Medveděv v Paříži porazil Raonice a poprvé v sezoně postoupil do finále

  • ATP PAŘÍŽ - Daniil Medveděv v pařížské hale Bercy porazil Kanaďana Milose Raonice a poprvé od loňské října postoupil do finále. O 8. titul, z toho třetí z turnajů Masters 1000, se čtyřiadvacetiletý Rus utká s Němcem Alexanderem Zverevem.
    7. 11., aktualizováno | Aktuality |  81 komentářů
    Daniil Medveděv (© AFP)Daniil Medveděv (© AFP) 
     

Daniil Medveděv si jediné letošní semifinále zahrál na US Open. Po něm se dostal do útlumu, když ze sedmi zápasů odešel čtyřikrát jako poražený. Před vyvrcholením sezony ale prý znovu našel motivaci, což tento týden potvrzuje.

Maximem 24letého Rusa na halovém Masters 1000 v Paříži bylo druhé kolo, letos však ve francouzské metropoli ukončil 13 měsíců dlouhé čekání na finále. Cesto do něj se dostal přes Kevina Andersona, Alexe de Minaura, Diega Schwartzmana a v dnešním semifinále ho nezastavil ani Milos Raonic.

Medveděv zvítězil 6-4 7-6 a vedení ve vzájemné bilanci zvýšil na 3-0. Zatímco v prvním setu ztratil po svém podáni jen čtyři míčky, druhá sada už byla komplikovanější. Ruský tenista nejprve za stavu 3-4 odvrátil tři brejkboly a za stavu 6-5, kdy podával na postup, poprvé ztratil servis. V tie-breaku ale třetí dějství odmítl. 

"První set jsem měl pod kontrolou, ale ve druhém Milos začal hrát agresivněji a dostal mě do problémů. Jsem moc rád, že jsem ten druhý set zvládl. Kdyby zápas pokračoval, tak by to mohlo dopadnout obráceně," komentoval Medveděv.

Světová pětka Medveděv postoupil do svého 14. finále. Zatímco v loňském roce si v něm zahrál devětkrát, v letošní zkrácené sezoně ho čeká premiéra. Dosud získal sedm titulů, z toho dva na akcích Masters (Cincinnati 2019 a Šanghaj 2019). 

Devětadvacetiletému Raonicovi se v Paříži nepodařilo navázat na finále z roku 2014 a neukončí tak čekání na první titul od ledna 2016, kdy triumfoval v Brisbane. Zároveň přišel o možnost stát se prvním náhradníkem pro Turnaj mistrů.



Medveděv se o třetí trofej z turnajů Masters utká s o rok mladším Alexanderem Zverevem, s nímž vyhrál jediný ze šesti vzájemných duelů. Stalo se tak v jejich jediném střetnutí ve finále loni v Šanghaji, kde ruský tenista získal svůj dosud poslední titul.

23letý Němec Zverev v druhém dnešním semifinále porazil světovou dvojku Rafaela Nadala a vyhrál tak už 12. zápas v řadě.

Medveděv se může stát čtvrtým ruským vítězem Rolex Paris Masters. V minulosti ve Francii triumfovali jeho krajané Marat Safin (2000, 2002, 2004), Nikolaj Davyděnko (2006) a Karen Chačanov (2018).

• ATP MASTERS 1000 PAŘÍŽ •
Francie, tv. povrch / hala, 4.289.970 eur
sobotní výsledky (07. 11. 2020)
• Dvouhra - semifinále •
Zverev (4-Něm.) - Nadal (1-Šp.) 6-4 7-5
Medveděv (3-Rus.) - Raonic (10-Kan.) 6-4 7-6(4)
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (81)
07.11.2020 18:47Od: JCFerrero
Zverev na halu super vykon, tazko mohol s nim nieco Rafa robit to iste ako na TM.
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:07Od: RF46
Chudak Zverev..to nebylo ani na trenink kvalitni, co?
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:44Od: Nola
som rozmyslala, ci tu vobec pisat, ale.... normalne som priala Rafovi, lebo, lebo... dnes hral velku ulohu servis, ale aj tie s r a c k y, co o Sashovi pisu media, chce sa mi zvracat, bez dokazov sudia hraca, podobne to mal Rafa aj Novak... dnes mam pocit, ze internet by mal s k apat a bez netu ziadne media nemozu fungovat, bo sikana neskutocna cez media....smile
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:41Od: svetova.dvojka
Chudák zase mu to nevyšlo...smile
[ Reagovat ]
08.11.2020 02:34Od: turista
Má 86 titulů. To je málo? Myslím že to je hodně.
[ Reagovat ]
08.11.2020 07:52Od: Kamilos88
A 85 z pěti turnajů
[ Reagovat ]
08.11.2020 11:57Od: Amputace
85,5
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:41Od: Patik
Ešte som premýšlal či dám presný výsledok 0:2 na sety tam bol kurz okolo 4-5 ale reku Zverev nemusí mať svoj deň..tak som dal len celkové víťazstvo..parádička..vďaka Rafa ty keď stretneš top hráča na harde to je čistá tutovka..

Inak čo sa dnešného výkonu týka..Zverev lepší takmer v každom aspekte hry..Rafa sa podľa mňa odhlási z Turnaja Majstrov..
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:55Od: Franky
on sa takticky vzdy odhlasuje ked citi ze bude fackovaci panak...taky potkanik spanielsky
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:09Od: Nola Re: omg
si taky jednoduchy cloviecik, prave kvoli podobnym individuam, mam pocit, ze ludstvo je v totalnych srackach...... smile
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:10Od: Franky
hadaj co...neni takze sa chod vyplakat niekomu kto ti spapa tieto negativne kecy
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:15Od: Forehand
Franky, 46ka a podobne socky maju dnes Silvester. Treba im to dopriat.
[ Reagovat ]
07.11.2020 22:44Od: Patik
Hej ja ho síce hejtujem ale zase odtiaľ potiaľ..takéto výrazy už nie..
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:35Od: dako
Po dlhej dobe mi prišlo, že to Rafu snáď ani nebaví. Sem tam sa nejak povzbudil, ale inak vlažný výkon, veľa loptičiek vypúšťal. V podstate hral v tomto móde celý turnaj. V štýle, že ak to vyjde tak je to len plus, ak nie, tak tu nezodriem betón.

Zverev hral dobre, servis na vysokej úrovni, nátlakova hra, málo chýb. No aj napriek dobrému výkonu a na 50 - 60% hrajúcemu Rafovi, o víťazstvo musel bojovať a bolo to tesné.

Rafa sa do TM môže len zlepšiť, táto prehra mu len pomôže. Hlavne na BH strane musí byť rýchlejší a hrať menej slajzov.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:27Od: Tomas_Smid_fan
půjde teď David s Rafou na skleničkusmile?
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:23Od: Kamilos88 Rafa
Ani podle mě neměl chut vyhrát, výraz hovořil za vše. Ale já to přeju Sasovi, Nadal to má za sebou; Sasa před sebou, on takové výhry potřebuje
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:22Od: Forehand
Rafa sa musi zlepsit, snad mu táto prehra do Londýna pomoze. Povrch by mu mal sediet o nieco viac.

Zverev, 12 halova vyhra v rade, aj dnes hral dobre, prekvapivo aj v obrane aj psychicky odolný.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:26Od: Tomas_Smid_fan
Na svoji výšku má velmi dobrý pohyb a obranu. S Davidem může jít ještě nahoru. Někdy mívá problém se zakončením, není vždy důrazný, i když má příležitost.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:36Od: sojka1
videla jsem jen zaver, mne se libil, paradni servis, prehled - udery do protipohybu, sel si pekne dopredu... to stesticko si zaslouzil za odvahu, dobre to bylo, konecne me nevypekl, navnadene jsem pribehla uz pri Felim i Bustickovi a nic z toho nebylo... :-))
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:59Od: Fandina
Jj, Bustička se ve třetím nechal od Rafy rozběhat. Šáša dneska hrál s přehledem. Moc pěkný výkon.
[ Reagovat ]
07.11.2020 20:36Od: Tomas_Smid_fan
Busta se na konci druhého setu po... A ve třetím měl běhavkusmile
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:33Od: dappe
Já někde četl, že letos tady byl snad rekordně vysoký odskok míčků. Takže to s tím povrchem bych neviděl tak růžově.

Sice jsem viděl jen dnes ten set a půl, ale to podle mě nemůže na nikoho z těch mladších a v hale schopných hráčů stačit. Otázka je, jak moc to vzal vážně, tam je pro vás šance očekávat zlepšení.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:49Od: Forehand
Uvidime.

Ak TM nevyhra Nadal s Djokovicom, mozeme halu definitivne vyhlasit za prve uzemie, ktoru legendy definitivne stratili.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:56Od: Franky
ty traged Nadal vyhral jednu halu v zivote...jeho do tohto kontextu vobec nerataj on tam totiz nikdy nepatril...
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:05Od: Forehand
Cao Franky, dlho si bol zalezený v kanáloch. Vsade dobre, doma naj, chápem.

Az dnes sa ti konečne postavil.
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:09Od: Franky
koment bez urovne...resp. teda hodny tvojej urovni
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:22Od: Tomas_Smid_fan
W: 34:16
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:22Od: Tomas_Smid_fan
:17smile
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:20Od: Franky Traged
Rafa je velky saso na povrchoch okrem antuky...pride jeden lepsi super a poruca sa v 2setoch :D boze jak toto drevo moze mat 20GS...
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:25Od: woody
Tohle me nejvic dojima.. kdyz anonimni clovek na foru napise o jednom z nejlepsich sportovcu historie,ze je traged...
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:27Od: Franky
najlepsi antukar historie...
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:33Od: Nola Re: omg
smile
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:17Od: Amputace
Rafa ale na BH dnes hrozně slaboučký... a těmi slajzy už mě začíná vytáčet...
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:14Od: mahycek
Že by Nadal potřetí otočil ?? To by
byl haluzák, protože by to bylo
Zverevovou blbostí. To by byl kašpar..
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:15Od: Amputace
:D Jj, Zverevovou blbostí. Protože neudržel 85% prvního servisu celý zápas.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:16Od: Tomas_Smid_fan
nesmysl, zápas rozhodně není jen o servisusmile
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:19Od: dappe
Možná tím, že úplně zbytečně dramatizuje zápas, ve kterém má jasně navrch?
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:21Od: Amputace
Chceš mi říct, že v mezihře je jasně lepší? Já bych teda vůbec neřekl... První set byl prakticky jen o jeho servisu, který byl naprosto nehratelný. Druhý set - zdá se - už si uhrál i v mezihře, ale bylo to dost vyrovnané.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:24Od: dappe
Já to viděl od stavu 4:3 v prvním setu a přišlo mi to na jednu bránu. Druhému setu by odpovídalo spíše 6:2. Ukázalo se to i od stavu 4:5, kdy Zverev víceméně bez problému zápas dotáhl.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:33Od: Amputace
Tak na tomto se opravdu neshodneme. Viděl jsem něco jiného.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:45Od: dappe
V pohodě. Já souhlasím s tím, že při hodnocení jednotlivých aspektů hry to zase tak jasný zápas nebyl a určitě bych to nenazval demolicí. Celkově ale vyhrál Zverev hladce a mohl vyhrát ještě výraznějším výsledkem.
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:20Od: Amputace
Stejně jako mohl úplně v klidu ten druhý set prohrát v TB, kdyby na něj došlo. Na servisu byl s dalekým předstihem lepší Zverev, v mezihře to bylo vyrovnané (i když už i v tomto ohledu měl ke konci Zverev navrh). Krásně bylo vidět, jak podstatný byl pro tento zápas Zverevův servis (80%+ je neskutečné číslo) v momentě, kdy párkrát v řadě první servis netrefil, hned o podání přišel. Hned v další servis hře se ale dokázal zklidnit a vše bylo při starém. Zkrátka soupeř s tak mocným servisem, který navíc konstantně trefuje prakticky celý zápas, už bude pro 34letého Rafu na rychlém povrchu prakticky nehratelný. Dříve by uhrál alespoň většinu těch výměn, kdy se mu podaří po prvním servisu soupeře míč zreturnovat a rozehrát do delší výměny. Dnes už ani to neplatí. Nemůže zkrátka vyhrávat zápasy, ve kterých ho soupeř drtí esy a přímými body z bodání a v delších výměnách je to pade na pade...
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:23Od: woody
To pises ted po zklamani z dnesniho vykonu. Ale to dela hodne ta hala.

Lehce pomalejsi povrch, venkovni prostredi a uz to takova jizda Zvereva nebude.
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:34Od: Forehand
Jj, hala a vonkajsi hard je celkom diametrálny rozdiel.
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:37Od: Amputace
Jasně no. Ale ten dnešní Zverevův servis byl vážně ultrabrutální. Věřím, že podstatně mladší Nadal by měl problém, natož ten současný.
[ Reagovat ]
07.11.2020 19:33Od: Forehand
Kyrgios, Muller, Zverev 2x, Rosol. Vsetc

Ked niekto dokaze s Nadalom urobit 2.5 priameho bodu za servis gem,ma vzdy sancu.

Nadal tak nastupuje do kazdeho druheho gemu na prijme za stavu 0:30 alebo 0:40.
[ Reagovat ]
07.11.2020 21:09Od: Kamilos88
A přesně proto slaví 99.9% úspěchu na antuce, která zpomaluje tenis.

Rychlý a opravdový tenis Nadal nikdy neuměl
[ Reagovat ]
07.11.2020 23:21Od: Forehand
Nie.

Práve preto slavi uspech vsade inde :)
[ Reagovat ]
07.11.2020 23:23Od: Forehand
Cize opravdový tenis je vlastne len servis, jeden úder z celej pestrofarbnej palety tenisovych schopnosti..

Je to presne naopak, ty myslitel.
[ Reagovat ]
07.11.2020 20:33Od: Tomas_Smid_fan
Napsal sis tu odpověď sám: ve výměnách vyrovnání a ke konci (v podstatě obou setů) už lepší Zvíře. Kdyby byl důraznější a víc využíval šance jit zakončit na síť, byl by rozdíl výraznější.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:11Od: woody Rafek se zakous
A už nepustí. Papa Sašosmile

Skoda ze jsem dal na obrat pri kurzu za 2,5 a ne za 9 kterej byl pred chvilkou
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:13Od: Forehand
Za stavu 2:4, 0:40 by uz ale tá stavka bola nezmyselná, si myslim.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:16Od: woody
Za tohohle stavu musel byt jeste vetsi smile
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:19Od: woody
Tak
Jsem to zakřiklsmile
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:09Od: Amputace
Hm. Poprvé netrefil 4 první servisy z 5ti a hned je to o něčem jiném :) Tak hlavně teď Rafo potvrď.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:07Od: Amputace
Ten druhý servis má teda Saša ultimátně slaboučký... Škoda, že přes něj dnes nemusí hrát častěji :)
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:09Od: Forehand
Zverev trochu slabsia chvilka. Ale Nadal vrátil aj dvakrát prvy servis, co bolo pre gem klucové.

Dobry nápad posunut sa na returne spat.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:03Od: ttopi
První soupeř a Rafa končí. Tak uvidíme na Finals.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:57Od: Mantra
demolice live smile
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:01Od: Amputace
Jaká demolice? Když pomineš esa nebo přímé body z podání, je to v mezihře velmi vyrovnaný zápas.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:52Od: Amputace
Toto Nadal zahrál strašně připo.sraně. Škoda. Asi jediná šance na obrat.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:58Od: Forehand
Hej no.

Rafa to zahral konzervativne, ved v dlhej vymene by mal mat viac.

Ale Zverev dnes fakt dobry, nemal ziadny black out.
[ Reagovat ]
07.11.2020 18:03Od: woody
Souhlas. Mel to mlatit. Sance byla
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:49Od: peek
Automatista nezapomene před podáním kromě toho svýho rituálu dvakrát šlápnout na nápis Paris, slušná kompulze.smile
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:49Od: woody Ráfku bojuj
Ted sance smilesmile
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:49Od: Forehand
Rafa uz chyta returny v prvej rade tribúny a hned ich vráti viac.

Toto je cesta, aj do najblizsieho haloveho zapasu, mozno v Londyne
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:44Od: Tomas_Smid_fan
Na tvrším povrchu zkrátka funguje líp tvrdší hra, to je přímá úměrasmile Zvíře si dojde pro vítězství, pokud zbytečně nezakopne. A rozhodně nejde jen o rozdíl v podání. Rafa se dostává do problémů i na svém servu...
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:49Od: Amputace
Jo, protože jde Nadal polovinu svého servisu přes druhé podání, takže se častěji dostává Zverev do výměn. Když jde přes druhý servis Zverev, vypadá to podobně. Stačil by krátký výpadek Zvereva na servisu a mohlo by to být hned o něčem jiném, ale na nic takového to bohužel vůbec nevypadá.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:42Od: Alien
Sašo Zvereve do toho! Sašo Zvereve do toho!
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:37Od: Amputace
Tak asi hotovo. Ten poslední gem Nadal pos.ral solidně.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:39Od: Kamilos88
Sasa je nehratelny
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:42Od: Amputace
Jen na servisu. Ve výměnách úplně v pohodě hratelný. Navíc když už se teda poštěstilo a Saša šel přes druhé podání, Nadal ho několikrát dokázal okamžitě zatlačit solidním returnem. Ale proti 80ti procentům servisu takové úrovně se dá hrát těžko.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:46Od: Forehand
Zverev tahá seriu 11-12 halovych vyhier a do Londyna ide s najlepsou formou.

Myslim, ze BiG2 ho do skupiny dostat nechce.

Zverev je ale velmi náladový, nemyslim si, ze toto je uplne jeho standard, jeho hra sa dokaze rozpadnut, skoda, ze v zapase neprehrával.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:43Od: Anonym
Jen na servisu. Ve výměnách úplně v pohodě hratelný. Navíc když už se teda poštěstilo a Saša šel přes druhé podání, Nadal ho několikrát dokázal okamžitě zatlačit solidním returnem. Ale proti 80ti procentům servisu takové úrovně se dá hrát těžko.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:30Od: woody Tak co
Otoči dnes Nadal?
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:33Od: Forehand
Nadal od BL celkom dobre, ale Zverev na servise nehratelný. To je klasické prášenie kobercov.

Nadal by sa na returne mohol samozrejme zlepsit, podla mna stoji prilis blizko, chce ho hrat aktivne, ale nefunguje to.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:39Od: Forehand
Tak az teraz si ustupil na returne, a vyzera to lepsie. Ale mozno uz neskoro.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:46Od: woody
Jj zrovna jsem to zapnul a stal az u reklam smile Ale stejne ma Zverev 50 % servisu ktere nadal nedokazal vratit, to je brutal...
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:37Od: Kamilos88
Už asi dotočil
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:06Od: Kamilos88
Saša 82% first serve.

Rafa zatím na ten return nemusí ani chodit.
[ Reagovat ]
07.11.2020 17:24Od: annah
On to dělá schválně. Vždycky se na začátku nechá brejknout nebo prohraje set, aby to pořádně zdramatizoval. Od teď už pojede jak nabroušená pila. :-)
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist