Proč Nadal nikdy v pařížské hale netriumfoval? Většinou jsem na konci sezony hodně unavený, teď jsem lépe připravený

  • Rafael Nadal má doma bezpochyby působivou sbírku trofejí, marně bychom v ní však hledali tu pro vítěze pařížského Masters. Letos by to ale konečně mohlo vyjít, antukový král totiž do haly Bercy přijel lépe připravený. Na rozdíl od předchozích ročníků, během nichž ho na jednom z posledních podniků sezony většinou dostihla únava.
    3. 11., 10:21 | Aktuality |  87 komentářů
    Rafael NadalRafael Nadal 
     
  • Profil hráče

Nadalova sbírka čítá 86 trofejí, z toho 20 grandslamových a 35 z turnajů série Masters. Pařížský halový podnik ale nikdy vyhrát nedokázal. Jeho maximem je finále z roku 2007, kdy debutoval v hlavní soutěži a souboj o titul jasně prohrál s Davidem Nalbandianem.

V hale Bercy bude v hlavní soutěži účinkovat teprve poosmé v kariéře, přičemž třikrát jeho působení ve francouzské metropoli skončilo nějakým zdravotním problémem. V roce 2008 vzdal čtvrtfinále s Nikolajem Davyděnkem a v letech 2017 (čtvrtfinále) a 2019 (semifinále) se v průběhu akce odhlásil.

"Nikdy jsem tu netriumfoval, to je pravda, ale je to kvůli tomu, že jsem na konci sezony obvykle hodně unavený. V Paříži jsem musel několikrát vzdát/odstoupit, ovšem teď jsem lépe připravený," uvedl Nadal, který na tvrdém povrchu v hale triumfoval pouze jednou v kariéře (Madrid 2005).

"Když přijedu na turnaj, nikdy nemyslím na to, jestli jsem se tam někdy v minulosti zranil. To mi starosti nedělá, soustředím se na svou hru. Chci tady předvést to nejlepší a doufám, že to tentokrát vyjde," dodal antukový král, jenž rekordně 13krát ovládl pařížské French Open a prvním triumfem na Rolex Paris Masters by vyrovnal v počtu trofejí z Masters rekordmana Novaka Djokoviče.

Čtyřiatřicetiletý Španěl má v plánu odehrát i Turnaj mistrů v Londýně, další turnaj, který nikdy nevyhrál. Akce pro osm nejlepších hráčů startuje 15. listopadu. "Pokud se tady v Paříži nic nestane, tak budu hrát. Je to důležitá událost v našem sportu."

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (87)
03.11.2020 17:04Od: Tomas_Smid_fan Pro TM
je myslím hala kompromisem. Povrch v ní nebývá nejrychlejší hard, takže něco mezi antukou, rychlým hardem a trávou. Že má kurt navíc střechu, je čistě z praktických důvodů.
[ Reagovat ]
03.11.2020 17:58Od: Kamilos88
Jasné ze jo. Ti pomatenci by chtěli i Wimbledon na antuce. To Bureš má vetsi soudnost, než místní Rafa gang.
[ Reagovat ]
03.11.2020 23:28Od: turista
Kdo to je Bureš? Nikoho takového neznám.
[ Reagovat ]
04.11.2020 00:01Od: FulnekUltras
poznávací znamení čecháčkovských pošuků
[ Reagovat ]
04.11.2020 00:37Od: D@nny
Kdyz jsme u toho poznavaciho znameni, tak na tebe a tobe podobne, by se hodila jedna malinko pozmenena veta, z jedne hezke ceske pisnicky. ?Poznavacim znamenim jsou dute hlavy, neznalost dejin a ustavy.?
[ Reagovat ]
04.11.2020 02:06Od: FulnekUltras
a Klus - to je extrapošuk
[ Reagovat ]
04.11.2020 12:06Od: Rafans95 Re: Kamilos88
predstav si ze ja som dlhoročny fanušik Nadala a urcite by som nechcel wimbledon na antuke smile tenisovy okruh ma byť pestry
hadžeš všetkých do jedného vreca
[ Reagovat ]
04.11.2020 12:10Od: Kamilos88
Vůbec ne. Jenom pár, ostatní respektuji.
[ Reagovat ]
04.11.2020 12:15Od: Rafans95
smile
[ Reagovat ]
04.11.2020 12:28Od: Rafans95
ale tento rok mu titul urcite prajem a uprimne pvoedane ma asi najvacsiu šancu ten masters vyhrat za posledne roky
[ Reagovat ]
03.11.2020 18:13Od: Herbert_Hoover
Právě že je to nejrychlejší hard :)
[ Reagovat ]
03.11.2020 18:39Od: Tomas_Smid_fan
Vždycky? To mi nepřijde, ale odzdrojované to nemám.
[ Reagovat ]
03.11.2020 19:54Od: Kamilos88
Dle cpi asi jo; ale podívej se na ty odskoky v Paříži. I kdyby tam dali led, tak to bude skákat 2 metry do luftu; to je silenost.

Nadal musí být happy, tohle má indoor na míru
[ Reagovat ]
03.11.2020 21:50Od: Patik
Je zvláštne že sa hráč takého kalibru nevie vysporiadať s nižším odskokom..keď to niekomu robí problém nejakú dobu počas kariéry budiš..ale aby sa s tým niekto trápil 10-15 rokov..a zlyhával najmä na základe takýchto vecí..
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:06Od: goodtennisfan GS vs Masters vs TM
Tak víme všichni, že nikomu z BIG3 nejde ani o turnaje masters ani o TM. Všichni honí jen GS.
(Djokovic je rád za "Golden Masters - aspoň v něčem je 1.)

Tím sami udávají turnajovou hodnotu.

TM je fajn koncept, ale zabíjí ho to, že je až nakonci sezony. Roger a Djok nemají tak silový tenis, aby je celá sezóna vyčerpala. Ale už z výherců TM je vidět, že je to podřednější turnaj, než GS a je ho lehčí vyhrát.

Tsitsipas/Zverev/Dimitrov/Murray/Djokovic/Federer/Davydenko/Nalbandian

A koho měli ve finále?

Thiem/Goffin/Tsonga/Ferrer/Blake

Kdo z těch všech tenistů má GS? smile

Chápu, když někdo za celou sezónu vypadává na GS v 3.-4. kole, může nakonci roku vyhrát TM proti těm, kdo dost GS vyhráli, nebo aspoň došli do závěrečných kol.

Klobouk dolů před Rogerem a Novakem, že i nakonci sezóny dokázali takový turnaj vyhrát, ale jeho hodnota je daleko pod GS a všichni 3 to vědí smile

PS: kolik by měl kdo TM, kdyby se hrálo na antuce? smile
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:15Od: Kamilos88
Hodnota TM je pod GS přesně 500 bodů. Čili 500 bodů nad Masters.

= pátý GS + sraz nejlepších hráčů sezóny.
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:18Od: goodtennisfan
Zkus prosím odpovědět na nějakou z mých otázek...
Na bodové ohodnocení se nikdo neptal myslím smile
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:27Od: Kamilos88
Oukej.

TM vyhráli 3 poslední roky hráči, kteří nemají GS, to se stalo cca po 17ti sezónach. Od roku 2001-2017 vyhrával TM Djokovič, Federer, Murray, Hewitt, jednou vyhrál Davyděnko, což je pravděpodobně nejlepší hráč historie bez GS a jednou vyhrál Nalbandian, kdy se dá říct něco podobného

Takže tvá teze o tom, že TM vyhrávají hráči bez GS se opírá cca o 5 ročníků za 20 let, kdy turnaj vyhrál někdo bez GS. Tudíž otázka na tebe ,kolik hráčů za těch 20 let vyhrálo GS pouze jednou? Čilič, Thiem pokračuj, určitě jich najdeš více, než 5, než těch kteří vyhráli TM bez GS

Zverev, Dimitrov, oba byli v TOP10, oba vyhráli Masters. Podávaš to, jakoby TM vyhrál Veselý, přeháníš a snažíš se ten turnaj zlehčit protože ho nevyhrál Nadal, kterému dle tvého příspěvku fandíš (to tady už poznáme).

Na jaké antuce by se v prosinci hrálo? Na Hawaji? Muselo by se hrát v Evropě, tj. v hale a na antuce, Rafa by byl asi favorit, ale vyhrál by v halovém prostředí na konci sezóny 6x?
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:38Od: steve79
Přesně tak. To je všechno kdyby. Kdyby se nějaký masters 1 000 hrál na trávě, tak Fedex má minimálně o pět titulů z masterst 1 000 více.
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:57Od: turista
Patrně ano.
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:32Od: Kamilos88
To bych asi přidal. Kdyby se hrálo Halle na trávě, tak má Roger tak 10 Masters k plusu. Porazil by ho tam nejdříve Murray v letech 2011-2013 možná a pak Djokovič. Jinak nikdo.
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:46Od: goodtennisfan
Díky za odpověď smile

Je to jen úvaha k diskuzi, proto myslím TP existuje a žije. Chceme diskutovat, vidět věci z jiných úhlů pohledu, než máme my.
(Jsou tu samo i extrémy, kteří jsou tu proto proto, aby přesvědčili ostatní o své pravdě, ale to není diskuze)

Promiň, jestli to vyznělo, že dělám z TM sranda turnaj. To nechci. Má určitě svoji hodnotu, ale prostě ne takovou jako GS.

Proč si to myslím?

Kdyby si měl někdo z BIG3 vybrat, že bude nejlepší buď o 1GS, nebo o 6 TM nebo o 10 Masters, věřím, že si každý vybere GS.

Je to základní apspekt při věčné debatě, kdo je GOAT.

Prostě první otázka vždy zní:
Kolik má GS?

A potom přijdou ty argumenty ale:

...ale byl nejdéle No.1
...ale má 6 TM
...ale má nejvíc Masters

Mimochodem, každý z BIG3 už v rozhovorech zmínil, že i jejich měřítko GOATa je počet GS. Až potom jsou ty další úspěchy, které každý z BIG3 má.

Hráčů s 1 GS za posledních 15 let je celkem taky jen 5. Problém je, že GS není jeden za rok, ale 4, takže 4x větší šance pro outsidery. Ale neprosadí se, protože BIG3 jde nejvíc o GS.

Pozn. slovo "nejvíc" = je to priorita, neznamená to, že TM je podřadný smile
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:36Od: Kamilos88
Jasně, že nemá TM hodnotu jako GS. GS je vždy hodnotnější. Ale je tam 1500 bodů

Samozřejmě ten, kdo má GS nejvíce nemusí být zákonitě GOAT, v této diskuzi musíš přihlédnout už k několika dalším aspektům, které GOATA tvoří od počtu GS, přes tituly celkem, weeks na n.1 až po herní projev, chování na kurtu a mimo něj atd.

Tudíž GOAT nebude regulérně nikdy zvolen. To by musel jeden z BIG3 fakt brutálně vyčnívat stylem 25 GS, 350 weeks na n.1, 120 titulů ATP, 9x year n.1, 40 Masters atd.
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:58Od: Patik
Keď vyhráš Turnaj Majstrov tak nehladiac na body a titul..nielenže porazíš najlepších hráčov sezóny ale väčšinou sa tam zúčastňuje tá stabilná špička ktorá je v top 5 celé roky..už len ten pocit že si porazil tých najlepších je celkom fajn vzpruha do ďalšej začínajúcej sezóny..aj čo sa sebavedomia týka je to slušný pozitívny impulz..keby Rafa porazil vo finále TM Djokoviča tak hneď by hral v budúcnosti na harde proti nemu s väčšim nadšením..
[ Reagovat ]
03.11.2020 17:07Od: Herbert_Hoover
Davyděnko vyhrál TM ale velký vzpruha to pro něj nebyla, následující rok byl od něj poměrně bídný. :) Dodnes si pamatuji, jak se přesně s tímto počítalo a dokonce i já jsem se chytl do sítě a na AO 2010 jsem měl naloženého Kolju proti Fedexovi..výsledek? po slibném prvním setu 3:1 s kanárem a nazdar. Zbytek sezóny už byl katastrofický a tím se de facto kariéra Ufona uzavřela.
[ Reagovat ]
03.11.2020 20:08Od: turista
Stejný impuls pro druhou stranu by byl kdyby Djokovič porazil ve finále RG Nadala, což se mu nedávno nepodařilo.
[ Reagovat ]
03.11.2020 16:07Od: Patik
Niekedy mám pocit že by ste vedeli napísať milióny dôvodov a celú knihu výhovoriek o tom prečo Rafa nevyhral Turnaj Majstrov namiesto toho aby ste radšej priznali že Nadal to tam proti ním nevie,nezvláda,nedokáže alebo neni nato stavaný..uznali že TM je veľký turnaj na ktorí sa hráči kvalifikujú už od začiatku sezóny a pre každého nového účastníka je to akási pocta hrať tam s najlepšími lebo nie každý sa tam dostane..je to proste turnaj pre pánov,pre tenisové ikony a pre tenisovú smotánku..už od začiatku turnaja top level s top intenzitou..žiadne omáčky bábovky a kvalifikanti..
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:22Od: Amputace
TM se rozhodně nerovná GS :)
[ Reagovat ]
03.11.2020 16:18Od: Forehand
Grandslamy su styri, ty teliatko..:)
[ Reagovat ]
03.11.2020 17:12Od: Herbert_Hoover
Pátý GS je jen jeden a to ten v mohavské poušti :)
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:27Od: dappe
Jim se ho nepodařilo vyhrát, ale vyhrávat. Dohromady 11x. V podstatě to souhlasí s jejich GS tituly. To, že se tam prosadili i tebou jmenovaní tenisté, je do jisté míry chyba Nadala, který tam není.

USO také už mohl mít Medvedev nebo dokonce Anderson, tam tomu ale zabránil Nadal. Na TM žádná BIG3 neexistuje, proto se s přibývajícím věkem těch dvou dokázali prosadit i ostatní.

TM je samozřejmě za GS, ale výsledky téměř nevybočují. Nadal je v hale na své poměry slabší, v tom je celý problém, který není přeci potřeba ničím okecávat.:)
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:32Od: Krisboy
Nadal by neměl tak jako tak žádný, od léta do konce sezony už je přece unavený a nehraje. Federer by měl tak tři, Djokovič stejně jako má teď.
[ Reagovat ]
03.11.2020 13:19Od: Amputace
Já popravdě Paříž tolik neprožívám. I kdyby Rafa vyhrál (šanci určitě mám, ale nějak o tom pochybuji), stejně by mu z Masters chybělo ještě Miami, které už podle mě nikdy nevyhraje. Spíš bych mu přál ten TM, to je opravdu vroubek na jeho kariéře. I kdyby to tam měl nějak uhaluzit, byl by to důležitý titul. Blbé je, že TM svým turnajovým konceptem příliš příležitostí pro nějakou haluz nenabízí. Navíc Nadalův nejhorší povrch, nevyhovující podmínky, konec sezóny... No ale kdy už jindy, když ne letos, kdy je odpočatý a nabuzený suverénním ovládnutím RG proti Djokovičovi...
[ Reagovat ]
03.11.2020 13:31Od: Kamilos88
Nemá Miami, Šanghaj, Paříž.

Na TM má největší šanci v kariéře. Z BIG3 tam je jenom Djokovič, Federer nehraje, což je 50% sleva protože ani jednoho z nich v hale neporazí.

Thiem je uspokojený ze zisku GS, Zverev je krok před soudem, Medveděv je úplně mimo formu, Tsitsipas měl zraněnou nohu.

Takže zbývá Djokovič a Rublev.

Obrovská šance na haluz na TM na sklonku kariéry.
[ Reagovat ]
03.11.2020 13:54Od: Amputace
Hm, dobře. V tom případě Djokovič nemá halový Madrid Open... Takže nechápu, co se tady tenkrát tak horečnatě slavilo, když údajně zkompletoval Golden Masters.
[ Reagovat ]
03.11.2020 13:57Od: Kamilos88
Nevím, kam teď narážíš, Šanghaj je Masters 10 let.
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:01Od: Amputace
Narážím na to, že Nadal vyhrál turnaj, který Šanghaji předcházel. Takže aby zkompletoval Masters, musel by podle tvé logiky vlastně vyhrál o jeden Masters víc než ostatní.
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:14Od: Kamilos88
Neblázni. Hraje se 9 Masters, Djokovič má všechny, Rogerovi chybí 2, Nadalovi 3.

Nic víc za tím nehledej.
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:21Od: Amputace
No právě, že z devíti Masters má Nadal 7... Akorát jeden dnes už neexistuje a nahradil ho jiný. Jako kam chceš potom zařadit Madrid Open 2005, který Nadal vyhrál v rámci kategorie Masters 1000?
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:26Od: Kamilos88
Tohle kašlu, sám víš, jak to je. Už pouze spekuluješ.

Nadalovi chybí do Golden Masters 3 tituly, tečka. Více o tom absolutně nehodlám diskutovat, je to blbost.
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:15Od: Amputace
No praveze nevím. Já to vždy bral tak, že vyhrál Masters, který Šanghaji předcházel a který ona potom nahradila. Proste že má 7 Masters z 9ti možných.
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:41Od: Kamilos88
Nijak by se nic neposuzovalo i kdyby vyhrál Miami a Paříž.

Federer má taky tituly z Masters v Hamburku a nikoho ho to teď nezajímá. Nebo mi chceš říct, že dle tvé teorie má nyní Federer 32 titulů z Masters?
[ Reagovat ]
03.11.2020 18:13Od: Amputace
Hamburk se mu jako do počtu Masters nepočítá, nebo co?
[ Reagovat ]
03.11.2020 19:57Od: Kamilos88
Díval jsem se na Wikipedii, stats Roger Federer a tam to nemá. Ale těžko říct, Wikipedie je picovina
[ Reagovat ]
03.11.2020 20:29Od: Amputace
Tak na Wiki je to pod Madridem, ale počítá se to podle mě normálně. Jde jako v principu akorát o to, že kdyby do roku 2008 hypoteticky měl Nadal zkompletované všechny Masters, tak dnes by se to bralo, že mu chybí Šanghaj?
[ Reagovat ]
03.11.2020 23:23Od: turista
Asi že jo.
[ Reagovat ]
03.11.2020 20:10Od: turista
Všechny Hamburky se do celkového počtu vyhraných Masters počítají. Ale nepatří do aktuálního seznamu Masters turnajů.
[ Reagovat ]
03.11.2020 20:35Od: Amputace
Do celkového počtu... Takže kdyby za rok zrušili třeba Řím a nahradili ho jiným turnajem 1000, který by Novak do konce kariéry už nestačil vyhrát, bralo by se to tak, že Golden Masters nemá?
[ Reagovat ]
03.11.2020 23:26Od: turista
To ne protože získaný Golden Masters v dané době nelze odebrat. Nezískal by tak další.
[ Reagovat ]
03.11.2020 14:58Od: turista
Neřeš to. Nemůže mít všechno.
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:16Od: Amputace
Však ani mít nebude. Ale je zkrátka divné, sám nevím, jak by se to posuzovalo, kdyby ještě nějakým zázrakem vyhrál Paříž i Miami.
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:01Od: turista
Djokovič Golden Masters zkompletoval dokonce 2x a ne údajně ale fakticky. Aspoň má něco co ti dva před ním nemají.
[ Reagovat ]
03.11.2020 13:13Od: peggy
Dokáže to Rafa?i moje otázka,ale i velké prani,me i Rafovo.Jen Bůh ví jak to dopadne.smilesmilesmile
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:14Od: paddy
Poslední Masters sezóny je vždy šance pro outsidery. Khachanov, Sick, Ferrer i Berdych šanci využili.
Dokáže to i Rafa? smile
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:15Od: rybicka
Taková jedovatost smile smile
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:20Od: JCFerrero
Si myslim ze tolko zazracnych okolnosti a taka senzacia ako ze Federer vyhral RG uz nebude nikdy.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:36Od: turista
Outsidery? Tak takhle bych to neřekl.
[ Reagovat ]
03.11.2020 13:24Od: paddy
V hale a v konkurenci Fedjo ano

Pokud někdo, kdo vyhrál hodně GS titulů, je jednookým, pak Rafa s jedním titulem v hale je halový slepec smile
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:10Od: JCFerrero
Uz je ale fakt vela clankov o dvoch najlepsich hracov historie Rafovi a Djokovi , ved aj trojka ich doby Roger by si nejaky zasluzil napr : Ako zautoci na titul v Halle ak nedostane Stachovskeho.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:13Od: Kamilos88
https://www.essentiallysports.com/roger-federer-becomes-the-first-player-to-accomplish-an-impressive-niche-in-atp-rankings/
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:06Od: JCFerrero
Sracik a kamilka na scenu
[ Reagovat ]
03.11.2020 11:55Od: George_Renel
Letos, bez konkurence, by bylo ostudou kdyby to nevyhrál.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:04Od: Amputace
Wow. Kdy naposledy byla v Paříži konkurence? To by mě opravdu zajímalo.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:10Od: turista
Je tam Tsitsipas, Rublev, Zverev. A jsou zatím v pavouku. To jsou dnes silné kalibry v těchto podmínkách.
[ Reagovat ]
03.11.2020 13:24Od: Mantra
zmínění nejsou zdaleka takovou hrozbou pro soupeře jak by měli být. Navíc takovej Rublev toho musí mít už plný krovky, stejně tak Zverev není fyzicky ready
[ Reagovat ]
03.11.2020 15:00Od: turista
Myslím že hrozbou jsou.
[ Reagovat ]
03.11.2020 11:32Od: Forehand
Kurz 1.00, ze tu bude labil nasačkovaný :)
[ Reagovat ]
03.11.2020 11:31Od: steve79
Letos vypadá kurt, že je znatelně pomalejší než v minulých letech. Odskoky jsou také velmi vysoké, takže to taky hraje Nadalovi do karet.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:07Od: woody
Copak tam to bylo někdy rychlé? Poslední roky to tam je pomalé.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:09Od: Kamilos88
Pff, je tam CPI přes 40 bodů, to je jeden z nejrychlejších kurtů na tour.

Ale na tom povrchy jsou větší drážky, ty míče skáčou vysoko. Takže rychlost je proti Nadalovi, ale ty odskoky mu budou sedět. Je favorit. Nicméně už Lopez klidně může vyhrát, tihle veteráni před důchodem jsou v zápasech na dva sety problém skoro vždy.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:14Od: woody
Kde najdu ty údaje o povrchu?
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:16Od: Kamilos88
Vždy si hodím do googlu slova - court pace index a buď ti naskákají obrázky, nebo to je v těch prvních článcích.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:22Od: woody
Už jsem to našel, díky.

Letos je rychlejší, ale když si vzpomenu na roky 2018 a 2019 tak mi to oproti třeba loňskému TM nepřišlo rychlé.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:28Od: Kamilos88
Víš co, ono hodně záleží na kameře, teda alespoň mě osobně. V Paříži to mají vždy strašně vysoko, takže se ztrácím v odskoku a rychlosti.

Ale je to letos rychlé, hodně rychlé, dali tam nový podklad. Herbert Hoover to bude vědět.
[ Reagovat ]
03.11.2020 10:36Od: Krisboy Paradoxy
Stejně je to zvláštní, že jeden z nejlepších tenistů historie nedokáže odehrát ani jednu celou sezónu smile
[ Reagovat ]
03.11.2020 10:54Od: Kamilos88
Nic na tom paradoxního není. Nadal se celou kariéru soustředí hlavně na antuku, to je alfa omega jeho kariéry. Má z ní 70% všech úspěchů.

Tzn. že aby byl na antuce tak dominantní, tak jí musel podřídit celou kariéru tj. začátek roku, konec roku, zdraví, zranění všechno. Vždy radši vypustil půl sezóny jen proto, aby byl 100% v Monte Carlu.

Nic nového.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:15Od: Amputace
Omg, antuková část sezóny je spíš v půlce roku, než na začátku. Nepiš tu samou kravinu pořád dokola, když už máš potřebu psát.

Nadal dlabe na halu, která nemá GS a hraje se na úplném konci sezóny. Na všech zbylých turnajích je vysoce aktivní. Nepiš pořád blbosti.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:18Od: Kamilos88
Tvl Nadal ti to řekne live a ty pořád polemizuješ.

"Většinou jsem na konci sezony hodně unavený, teď jsem lépe připravený"

Z čeho je unavený, když ne z antuky? Od června do listopadu hraje Montreal a US Open.

Shodou náhod hraje v Paříži po tom, co odehrál po pauze dva turnaje. Logicky má více sil. Nic divného.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:24Od: Amputace
Hraje většinou AO, pak IW, Miami, antuku, Wimbledon, US Series, Šanghaj. V halové části sezóny už bývá unavený, jak sám říká. Nepíšu nic jiného. To akorát ty pořád točíš o tom, že pro něj existuje antuka a nic jiného prakticky nehraje.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:32Od: Kamilos88
Pokud má hráč většinu úspěchů z pěti turnajů, tak naprosto logické, že jim věnuje 100% pozornost. K tomu poslední roky přibyl úspěšný Montreal a od r.2018 2x solidní výsledek na Wimbledonu cca po 10ti letech.

Letos mu hraje do karet úplně vše, absence BIG3 na Masters v Paříži + přerušená sezóna, ze které nemůže být unavený. K tomu ztrácí na Djokoviče v Masters jeden titul, turnaj má slabší obsazení.

Proč tam nejet zkusit vyhrát titul zadarmo přes Lopeze a spol?
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:42Od: Amputace
Jeho úspěchy z antuky jsou natolik výjimečné, že mu při podobném úhlu pohledu paradoxně škodí. Nadal nemá těch úspěchů mimo antuku vůbec málo, ale při srovnání s ní se samozřejmě jeví zanedbatelnými.

S tím zbytkem samozřejmě souhlasím.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:44Od: Kamilos88
Určitě, Nadal je tak obrovský antukový šampión, že se logicky těmito úspěchy zastinují ty úspěchy na jiných površích, kterých není málo.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:38Od: turista
Souhlasím. Nadal vyhrál 22 titulů a na hardu a lidem tady na TP to pořád nestačí k tomu aby uznali, že i na tom hardu je extratřída.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:39Od: turista
Myšleno souhlasím s Amputací, ne s Kamilosem.
[ Reagovat ]
03.11.2020 13:17Od: Forehand
Kamila este nepresla ta Pariz. Je frustrovaný.

Ked jedneho dna Federer pride o vsetko, zostane mu iba Mirka a Kamila. Dievčence.
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:08Od: woody
Přečti si jeho knížku RAFA a pochopíš...
[ Reagovat ]
03.11.2020 12:45Od: Krisboy
Asi budu muset, protože pro tohle žádné vysvětlení opravdu nemám. Myslím, že je to jedinej TOP hráč historie, kterej nedokáže hrát víc jak půl roku v kuse smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist