Nadal má už 19. rok po sobě alespoň jeden titul. V Melbourne neztratil ani set

  • ATP MELBOURNE - Rafael Nadal vstoupil do nové sezony tím nejlepším možným způsobem. Pětatřicetiletý Španěl v dějišti Australian Open na svém prvním turnaji od začátku srpna neztratil set, v závěrečném kole porazil debutanta ve finále podniků ATP Maxima Cressyho a získal 89. titul. Na tvrdém povrchu triumfoval po necelých dvou letech a v Austrálii teprve podruhé. Alespoň jednu trofej získal už 19. sezonu po sobě.
    9. 1., aktualizováno | Aktuality |  83 komentářů
    Rafael Nadal (© AFP)Rafael Nadal (© AFP) 
     
  • Profily hráčů

Rafael Nadal od loňského června, kdy prohrál semifinále na Roland Garros, odehrál už jen srpnový turnaj ve Washingtonu. Poté kvůli problémům s pravou nohou sezonu ukončil.

Před sezonou 2022 odehrál oblíbený předvánoční exhibiční turnaj v Abú Zabí, ale prohrál s Andym Murraym i Denisem Shapovalovem a po návratu domů měl navíc pozitivní test na Covid-19.

Na první akci v nové roce ale přemožitele nepoznal a neztratil ani set. Na turnaji ATP 250 v Melbourne, kde startoval jako jediný hráč Top 20, mu stačilo třikrát potvrdit roli papírového favorita.

Po Litevci Ričardasi Berankisovi a Finu Emilu Ruusuvuorim si dnes poradil i s překvapením turnaje Maximem Cressym. 24letého Američana, který se do prvního finále na okruhu ATP dostal z kvalifikace, porazil 7-6 6-3.

Cressy mu byl nicméně rovnocenným soupeřem. V prvním setu odvrátil všech pět brejkbolů a v tie-breaku měl i setbol. V druhé sadě šel po třetím gamu do brejku, ale nepotvrdil ho a Nadal získal pět ze šesti posledních her.



"Vracím se po řadě výzev, co se týká zranění, takže nemůžu být šťastnější. Moc to pro mě znamená být zase zpátky na kurtu, navíc s touto trofejí v rukou," řekl Nadal.

35letý rodák z Mallorky si dnes zahrál 126. finále a připsal 89. titul. Minimálně jednu trofej získal dvacetinásobný grandslamový šampion už 19. sezonu po sobě počínaje rokem 2004.

Cressy měl až dosud na kontě jen sedm vyhraných zápasů na okruhu ATP a jedno čtvrtfinále. Tento týden své maximum výrazně vylepšil a může se těšit na premiérový posun do Top 100.

• ATP 250 MELBOURNE •
Austrálie, tv. povrch, 521.000 dolarů
středeční výsledky (09. 01. 2021)
• Dvouhra - finále •
Nadal (1-Šp.) - Cressy (USA) 7-6(6) 6-3
• Čtyřhra - finále •
Koolhof/N. Skupski (1-Niz./Brit.) - Kúreší/Nědovjesov (6-Pák./Kaz.) 6-4 6-4
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Luboš Zabloudil
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (83)
09.01.2022 21:34Od: Pavol Vedci objavili nový variant KORONAVÍRUSU.
Zaočkovaní traste sa. Musíte sa znova dať vopýchat. smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 21:39Od: Pavol
Cyperskí vedci objavili nový variant koronavírusu, nazvali ho deltakron. Tak to nebude tak vážne. smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 16:42Od: FandimRF
Tak odpolední hodiny už nejspíš minuly a podrobnosti jsou kde?! To si z nás děláte prdel nebo co?
[ Reagovat ]
09.01.2022 16:27Od: Patik
Toto sa počíta ako titul? Myslel som ze príde len primátor mesta a potlapka ho po pleci..pripadne nejaký darčekový kôš alebo poukážku do mekáča
[ Reagovat ]
09.01.2022 16:31Od: Rafaeoli25
Takhle můžeš promluvit o celé řadě malých turnajů z pohledu hvězd.
[ Reagovat ]
09.01.2022 16:43Od: Forehand
Kamosko, ak mas sestru, tvoji rodičia su v tom, ze maju jedno dieťa :)

Ty si tiez taká melbournská 250ka :)
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:46Od: mahycek
Přeji to Rafovi ten 89 titul a doufám,
že tedy bude hrát na AO za týden,
alespoň si zvykl na rychlost kurtu
v Rod Laver areně, i když těch pár
zápasů je málo a je nerozehraný, chtělo by to ještě nějakou exibici a
doufám, že už nebudou přemalovávat kurty
Ale jo, Fedex tam není, budu přát
staré gardě a to Nadalovi, ale bude
to mít těžké. Zázrak by byl, kdyby
se dostal do semif. Tam je tolik
mladých překážek, no nevím a také na
los musí mít haluz, ale to on másmile
smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:57Od: Rafaeoli25
Uvidíme, stát se může cokoli, Medvedev a Zverev budou samozřejmě těžké překážky, ale pokud se během turnaje rozehraje, nemusí být ani oni nepřekonatelní. Je to otevřené.
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:02Od: EllNino Kanada
No tak to je absolutní top :) Denis a Felix mají start do sezóny jako víno, to je skvělé!

Dneska oba hráli perfektně a FAA má konečně výhru ve finále ATP turnaje, byť týmového :D Ale tak snad ho to nakopne, mohl by to být zlomový moment :)

Denis po porážce od Evanse překvapoval sám sebe, po pozitivním testu se dokázal zmobilizovat a výhry na Struffem, Safiullinem a Carreněm se počítají, navíc super debly proti Britům a Rusům ... jeho hra má už zase trochu hlavu a patu, tak snad v Melbourne uspěje :)
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:01Od: Tomas_Smid_fan
Přesně, Kanada to nakonec všem natřela.smile
Na Denise se budu muset podívat ze záznamu, ale FAA jsem viděl aspoň chvíli a na jeho hru se koukalo celkem dobře. Ta chvíle mi ale moc k hodnocení nestačila, protože si pamatuju, že loni mě moc nepřesvědčoval. Hlavně ať z něj strýko Toni neudělá druhého Rafusmile
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:58Od: Krisboy
Chudák Raonič. Svého času jeden z nejnadějnějších hráčů, budoucí nr.one a dnes už pomalu upadá v zapomnění a úspěchy pro Kanadu sbírají jiní, mladší...
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:27Od: Tomas_Smid_fan
njn, ale úspěchy se nakonec nevyrovnal ani Tomášovi, jakkoli na žebříčku vyšplhal o jedno místo výš. Co mě docela překvapilo je, že Tom měří jen o 1cm míň.
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:30Od: Rafaeoli25
A je to tak dobře, Berdych byl mnohem komplexnější tenista, který uměl na všech površích, i na antuce, kde mohl být při troše štěstí jednou i ve finále na FO, což je v Raonicově případě čirá utopie.
[ Reagovat ]
09.01.2022 15:46Od: Tomas_Smid_fan
smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 15:55Od: Rafaeoli25
Vždyť i když se podíváme na jiné atributy, tak z toho vychází Berdych daleko líp.
[ Reagovat ]
09.01.2022 17:46Od: sojka1
atribut zraneni zahrnujes? Milos stale neco, Berda v podstate az zada, ktera mu ale bohuzel ukoncila karieru...
[ Reagovat ]
09.01.2022 17:56Od: Rafaeoli25
Myslel jsem např. H2H vůči Big4, stabilitu na grandslamech apod. Každopádně co se komplexností týče není co řešit.
[ Reagovat ]
09.01.2022 17:58Od: sojka1
tu vubec neresim, hadavy protiva Barda je moje srdcovka... ;-)
[ Reagovat ]
09.01.2022 17:58Od: sojka1
*Berda.... jeeee
[ Reagovat ]
09.01.2022 18:47Od: RF46
Zadnej protiva...sojka neser:) A kdyz uz se hadal, tam mel snad vzdy pravdu:)
[ Reagovat ]
09.01.2022 20:37Od: Tomas_Smid_fan
Miloš je bohužel skleněnka a jak píšeš, Tom kupodivu celkem držel pohromadě.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:38Od: expert69 rafa
Ve finále už to vypadalo lépe od rafy, ale myslím si, že by potřeboval ještě jeden turnaj.. Uvidíme, AO je totální náraz na začátku sezony. Pohybově je strašně utahaný.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:44Od: Rafaeoli25
Tak ale kolikrát šel do AO opravdu ready..málokdy, přesto až na rok 16 nikdy totálně nezklamal, takže se toho nebojím.
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:52Od: Tomas_Smid_fan
Už zase?smile
Co tě probudilo z hibernace? Šťastný nový roksmile
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:59Od: Rafaeoli25
Tak já v diskusích ať už jakýchkoli netrávím půl života, jsou příjemnější věci smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:00Od: Krisboy
To by mě teda fakt zajímalo, co může být lepšího, než trávit dny a noci na tenisportálu smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:04Od: Tomas_Smid_fan
smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:07Od: Rafaeoli25
Trávit tu dny a noci den co den, byl by člověk zralý na psychiatra. Což také někteří jsou co tu sleduji..smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:14Od: Tomas_Smid_fan
to je jasné, jen to vypadalo, že jsi zmizel úplně. Já teda stíhám i ty příjemné věcismile
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:21Od: Rafaeoli25
Je pravda, že si dávám oddych čím dál tím více, souhlas. Je fakt, že bez Nadala a Federera byl ten loňský rok až na cca dva měsíce velmi trudný no. Šlo jen smeknout před Djokerem, což jsem udělal, jinak mě ale tenis moc netěšil. Prostě bez Big3 to není ono. Nemusí vyhrávat, to ne, ale měli by tam všichni tři být, aby to alespoň mě bavilo naplno.
[ Reagovat ]
09.01.2022 17:39Od: Tomas_Smid_fan
Je plno nadějných mladých hráčů, včetně našich, na které se dalo dívat. A jinak holky odehrály taky dost pěkných zápasů s vysokou kvalitou. Ovšem Ash kraluje zaslouženě a sympaticky.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:36Od: Forehand
Ale áno, titul sa počíta. Najmä z hardu, po polročnej pauze, po prekonaní Covidu.

Na Grandslame ale musí hrať lepšie, snáď bude žreb prijateľný počas prvého týždňa, bude to pre Rafu kľúčové.

Dnes sa do hry moc nedostal, tenis s tymito trepačmi kobercov je rozkúskovaný, ale Rafa to celkom s prehľadom zvládol.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:44Od: SwissMaestro
Je vskutku těžké překonat pozitivní test, Vamos!
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:46Od: Rafaeoli25
Tak co se týče kvocientu mozkové kapacity to pro některé bezpochyby těžké je smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:31Od: Krisboy
Hmm, kdosi tady vychvaloval Cressyho, že by mohl mít šanci. Já viděl asi jeden game a na síti mi připadal jako Karlovič. Totální dřevo.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:33Od: EllNino
Kdyz jsi videl jeden game, proc hodnotis jeho styl na zaklade tri minut?
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:34Od: Krisboy
Já nehodnotím jeho styl. Popisuji, co jsem viděl.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:35Od: EllNino
Vzhledem k tomu, že měl 6:5 a servis v TB, tak rozhodně šanci měl :))

A srovnávat ho s Ivošem, na to snad už ani není třeba dalšího komentáře
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:40Od: Krisboy
V osmém gamu druhého setu jsem měl pocit, že opravdu koukám na Ivoše. Dal servis a když se mu vrátil return, byl naprosto bezradný. Jako by Dřevovičovi z oka vypadl smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:47Od: Rafaeoli25
Nesouhlas, ani s Karlovičem. Když je takové dřevo, tak jak je možné, že mraky zápasů vyhrál i díky returnu?
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:54Od: Vlk-v-trave
A budu ho vychvalovat dale, za periferii urcite perla. Tedy jestli mel sanci to nevim, ale opravdu chces porovnavat kvalifikanta a challengristu s Nadalem ve vymenach???

Porovnani Maxima s Karlovicem, ale ovsem staci k tomu, abych se ze srdce zasmal :DDD

Toz, ale kazdy asi vidime veci jinak, coz neni ani nejake velke prekvapeni. Ale zasmat se mohu :DDD
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:56Od: Krisboy
To jsem rád smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:57Od: Krisboy
Toho Rafaeoli25 moc neznám, nechodí sem dlouho, ale od tebe bych čekal více nadhledu. Alespoň dříve ti nikdy nechyběl smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:05Od: Smazaný účet
Chodí sem dlúho, ale sporadicky. To pak stojí za to. Předpoví Býčkovi dalších deset GS a pak zmizne. Jak se Rafa někde objeví ve finále, nebo tak, tak se tu zase objeví.
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:10Od: Krisboy
Mě teda přijde v pohodě. Rozhodně to není fanatik jako většina ostatních. Určitě jeden z nejnormálnějších Nadalových fanoušků zde.
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:28Od: Smazaný účet
Ok, Boomer...
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:00Od: Rafaeoli25
Sorry, ale cos napsal je mimo. Kde jsem mu předpověděl dalších 10 GS? Možná tak před osmi deseti lety, to ano a to se defacto také stalo, moc jsem se nespletl, když jsem to někdy v letech 11-12 očekával. Rozhodně bych takovou ptákovinu nevyslovil loni nebo předloni. Psal jsem loni na jaře, že mu věřím ještě tak na dva FO tituly a možná nějaký hardový, pokud vše klapne, takže dohromady tři. Můžeš mi říct, proč píšeš co jsem neřekl? To fakt není fér.
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:53Od: paddy
asi si to spletl s těmi 15? GS pro Sinnera
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:57Od: Rafaeoli25
Nejspíš. Ale tam si nejsem jistý, jestli jsem nepsal 10-12. Každopádně to ještě může být, je mladý a supertalent. Každopádně napsat o 35-letém Nadalovi, že vyhraje dalších 10 GS by mohl jen pacient z léčebny.
[ Reagovat ]
09.01.2022 16:03Od: paddy
takže 10, sedí to smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 16:10Od: Rafaeoli25
10 pro Sinnera ano smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:06Od: Rafaeoli25
Současně jsem po FO pokorně podotkl, že Djoker bude bezpochyby tím, kdo bude mít více GS trofejí, takže žiju v realitě, ne snech a hlavně umím ocenit jeho soupeře. Nemám problém např.uznat, že nejlepší tenis, co jsem kdy v životě viděl, zahrál Djokovič a ne Nadal. Takže obviňovat mě z nějakého fanatismu, natož slepého, je fakt úplně mimo. Nesmíš zaměňovat zdravý optimismus se slepým nereálným fanatismem bez špetky logiky. Jinak já byl optimista i co se týče Djokera. Když mnozí v roce 13, i 14 říkali ne, ten už nemůže nikdy nejvíc GS vyhrát, tak jsem říkal ale prosím Vás, může, má na to a i on to prokázal.
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:12Od: Vlk-v-trave
Ale ja ti to preci neberu:) Jen se nad tim jen usmivam:) ikdyz si nemyslim, ze Karlovic je nejake uplne drevo...

* Take vidim u Federera, ze neco ma trochu z toho Browna, ale je jasne, ze ne kazdy muze byt tak skvely jak Brown...
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:29Od: Paixx 89. titul Rafy
Tak byla to spíš povinnost vzhledem ke kvalitě turnaje, ale na rozehrání po delší pauze a pro trochu sebevědomí ideální.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:37Od: Forehand
89. titul, Snáď bude Nadal atakovať stovku, v sezóne 2024 sa hrajú OH na kurtoch RG, to je určite jeho cieľ. Takže musí vyhrať 11 titulov počas troch sezón, to by mohlo byť reálne.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:40Od: expert69
Klíčová bude letošní sezóna, když rafa vyhoří, nemyslím si, že by startoval na oh 2024.
[ Reagovat ]
09.01.2022 11:49Od: Rafaeoli25
Hele nesouhlas, myslím, že ať to bude s výsledky jakkoli, tak pokud bude zdravý, bude chtít ukončit kariéru právě někdy v roce 24, buď po OH nebo na konci tě sezóny. Anebo si rozlučku nechá na FO 25.
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:23Od: Forehand
Tak v súčasnej sezóne už ziskal titul :)

Ale ano, pokial by neodohral na GS ani jedno semifinále, dalo by sa hovorit o neuspechu.
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:44Od: Rafaeoli25
Doufejme, že FO se mu letos při absenci zranění vyvede, ostatní GS těžko říct, myslím, že v Austrálii by sf dát mohl, jestli i víc se ukáže. USO bude pro něj vždy velkou šancí, pokud bude v pořádku.
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:31Od: peRFect
Mně přišel Rafa strašně utahanej.Kvalitavně to byl mnohem horší zápas než FAA - Bautista.Uvidíme,zda s lepšími soupeři bude stoupat i Rafův výkon.
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:27Od: Rafaeoli25
To většinou stoupá, resp.skoro vždy.
[ Reagovat ]
09.01.2022 18:24Od: dappe
Asi bych již používal minulý čas.
[ Reagovat ]
09.01.2022 20:58Od: Rafaeoli25
Proč? Vždyť i loni to celkem platilo, ale odehrál toho strašně málo, jako v sezóně předtím, takže není podle čeho moc soudit.
[ Reagovat ]
09.01.2022 21:32Od: dappe
Neplatilo. Je na něm stále častěji vidět únava a problém s pohybem. Celkem pochopitelně.
[ Reagovat ]
09.01.2022 21:41Od: Forehand
Áno. Ale stále vyhral turnaj bez straty setu. Po polročnej pauze. Minulý rok hral v Austrálii dobrý tenis, rok nie je až taká doba. Snáď sa mu podarí odohrať celá sezóna.
[ Reagovat ]
09.01.2022 22:39Od: dappe
Určitou šanci bude mít vždy, navíc AO může být letos dost ovlivněné. On to stejně ale podle mě bere jako zkoušku a nabírání herní praxe pro zbytek sezony.

Tyhle výhry hned po pauzách mi moc reálné nepřijdou. Povedlo se to Federerovi, ale tam bylo celkem štěstí, že i ostatní hráči byli dost utahaní (hlavně finále). Plus také to, že měl čtvrtfinále s M. Zverevem místo Murrayem, protože to by pak turnaj fyzicky nezvládl, bylo to hraniční i tak.
[ Reagovat ]
09.01.2022 23:06Od: Rafaeoli25
Tak ono je to ale ovlivněné i zdravím, se kterým laboroval už na antuce loni na jaře. Přesto v plném zápřahu odehrál celou antukovou sezonu, zvládl to a byly z toho dva tituly, nikde nezklamal vysloveně. Tak to musíš brát.
[ Reagovat ]
09.01.2022 23:09Od: Rafaeoli25
Je fakt, že na Nolem není vidět vůbec nic, ten je asi nezničitelný a bude ve svém topu asi až do čtyřiceti, kdoví. To je přírodní úkaz. O takovém kořínku mohou Nadal i Federer jen snít.
[ Reagovat ]
09.01.2022 23:15Od: Forehand
Má úplne inú postavu ako Nadal. Na Rafovi je holt vidieť, že trochu aj vekom priberá, stáva sa z neho taký cvalďo :)

Kdežto Djokovič je prirodzene, vyslovene chudý geneticky.

No a samozrejme nesmieme zabúdať, že Djokovič je biologicky o rok mladší a profesne tenisovo snáď o 4-5r mladší. Kým Djokovic dosiahol tenisovú plnoletosť, začali sme o ňom viac počuť, Nadal už oslavoval s Federerom niekoľkoročné výročie ich vzťahu. Inými slovami, Nadal hrá vrcholový tenis na špičke špičiek dlhšie ako Djokovic.

Napriek tomu si myslím, že ak by neprišla pandémia, Rafa by bol v lepšej forme, bohužiaľ skrz Covid viac nehrával ako hrával a ten návrat bude o to ťažší.
[ Reagovat ]
09.01.2022 23:20Od: dappe
Já bych hlavně celkem rozporoval i to, že je Djokovič na svém topu, to už podle mě dlouho není.
[ Reagovat ]
10.01.2022 00:08Od: Forehand
To áno. S výnimkou AO2021, kde hral dobre, v každom jednom GS finále od W2019 hral Djokovič tak, že s týmto štýlom by rozhodne nevyhrával, stáť proti nemu lepší súper. Bohužiaľ Federer, Thiem, Tsitsipas, či Berretini nehrali tak dobre, ako zvykla hrávať veľká štvorka. A tak Nolemu stačila aj priemerná úroveň. Dominoval, ruka v ruke so slabšou konkurenciou minulý rok.
[ Reagovat ]
10.01.2022 21:00Od: Ondra979
to je pravda, neni, ale zatim to staci na to, aby byl nejlepsi..vychytal to proste, konkurence je obecne slabsi vyjma antuky, a ani tam uz to mozna nebude co driv..taky jsem velmi zvedav, kdy na nej prijde utlum , cim driv tim lepe..
[ Reagovat ]
10.01.2022 01:52Od: Marduch
Potřeba si hlavne přiznat, že Djokovicova disciplina je co se týče stravy oproti Nadalovi úplně jinde. Vegan, občas ryba a to už pěknou řádku let. To se potom člověku pod kuzi toho moc neulozi. Oproti tomu Rafa a jeho oblíbené špagety večer před zápasy..
[ Reagovat ]
10.01.2022 10:27Od: Krisboy
Tak tak, nemyslím, že je to o "kořínku". Je to o životosprávě smile
[ Reagovat ]
09.01.2022 12:36Od: Paixx
Jsem jeden z největších optimistů, ale třeba vůbec nepočítám s nějakým větším úspěchem na OH 2024, přestože bude hrát "doma" v Paříži. Bude mu 38 a je na něm bohužel přibývající věk vidět čím dál víc a určitě nejvíc z Big 3.
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:15Od: Rafaeoli25
Nepředbíhej, vzpomeň jak zoufale vypadal v letech 2015 a 2016, pak přišel velký návrat. Ještě zdaleka není konec a na antuce vůbec ne.
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:40Od: Paixx
To jo, ale od roku 2015 uplynulo 7 let...
Je určitě rozdíl udělat návrat v 31 letech, než v 37-38
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:47Od: Rafaeoli25
Samozřejmě, že je starší, tehdy ale defacto dva roky zoufale stagnoval, bylo to dost beznadějné, když se podíváš na úvod sezóny 2016, tak to bylo opravdu moc špatné - pusť si sestřihy z Doha, AO, Ria atd.co tam předváděl, to bylo opravdu tristní, horší než co předváděl teď v Melbourne 250 po zranění. Je to jen o tom, jestli vydrží zdraví, jako vždy, natrénováno bezpochyby má. A pomalejší je, ano, ale to byl už v letech 17-19.
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:35Od: Tomas_Smid_fan
V optimismu Rafaeoliho netrumfnešsmile Ale je to důležitá vlastnost, v dnešní době obzvláštěsmile
[ Reagovat ]
09.01.2022 13:43Od: Rafaeoli25
Jsem optimista, nepopírám, ale mimo realitu nejsem. Vzpomínám na AO 16, jak ho v prvním kole vypráskal Verdasco, jak předtím v Doha vypadal doslova zoufale s Djokerem, byl pomalý, všude pozdě, nedalo se na to dívat, jak to bylo slabé, to samé skoro celý rok 15. Kolik mu tehdy většina lidí dávala času? Skoro všichni radili retirement. A to už je šest sedm let. Víme, jak moc to bylo předčasné. Nikdo netvrdí, že toho ještě vyhraje moc, ale že bude schopný špičkově ještě nějakou dobu, alespoň ty dva roky hrát, žádná utopie není.
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:20Od: turista
Laciný titul ale počítá se. V roce 2024 mu bude 38 let. To už to i Federer zapíchl s těmi tituly takže nevěřím, že by Nadal vyhrál ještě 11 kousků nebo víc. Musel by objíždět 250 kategorie. Pak ano. Léta běží.
[ Reagovat ]
09.01.2022 14:25Od: Rafaeoli25
Tak pokud letos vyhraje alespoň tři antuky, tak tam šance slušná bude. Musí ale přidat něco i na hardu.
[ Reagovat ]
10.01.2022 13:10Od: turista
Myslím, že je tady řada hráčů, kteří ty antuky vyhrají místo něj. Ve skoro 36 letech nebude tituly shrabávat hráběmi jako v letech 2017 a 2018.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist