincinnati, takže to nebylo zase takové překvapení, že se dostal do finále US Open.


Co jste si říkali o prvním semifinále, v němž Medveděv přehrál Dimitrova?
Carlos Moya: Upřímně, že čím delší ten zápas bude, tak tím lépe pro Rafu. Pokud si vzpomínáte, tak Medveděv měl během turnaje menší zdravotní potíže. Navíc přes léto odehrál velkou porci zápasů. Rafa ve finále vedl 2-0 na sety a říkal jsem si, že snad bude brzy hotovo, že se soupeř do zápasu už nevrátí.

Pak se stalo něco neskutečného. Rafa ve třetím setu nepotvrdil brejk, pak neproměnil brejkboly za stavu 4-4, mohl poté podávat na vítězství. To bylo pro Rafu hodně špatné. Nakonec ale ukázal silnou psychiku. Bylo to i tom přesvědčit Medveděva, že není jednoduché hrát své první grandslamové finále proti tak zkušenému hráči jako je Rafa, který jich má za sebou hodně.


Co rozhodlo pátý set?
Carlos Moya: Za mě to byly zkušenosti. Rafa má ale i schopnost se přizpůsobit hře soupeře a následně svou hru změnit, snažil se nabourat Daniilův rytmus. Podle mě Medveděv ve třetím setu úplně změnil taktiku, což nás všechny trochu překvapilo.


Jak moc těžké je pro hráče jako Rafa čelit Medveděvovi?
Carlos Moya: Je jako zeď. Na tak vysokého hráče se tak dobrý pohyb jen tak nevidí. Daniil je skvělý atlet a není vůbec snadné ho od základní čáry přetlačit. Musíte hodně měnit rytmus hry, různé rotace, síla úderů, slajsy, snažit se hru zkrátit... Pokud byste rytmus neměnili a snažili se jen hrát vítězné údery, tak je velmi těžké ho porazit.

Podle mě Medveděv za stavu 0-2 na sety změnil svou hru, začal se víc tlačit na síť, dokonce jsme viděli i servis - volej, šel do většího rizika, snažil se výměny zkracovat a fungovalo to. Jestli se nepletu, tak v pátém setu měl dva brejkboly na 2-0. Nevím, co se mohlo stát, kdyby Rafa servis ztratil. Jak jsem už řekl, změna taktiky nás překvapila. Ukázalo se, že Medveděv je skvělým hráčem.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (44)
21.05.2020 13:43Od: Marduch Překlad mi připadá lehce tendenční
Řekl bych, že Toni odpověděl primárně s ohledem na počet GS titulů.
"I know Federer is the best ever with I don't know who; maybe Rod Laver or maybe Rafael, he's not too far (behind). But at the moment Federer is the best."
[ Reagovat ]
21.05.2020 20:16Od: Patik
or MAYBE Rafael..:) bože Toni..načo táto pretvárka..
[ Reagovat ]
21.05.2020 20:37Od: Nola
strycek je v tom nevinne, ved som cely FFF upozornila, ze ma citat medzi riadkami, ceske media napadol nejaky britskoamericky virus, nic viac, nic menej...
[ Reagovat ]
21.05.2020 10:02Od: paddy BIG 4 voliéra
Pouze Federer má s každým aktivní bilanci

Počet kanárů ve vzájemných zápasech
Fed - Nad 3:1
Fed - Djo 1:0
Fed - Mur 1:0
Nad - Djo 1:0
Nad - Mur 0:2 (+1x Mur exh)
Djo - Mur 4:0

BIG 4 h2h
Fed 5:1
Nad 2:5
Djo 4:2
Mur 2:5

BIG 3 h2h
Fed 4:1
Nad 2:3
Djo 0:2

Nejvíce kanárů na GS - Agassi 50
https://en.wikipedia.org/wiki/Bagel_(tennis)

Golden Bagel Award
https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Bagel_Award
[ Reagovat ]
20.05.2020 23:44Od: Forehand
USO2010, final...

Totálny, brutálny tenis z oboch strán. Najagresívnejší Nadal vôbec, a zrejme najlepší hardový tenis aký kedy hral. Zrejme najlepší výkon, vrátane A019, kde to bolo viac behavé, ale o poznanie menej agresívne. Absolutorium si zaslúži aj Djokovic. S tým tenisom by kedykolvek inokedy vyhral.
[ Reagovat ]
20.05.2020 23:45Od: Forehand
* vrátane AO09
[ Reagovat ]
21.05.2020 06:35Od: woody
Řekl bych,že pvní dva sety finále US open 2011 byl ještě lepší level.
[ Reagovat ]
21.05.2020 10:01Od: Forehand
Tiez fajn, ale isto menej agresívny, obojstranne.
[ Reagovat ]
21.05.2020 15:34Od: Kozoroh
Však si No1e pro ty GS poháry posléze došel.
[ Reagovat ]
20.05.2020 21:12Od: Patik
Si to viem presne predstaviť jak mu tam ten Toni s tou jeho mimikou a gestikuláciou hovorí predtým zápasom proti Rogerovi..keď budeš mať možnosť odtrhni mu ruku na backhandovej strane..on bude tvoriť hru ty len lietaj ďaleko za čiarou a všetko chytaj a keď už stratí trpezlivosť a vydá sa na sieť len ho prehoď z tribúny..účinná taktika ..na antuke to platí doteraz..a taktika proti Nolemu..choď tam a uži si zápas..
[ Reagovat ]
20.05.2020 18:07Od: Nola kozlie saskarne , diel 155.
strycek tvrdi, ze Fedex je GOAT, ale mysli si, ze je nim Rafa :D
sam sa vyjadril, ze vedeli, co na neho plati.....
[ Reagovat ]
20.05.2020 18:46Od: Forehand
Vcera davali AO09...Neuveritelne, ako sa Federer na tom ceremoniáli rozsypal. Totálne zlomený, zúfaly muž..RG08, W08, OH08 zlato (z pozicie diváka) a A09. v podstate tiez z pozicie diváka. Totálne to na neho dolahlo...Zmar, beznádej.
[ Reagovat ]
20.05.2020 18:52Od: Nola
to si si mohol odpustit, nikdy nevies, co ti buducnosti prinesie...

ja som skor komentovala strycka, ktory brnkol na spravnu strunu tenisovych fanusikov, tych vacsinovych /vacsina necita medzi riadkami/, akademia musi prosperovat, biznis je biznis :D
[ Reagovat ]
20.05.2020 20:58Od: dappe
Ve všem vidět negativa, zlo a křivdu vůči sobě (svému favoritovi) se nerovná čtení mezi řádky. Problém bude trochu jinde.
[ Reagovat ]
20.05.2020 21:09Od: Forehand
To nepopieram. Len som to tak prvykrat nevnímal, az takto po rokoch. Zápas som videl viackrát, ceremoniál tento a ani ziaden dalsi som opakovane nikdy nevyhladával.
[ Reagovat ]
21.05.2020 11:24Od: peRFect
Bez velkých proher si neužiješ velké výhry. To ale někdo, kdo jen vzorcuje excelovské tabulky se statistikama a je klávesnicový olympionik, nemůže nikdy pochopit a proto ti to nemáme vůbec za zlé.
[ Reagovat ]
21.05.2020 14:02Od: Forehand
Bez velkých proher si neuzijes velku vyhru :)

Ved to upresni kamoško..
[ Reagovat ]
22.05.2020 21:50Od: peRFect
na tom není co upřesňovat, každej kdo kdy něco hrál, ví o čem píšu
[ Reagovat ]
20.05.2020 17:40Od: Forehand
Toni to vravel vcera na Eurosporte v rámci player cut. Cely tyzden venovaný Nadalovej kariere, prirodzene :)

Odporucam..
[ Reagovat ]
20.05.2020 23:13Od: panzer.dragon
epilog
[ Reagovat ]
20.05.2020 23:42Od: Forehand
Epidemiolog.
[ Reagovat ]
22.05.2020 09:29Od: panzer.dragon
ještě se k tomuhle svému komentáři vrátím za nějakej ten měsíc.. napíšu pak ...já to řikal.. :-)
[ Reagovat ]
20.05.2020 16:25Od: peggy
Je hezka pravda od strýce,ale Rafu dotáhl vysoko a u mne bude jen Rafa.Toni promiňte.
[ Reagovat ]
20.05.2020 14:08Od: sojka1
to je takova vyhoda.... ze nejsem Rafova teta... :-))
[ Reagovat ]
20.05.2020 14:28Od: Linka
:)))
[ Reagovat ]
20.05.2020 16:07Od: annah
:-)))
[ Reagovat ]
20.05.2020 18:00Od: Fandina
:-)))
[ Reagovat ]
20.05.2020 13:24Od: Marduch
Nj, jak mohl strýc při vývoji Herkula vědět, že na dvouručák hraný rychle po odskoku levácký FH ultrakoule platit nebudou?
[ Reagovat ]
20.05.2020 14:09Od: Krisboy
Prostě to nedomyslel, no.
[ Reagovat ]
20.05.2020 13:13Od: Pe3k Toni Nadal o tom kdo je GOAT
Federer je podle mě nejlepším hráčem všech dob...není o čem debatovat, i Toni ví odkud vítr vane.
[ Reagovat ]
20.05.2020 12:30Od: woody Takže
Z rozhovoru plyne,že nejlepší je Novak :-)
[ Reagovat ]
20.05.2020 12:38Od: Krisboy
Z kterého rozhovoru? Z tohodle jistě ne.

"Momentálně je Federer vůbec nejlepší, Rafa je ale blízko"
[ Reagovat ]
20.05.2020 13:00Od: turista
No ale z rozhovoru vyplynulo, že hrát proti Novakovi byl pro Rafu vždycky problém. Vytrvalé bušení do soupeře od základní čáry a hra do bekhendu, což byla taktika, která platila na Federera byla proti Djokovičovi zcela neúčinná.
[ Reagovat ]
20.05.2020 13:19Od: Amputace
Match-up. Známe?
[ Reagovat ]
20.05.2020 14:48Od: woody
Ano, to je napsáno doslova. Ale z kontextu lze hezky vyčísot něco jiného.

Smajlíkem jsem chtěl naznačit nadsázku.
[ Reagovat ]
20.05.2020 14:51Od: Krisboy
Já to chápu. Co ale nechápu, proč by Toni říkal "Federer", kdyby myslel "Djokovič"...
[ Reagovat ]
20.05.2020 14:54Od: woody
Spíš to bylo myšleno, říká Federer.. ale dle jeho slov dále se bojí Djokovice.. Ber to ale s nadsázkou :-) Já věděl,že po mně půjde stádo vlčáků :-)
[ Reagovat ]
20.05.2020 15:15Od: Krisboy
Já po tobě rozhodně nepůjdu.
Ale rýpnout jsem si musel, to musíš uznat :)
[ Reagovat ]
20.05.2020 15:50Od: woody
Jistě :)
[ Reagovat ]
20.05.2020 16:46Od: DORSCH Re: Woody
jj,z rozhovoru vypliva,ze ma lepsie vztahy s Federerom a vacsi respekt z Djokovica:)
[ Reagovat ]
21.05.2020 12:22Od: turista
Ano.
[ Reagovat ]
21.05.2020 13:32Od: Marduch
Vůbec bych neřekl.. nějaký důvod pro tento názor? S Djokovičem si Toni plácá při tréniku jako starý známý, s Fedexem nic takového nevidno (tím neříkám, že to tak nemůže být..)
[ Reagovat ]
21.05.2020 17:36Od: turista
Možná máš pravdu. Asi se projevuje i to, že Djokovič umí španělsky, takže s Rafou a s Tonim se domluví jejich jazykem. Federer se domnívám španělsky neumí.
[ Reagovat ]
23.05.2020 00:00Od: DORSCH Re: Marduch
pisal som ,ze to vypliva z rozhovoru,kde oznacuje Federera za hraca,ktoremu by mimo Rafu,velmi fandil,chvali jeho hru,styl...,kym za tazsieho protivnika oznacil Djokovica,aspon tak som to pochopil,navyse som to napisal v nadsazke(je tam smajlik),skutocnost môze byt ina
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist