Ruští a běloruští tenisté možná nebudou smět startovat ani v Římě

  • Ruští a běloruští tenisté zřejmě ještě před Wimbledonem nebudou smět hrát na velkém antukovém turnaji mužů a žen v Římě, který se uskuteční od 8. května. Organizátoři turnaje jsou podle listu Corriere della Sera pod tlakem italské vlády, aby tenistům ze spojeneckých zemí zakázali po vzoru londýnského grandslamu účast.
    22. 4., 13:36 | Aktuality |  193 komentářů
    Andrej Rubljov (© AFP)Andrej Rubljov (© AFP) 
     

Podle milánského deníku hodlá italský premiér Mario Draghi, jenž opakovaně invazi ruských vojsk na Ukrajinu odsoudil, využít veškerého svého vlivu k prosazení zákazu startu ruských a běloruských profesionálů na Foru Italicu.

Pro vyloučení tenistů je i prezident Italského olympijského výboru Giovanni Malago, podle něhož je takové opatření v souladu s doporučením Mezinárodního olympijského výboru. MOV v únoru několik dnů po začátku ruské invaze na Ukrajinu vyzval sportovní organizace, aby ruské a běloruské sportovce na své akce nezvaly a nedovolily jejich účast.

Tenis je jedním z mála sportů, jenž sportovce obou zemí plošně nevyloučil. Mezinárodní federace ITF jim zakázala účast v týmových soutěžích včetně Davis Cupu a Poháru Billie Jean Kingové, mohou však jako neutrální hrát na turnajích profesionálních okruhů WTA a ATP i grandslamech řízených ITF. To se však netýká Wimbledonu, jehož představitelé ve středu informovali, že ruským a běloruským tenistům start v letošním ročníku nepovolí. Jejich rozhodnutí kritizují WTA, ATP i někteří slavní hráči současnosti a minulosti jako Novak Djokovič či Martina Navrátilová.

Ondřej Jirásek, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (193)
24.04.2022 09:33Od: paddy
Na TP to často vypadá, že názorově jsou lidi rozděleni napůl, ale bohužel je to jen křičící menšinou. (např seznam.cz 80% pro vyloučení Rusů)

Někdo chce sledovat tenis a je ochotný jít přes covidové i ukrajinské mrtvoly. Hlavně vlastní zábava. Rys primitivního sobectví.

V dnešní době je typické, že díky sítím lidi jen papouškují nějaký hloupý názor.

Prý proč by měli být trestáni všichni Rusi?

Protože Putin je legitimně zvolený prezident s drtivou podporou (78% hlasů) a zákonitě lid musí být zodpovědný za činy svého prezidenta. Pokud s ním nesouhlasí, tak ho můžou sesadit. Jenže oni s ním stále sympatizují.

A ruští sportovci na stupních vítězů nebo si nalepují na dres ruský hákový kříž (Z), příp. prokovují slovně nebo tréninkem v ruských národních soupravách.

Putin-Jugend uber alles!
[ Reagovat ]
24.04.2022 09:51Od: Herbert_Hoover
smile
[ Reagovat ]
24.04.2022 10:00Od: Pe3k
Ty se cítíš zodpovědný za činy našeho prezidenta? Tak si užívej vězení za vlastizradu smile ...
Kdo z tenistů si nalepil na dres Z?
[ Reagovat ]
24.04.2022 10:23Od: Tomas_Smid_fan
Ale houby, dyť já se v žádném případě necítím zodpovědný za činy prezidenta, protože jsem okamžitě přímou volbu označil za nebezpečný nesmysl a přesto musím trpět tím, co tropí a jaké důsledky to nese...
[ Reagovat ]
24.04.2022 10:32Od: Pe3k
Ta otázka je na paddyho...
[ Reagovat ]
24.04.2022 17:25Od: Tomas_Smid_fan
Sorry, ale nevyjádřil jsem se za něj, snad ti za sebe odpovísmile
[ Reagovat ]
24.04.2022 10:52Od: bIbec
asi by bylo lepší na celého Zemana vyprdnout :-)

Jakoby člověk neměl svých starostí dost. Proč "trpět" kvůli takovému člověku?
[ Reagovat ]
24.04.2022 10:56Od: bIbec
Co udělal tak hrozého, abych kvůli němu měl cítít "trápení"?
[ Reagovat ]
24.04.2022 11:02Od: HolyMotors [ Reagovat ]
24.04.2022 11:11Od: bIbec
nevím, úplně sem tam nenašel odpověď na tu mou otázku. Mám krátké vedení asi :-)
[ Reagovat ]
24.04.2022 17:23Od: Tomas_Smid_fan
Když pominu trafiky, odpostky a rozklad společnosti, tak se jeho chování přiblížilo vlastizradě, protože Hrad namísto zajmů ČR hájil zájmy Ruska a Číny. A to má na obyvatele ČR (krom těch protěžovaných) morální i ekonomický dopad. Asi tak v kostce.
[ Reagovat ]
24.04.2022 18:30Od: bIbec
asi seš moc idealista nebo co. Nevím. Já od politika nečekám, že bude dělat "dobře".

Proto sou mi vlastně lhostejní. Nezlobím se na ně.. některá ta opatření v době covidové mě teda srala, to zase jo..
[ Reagovat ]
24.04.2022 18:33Od: bIbec
Často se teda zlobím sám na sebe :-)

Ale to člověk tak nějak musí, jinak by se zadrhnul.
[ Reagovat ]
24.04.2022 18:45Od: bIbec
Ještě bych dodal jednu věc... pokud mám důvod zlobit se sám na sebe, proč bych se měl mít důvod zlobit se na druhé?

Necítím, že mi někdo hází klacky pod nohy do té míry, že bych musel kvůli tomu být nešťastný.
[ Reagovat ]
24.04.2022 18:46Od: Ondra979
to byla vlastizrada..Hrad dlouhodobe kopal za zajmy Ruska a Ciny, cozj e dolozitelne, vrchol byly Vrbetice a zemanuv mimoradne ostudny proslov asi tyden pote...pak se odmlcel a ted potom, co rusko rozpoutalo otevrenou agresi, tak otocil, protoze uz to jednoduse jinak neslo..ale zradcem zustava
[ Reagovat ]
24.04.2022 19:03Od: Krisboy
...a také se už asi nikdy nedovíme, co všechno na Hradě skartovali, aby se to nikdy nedověděla veřejnost smile
[ Reagovat ]
24.04.2022 18:53Od: SwissMaestro
Tak sis ulevil. Asi sis potřeboval vštípit do hlavy, že lidí co chtějí vyloučit Rusáky je více...no nechám tě v tom :-) Sladká nevědomost :-)
[ Reagovat ]
24.04.2022 01:18Od: Holahej
Nesou občané odpovědnost za činy svého národa, ...svého prezidenta?

Rukojmí? Utrpení? To je povýšená a nelítostná řeč ruského národního mluvčího o tenisovém turnaji ve chvíli, kdy se v rozdrceném bahně kolem Kyjeva odkrývají masové hroby kulkami prošpikovaných ukrajinských civilistů. Co oni, proč trpěli, umřeli, umírají?
[ Reagovat ]
24.04.2022 00:54Od: Holahej
Pokud mají představitelé ATP, WTA problém s férovostí, není to primárně Wimbledonem. Měli by to řešit s Putinem.

https://www.washingtonpost.com/sports/2022/04/21/wimbledon-russia-medvedev/
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:31Od: Rafaeoli25
Že i Italové tak to už mi hlava nebere. Ještěže Francouzi, Španělé, Němci a další zůstávají při smyslech..smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 23:40Od: HolyMotors
Za to tebe všechny smysly zřejmě nadobro opustily smile velmi mě mrzí, že jsi do toho nezakomponoval i ty prohnilé Američany jako skoro do každého příspěvku. A až tě někdo upozorní na to, jak se věci mají, nezapomeň zase zmínit, že jsi především pacifista a vojákům bys rozdal do rukou místo pušek mandolíny..
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:10Od: misa
Proč je takový problém vyloučit Rusy z tenisu, když v jiných sportech se to provedlo bez mrknutí oka? Čím jsou tak důležití pro Simona a spol? Turnaje nepořádají žádné, ekonomicky jsou slabí.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:32Od: Rafaeoli25
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:38Od: misa
A nějaká odpověď hodná absolventa VŠ tě nenapadla?
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:41Od: Rafaeoli25
Někdy není třeba slov.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:47Od: misa
Od relativně mladého člověka, který prý vystudoval politologii a stejně tady i přes současnou zkušenost vyzývá k rozpuštění NATO, se rozumná odpověď stejně čekat nedá.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:50Od: Rafaeoli25
Tak ona snad neexistuje svoboda názoru? Ano, jsem k NATO velmi kritický, udělalo za poslední dvě dekády mnoho mnoho špatného, to je neoddiskutovatelné. Nevyzývám k jeho rozpuštění, ale k tomu, aby fungovalo jen na bázi obranného uskupení, kvůli tomu bylo založeno.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:52Od: Rafaeoli25
Jinak víš, já jsem velmi kritický i k neregulovanému kapitalismu, považuji ho za nedobrý systém a to je pro mě ještě klíčovější než NATO, to mě zase až tak nezajímá.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:58Od: misa
K tomu jsem kritický taky. Pro naši bezpečnost jiná alternativa než silné NATO v současnosti není.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:00Od: Rafaeoli25
Fajn, že se tedy shodneme alespoň na něčem smile. Jinak já jsem hlavně pacifista, nenávidím armády a zbraně. Kdyby tak šly proměnit v hudební nástroje jako V kdyby tisíc klarinetů..hned bych to udělal a světu by bylo líp.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:07Od: annah
Nebylo. Začali by se mlátit klacky. :-)
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:15Od: blixa
Naprosto přesně. Kdyby nám zbyly jen ty klacky, svět by se okamžitě změnil v totálně brutální místo a všichni pacifisti by si rvali vlasy. Už slyším jejich kvičení "to jsme nechtěli, to jsme netušili" než by je někdo umlátil.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:22Od: Fandina
Neviděla bych to tak černě. Všichni by se mlátit nešli. Ale faktem je, že na magory, jako je Putin, je potřeba hrozbu mít.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:24Od: blixa
Stačilo by 20-30% těch agresivních, aby se svět změnil v peklo.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:29Od: Fandina
Jj, ještě že je tady USA a NATO, toho se ten magor bojí.
[ Reagovat ]
23.04.2022 23:34Od: Rafaeoli25
Jak se to projevuje, že se bojí? On očividně nechce jít do konfliktu se Západem a Západ nechce jít do konfliktu s ním, byla by z toho katastrofální válka se zničujícími následky. To se naštěstí nestane, za což buďme rádi. Navíc je tu Čína a ta má dnes již největší vliv, Rusko ví, jaké jsou jeho možnosti a že jsou velmi omezené. Jinak to, jak je slabé ukazuje jeho už dvouměsíční naprostá neschopnost získat alespoň část ukrajinského území.
[ Reagovat ]
23.04.2022 23:55Od: Fandina
Bojí se, protože ví, že USA má silnější vojsko. Rusko je ekonomický trpaslík. Ale vydává hodně peněz na zbrojení.
[ Reagovat ]
24.04.2022 00:00Od: Fandina
HDP Ruska leží zhruba na úrovni součtu HDP Belgie a Nizozemí. V roce 2017 ruský produkt dosáhl 1 469 miliard dolarů (podle dat z MMF). Belgie vytvořila produkt ve výši 491 miliard dolarů a Nizozemí ve výši 824 miliard dolarů. Ruský HDP je tedy jen o 12 % vyšší než produkt belgický a nizozemský.
Americký produkt v roce 2017 dosáhl 19 362 miliard dolarů a z tohoto pohledu jsou tedy Spojené státy třináctkrát větší než Rusko. Ze stejné perspektivy je Čína osmkrát větší než Rusko, Německo 2,5krát větší, Francie téměř dvakrát a EU jako celek 12krát větší. Ekonomická velikost dané země je přitom podle ekonoma jedním z nejdůležitějších faktorů určujících její politický a vojenský význam ve světě. Velká ekonomika je totiž potřeba na vytváření zdrojů pro armádu a je tedy jasné, že Rusko boxuje ve váhové kategorii mnohem vyšší, než by odpovídalo jeho globální ekonomické síle.
[ Reagovat ]
24.04.2022 08:28Od: annah
Ze Putker nechce jit do konfliktu se Západem a ze vi, jaké jsou jeho možnosti - tím bych si teda vůbec nebyla jistá. Třetí světovou válku a dobytí Evropy nejspíš plánoval už masový vrah Stalin, Putleruv velký vzor. Nemůžeš posuzovat myšlení šílenců normálními měřítky....
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:26Od: misa
To je pěkné, ale lidská civilizace za celou svou dobu taková nikdy nebyla. Když si vezmeš nějakou učebnici dějepisu, tak je to soupis válek a vraždění. Občas je zachycena nějaká pozitivní věc jako třeba začátek povinné školní docházky, ale pro informování následujících generací se zachovalo hlavně to zabíjení.
[ Reagovat ]
24.04.2022 04:36Od: bIbec
Mně teda na povinné školní docházce nepřijde vůbec nic pozitivního.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:43Od: Rafaeoli25
Medvedev i kdyby žil ve Francii od dvou let, musí být potrestán jen za to, že se narodil v Rusku a má na konci jména v..to má logiku, fakt smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:36Od: tommr
a nechtěl bys vyloučit i Keninovou? její rodiče jsou přece Rusové ... smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:37Od: Rafaeoli25
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:38Od: Rafaeoli25
Fokina to samé. A vylučme radši i Tsipa a vůbec dělejme to jako nacisté, vylučme i čtvrtinové Rusy, tedy i ty, co měli ruského dědu nebo babičku, to bude nejlepší smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:42Od: tommr
jj Katka Siniaková to má u antiruskejch fanatiků taky spočítaný ... smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:43Od: Rafaeoli25
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:52Od: misa
Jsem zastánce konstrukce národa na základě občanství, vy jste zřejmě pro národ na základě společné krve, což mj. vedlo k rozpoutání 2. světové války ("ochrana" německých menšin na území jiných států). A současné Rusko má stejný přístup.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:55Od: Rafaeoli25
Bože, já tady jen ironicky reaguji na nesmyslný požadavek, týkající se vylučování sportovců. Ruské filmy, ruskou hudbu, ruský balet budeme taky vylučovat a nebudou moci na turné?
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:59Od: Rafaeoli25
Naštěstí v Cannes, Benátkách, Berlíně a promotéři hudebních akcí snad nejsou takoví blázni.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:03Od: misa
Diskuzi jsem odstartoval otázkou, na kterou konstruktivně odpověděl jen paddy :) Pokud sport nebo kultura slouží k propagaci současného ruského režimu, tak je zákaz na místě. A sport je výkladní skříň ruských "úspěchů". Čím jiným se mají taky chlubit.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:05Od: Rafaeoli25
Tak právě kulturou, ruské divadlo, balet, literatura, ta alespoň co se týče minulosti, částečně i hudba jsou něčím, čím se určitě mohou chlubit.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:04Od: Rafaeoli25
Jinak já jsem multikulturalista, ne nějaký fanatický, ale mám rád rozmanitost, toleranci.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:04Od: tommr
a co uděláš se Samsonovou která má ruský i italský občanství?
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:33Od: misa
Nejsem Putin, abych rozhodoval co se s kým udělá smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:44Od: misa
Keninová má desítky let občanství USA a žije tam skoro od narození. Navíc už turnaje stejně skoro nehraje.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:50Od: tommr
ale má vazby na Rusko a může být tudíž označena jako podezřelej živel a "nebezpečí pro demokracii" ... smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:53Od: Fandina
Co to meleš za nesmysly, nikdo nikoho neoznačuje za nebezpečí pro demokracii, nebo za živla.

Jde o to, že jeden stát napadl druhý a to se nedělá.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:59Od: tommr
to se dělá pořád a zejména v tom vynikají USA ... smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:03Od: Fandina
Nedělá se to a každý by to měl odsoudit. Ať to udělá kdokoli.
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:54Od: misa
Kdyby Sofii v USA už nechtěli, tak jí poskytnu azyl :)
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:56Od: Rafaeoli25
Takže Medvedev by se demonstrativně měl vzdát ruského původu, požádat o jiné občanství a ještě si alespoň rok sypat popel na hlavu? Pak to bude ok?
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:10Od: annah
Smarja, ona ta válka potrvá ještě rok? Ty máš nějaké zákulisní informace? :-)
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:59Od: Krisboy
Ono je celkem jedno, jak dlouho ta válka potrvá. Už teď jsme prohráli všichni a svět už nikdy nebude jako dřív. Bude už jen horší.
[ Reagovat ]
24.04.2022 08:24Od: annah
Já jen reagovala na to, že by si měl Meda ještě rok sypat popel na hlavu. :-) Stačilo by, kdyby rusaci přestali vraždit na Ukrajině a může si na hlavu hnedle sypat jen suchý sampon...
[ Reagovat ]
24.04.2022 00:46Od: Holahej
Pam Shriver /Played 19 years on WTA Tour. ESPN Tennis and Tennis Channel/
I dont think anyone can explain it better than Sally Jenkins does. Wimbledons ban on Russian players is necessary - The Washington Post.

https://www.washingtonpost.com/sports/2022/04/21/wimbledon-russia-medvedev/
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:45Od: paddy
tenis je jinak organizován než ostatní sporty, takže si nechtějí vypustit vlastní rybník
čím více velkých turnajů, tím více z toho kápne bez ohledu na geografii
v tenise neexistují celoroční národní soutěže pro špičku, která rejžuje na Tour, je to kočovný sport

https://www.sport.cz/clanek/nazory-komentare-glosa-alibismus-v-plne-nahote-svet-tresta-ruske-sportovce-tenisovi-vladci-ztrapnuji-sami-sebe-3203932
[ Reagovat ]
23.04.2022 22:13Od: misa
Dík za odkaz. Pochybuju, že v následujících 3 letech se bude v Rusku pořádat nějaký tenisový turnaj. A ruští tenisté mi jako tahák pro diváky natož sponzory nepřipadají. Za časů Šarapové to bylo jiné.
[ Reagovat ]
23.04.2022 18:05Od: lars WTA- bude trestat ? :)
https://www.sport.cz/clanek/tenis-wimbledon-wta-uvazuje-o-trestech-pro-wimbledon-za-vylouceni-rusek-a-belorusek-3302005
[ Reagovat ]
23.04.2022 19:38Od: blixa
No jo, to vypadá zajímavě. Hráčky možná nedostanou za Wimbledon body do žebříčku smile. To je zajímavý postup. Něco jako "Pane Prohnaný, okradl jste tady pana Chuděru ? Ano, okradl ! No tak to vás potrestáme ! Zavřete pana Chuděru na měsíc do hladomorny ! " smilesmile
[ Reagovat ]
23.04.2022 19:58Od: Tomas_Smid_fan
Svět to svoje šílenství stupňuje den za dnemsmile
Už jsem sice docela otrlý, ale stejně mě občas překvapí, jak se dají ty hranice blbosti vždycky posunout ještě dál...smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 20:10Od: blixa
To tvrdím pořád, že lidská debi_lita nemá hranic .. smilesmile
[ Reagovat ]
23.04.2022 20:11Od: paddy
bodů se nikdo nenají
prize money zůstanou smile, a tak není, co řešit

WTA je tradičně mimo, senilní Simon se určitě netrefí ani do pisoáru smile

zrušení turnajů v Číně bylo vlastně potrestání hráček

a mimochodem nic nezrušili, protože v Číně se ještě nebude dlouho hrát, stačí se podívat na lockdown v Šanghaji smile
[ Reagovat ]
24.04.2022 11:08Od: Mony
Body jsou také peníze. Startovné na GS je kolem 50000$ a k tomu potřebuješ body.
[ Reagovat ]
23.04.2022 20:11Od: Vlk-v-trave
Tak hlavne, ze CR - Rusku prodala zbrane za 14 milionu EUR behem 5 let embarga ted pred valkou, pochopitelne ne sama z EU, nalifrovali tam zbrane za miliardy z cele EU, se kteremi si ted vymazany mozek Putin vesele operuje na Ukrajine, a mne tu bude nekdo povidat neco o nejake moralce a vylucovani sportovcu :DDDD jaaasneeee... a to jsou jen ofiko cisla... ted je lifruji na Ukrajinu:DDDD Hlavne ze slape byznys.

A sport resi, jestli rusky hrac bude hrat ve Wimbledonu :D
[ Reagovat ]
24.04.2022 00:44Od: Tomas_Smid_fan
Samozřejmě že to je do jisté míry populismus, ale má to být mediálně viditelný tlak.
Že do Ruska kdekdo sypal zbraně je obrovská chyba a měly by za to padat hlavy a tresty, což ne udou, protože si najdou nějaké výjimky. Nikoho z těch skopových hlav nenapadlo, že by Rusko mohlo ty zbraně použít za humny, někoho to možná i napadlo, ale bylo mu to úplně jedno, protože si za ty peníze koupi ostrov někde v Pacifiku. Už se to dá počítat na desítky let, o říkám, že pokud budou hlavní motivací pro cokoli, především v politice, peníze, pak se lidstvo bude propadat hlouběji a hlouběji do beznaděje. O zániku civilizací se tu už psalo. Lidi probudí jen nějaký obrovský šok (Sodoma a Gomora) jinak naše civilizace zajde jako ty předešlé. Jen je otázka, za jak dlouho, ale čekat na nějaké zázračné lepší zítřky je naivní. Tady platí jednoduchý zákon akce a reakce.
[ Reagovat ]
23.04.2022 20:08Od: SwissMaestro
Správné řešení, i ATP snad sáhne ke stejnému kroku.
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:33Od: Rafaeoli25
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:32Od: Rafaeoli25
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 11:28Od: lexikon
Efekt opičí pracky bohužel tenis nemine... do 5 let tento sport přestane existovat...( na profesionální úrovni)
[ Reagovat ]
23.04.2022 11:47Od: Tomas_Smid_fan
Aha! Děkuji za infosmile, zkusím se na to psychicky připravit.
[ Reagovat ]
23.04.2022 11:55Od: lexikon
To nemusíte. V té době bude tenis naše nejmenší starost...
[ Reagovat ]
23.04.2022 11:58Od: blixa
Copak ? Panáček má pod palcem jaderné knoflíky ?
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:06Od: lexikon
Jaderné knoflíky nebudou třeba. Jestli nevidíte co se pravě děje třeba v zemědělství tak je mi Vás upřímně líto.
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:07Od: SwissMaestro
tak tohle hodně lidí (nejen tam) nevidí, jsou zaslepeni slepou pomstou Putinovi
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:13Od: blixa
Jasně blbečku, takže se máme plazit před Putinem aby nám nasypal pšenky jako slepičkám, viď ?
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:20Od: lexikon
Jelikož je ČR uměle zkonstruovaný stát tak se vždy budeme muset před někým plazit. Čím dříve si to uvědomíte tím lépe pro Vás.
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:21Od: blixa
Jo tak, takže naprostý dement. Děkuji za upozornění.
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:23Od: Tomas_Smid_fan
netrpíš tak trochu mesiášským komplexem? Pověz, jak nás chceš spasit?
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:25Od: blixa
Třeba je reinkarnací Ježíše ? smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:27Od: Tomas_Smid_fan
Nebyl by jedinýsmile
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:08Od: lexikon
Nepovažuji se za jedinečného jedince. Jsem zcela průměrný človíček s průměrnou inteligencí. V čem se liším od ostatních je že jsem konceptuálně vzdělaný, takže mám mozaikovité vnímání světa, kdežto většina lidí bez koncepce má kaleidoskopické vnímání...
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:15Od: Krisboy
ČR je uměle zkonstruovaný stát? Hranice českých zemí jsou víceméně stejně už stovky let...hranice Českého království za Přemysla Otakara jsou téměř shodné s dnešními...
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:20Od: blixa
Ber ohledy na to, že on je konceptuálně vzdělaný ... smilesmilesmile
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:21Od: lexikon
Nejde o hranice ale o metodologii (světonázor) lidí ve státě. To by bylo na opravdu dlouhé povídání. Samozřejmě nikde není řečeno že se z nás nemůže v budoucnu stát Historický stát, ale k tomu vede ještě dlouhá cesta...
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:25Od: blixa
Víš co to je "metodologie" a co je "světonázor" ? Chlape, nepouštěj se samostatně do větší projevů, to je na howno takováhle práce ! smile Aneb, kdybys byl mlčel, mohls zůstat filozofem ... smilesmile
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:42Od: annah
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 17:58Od: darek.vrana
Nejlepší jsou blbci, co si hrajou na intelektuály...smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:19Od: Krisboy
Naprosto souhlasím, to je skutečné peklo.

Ale lexikon podle mě rozhodně není ten případ.
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:22Od: SwissMaestro
Hm, koukám, že UA propaganda Tě zbavila posledních kousků schopnosti přemýšlet. No, nejsi jediný.
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:23Od: blixa
Takže zase jen kecy a nic dalšího. Ty něco vykládej o následcích propagandy ...
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:32Od: rubens
místo toho, abyste se snažili jeden druhého pochopit, tak si tady nadáváte do blbečků a dementů. Copak jste zešíleli? Vidím to tak, že má každá strana kus pravdy, bez diskuze. To je opravdu tak těžké připustit? Fakta jdou zakrýt jenom krátkodobě. Třetí oko do hlavy už mi doufám nikdo nevyvrtá.
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:14Od: blixa
Tak pověz, co se právě děje třeba v zemědělství, jsem jedno ucho ...
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:21Od: Tomas_Smid_fan
Možná ty jedy, co hubí zvířata včetně chráněných druhů a samozřejmě děti i nássmile
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:22Od: blixa
Obávám se, že tohle zrovna neměl na mysli ale nevím ...
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:24Od: Tomas_Smid_fan
To je ale velkej průšvih a moc se o něm nemluví. Jo, s DDT to taky chvíli trvalo...
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:28Od: blixa
Lidi to přežijou, se zvířatama to bude horší. Ale ty stejně nepřežijou, do dvaceti let stejně vyhubíme skroro všechno ... smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 14:06Od: Tomas_Smid_fan
Je to špatný, ale lidi si jen pod sebou řežou větev. Jde o to. že spousta lidí nebere ohled na nic a na nikoho s tím, že jim je jedno, co tu po nich zůstane. Hlavně, aby si užili...
Teď to ještě můžou vystavit na sociální sítě a živí je ti, co jsou ještě blbější než oni.

Podle 12. zprávy o živé planetě, kterou zveřejnil Světový fond na ochranu přírody (WWF), klesl od roku 1970 do roku 2014 počet divokých obratlovců, tedy savců, ryb, ptáků, obojživelníků a plazů na Zemi o 60 procent. 
Zdroj: https://www.denik.cz/ze_sveta/alarmujici-zprava-za-poslednich-40-let-klesl-pocet-divokych-zvirat-o-60-procent-20181030.html
Zdroj: irozhlas
Badatelé z univerzity v Arizoně propočítali, že za 50 let s námi na planetě možná nebude až třetina současných druhů rostlin a živočichů.

Zdroj: Tiscali
...Nejnovější studie přitom zjistila, že od počátku průmyslové revoluce je tempo vymírání rostlinných druhů dvakrát větší než právě v případě živočichů.
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:07Od: blixa
To jsou ještě ti větší optimisté, co dávali ty čísla. Nicméně ohromné množství druhů už bude jen v těch dobře střežených rezervacích, případně v zoologických zahradách v případě živočichů. Na zbytku území zmizí úplně. Všechno sežereme a zničíme.
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:11Od: Pe3k
Zbytečné strachy Gréta a extinction rebellion to vyřeší smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:18Od: blixa
To jo, tihle Greténi tak něco vyřeší ... smilesmile
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:22Od: Tomas_Smid_fan
zas lepší, než o tom vůbec nemluvit...
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:24Od: blixa
Jenže oni tyhle reálné a bolestivé problémy vůbec neřeší, oni řeší naprosté kraviny ... smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:30Od: Tomas_Smid_fan
tak jsou aktivisti a aktivisti. Nicméně pro politiky jsou tahle témata jako osiny v zadku.
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:21Od: Tomas_Smid_fan
Viděl jsem to v Africe, myslím v r.1999. Zvířata jen v rezervacích, jak píšeš, děs. Ale zase jsme měli pohromný štěstí vidět všechny divoké zblízka, žádné safari, stačilo se jen projít. Nosorožce nám tedy našli strážci menšího parku, myslím v Malawi.
Je to špatný, ale do Botswany a na Okawango bych se ještě někdy rád podíval.
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:27Od: blixa
Jojo, to já taky. Od roku 99 se to ještě podstatě zhoršilo. Podle mě se ani řada současných rezervací neudrží, jen ty opravdu dobře střežené a opečované, vlastně takové obrovské zoologické zahrady. Ach jo ....
[ Reagovat ]
23.04.2022 15:39Od: Tomas_Smid_fan
Přesně, když se tam Hanzelka se Zikmundem někdy v 90tých vrátili, byli v šoku. Ale pro nás to myslím byl ještě velký zážitek proti tomu, co je tam teď. Ale ono taky záleží kde...
[ Reagovat ]
23.04.2022 12:50Od: lexikon
Máš v rukou nejlepší informační zbraň v historii lidstva. Tak se jí nauč rozumně používat. Dej člověku rybu a nasytíš jej jeden den, nauč jej rybařit a nasytíš jej na celý život. Tak hledejte a přemýšlejte...
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:02Od: Tomas_Smid_fan
Rada nad zlato! Jsem rád, že existuje něco, co ještě může zachránit naše bídné životy.
https://www.youtube.com/watch?v=iDbyYGrswtg
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:03Od: blixa
Než vyloví všechny ryby v oceánu, že ? Ty jsi fakt hlava ! Takže zase jen kecy a kecy. Nic jiného jsem ostatně neočekával.
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:13Od: lexikon
Očividně jste nepochopil co jsem tím myslel. S těmi rybami je to staré přísloví. Takže bych vám jsem mohl dát plno odkazů na problémy v zemědělstvím, ale já chci aby jste si to našel sám a trochu zapojil mozek.
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:19Od: blixa
Ano, to je staré přísloví, kdy lidi ještě nebyli schopni domýšlet do důsledku následky své činnosti. Tak jsem ti to trochu inovoval. Řadu problémů současného zemědělství znám, ale chtěl jsem to tobě nějaké náměty, protože naznačuješ, že si uvědomuješ něco zcela zásadního. Ale ono prd, jen prázdné kecy ty konceptuální umělče smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:55Od: lexikon
Dobře, vyhrál jste. Teď už nemám čas, ale večer vám sem k tomu něco napíšu.
[ Reagovat ]
23.04.2022 08:07Od: bIbec
V rámci konfliktu, výsledný efekt tohoto zákazu bude srovnatelný s plivnutím do oceánu.

A nebo bude ten efekt spíš kontraproduktivní?
[ Reagovat ]
23.04.2022 08:13Od: bIbec
je fakt, že když každý dělá něco, nejenom ta tenisová tour, tak nakonec může společnost naplivat celý ten oceán.

Ale aby tam nebylo až moc těch kontraproduktivních plivanců, že? :-)

Je to těžké a asi to nemá cenu řešit..

Pudeme na ryby?
[ Reagovat ]
23.04.2022 08:29Od: darek.vrana
Zrovna sankce ve sportu rusáky bolí hodně. Pro ně je to prestižní otázka a při té bídě, ve které žijí, to vždycky bylo něco, na co mohli být hrdí. Teď už jim zbývá jen ta válka v tom jejich zvráceném uvažování.
[ Reagovat ]
23.04.2022 10:05Od: Tomas_Smid_fan
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 10:45Od: bIbec
ok, ale pomůže tato sankce teda něčemu? Jakože si běžný Rus řekne hej, ten můj Medvěd nemůže hrát tak už se na to Putine vyser!

A nebo to teda spíš v tom běžném Rusovi vyvolá větší odpor k západu? A pak tedy větší sympatii k Putinovu jednání?

Já nevím borci, já sem spíš pro ty ryby.. Nebo třeba hory, koupačky, zahrádky. Sem rád, že mi nikdo necpe zbraň do ruky. Jinak tak nějak přečkáme všechno, musíme.
[ Reagovat ]
23.04.2022 17:55Od: darek.vrana
Každá jedna sankce ne, ale jako celek dohromady je to tlak na režim a na ekonomiku.
[ Reagovat ]
22.04.2022 23:16Od: darek.vrana
https://www.tenisovysvet.cz/article/detail/15803--z-chovani-rusu-jsou-v-soku-na-plosnem-zakazu-se-ale-ukrajinky-neshodnou. "95 procent ruských tenistů válku podporuje". Takže tak...
[ Reagovat ]
23.04.2022 00:08Od: lars
A jakym zpusobem tu valku podporuji ?
[ Reagovat ]
23.04.2022 00:21Od: darek.vrana
Přečti si článek. Prostě s ní souhlasí. Není to tak, že se z obav o své rodiny bojí mluvit, jak se nám tu mnozí snaží namluvit.
[ Reagovat ]
23.04.2022 00:58Od: turista
Spíš v masmédiích a na síti zuří informační válka z obou stran konfliktu. Akorát to známé bublání rušiček už není v době internetu potřeba.
[ Reagovat ]
23.04.2022 07:22Od: Herbert_Hoover
Zrovna tihle vrcholoví sportovci mají dostatek prostředků na to, aby rodinu uchránili od nutnosti setrvat v Rusku, minimálně po přechodnou dobu. "Běžný" člověk to má horší..
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:35Od: Rafaeoli25
Takže třeba Medvedev a Rublev jsou hlásnou troubou Putina jo? Bože smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 21:36Od: Rafaeoli25
Jinak kolik procent amerických tenistů podporovalo nelegální invazi a válku v Iráku? Ví se?
[ Reagovat ]
23.04.2022 10:12Od: SwissMaestro
lol :DDDDDDD
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:51Od: mamina
Pokud je vyloučí, chyba. Hrají dobře a budou má túře chybět. A vydělají na tom ti, kteří utekli a startují za jiné země. A že jich je. Je mi smutno z toho, jak se neměří všem stejným metrem. O čem ten sport vlastně je? Kde je fair play?
[ Reagovat ]
22.04.2022 21:43Od: turista
Putinova válka je svinstvo, ale Italové jsou nesmyslně horliví. Trestají tenisty, kteří se ničím neprovinili, pouze národností. To je diskriminace.
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:09Od: Herbert_Hoover
A co občané Ruska, kteří nepodporují Putina a nesouhlasí s válkou? Ti jsou celým světem potrestaní stejně jako ostatní a ještě čelí mnohdy represím vlastní země, když se postaví na odpor. Ve válce spravedlnost neexistuje. Pokud už se přijalo nastavení, že má Rusko pocítit represe, tak všichni občané bez výjimky.
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:29Od: lars
I Navalny ma pocitit represe EU ?
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:39Od: Herbert_Hoover
Navalnyj je ve vězení, pokud vím. A ten rozhodně neslouží ruské propagandě, nedají si ho do vitríny, až vyhraje nějaký velký turnaj, právě naopak. Buďto se měly zakázat pouze turnaje na ruském území, nebo bude docházet chtě nechtě tady k tomuto, protože vyčlenit tenisty, kteří "za nic nemůžou", ale trestat zástupce jiných individuálních sportů, mi přijde taky na hlavu. Taky moc nechápu, že se vůbec někdo přístupu Britů diví, při ohledu na to, jaká panuje situace mezi oběma zeměmi (UK, Rusko)..
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:14Od: paddy
jak chceš Putina zastavit?
tím, že všichni budou dělat, že se nic neděje?

ono stejně nejsou žádné pořádné sankce, protože každý hájí vlastní zájmy
není to tak dávno, co Merkelová kvůli levného plynu byla ochotná Putina i vyfajčit smile

ve volbách měl Putin 78% hlasů a drtivou podporu má i nyní
kdo podporuje Putina, je jako on

a trapné kecy o míru jsou farizejské, to už je lepší držet hubu

...no nič, idem na tlačovku smile
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:23Od: darek.vrana
Samozřejmě nikdo z nich nezareaguje ve smyslu "já ale Putinovu agresi odsuzuju", všichni jen "bé, politika a sport se nemají míchat, je to nespravedlivé". Což dokazuje, že je to v pořádku.
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:46Od: rubens
Ale že jsi takhle neodsoudil všechny agrese, a že jich mají američani na svědomí... pokrytci ubozí.
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:48Od: Fandina
Jak víš, že je neodsoudil.
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:58Od: darek.vrana
Odsuzuju jakoukoliv agresi, ale s touhle rusáckou se za dobu, co žiju, nedá nic srovnat. Američani mají i ve válčení nějakou úroveň.
[ Reagovat ]
22.04.2022 21:44Od: turista
Nemají.
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:48Od: misa
S postupující válkou budou snad vyřazeni i z turnajů v zámoří. Ruští fašisté už uvažují i o osvobození Podněstří.
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:53Od: SwissMaestro
Svině jako svině. Nejsme jako oni, říkali. Rusáci jsou svině, ale češi a ukáčka jsou jim docela kvalitními soupeři když vidím některé nové praktiky vlády či názory lidí. No, na každou svini dojde.
[ Reagovat ]
22.04.2022 20:01Od: Fandina
Takže Češi a UK vzali tanky na napadli sousedy. Fakt ubohé.
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:05Od: asgard33
No vidíš a Ukrofašouni zase otevřeně vyhrožují teroristickým útokem na krymský most.
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:09Od: annah
Já se Ukrajincům vůbec nedivím. Kdyby někdo zaútočil na můj dům a vzal si na mušku členy mé rodiny, bůhví čeho všeho bych vůči agresorovi byla schopná.
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:12Od: Fandina
Jací Ukrofašouni? Krym je součástí Ukrajiny, že to fašistické Rusko obsadilo svým vojskem je svinstvo.
[ Reagovat ]
23.04.2022 00:19Od: Fandina
Valné shromáždění Organizace spojených národů přijalo dne 7. prosince 2020 rezoluci (63 hlasů pro, 17 proti, 62 se zdrželo) ve které vyzývá Ruskou federaci jako okupační mocnost, aby neprodleně a bezpodmínečně stáhla své vojenské síly z okupovaného Krymu a ukončila bezodkladně dočasnou okupaci území Ukrajiny.
[ Reagovat ]
23.04.2022 07:56Od: Krisboy
Přeju jim, ať se jim to podaří. Krymský most je jeden ze symbolů ruSSké agrese a okupace smile
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:48Od: lars Re: misa
ty jako "odbornik" na opotrebovavaci valku, kdo podle tebe vyhraje valku: UKR nebo Rusko?
[ Reagovat ]
23.04.2022 07:53Od: Krisboy
Bankéři.
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:20Od: vojta91
Ten Wimbledon mi nedá spát. Rozhodne je dobre, ze nebudou tam hrát, ale když už jsou takoví dobroseři na ostrovech, tak proč jako nechávají hrát PL Chelsea. To mi hlava nebere.
[ Reagovat ]
22.04.2022 18:05Od: SwissMaestro
Stachovskij aby si pospíšil, ještě by tu WC do Wimbledonu mohl stihnout :-)
[ Reagovat ]
22.04.2022 16:59Od: Teo
Hroznej bizár, co se děje.
[ Reagovat ]
23.04.2022 01:00Od: turista
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 10:09Od: Tomas_Smid_fan
Jo, válka v Evropě v 21.století, to je pořádný bizár. A hodně velká vostuda.
[ Reagovat ]
23.04.2022 13:16Od: lars
valka v Evrope na uzemi byvaleho SSSR
[ Reagovat ]
23.04.2022 14:09Od: Tomas_Smid_fan
?
[ Reagovat ]
22.04.2022 16:54Od: baba
A všichni se teď budou předhánět v tom, kdo je papežštější než papež ....
tohle je hnus, vždy mě učili, že mám odsuzovat kolektivní vinu a když jsem se s tím ztotožnila, tak se mnozí hystericky předhánějí v tom, jak odsoudit a zlynčovat " Rusáky"
[ Reagovat ]
22.04.2022 20:35Od: Ela-fon-isi
Když jsem byla malá, musela jsem chodit nakupovat jedné paní, která byla skoro stoletá a mluvila víc německy, než česky. Nikdy nevycházela ven, snad ani na zahradu. Byla to žena, které po válce zastřelili syny i manžela, přesto, že pomáhali českým odbojářům. Prostě jen proto, že byli německé národnosti.
Lidí se nezmění nikdy. Nejen v tomto se historie opakuje.
smile
[ Reagovat ]
23.04.2022 05:03Od: stefankelner Re: VEĽKÉ +
VEĽKÉ + ! Ide znova len o rozdelenie ľudí/rodin/národov...
[ Reagovat ]
23.04.2022 08:14Od: baba
děkuji, přesně o tom mluvím ...
[ Reagovat ]
22.04.2022 21:17Od: annah
Já myslím, že nejde o žádnou kolektivní vinu, nikdo ty tenisty přece nelynčuje ani neodsuzuje a nemyslí si, že by za válku mohli. Jde jen a jen o snahu všemi cestami (tedy i v oblasti sportu) přinutit Putlera a jeho fašistický režim, aby přestal lynčovat Ukrajinu. Ono to stejně nepomůže, protože on je úplně mimo normální realitu, ale nedělat nic a jen přihlížet prostě nejde.
Je to podobné jako vyloučení Německa a Japonska z OH 1948. S hysterií to nemá nic společného.
Ve většině sportů už k vyloučení Ruska a Běloruska přistoupili a určitě by ty sportovní svazy nic netěšilo víc, než kdyby je mohli pozvat zpátky. Zařídit by to mohl okamžitě jedině Putler. Kdyby vypadl z Ukrajiny a přestal tam vraždit lidi.
[ Reagovat ]
22.04.2022 21:47Od: turista
No jo. Ale tenis je individuální sport, jehož provozování představuje trochu jinou společenskou dimenzi než například fotbal, hokej, basketbal atd.
[ Reagovat ]
22.04.2022 22:06Od: annah
Já to chápu. Kdybych byla šéfem nějakého turnaje a rozhodnutí by bylo na mě, hodně bych váhala. Ale asi bych nakonec rozhodla tak jako šéfové Wimbledonu. Hráčům nezbude, než doufat, že Putler to vraždění a ničení nebude dlouho protahovat.
[ Reagovat ]
23.04.2022 01:02Od: turista
Snad ano.
[ Reagovat ]
22.04.2022 15:42Od: Vlk-v-trave smutne casy...
Celkem ironicky ted muze znit, to slavne... "Vsechny cesty vedou do Rima."

Stihlo nas prokleti domu slunecnic,...
ceka nas asi dalsi nove segregace, presuny, odsuny, posuny a kdo vi co jeste, ... stale asi nejsme pripraveni na prekonani narodnostnich rozdilu, od padu monarchii v Evrope se tak nejak stale v tom placame... tak snad se jednou najdeme:).

https://www.youtube.com/watch?v=RoptiCmm8E8

@Ondra Jirasek
Nejakou dobrou zpravu nemas?:)
[ Reagovat ]
22.04.2022 16:35Od: Fandina
Jj, je to těžké, čekají, když oni jsou pořád mezi námi tací, kteří se tím národem zaštitují a v jeho jménu útočí na ty druhé.

Nelze se potom divit, že někdo ty zlé národy chce vylučovat.
[ Reagovat ]
22.04.2022 18:23Od: misa
Rád bych tě ujistil, že mimo Evropu se v tom plácají ještě víc.
[ Reagovat ]
22.04.2022 14:43Od: bardunek666
Tak hlavně že dovolili Djocovidovi hrát. Nevím, nepřijde mi to příliš spravedlivé
[ Reagovat ]
22.04.2022 21:49Od: turista
Není důvod ho dál dusit. Vím že bys ho rád zničil. Ale naštěstí jsi nula na které nezáleží.
[ Reagovat ]
22.04.2022 14:31Od: Pe3k FAA
Sice vyhrál dva zápasy po sobě, ale za hodinu má hrát další proti Švarcmanovi a ten už nevyhraje...Tsitsipas Dimitrov by mohl být zajímavý mač.
[ Reagovat ]
22.04.2022 15:01Od: Patik
FAA je overrated.
[ Reagovat ]
22.04.2022 16:24Od: Pe3k
To bych neřekl. Nevidím, že by mu někdo "předem počítal gs". Tak tak se drží v top 10, jeho hra rozhodně není stavěná na antuku...
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:04Od: Patik
jeho hra je nemastná neslaná..koncentrácia pred výmenou ale nič špeciálne z neho nevypadne..technicky a herne nič čo by sme ešte nevideli..už sa tu ale spomínalo že v budúcnosti bude získavať GS ale nie takou formou ako Rafaeoli a Alcaraz..
[ Reagovat ]
22.04.2022 14:10Od: misa
Až se domluví většina zemí EU, Británie, USA, Kanada + Austrálie, taky si budou moct pinknout max. nějaký Putin Cup :) A samozřejmě neméně prestižní podnik O pohár prez. Lukašenka.
[ Reagovat ]
22.04.2022 14:11Od: Krisboy
smile
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:44Od: rubens
Jasně, malej fašounku.
[ Reagovat ]
22.04.2022 19:57Od: misa
rusácká kundo
[ Reagovat ]
22.04.2022 13:47Od: zfloyd
chudák Arynka , myslel jsem že udělá Wimbledon
[ Reagovat ]
22.04.2022 13:51Od: zfloyd
no teď ji čeká souboj ranařek s Anetou
[ Reagovat ]
22.04.2022 13:43Od: FulnekUltras
a pod čím tlakem je italská vláda, není těžké domyslet smilesmilesmile
[ Reagovat ]
22.04.2022 14:08Od: Grape
Všichni jsou pod tlakem Sorose, Gatese, Ušáků a iluminátů a chtějí zničit mírumilovné Rusko. smile
[ Reagovat ]
22.04.2022 14:38Od: Tomas_Smid_fan
smilesmile
[ Reagovat ]
22.04.2022 14:40Od: Tomas_Smid_fan
Itálie je primárně pod tlakem uprchlíků z Afrikysmile
[ Reagovat ]
22.04.2022 14:41Od: Grape
smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
 
 
 
TOPlist