Mauresmová: Zápasy na tři vítězné sety na grandslamech by ženský tenis pozvedly na další úroveň

  • Dvojnásobná grandslamová šampionka Amélie Mauresmová by všema deseti podpořila myšlenku, aby na grandslamech hrály na tři vítězné sety i ženy. Podle bývalé světové jedničky by to ženský tenis pozvedlo na další úroveň.
    22. 1., 11:00 | Aktuality |  30 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
  • Profil hráče

O grandslamových zápasech se stále mluví, ale spíše o tom, zda by muži neměli místo na tři vítězné sety hrát jen na dva, jako je tomu na ostatních turnajích. Zatímco nejlepší hráč světa Novak Djokovič by hlasoval pro utkání na dva vítězné, bývalá ženská světová jednička Mauresmová by mužské zápasy neměnila a naopak sáhla po změně u žen, které by nově hrály také na tři vítězné.

"Podpořila bych to všema deseti. Rozhodně by se mi líbilo, kdyby na tři vítězné hrály i ženy, ze začátku alespoň ve finále grandslamů. Často totiž vidíme jednoznačná finále a pokud by se hrálo na tři vítězné, pak by měla prohrávající hráčka více času se do zápasu dostat a větší šanci utkání otočit. Pak bych to rozšířila i na semifinále a další kola," řekla Francouzka.

Podle dvojnásobné grandslamové šampionky by to byla pro ženský tenis přínosná změna. "Pozvedlo by to ženský tenis na další úroveň," myslí si bývalá trenérka Andyho Murrayho.

Mnozí pochybují o tom, zda by ženy případné pětisetové bitvy zvládly. Pokud by ke změně pravidel došlo, nejednalo by se zas až o takovou novinku. Mezi lety 1984 a 1998 totiž hrály ženy na tří vítězné sety na Turnaji mistryň. Například v roce 1990 Monika Selešová ve finále až v pěti setech a po třech hodinách a 47 minutách zdolala Gabrielu Sabatiniovou a tento zápas patří mezi legendární.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (30)
23.01.2021 20:58Od: marsden
Diky, takove zapasy byl omyl: 1997 finale Turnaj masters

Steffi Graf was the defending champion and won in the final 6?3, 4?6, 6?0, 4?6, 6?0 against Martina Hingis.
[ Reagovat ]
22.01.2021 23:35Od: Forehand
Nikdy sa to nestane, a to je škoda..

Dnes je reálnejsie, ze muzi budu hrat GS na dva vitazne, nez ze zeny na tri. (Snad sa toho nedozijem)..:)

Kamen urazu je set do 6..Je pravdou, ze na 3 vitazne je to pre zeny uz prilis, 5x 6:4, to je eventuálne 50 gemov..

Vychodiskom je hrat sety do 5. Áno, tenis je konzervativny sport a chvilku by trvalo, kym by sa na to zvyklo. Ale som si isty, ze by to prinieslo viac uzitku ako škody. Pre zensky tenis urcite. Pretoze hrat ATP250 na dva vitazne rovnako ako GS a dokonca s dnom odpocinku navyse a povazovat to hierarchicky za tazsi turnaj v urcitom kontexte fakt nedava zmysel.

Pri setoch do 5.

Vysledok 5x 5:3, je v súčte 40 gemov a to je uz v podstate 3x 7:6, na co su zeny skoro zvyknuté. Ten narast oproti standardu je teda prijatelny. Skoda, ze sa to nikdy neschvali.
[ Reagovat ]
22.01.2021 23:43Od: Forehand
50 gemov. Je velky narast oproti standardnym 30..(3x 6:4)

Z priemernych 30 na 40 by bol narast ale pre zeny ideálny
[ Reagovat ]
22.01.2021 23:55Od: paddy
v budoucnu se spíš bude hrát na 4 vítězné gemy kvůli diktátu TV, které potřebují přesný rozvrh vysílání a diváci nevydrží koukat na dlouhý zápas

takto dopadl volejbal (bez ztrát) a stolní tenis (sety do 11)

na YT jsou videa do 30 minut délky, protože sledující nevydrží déle
internetová generace

čili čím kratší set, tím větší hraje roli náhoda, a pak už nikdy nebude hráč, který vyhraje aspoň 10 GS

systém do 4 bude pohřeb tenisu

RIP tennis smile
https://www.youtube.com/watch?v=Wuf9hfcBOGo
[ Reagovat ]
23.01.2021 02:49Od: DORSCH
pri volejbale a stolnom tenise mi to nevadi,pozrel som si tenis na 4 a bola to katastrofa,asi preto ze predchadzajuce dva sporty su velmi dynamicke,tam to nevadi,navyse volejbal ma kompenzaciu z 15 na 25bodov
[ Reagovat ]
23.01.2021 02:51Od: DORSCH
dodam,bol to uplne iny sport,prehraty servis a ide sa na dalsi set
[ Reagovat ]
25.01.2021 22:37Od: Tomas_Smid_fan Re: při pingpongu nevadí...
No já nevím, jak moc jsi pinec hrál, ale spoustě lidí, včetně mě, to vadí dodnes a radši si zahraju sety postaru. Někdy se přizpůsobím, ale je to o něčem jiném. I na 11bodech jsou k vidění zvraty, ale fakt je to rozdíl. Větší balónek ok, to chápu...
[ Reagovat ]
26.01.2021 16:00Od: gigin
Hlavně, zjebu tři, čtyři míčky ze začátku setu a už su pak nervozní, jak panna za soumraku. Je to ošidné do těch 11.
[ Reagovat ]
23.01.2021 09:19Od: Forehand
Na YT su dokona najsledovanejsie videá tie do 60sek...

Ale YT videá a sport su predsa len dva odlisne segmenty, je to ina motivácia sledovania..Ani ja sa nedivam na dlhe videa, ked scrollujem moj FB feed, ale zaroven si neviem predstavit fast tennis.

Pri Volleyballe aj stolnom tenise to podla mna boly zmeny k lepsiumu.

Stolny tenis sa hral na dva vitazne a ked niekomu usiel zaciatok, uz sa do dalekych 21 len dohravalo, cize gradácia poslabsia.

Pri volleyballe to bol vacsi zasah, ale ked sa za stavu 2:2 hralo 10min o to, kto vyhral bod na 3:2, pri sete do 15; rovnako to posobilo kontraproduktivne v rámci osohu.

Tenisovy set je len do 6, a zhody sa hraju v priemere kolko. Kazdy 3-5 gem?..O to je to zaujimavejsie; ze to je len sem tam a set sa nehra do dalekeho cisla, ale vzdy len do 6.

Som optimista a myslim, ze za nasich zivotov sa na zhody nesiahne a pevne verim ze ani na system, best of five.
[ Reagovat ]
23.01.2021 17:43Od: FulnekUltras
zatím to v novosvazáckém progresbordelu vypadá, že se může (a taky bude) sahat úplně na všechno - s výjimkou mítú smile
[ Reagovat ]
25.01.2021 22:43Od: Tomas_Smid_fan
Jako DORSCH - hrál jsi pinec? Pro diváky na 21bodů možná dlouhý, ale pro hráče na 11 prostě divnost. Pinec je rychlá hra, tam se tolik neručnikuje a neposedává jako u tenisu... Koukni, kolik dříve trval zápas a srovnej s tenisem. Pinec má většinu fanoušků v Asii.
[ Reagovat ]
25.01.2021 00:03Od: stefankelner Re: radšej
radšej tiebreak za stavu 5:5 a len do 6, s rozdielom jednej loptičky
[ Reagovat ]
22.01.2021 20:40Od: Mac
dyt uz to jednou zavedli... a neujalo se to.
[ Reagovat ]
22.01.2021 18:34Od: FulnekUltras
mužatky a transky už samou roztažností neví coby smilesmilesmile
[ Reagovat ]
22.01.2021 19:54Od: Pe3k
tyhle dvě kategorie bych k sobě moc nedával
[ Reagovat ]
22.01.2021 20:26Od: FulnekUltras
hlavně když se nebudou míchat mezi standartní samice ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=OumR3W0Kf0o
[ Reagovat ]
22.01.2021 18:04Od: tommr
já bych klidně zaved zápasy na tři vítězný i pro ženy ale jen ve finále GS. Naopak bych zrušil zápasy na tři vítězný v předchozích kolech a to i u mužů ...
[ Reagovat ]
22.01.2021 18:09Od: Nola
smile este stastie, ze to nie je na tebe
nikto ta nenuti sledovat pansky tenissmile
[ Reagovat ]
22.01.2021 18:15Od: tommr
bohužel nemáš pravdu. V tenisu nejsou stanovený pevný začátky zápasů a tak člověk musí často protrpět dlouhý hodiny nezáživných mužských zápasů aby nepromeškal začátek zápasu žen který na ně navazuje. Na GS prostě zápasy na tři vítězný zejména v prvních kolech narušují program pro všechny ... smile
[ Reagovat ]
25.01.2021 19:19Od: makro99
Monika Seles vypadala i po 4 hodinách, tenisově i pohybově, velmi dobře; hrála pořád svoji hru.. viz poslední fiftýny zápasu:
https://www.youtube.com/watch?v=wJRiyOlehno
Za mě, ten jeden finálový zápas na TM za sezónu, to je přesně ono. Rarita, libůstka... něco jako hokejovej zápas pod širým nebem, nebo Vasaloppet :)
[ Reagovat ]
22.01.2021 16:56Od: SpacialRecognition
Aby některé vracečky pinkaly a kopcovaly i 5 hodin? Ne děkuji
[ Reagovat ]
22.01.2021 17:39Od: Krisboy
smile
[ Reagovat ]
22.01.2021 13:49Od: Patik
To že by to nezvládli fyzicky je možno pravda ale ono ani muži to niekedy fyzicky nezvládnu..o to viac sa preukáže veľkosť a kvalita hráčky..kto a ako vie nakladať a taktizovať so silami o čom ten šport z veľkej časti aj je..vypustenie setu sa predsa netrestá..muži to robia pravidelne..a povedzme si pravdu ženy niesú až tak fyzicky slabučké ako ich každý vykresluje..a samozrejme to že sa hrá na tri víťazné neznamená hneď istý päťseťák aj dvojseťák môže trvať cez tri hodiny a majú deň volna..ja som za..aspoň nebude každý grandslam vyhrávať iná hráčka..minimálne teda finále na tri víťazné by som odsúhlasil..
[ Reagovat ]
22.01.2021 18:37Od: FulnekUltras
vsadím se, že až WHO vyhlásí, že se máme každé ráno pomazávat vlastními houny, tak novosvazáci půjdou opět příkladem smile
[ Reagovat ]
22.01.2021 13:06Od: Grape ...
Ne. Už takhle je spousta tenistek každou chvíli zraněná. Natož kdyby ještě hrály na 3 vítězné sety...
[ Reagovat ]
22.01.2021 12:00Od: dadaft
Nesmysl. Zápasy na dva mají vyšší spád, jsou zajímavější, dramatičtější, jde o hodně už od prvního gemu...
[ Reagovat ]
22.01.2021 12:29Od: brixner
Asi jo, u žen tedy asi jo. Přesto by možná bylo super, kdyby se na tři hrála aspoň finále, nejspíš by to mezi ženami tu prestiž pozvedlo a věřím, že i pro diváky by to bylo atraktivnější. Ani moc nemam strah z toho, že by ženská finále na tři sety trvala třeba 5+ hodin, jako mezi Rafou a Srbem. Myslím, že by se ukázalo, kdo je opravdu nejlepší, ne jako třeba pramatka, která byla schopná vyhrát GS de facto z jednoho místa. A hráčce, která by třeba postoupila do finále ve všech zápasech 2:1 a pak vyhrála finále 3:2, by se slušelo opravdu velice hluboce poklonit, o Paříži ani psát nebudu!smile
[ Reagovat ]
22.01.2021 18:38Od: FulnekUltras
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
22.01.2021 23:41Od: Forehand
Je to vacsia vyhoda pre outsiderov.

Nevidim dovod, preco by sa im malo pomahat, a este k tomu na Grandslamoch.

Zapasy na dva vitazne je ako hrat hokej, kym niekto nedosiahne strelenie dvoch golov. Dostaneš nahodny gol a uz vezies, druhy prehras kvoli psychickemu tlaku.

Tenis robia tenisom zhody a 5-setaky. Ked toto zrusia, znicia celu gradaciu zapasu.
[ Reagovat ]
22.01.2021 11:24Od: Krisboy
Bylo by to zajímavé, ale nikdy to neprojde. Kromě toho spousta holek by to nedala fyzicky.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist