Vyzkoušejte nový TenisPortal – moderní, přehledný a optimalizovaný i pro mobily
Vyzkoušet

Djokovič je znovu krok od vyrovnání absolutního rekordu. Do finále US Open postoupil už podesáté

  • US OPEN - Novak Djokovič (36) je stejně jako před pár měsíci ve Wimbledonu jediný krok od vyrovnání absolutního rekordu v počtu grandslamových trofejí, který drží Margaret Courtová. Mužský rekordman si poradil 6:3, 6:2, 7:6 s domácím mladíkem Benem Sheltonem (20), už podesáté postoupil do finále US Open a prošel do závěrečného kola všech čtyř letošních majorů. O čtvrtý triumf v tomto dějišti si v neděli zahraje v odvetě za předloňské finále s Daniilem Medveděvem.
    9. 9., aktualizováno | Aktuality |  63 komentářů
    Novak Djokovič (© Profimedia)Novak Djokovič (© Profimedia) 
     

Novak Djokovič má v pokročilém tenisovém věku jasnou prioritu, a sice posbírat před koncem kariéry co nejvíce titulů na grandslamech, na kterých už přes dekádu dominuje. S 23 kousky mužský rekordman zvládl 24 z posledních 25 duelů, jediný nezdar zaznamenal ve finále Wimbledonu po pětisetové bitvě s Carlosem Alcarazem.

Jediný krok od vyrovnání absolutního rekordu Margaret Courtové v počtu grandslamových trofejí dělí úřadujícího šampiona Australian Open a French Open také na probíhajícím US Open. Ve Flushing Meadows si finále zahraje už podesáté, čímž vyrovnal rekord Billa Tildena. Po cestě do toho letošního ztratil pouhé dvě sady, ve třetím kole musel otáčet manko dvou setů proti krajanovi Laslovi Djeremu. Už postupem do druhého kola si zajistil návrat na tenisový trůn.

Statistiky zápasu Shelton - Djokovič

S debutantem v semifinále na nejvyšším okruhu Benem Sheltonem neměl v úvodních dvou dějstvích žádné výraznější potíže. Jedinou komplikaci musel řešit v koncovce úvodní sady, kdy nevyužil čtyři setboly na returnu, včetně série tří, a následně odvracel brejkbol. S hrozbou si však poradil suverénně. Mladý Američan, který hrál v lednu čtvrtfinále Australian Open, budil na turnaji respekt svým dělovým servisem. Proti Djokovičovi, jenž je mnohými označován za nejlepšího hráče všech dob na returnu i obecně, mu však jeho největší zbraň příliš nepomohla.

Přesto ještě cestu favoritovi do finále zkomplikoval, když se za stavu 3:4 ve třetím setu dostal k brejkbolu a tentokrát ho po chybě Djokoviče proměnil. O pár minut později dokonce disponoval setbolem, který ovšem Srb servisem chladnokrevně zlikvidoval. Djokovič šel poté znovu do vedení brejku, ale ani tentokrát náskok nedotáhl, přestože měl mečbol. Rozhodnout tak musel tie-break, v němž rekordman v počtu týdnů strávených na postu světové jedničky ukázal svou sílu a zvítězil 7:4.

"Věděl jsem, že Ben má velkou sílu. Že má tvrdý servis, hraje razantně a má nepředvídatelné údery. Snažil jsem se být spolehlivý od základní čáry, což se mi dařilo," komentoval Djokovič.

Rodák z Bělehradu vyhrál s Američany už 31 soubojů v řadě (poslední porážka ve Wimbledonu 2016 se Samem Querreym) a všech 13 v tomto dějišti. Svou letošní bilanci na venkovních betonech i na grandslamech upravil na 26:1. Proti Sheltonovi odehrál svůj jubilejní 100. zápas na US Open (87:13), více jich mají na kontě pouze Jimmy Connors (115) a Roger Federer (103).

Na všech grandslamech v sezoně tak postoupil do finále, což se mu povedlo potřetí v kariéře (2015, 2021 a 2023). V neděli absolvuje rekordní 36. finále na majorech. Zatímco obecně má v závěrečném kole podniků velké čtyřky vysoce pozitivní bilanci (23:12), na US Open je tomu přesně naopak.

"Zatím se ten turnaj vyvíjí velmi dobře. Jeden zápas jsem otáčel z 0:2, ale jinak hraju úsporným způsobem. Od Cincinnati jsem se svou hrou spokojený," pochvaloval Djokovič na tiskové konferenci.

V New Yorku prohrál šest z předchozích devíti finále a na titul čeká od roku 2018. Předloni tady útočil na zkompletování kalendářního Grand Slamu, ale tíhu okamžiku nezvládl a s Daniilem Medveděvem neuhrál set. Loni se kvůli odmítavému postoji k vakcíně na Covid nemohl zúčastnit.

Letos si o titul zahraje v odvetě za své poslední newyorské finále z roku 2021 s Daniilem Medveděvem, s nímž ve vzájemné bilanci vede 9:5. Prohrál s ním ale jediné střetnutí ve Flushing Meadows i poslední vzájemný souboj letos v Dubaji. Na grandslamech se střetnou teprve počtvrté.

• US OPEN 2023 •
USA / New York, tv. povrch, 65.000.020 dolarů
páteční výsledky (08. 09. 2023)
• Dvouhra mužů - semifinále •
Medveděv (3) - Alcaraz (1-Šp.) 7:6 (7:3), 6:1, 3:6, 6:3
Djokovič (2-Srb.) - Shelton (USA) 6:3, 6:2, 7:6 (7:4)

Článek původně publikován pro
Livesport Zprávy.
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Luboš Zabloudil
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (63)
09.09.2023 19:38Od: Patt
Dokud Djokovič nezíská kalendářní Grand Slam, tak nemůže být nikdy GOAT.
[ Reagovat ]
09.09.2023 20:20Od: wojtop
Ak je tento názor odkazom na Roda Lavera, treba dodať, že v 1969 sa 3 Majors hrali na tráve a hlavne - AOpen nemala plný počet štartujúcich (128) a úrovňou bola tak niekde medzi ATP500-ATP250, veľa špičkových hráčov tam nejazdilo. Preto sa AOpen presunula na začiatok roka a aj doplnila štartovné pole na "full format" - ale to už bolo po Laverovi. DJokovč má aspoň nekalendárny GS v čase, keď už všetky 4 turnaje boli naozaj kvalitou Major. Ako jediný...
[ Reagovat ]
09.09.2023 21:59Od: DJOKERTHEGOAT
Jasně. A Federer by býval, dle tvé logiky, GOATem byl i s "jen" dvaceti kousky a bez kalendářního GS, že? :)
[ Reagovat ]
09.09.2023 22:11Od: Orgasmator
Protože jako jediný držel všechny 4 gs na třech různých površích? smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 12:53Od: Alien
Novak je GOTT a navždy už jim zůstane!
[ Reagovat ]
09.09.2023 12:58Od: Krisboy
GOTT je navždy jen jeden a to Karel.
[ Reagovat ]
09.09.2023 13:34Od: victim
To jsem si myslel už v dobách Samprase.Taky se může stát že ho Carlos dohoní už ve 30ti.
[ Reagovat ]
09.09.2023 13:55Od: Tenisovy.nadsenec
Jestli nebude mít rivaly a generační "all time great" protihráče jako měl Novak, tak ty tituly nebudou mít takovou cenu.

Pak by Carlose potkal syndrom Larry Holmese. Holmes je jeden z nejlepších boxerů všech dob... Bývalý sparing Aliho. Možná by peak vs peak, prime vs prime verze Holmese ve fantasy fightu Aliho TOP verzi porazila, ale Ali měl v 70. letech mnohem větší konkurenci. Éra 80. let byla slabší. Proto bude Ali vždy nad Holmesem, i když nemá tolik obhajob. Takže velikost hráče není dána pouze hráčem samotným, ale i jeho rivaly. Sice je to kruté, ale pokud nebudou rivalové, Djokovič bude stále nad ním.
[ Reagovat ]
09.09.2023 14:05Od: victim
Může být.Problém je že to ocení pouze pár fajnšmekrů a zbytek světa bude mluvit o dalším goatovi protože předstihne Novaka.I když to už věštím.
[ Reagovat ]
09.09.2023 15:08Od: GaelM
Alcaraz nemá šanci hrát ten svůj sebezničující styl tak dlouho, musel by hodně změnit hru...
[ Reagovat ]
09.09.2023 15:13Od: victim
To už jsem taky někde slyšel.Myslím že to bylo v souvislosti s Nadalem.Ve 30ti měl bejt v důchodu.
[ Reagovat ]
09.09.2023 15:46Od: Krisboy
Jenže Nadal neměl v devatenácti letech několikaměsíční pauzu kvůli zranění. Kájův styl je opravdu sebezničující.
[ Reagovat ]
09.09.2023 16:04Od: victim
Do týhle debaty může vstoupit spousty faktorů o kterých teď třeba nemáme ani ponětí že je to opravdu věštění.Já už si raději dávám pozor na slova jako navždy atd.
[ Reagovat ]
09.09.2023 16:18Od: Krisboy
Samozřejmě. Reagoval jsem na to srovnávání s Nadalem. Alcaraz má prostě ze sebou víc zdravotních problemů, než měl ve stejném věku Nadal.
Jinak máš pravdu - každý člověk je jiný, každé tělo je jiné, každý trochu jinak trénuje a regeneruje. Jak na tom Kája bude ve třiceti, nevíme nikdo.
[ Reagovat ]
09.09.2023 16:26Od: Amputace
Proč nepíšeš raději o něčem, o čem něco víš? Třeba o Djokovičovi. Protože je zjevné, že Nadalovu minulost nemáš absolutně zmapovanou a snažíš se postavit argumentaci na improvizaci.

Nadal vynechával kvůli problémům s koleny turnaje už jako šestnáctiletý. V roce 2004, kdy mu bylo 17, nehrál kvůli zdr. problémům RG a prakticky celou podstatnou část antuky (MC, Madrid, Řím, RG). Tehdy pauzíroval tři měsíce. O rok později se zranil po halovém Madridu. Mimo byl od října 2005 do února následujícího roku. Nenastoupil na Paris Masters, TM a AO (plus samozřejmě na béčkové turnaje z kraje sezóny). Doporučuji nějaké dokumenty o něm, ve kterých o těchto obdobích jak on, tak Toni poměrně obšírně mluví. O tom, jak byli nuceni hned z kraje kariéry řešit, že nemůže hrát všechno, že musí mít priority a podobně.
[ Reagovat ]
09.09.2023 20:32Od: turista
Budiž. Ale v roce 2004 mu bylo 18, ne 17. To si pleteš s Djokovičem.
[ Reagovat ]
09.09.2023 20:34Od: arvncr
Ještě 2. června 2004 mu pořád bylo 17.
[ Reagovat ]
09.09.2023 16:16Od: Amputace
Máš pravdu. Nadal ji měl už v 18ti. A dokonce v podobném období - vynechal poslední Masters, TM, přípravu na AO, AO a nastoupil až v únoru v Marseille.
[ Reagovat ]
09.09.2023 16:21Od: victim
A jeho styl byl taky sebezničující.Jak říkám věštíme.
[ Reagovat ]
09.09.2023 16:31Od: Amputace
Věštíte, ale z naprosto nulových základů. Protože kariéry Nadala a Alcaraze jsou si zatím extrémně podobné, včetně náročnosti stylu a zranění s tím souvisejícími. Jediný výraznější rozdíl vidím snad jen v tom, že povaha Alcarazových zranění (pokud se nepletu) není chronická. Takže by na tom měl být Alcaraz výhledově o něco lépe, než byl z pozice teenagera Nadal. Snad tolik k té věštbě.
[ Reagovat ]
09.09.2023 16:21Od: Krisboy
Aha, sorry, to už si nepamatuju. Je to dávno smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 21:22Od: GaelM
Taky by byl, nebýt jeho neuvěřitelné vůle hrát dál a spousty zázraků "medicíny"...
[ Reagovat ]
09.09.2023 09:18Od: DJOKERTHEGOAT
Nevšiml jsem si, že by někdo Federerovi předhazoval rekordy žen. Naprosto směšné, koho to zajímá? Ženský tenis je úplně jiný sport.
[ Reagovat ]
09.09.2023 09:32Od: srnecek
No, bude to tým, že v mužskom tenise ho už nemajú veľmi s kým porovnávať. Myslím,
čo sa týka atakovania mét. Dosahovať rekordy, či ich prekonávať, je vždy mediálne zaujímavé.
[ Reagovat ]
09.09.2023 09:44Od: Hector17
Nepřekonal ani mužské rekordy, tak proč ho srovnávat s ženami.
[ Reagovat ]
09.09.2023 10:55Od: farr
Bruh, tento koment aspiruje na Darwinovu cenu, ale to tedy direct hahasmile.
[ Reagovat ]
09.09.2023 11:18Od: Hector17
Však je Djokovič ve všech směrech o parník lepším hráčem.
[ Reagovat ]
09.09.2023 08:57Od: baba
paráda, finále, které jsem si přála...chlapi mě na rozdíl od ženského finále udělali obrovskou radost. Tady budu fandit Djoko, ale výhra Médi mně nevadí, u žen nemohu fandit ani jedné, nepřeji to ani jedné, takže dnes se snad ani dívat nebudu.
[ Reagovat ]
09.09.2023 09:32Od: NovacekTP Re: Gratulace!!!
smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 09:34Od: NovacekTP Re: Sportu zdar!!!!
na ženy se dívat budu, Coco je mi sympatická. Jinak Rusko má prioritu. Co je Ruské je krásnésmile
Jako kdysi
[ Reagovat ]
09.09.2023 08:29Od: Pe3k
Djokovic se ve 37 dostal do všech 4 gs finále. To je něco se se Nadalovi nepovedlo za celou kariéru...Federer např. 2007, 2009.
[ Reagovat ]
09.09.2023 20:35Od: turista
Djokovič má 36.
[ Reagovat ]
09.09.2023 20:56Od: Pe3k
Vypadá na 37.
[ Reagovat ]
09.09.2023 04:54Od: Tenisovy.nadsenec Sakra
Krásný zápas, střet odlišných stylů, ale doufal jsem v pětisetovou ždímačku.... Nakonec to byl relativně krátký zápas. Škoda. Vypadal čerstvě Danek.

Vzhledem k věku Noleho a tlaku na 24 GS .... Trochu se obávám (se*u Forehanda v kostkách), že je Danil horší soupeř stylisticky než Carlitos, jelikož může nechat Noleho vymáchat v jeho vlastní hře.

Modlím se k panence Marii Guadalupské a sv. Peteru FH z petržalské garsonky, aby Nole předvedl svou A-game. smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.09.2023 04:45Od: FedError
Medveď famózny výkon. S takým tenisom by mohol aj nedeľu vyhrať. Nechajme sa prekvapiť. smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 04:55Od: Mac
Ale co se naběhal kraťasů, zejtra se nezvedne...smile
[ Reagovat ]
10.09.2023 00:30Od: FedError
Ale nebolo to 5 setov. Iba 4. Z toho jeden mal iba 7 gemov. Myslím, ze v pohode pre top profil tenistu
[ Reagovat ]
09.09.2023 04:45Od: Mac
Takže finále slovanských vyvrhelu...smile
Ale medoch dnes neskutečný smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 11:03Od: farr
Úplně nakrásně s anglo-sas-hispaněrama vyběhli kuci šikovní.smile Není nad to když musí šovinistický a pokrytecký západ snášet nadvládu Slavic people(hlavně že nás Slovany pojmenovali podle slave=otrok) smilesmile
[ Reagovat ]
09.09.2023 11:13Od: Pe3k
Když se dělal genetický rozbor, tak z toho vyšlo, že zas takoví Slovani nejsme...
[ Reagovat ]
09.09.2023 16:54Od: farr
Jedna věc, že část populace je geneticky víc německá část zase víc maďarská, část i švédská, stále dominuje slovanství, ale co je podstatné mluvíme slovanským jazykem a máme tu slovanskou kulturu(zatím smile), tudíž jsme takový 17. spolkový slovanský stát SRNsmile bruh...
[ Reagovat ]
09.09.2023 04:43Od: uztoje
VAMOS Méďo! Ted dodělej tu práci! smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 03:35Od: Mac
grizzly se trochu uvaril, snad chytne druhy dech...
[ Reagovat ]
09.09.2023 03:26Od: Tenisovy.nadsenec Kluci
Krásnej tenis. Snad se kluci pořádně prozenou po kurtu navzájem, případně si i vítěz natáhne trošku sval, aby se srovnal handicap v podobě Noleho věku. smilesmile Byla by paráda, aby vítěz duelu šel do zápasu fyzicky, ale především emocionálně vyčerpán. Tohle se děje většinou Nolemu, tak by to pro jednou mohlo být opačné.smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 03:01Od: uztoje
Jsem usnul, a ted čumím poslední 3 gamy druhý set. To je teda úplně jiná palba než to předtím. Asi bych k tomu z toho mála co jsem viděl jen napsal - neserte a nikdy nepodceňujte ruského Medvěda. Jen ta výměna a míč na break na 5:1, tvl...
[ Reagovat ]
09.09.2023 02:25Od: Marduch
Hmmm, první set služná řežba. Většina míčů hraná z velké rychlosti a ve velké intenzitě. Nebýt fandou Djokera, řeknu předčasný finále smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 03:03Od: GaelM
smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 00:34Od: Patik
4 GS a vo všetkých štyroch minimálne vo finále neuveritelný počin aj keď neviem či zato môžu jeho kvality alebo slabá forma konkurencie a tak všeobecne výpadky a zranenia iných hráčov neviem asi z každého niečo..finále bude extrém pre všetkých zúčastnených..som zvedavý čo Novak predvedie so Sheltonom mal ku koncu zápasu nejaké roztrasené kolená sa mi vidí vo finále takéto zaváhania nemôžu pripadať do úvahy..mimo iné som rád že Shelton dnes vyletel a tak mu treba mám pocit že nato že mal priemiéru v semi si dosť namachrovane vyskakoval..ešte potrebuje trošku dospieť..ale jeho rodina fajn boli spokojní a šťastní užívali si to nesmierne..
[ Reagovat ]
09.09.2023 00:47Od: turista
Možná si Novak myslel, že Shelton už to jen dohraje. Zbytečně ho pustil zpátky do zápasu a americký mladík hrál vabank a kousal.
[ Reagovat ]
09.09.2023 00:27Od: Nola
Shelton je mlatic kobercov, ako by to Mayo zhodnotil, bud to tam praskne zo servisu, alebo dalsim uderom najvacsou silou, mal aj obcas svetle chvile na sieti, asi tazko bude konkurenciou Alcarazovi, ako by si to Amici predstavovali asi, mne prisiel strasne velky, mohutny.....
[ Reagovat ]
09.09.2023 00:24Od: arvncr
To, že ho nikdo neprověřil, může být ve finále docela problém. Vlastně v celém turnaji narazil jen na jednoho hráče z širší špičky a ten z něj má komplex a navíc hrál většinu zápasu jako po flámu. Vlastně teď bude muset přepnout z levelu atp 250 na zápas s budoucím GOATem.
[ Reagovat ]
09.09.2023 01:12Od: Ondra979
jj, snad to neda..Alcarazovi bych ve finale celkem i veril, ale jste tam neni..
[ Reagovat ]
09.09.2023 11:06Od: farr
a ani nebudesmile.
[ Reagovat ]
09.09.2023 00:21Od: Tenisovy.nadsenec Hihi
Není nic lepšího (s výjimkou prohry Swiatek a Nadala) než vidět padnout Američany rukou GOATa.

Finále maximálně otevřené bez ohledu na Carlose či Medvěda. Ale Nole by to měl ukončit max ve čtyřech . Nemyslím si, že jeho schopnost kumulovat sprinty a udržet si mentální sílu a kondici v maratonských zápasech jako do roku 2021 je jako v minulosti. Úpadek je viditelný po posledním finále Wimbledonu. Což je pochopitelné. Ale jestli bude trenofovat kurt a hrát agresivně, tak má stále šance velké. Ale musí je vyřídit rychle.smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 00:44Od: turista
Ve finále tak jak tak potká soupeře, z nichž mu oba GS dokázali sebrat. A finálovou bilanci tady má 3 tituly a 6 porážek což není moc dobrá statistika.
[ Reagovat ]
09.09.2023 01:49Od: FedError
Hardový GOAT, čo dodaťsmile
[ Reagovat ]
09.09.2023 02:07Od: GaelM
Bilance sice 3-6, ale už těch 9 účastí ve finále USO byl all-time rekord. A mohlo jich být klidně víc nebýt amerických svědků covidových. K tomu jen tak mimochodem dalších 10 účastí ve finále AO s bilancí 10-0... Kdo jiný by měl být hardový GOAT?
[ Reagovat ]
09.09.2023 02:36Od: FedError
Ja by som POVEDAL, ze je to AO GOAT ????
[ Reagovat ]
09.09.2023 10:57Od: GaelM
Neodpověděl jsi koho jiného tam vidíš na hardu, když to chceš takhle omezovat...
[ Reagovat ]
10.09.2023 00:33Od: FedError
Mne je to jedno. Nech to je aj sam Ježiš Kristus. Ide mi o US closen. smile Celkovo má najviac NOLE, no na US nie je historicky najlepším hráčom. Porazený finalista je štatistika lúzrov.
[ Reagovat ]
09.09.2023 03:04Od: Tenisovy.nadsenec
A heleme se, loser a specialista na neúspěchy Peter Forehand z Petržalky neodolal nutkání a obchází ban.smile

Kdo má nejvíc GS z hardu kombinovaně? Djokovič. Plus samozřejmě turnaj mistrů. Hihi.

Ty se raději starej o toho svýho manacorskýho losera, který už ani bez chodítka neujde 10 metrů. Rublev ho v příští sezoně zatluče tři metry pod zem ve druhém kole. smile

23 > 22 a maximálně tragicky indoor, obzvláště na TM. Hihi. :)smile
[ Reagovat ]
09.09.2023 04:43Od: FedError
???
[ Reagovat ]
09.09.2023 19:07Od: NovacekTP
smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist