Ukrajinka Kosťuková odmítla na US Open podat ruku Bělorusce Azarenkové. Psala jsem jí den dopředu, podle mě to není správné

  • Ukrajinská tenistka Marta Kosťuková odmítla podat po utkání 2. kola US Open ruku Bělorusce Viktorii Azarenkové kvůli tomu, že se její země podílí na ruské invazi na Ukrajinu. Obě hráčky si po dnešním zápase, který bývalá světová jednička Azarenková vyhrála 6-2 6-3, pouze u sítě ťukly raketami jako v dobách vrcholící koronavirové pandemie.
    1. 9., 22:32 | Aktuality |  55 komentářů
    M. Kosťuková a V. AzarenkováM. Kosťuková a V. Azarenková 
     

"Pro mě je to osobní záležitost. Není to osobní kvůli tomu, že to je přímo Vika, ale nebyl to jen běžný turnajový zápas," řekla Kosťuková. "Za okolností, které teď panují, to není správná věc," dodala k tradičnímu podání rukou po zápase.

Azarenková situaci vzala v klidu a připomněla, že totéž zažila s jinou ukrajinskou soupeřkou Dajanou Jastremskou na srpnovém turnaji ve Washingtonu. "Je to, jak to je. Nechme to být. Nemůžu nikoho nutit, aby mi podal ruku. Je to jejích rozhodnutí," řekla.

Kosťuková uvedla, že Azarenkovou o tom, co chystá, informovala o den dříve textovou zprávou. Už dříve řekla, že jí vadí, že Azarenková z pozice členky hráčské rady WTA neudělala po únorovém začátku války více pro ukrajinské hráčky. Ona sama naopak tvrdí, že pomoc nabízela, ale že jí vedení WTA odpovědělo, že na to není vhodná chvíle.

Kontroverze vzbudilo také pozvání Azarenkové na charitativní akci pro Ukrajinu "Tenis hraje pro mír", která ve Flushing Meadows minulý týden předcházela startu US Open. Rozhodnutí pořadatelů pozvat zástupkyni národa, který se podílí na invazi, právě Kosťuková kritizovala: "Představte si, že je druhá světová válka a je charitativní akce pro Židy a chce na ní hrát Němec. Během války, ne 70 let po ní. Myslím, že by to Židé nechápali," argumentovala Kosťuková.

Organizátoři nakonec účast Azarenkové odvolali. Během akce se podařilo na humanitární pomoc Ukrajině vybrat více než milion dolarů.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (55)
02.09.2022 09:34Od: Grape ...
Tohle už mi přijde trochu přehnané. Tedy aspoň nevím, že by se Vika chovala způsobem, který by vybízel k takové reakci. Samozřejmě je na dlouhou debatu, jestli by ona a další Bělorusky a Rusky vůbec měly v současné době na turnajích hrát, ale tohle gesto je takové... o ničem a jen prohlubující příkopy. Byť Martu chápu.
[ Reagovat ]
02.09.2022 09:54Od: DJOKERTHEGOAT
Na jakou debatu? Jednoznačně mají hrát. Tečka, Není o čem.
[ Reagovat ]
02.09.2022 09:58Od: aligo
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
02.09.2022 11:10Od: Grape
Není nad jednoduché vidění světa...
[ Reagovat ]
02.09.2022 12:59Od: Kozoroh
Hm, takže za války v Iráku či ve Vietnamu měli být ze sportovních soutěži vyloučeni Američané? Nebo se uplatňuje dvojí metr, jelikož USA tvrdí, že vyváží demokracii? smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 14:11Od: hroutil
A to proč? Připadá mi, že se nějak zapomíná na to, že USA jsou náš spojenec zatímco Rusko ne. Tím neříkám, že je v pořádku rozpoutávat války, aly my zkrátka budeme víc tolerovat spojenci než nepříteli. Co je na tom divného? Pokud by byl nějaký mezinárodní konsenzus na tom USA ze soutěží vyloučit, neměl bych s tím problém.
[ Reagovat ]
02.09.2022 14:31Od: Ondrej2280
A tiez treba rozlisovat dovod,ktory vedie k nejakej akcii
[ Reagovat ]
02.09.2022 15:22Od: hroutil
Myslím, že důvod není až tolik podstatný, resp. každá ze stran může mít svoje důvody, které sice dávají smysl v jejich vlastním kontextu, ale dohromady nejsou slučitelné. Např. invaze do Vietnamu sice třeba z pohledu USA může dávat smysl (jdeš potírat komouše), ale jako tehdejší vietnamský komunista asi tenhle důvod nebudeš akceptovat smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 15:09Od: Grape
Ježišikriste, zrovna tebe jsem tu měl za jednoho z těch rozumných a ty vážně srovnáváš válku v Iráku s napadením Ukrajiny? Iráku, kde Saddám terorizoval a vraždil vlastní obyvatelstvo, používal ZHN proti civilistům i proti jiným státům, nespolupracoval s OSN a nikdy nedoložil že se ZHN zbavil! To srovnáváme s Ukrajinou, která jen chtěla dělat vlastní politiku bez závislosti na Putlerovi? Ach jo... smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 15:21Od: Krisboy
Že Saddám nikdy neměl ZHN potvrdila i OSN. To si Dabl jů vymyslel. Teda jistě ne on, on neměl čím, ale loutkovodiči v pozadí.
[ Reagovat ]
02.09.2022 15:23Od: hroutil
Výborně, možná jsi vyvrátil jeden z té kopy argumentů smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 15:36Od: Krisboy
?
[ Reagovat ]
02.09.2022 18:33Od: lars
a jake dalsi argumenty patri do tvoji kopy ?
[ Reagovat ]
02.09.2022 16:11Od: Grape
Saddám ZHN samozřejmě měl a opakovaně je použil proti Kurdům. Dle rezoluce OSN se měl ZHN zbavit a doložit to komisařům OSN, což ale nikdy nesplnil, nepustil je na požadovaná místa, čímž celkem oprávněně budil podezření, že ZHN stále má. Btw. On je i skutečně měl, Američané je našli, druhá věc je, že šlo o zbarně zastaralé a prakticky nepoužitelné... Saddám se americkému vpádu mohl vyhnout, stačilo trochu vůle na jeho straně.
[ Reagovat ]
05.09.2022 12:02Od: Stan_Borowitz
Tak Ukrajinci se taky mohli vyhnout ruskému vpádu, stačilo trochu vůle na jejich straně a hlavně na straně USA.
[ Reagovat ]
02.09.2022 11:22Od: Ondrej2280
ano, mali by hrat, ale v rusko-bieloruskej lige organizovanej niekde v blizkosti sibirskej oblasti....tam mozu...
[ Reagovat ]
02.09.2022 11:50Od: gigin
Prosím tě, piš častěji a víc. Jsi hrozně fajn.
[ Reagovat ]
02.09.2022 13:11Od: Ondrej2280
Slubujem,ze budem:))
[ Reagovat ]
02.09.2022 13:14Od: lars
ale mel by psat nestranne a ne jen z " forehand strany " :)
[ Reagovat ]
02.09.2022 13:19Od: Ondrej2280
Ked o niecom pisem ,tak mam ku tomu vzdy nejaky postoj zaujaty,a konkretne ku Sovietskemu zvazu ho mam jasny uz dlhe roky:)
[ Reagovat ]
02.09.2022 22:27Od: team.wta
:-D
[ Reagovat ]
02.09.2022 01:17Od: lars
A neni to "prenesena neucta" k Belorusum bojujicim proti Rusum ? :)
[ Reagovat ]
02.09.2022 00:04Od: Maisterstich
Srovnávat to, co se děje na Ukrajině s 2. sv.v. je teda docela hard core. Frajerka ví evidentně o historii ho vno.
[ Reagovat ]
02.09.2022 08:09Od: hroutil
Nepochopils smile tak raději mlč smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 08:18Od: aligo
Co se tebe týče, tak mlčeti zlato smile
[ Reagovat ]
01.09.2022 22:59Od: dadaft
Azarenka je ta poslední, co za to může, ale na Ukrajině se teď dějí tak strašné věci, že Martu chápu...
[ Reagovat ]
01.09.2022 23:51Od: d@ve
smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 03:40Od: tommr
na Ukrajině se dějou strašný věci, ale tohle napadání ruskejch sportovců je něco podobnýho jako střílení civilistů ve válce. Slušný lidi by se od toho měli distancovat ...
[ Reagovat ]
02.09.2022 09:35Od: Grape
Ať se nám to líbí nebo ne, se střílením civilistů to není podobné ani vzdáleně.
[ Reagovat ]
02.09.2022 10:36Od: hroutil
Prosím pochopte už že všichni kdo proti režimu něco aktivně nedělaj tak jsou za situaci taky svým způsobem vinní. A jsou chvíle, kdy to už nelze tolerovat. Takže tu skutečně o žádnou slušnost nejde.
[ Reagovat ]
02.09.2022 10:50Od: Petra86
Kdybyste byl Rus a žil v zahraničí, ale měl byste v Rusku rodinu, vystupoval byste veřejné i kdybyste věděl, že vaši rodině tam jde o život, trest...? Já osobně nemám ráda ani Rusy a ani Ukrajince a nestydím se za to. Ale vím, že jsou mezi nima dobří i špatní lidé jako u ostatních národů. Nic není černobílé.
[ Reagovat ]
02.09.2022 11:24Od: Ondrej2280
ano, a preto pred tym netreba zatvarat oci ...
[ Reagovat ]
02.09.2022 12:30Od: Petra86
Tak Slováci se za války taky přidali k Hitlerovi, tak doufám, že za vaše předky převezmete zodpovědnost.
[ Reagovat ]
02.09.2022 14:03Od: hroutil
Ano, jistě tam dobří lidé jsou. Až se jich sejde tolik, že budou schopni ten režim svrhnout a nastolit demokracii, jistě je v demokratické části světa uvítáme a pozveme je do našich sportovních soutěží.
Momentálně nic nebrání totalitnímu Rusku dělat svoje sportovní akce pro svoje spojence bez účasti zástupců demokratických zemí.
[ Reagovat ]
05.09.2022 12:03Od: Stan_Borowitz
Používáš sposutu cizích slov,jejichž významu zjevně nerozumíš.
[ Reagovat ]
01.09.2022 22:51Od: baba
Kostyuk je kr...., která se na nešťastné politické situaci pouze zviditelňuje, když jako tenistka toho zatím moc nedokázala....
[ Reagovat ]
01.09.2022 23:00Od: dadaft
na Ukrajině je válka, žádná "politická situace"
[ Reagovat ]
01.09.2022 23:50Od: d@ve
To je asi náhradní výraz za "speciální operaci". smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 09:09Od: Petra86
Válka není politická situace? To co se tam děje za to může jedině politika. A jak se má Azarenka jako Běloruska zachovat, mlčí je to špatně, vyjádří se proti válce je to taky šatně. Chce hrát na charitativní akci pro Ukrajinu opět špatně. Nejsem její fanynka, ale ona vlastně nemůže udělat nic, protože ať udělá cokoliv vždy to bude špatně. Možná kdyby změnila národnost a hrála za jinou zemi nikomu by nevadila. Třeba hráči za Kazachstán jsou skoro všichni Rusáci a to nikomu nevadí.
[ Reagovat ]
02.09.2022 09:30Od: Grape
Pokud se Vika vyjádří proti válce, tak to určitě špatně není.
[ Reagovat ]
02.09.2022 10:17Od: Roman47
Stalo se. 2.3.2022 na Twitteru.
[ Reagovat ]
02.09.2022 11:05Od: Grape
Však v pořádku.
[ Reagovat ]
02.09.2022 06:23Od: aligo
kup si mozek a dej si koblihu
[ Reagovat ]
02.09.2022 06:54Od: Krisboy
Jistě jí tohle "zviditelnění" pomůže k titulům a lepší hře, ty demente
[ Reagovat ]
02.09.2022 09:05Od: vladka
Absolutní souhlas s baba, Kost je trapka. Ještě že je na okruhu hafo normálních, který si klidně plácnou s Méďou atd.
[ Reagovat ]
01.09.2022 22:50Od: Mantra
Aza je v tom uplně bez viny, navíc tohle mediální přihřejvání pod kotlem...smile
[ Reagovat ]
01.09.2022 22:40Od: Nola Kostyuk
ma pravdu v tom, ze Azarenku na tu akciu pozvat nemali, od organizatorov cista provokacia, Aza je v tom nevinne, este aj ten los urcite nebol nahoda, provokovat za kazdu cenu smile
[ Reagovat ]
01.09.2022 22:58Od: brixner
Jaj, zase politika...
[ Reagovat ]
01.09.2022 22:59Od: Ondrej2280
Urcite to nebol nahodny los:))Nola,toto je uz na diagnozu-stihomanie,spiknuti a podobnych kravovin..
[ Reagovat ]
02.09.2022 10:44Od: annah
smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 16:28Od: Nola
:D neidem ti davat pravdepodobnost, kedy medzi rokmi 2008-2011 bol Djok vzdy na GS v pavuku Fedexa a Murray v pavuku Nadala az na jednu jedinu vynimkusmile na FO....

je mi to sumak, Novakovi to pomohlo, Fedexovi zial nie.....

vies, s kym mas nad sebou do cinenia? smile
[ Reagovat ]
02.09.2022 17:29Od: annah
Do cinenia s nim nemam nic. Jen jsem souhlasila s jeho větou, protoze lip bych to nerekla
[ Reagovat ]
02.09.2022 22:31Od: team.wta
Za to může establishment, Nolka. :-D
[ Reagovat ]
03.09.2022 00:10Od: Nola
slnieckar u maminky ubytovany, mas aj nejaky argumentsmile
[ Reagovat ]
03.09.2022 00:15Od: Ondrej2280
aky moze byt argument na tvoj establishment?:)) jedine DR. Chocholoušek:))
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist