První Kazaška ve finále grandslamu Rybakinová je vítězkou Wimbledonu

  • WIMBLEDON - Překvapivou vítězkou letošního Wimbledonu se stala Jelena Rybakinová. Ve finále 23letá rodačka z Moskvy, jež na turnaji startovala díky před čtyřmi lety změněnému občanství, zdolala 3-6 6-2 6-2 Tunisanku Ons Džabúrovou a zapsala se do tenisové historie jako první grandslamový vítěz reprezentující Kazachstán.
    9. 7., aktualizováno | Aktuality |  102 komentářů
    Jelena Rybakinová (© AFP)Jelena Rybakinová (© AFP) 
     
  • Profily hráčů

Jelena Rybakinová už na začátku sezony 2020 předváděla skvělý tenis. Tehdy dvacetiletá tenistka vyhrála 21 z 25 zápasů, čtyři z pěti turnajů proměnila ve finále a v Hobartu slavila druhý triumf na okruhu WTA. 

Jenže pak se tenisový kolotoč kvůli pandemii Covidu-19 na půl roku zastavil a Rybakinová formu ztratila. Během uplynulých dvou let se dvakrát dostala do finále, ale další triumf se jí přidat nedařilo. 

Dočkala se překvapivě až ve Wimbledonu. Přitom jako moskevská rodačka na něm vůbec nemusela hrát. Ruští a běloruští tenisté mají kvůli válečné invazi Ruska na Ukrajině zákaz startu, jenže Rybakinová už v roce 2018 změnila občanství a čtyři roky reprezentuje Kazachstán. 

A právě díky tomu má stát na hranici Evropy a Asie svou první grandslamovou vítězku. Rybakinová, jež se loni na Roland Garros stala první Kazaškou ve čtvrtfinále grandslamu, ve Wimbledonu 'kazašské' maximum hned třikrát vylepšila.

Přestože před Wimbledonem na trávě prohrála 2 ze 3 zápasů, v All England Clubu v sedmi utkáních nenašla přemožitelku. V semifinále zastavila bývalou šampionku Rumunkou Simonu Halepovou a v dnešním finále otočila nepříznivý vývoj proti světové dvojce Ons Džabúrové z Tuniska, která hrála rovněž své první finále grandslamu.



Rybakinová přitom nevstoupila do zápasu vůbec dobře. Hrála nervózně, nefungovalo jí podání a hlavně vinou 17 nevynucených chyb ztratila první set.

Najít herní pohodu a kvalitu z předchozích kol ale dokázala. Zklidnila mysl, výrazně zlepšila pohyb, přestala dělat laciné chyby a mohla se opřít o servis, svou velkou zbraň.

Rázem to byla Džabúrová, kdo znervózněl a ztratil otěže zápasu i psychickou pohodu. Rybakinová zaslouženě vyhrála druhý set a v úvodu třetího si vypracovala výhodu brejku.

Za stavu 3-2 při svém podání sice prohrávala 0-40, ale soupeřku zpátky do zápasu již nepustila. Získala 13 z posledních 17 fiftýnů, po necelých dvou hodinách zvítězila 3-6 6-2 6-2 a mohla se radovat z životního úspěchu.



"Upřímně jsem ráda, že to už skončilo. Před zápasem i během něj jsem byla hrozně nervózní. Nikdy jsem nic takového necítila," řekla v pozápasovém rozhovoru na kurtu Rybakinová, jež převzala vítěznou trofej - mísu Venus Rosewaterové - z rukou britské vévodkyně Kate.

"Chci poděkovat divákům za podporu, ale také pogratulovat Ons ke skvělému utkání. Myslím, že je pro všechny velkou inspirací. Má úžasný styl hry. Nikoho takového na okruhu nemáme a je radost proti ní hrát. Dnes jsem toho naběhala tolik, že už nemusím dál trénovat kondičku," doplnila Rybakinová. 

Kazaška otočila finále Wimbledonu jako první tenistka po šestnácti letech, naposledy se podobný počin povedl v roce 2006 Francouzce Amélii Mauresmové. Stala se také šestou různou vítězkou Wimbledonu za sebou a ve třiadvaceti letech je nejmladší šampionkou od triumfu Petry Kvitové v roce 2011. Češce tehdy bylo 21 let.

Jelikož se letos za výsledky na letošním Wimbledonu neudělují body do světových žebříčků, přijde Rybakinová o premiérový posun do Top 10. Měla by zůstat na 23. místě, přičemž jejím maximem je 12. příčka. Nicméně za triumf vyinkasuje dva miliony liber (asi 58,2 milionu korun)





27letá Džabúrová ve Wimbledonu rovněž překonala své grandslamové maximum kterým byla dvě čtvrtfinále a stala se první první Afričankou ve finále grandslamu. Dnes na trávě prohrála poprvé po sérii jedenácti výher, před Wimbledonem triumfovala v Berlíně.

"Je to pro mě smutné, ale v tenise je jen jedna vítězka. Věřím, že přesto ovlivním generace v mé zemi. Chci poděkovat svému týmu i divákům, kteří nás tu podporovali. Gratuluji také Jeleně k výbornému zápasu a snad se zase na kurtu někdy potkáme," řekla Džabúrová, kterou fanoušci v její zemi překřtili díky jejímu vystoupení ve Wimbledonu na 'ministryni štěstí'.

• WIMBLEDON 2022 •
Velká Británie / Londýn, tráva, 40.350.000 liber
sobotní výsledky (09. 07. 2022)
• Dvouhra žen - finále •
Rybakinová (17-Kaz.) - Džabúrová (3-Tun.) 3-6 6-2 6-2
• Čtyřhra mužů - finále •
Ebden/Purcell (14-Austr.) - Mektič/Pavič (2-Chorv.) 7-6(5) 6-7(3) 4-6 6-4 7-6(10-2)
• Dvouhra juniorek - finále •
Hovdeová (1-USA) - Udvardyová (7-Maď.) 6-3 6-4
• Čtyřhra juniorek - finále •
Nijkampová/Okutoyiová (Niz./Keňa) - Crossová/Mboková (4-Kan.) 3-6 6-4 11-9
• Čtyřhra juniorů - finále •
Gorzny/Michelsen (USA) - Debru/Inchauspe (5-Fr.) 7-6(5) 6-3
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (102)
10.07.2022 09:23Od: Krisboy
Tak to dobrej trapas pořadatelů smile
Vyloučení Rusů bylo naprosto zbytečné smile
[ Reagovat ]
10.07.2022 07:32Od: Vlk-v-trave Nove Sampionky na GS od roku 2011
2011: Li, Kvitova, Stosur
2012: Azarenka
2013: Bartoli
2014: -
2015: Pennetta
2016: Kerber, Muguruza
2017: Ostapenko, Stephens
2018: Wozniacki, Halep, Osaka
2019: Barty, Andreescu
2020: Kenin, Swiatek
2021: Krejcikova, Raducanu
2022: Rybakina
[ Reagovat ]
10.07.2022 09:19Od: Liverpool22
smile Zajímavé - u holek se GS vítězky holt nyní často mění, ale všechny si titul zaslouží i když pár úletů by se našlo - asi největší úlet dle mojí subjekce byla výhra S. Kenin, ale sešlo se jí to, tak to asi tak mělo být....
[ Reagovat ]
10.07.2022 15:19Od: misa
Když je ůlet výhra hráčky top 20, co je potom kvalifikantka Raducanu?
[ Reagovat ]
10.07.2022 15:20Od: misa
*úlet
[ Reagovat ]
10.07.2022 15:32Od: Liverpool22
Asi záleží jak se každý na to dívá - konkrétně Raducanu beru jako perspektivní hráčku, která může ještě nějaký GS vyhrát - u Kenin si nejsem jistý, že ještě nikdy GS vyhraje.....
[ Reagovat ]
10.07.2022 16:10Od: misa
Zatím to nevypadá, že by Emma ještě něco vyhrála. Vždyť ani nemá pořádný trenérský tým, neustále má zdravotní problémy. Peněz má dost do konce života, vlastně se ani už nemusí snažit něco v tenise předvést.
[ Reagovat ]
10.07.2022 04:55Od: Frick Lehce výbušný článek
https://isport.blesk.cz/clanek/tenis-wimbledon/416649/zakaz-ale-vyhrala-rodacka-z-moskvy-rusky-triumf-ci-ukazka-neschopnosti.html

Největší pikoška ovšem je to, že když se tahle mladá holčina narodila, tak v 2 mil. km2 Kazachstásnu prý nebyl jedinný tenisový kurt.

To se mi skoro až nechce věřit. Že by tamní 90s KAZ/RUS honorace vůbec netoužila hrát tenis, jakožto rekreační sport bohatých?
[ Reagovat ]
10.07.2022 04:48Od: Frick 10 týdnů po druhém porodu
https://www.instagram.com/p/CfylhfkDsdd/

Asi celkem dobrý, ne?
[ Reagovat ]
10.07.2022 00:54Od: tommr
https://i.postimg.cc/YSMjmz0t/maxresdefault.jpg
[ Reagovat ]
09.07.2022 23:29Od: paddy
před turnajem byl kurz 100
T. Maria 500 - skoro vyšlo smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 23:49Od: Liverpool22
Na Rybakinu celý turnaj slušné kurzy. Z pohledu sázkaře je dobré si vždy vyčíhat právě takovouto mladou holku, která má naději překvapit. Takovéto super kurzy už nikdy na Rybakinu nebudou. V minulosti bylo dobré sázet na Bouchard, když byla ve formě a kostila např. hráčky typu Halepky nebo ve Wimbledonu byla jistota sázet na Lisickou proti favoritkám - ona vždy na Wimbledonu kosila vítězky RG - to bylo několik let po sobě. Jenže tato sázkařská brána se jednoho dne zavře - prostě hráčky jako Lisická, Bouchard, ale i Muguruza a nyní Rybakina něco velkého vyhrajou a kurzy jsou pak na prdlačku. Takže je potřeba si vyhlédnout novou sázkařskou favoritku, která dokáže překvapit.....
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:32Od: misa
To je zase vítězka smile
[ Reagovat ]
11.07.2022 16:34Od: Tomas_Smid_fan
Helejď, Maruška Žabku neporazila, Rybka jo, tak tady nedělej míšusmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:24Od: Fandina Super a gratulka
Rybakině. Po prvním setu jsem jí nevěříla, ale ona se zvedla a dala to. Jsem ráda. Přála jsem si, aby vyhrála, je to správná ranařka.

Sice na to moc nevěřím, ale Jabuer si tu nevýhru asi přivolala, když před finále řekla, že když vloni ve Wimblu vypadla, tak si řekli s týmem, že pro výhru si dojedou letos. Někdy se tyhle řeči nevyplácí.

Jinak Rybce gratulace veliká.
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:38Od: Liverpool22
smile Ano to co píšeš se tady řešilo a řeší, že Žába šla do finále špatně nastavená v hlavě - moc si věřila, cosi vytrubovala do médií, chyběla pokora, byla až moc sebevědomá, přemotivovaná....Tohle Rybka zvládla mnohem lépe - byla pokorná a skromná což se jí vyplatilo stejně jako v minulosti např. naší Kvitové - nic totiž není dopředu jasné a obzvlášť to platí v tenise což je psychologický sport, kde psychika a nastavení hlavy hrajou klíčovou roli....
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:51Od: paddy
Rybka to také nezvládla, ale dala se víc dohromady
jedna musela vyhrát

je nutné si přiznat, že to byl špatný zápas a obě byly tragické na síti (47% vs 50%), obě také více UE než W a k tomu slabé na servisu (61% vs. 60% vyhraných míčů)
smile smile smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:58Od: Liverpool22
S tím určitě souhlas a i jsem to tady psal, že finále bylo oboustranně nervózní - bylo to hodně o chybách. Nicméně z psychologického úhlu pohledu to zvládla Rybka lépe - šla do finále s větší pokorou což byl jeden z rozhodujících faktorů. Žába to přepískla se sebevědomím a vzhledem k jejímu věku je to zarážející....
[ Reagovat ]
09.07.2022 21:13Od: Liverpool22
A pak, že Rybka nemá emoce i slzička ukápla - holt i ledové královny pláčousmile
https://www.youtube.com/watch?v=hHRWGDBu0dc
[ Reagovat ]
09.07.2022 21:25Od: team.wta
smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 20:45Od: Nola
najvacsimu fanuskovi Jeleny Liverpool22 gratulujem , videla som finale, nastastie bolo v case, kedy som mohla sledovat.. v prvom sete to bolo na rakete Ons , potom sa karta otocila, aj ked mohla zabka vyrovnat, ale nejak ju zazdila psychika, to bude asi vekom - uvedomovala si, ze sa uz tato sanca nikdy nemusi zopakovat.... ma super cit pre lopticku, pamatam si ako dosla na fyzicku proti Kasatkine v jednom finale, a bola ovela lepsou hrackou, dnes odisla hlavou, nemala som favoritku, ale myslim, ze W a etablischment dostal to prave, co si zasluzil smile, svojim postojom na oboch stranach a dokonca zacianam verit, ze to bolo vopred dohodnute
[ Reagovat ]
09.07.2022 20:58Od: Liverpool22
smile díky za gratulaci.smile Jinak máš pravdu, kdy v 1.setu vypadala Žába hodně v pohodě, ale jak už jsem psal psychologie zápasu se změnila ve 2.setu za stavu 2:1, kdy se na servisu Rybky hrála cca 8minutová hra, kterou vyhrála a zvýšila na 3:1 - to byl zlom, kdy Žába vypadla z role. Jak jsi psala jeden z faktorů mohlo být to, že si Žába uvědomila šanci, kterou měla - je jí 27let - nejmladší už není - zkrátka jí to semlelo a proto prohrála.
[ Reagovat ]
09.07.2022 21:24Od: Nola
smile, ale precitala som si aj poznamocku, ze zenske vitazky GS si zachvilu uz nikto pamatat nebude, striedaju su ako na beziacom pase... asi je to pravda, ale dnes to aspon nebolo finale - tah na jednu branku, ktore predvadzala v minulosti Serena, vymlatila superky z kurtu a trebars aj to finale Petra vs Eugenie, za cca 50 minut hotovo smile, divaci sa ani poriadne neusadili :D... a tiez tie kecy, ze finale nemalo patricnu uroven, prave naopak, bol to ovela lepsi zapas ako tah na jednu branku, kedy zbita finalistka vyzera ako dorastenka
[ Reagovat ]
09.07.2022 21:38Od: Liverpool22
Máš pravdu, že ve finále W se v poslední době celkem často stalo, že to jedna hráčka neunesla v hlavě. Pamatuji si na Sabine Lisickou, která se ve finále totálně nervově zhroutila, pak Eugenie. To je přesně ono, že finále na GS je hodně o hlavě a jak Sabině, Eugenii a dnes i Žábě hodně uškodilo, že byl kolem nich obrovský mediální humbuk. Sabina byla jasná favoritka a co se dělo kolem Eugenie před finále s naším Kvítím to si moc dobře pamatuji - a kde je dneska Bouchard? A Žába to je stejný příběh - prostě z psycho hlediska šla do finále špatně nastavená stejně jako v minulosti Lisická či Bouchard.
[ Reagovat ]
09.07.2022 21:45Od: Nola
a Petra tusim prehravala v prvom sete 2:0 a potom vybuchla sopka smile, Sabine je skoda komentovat, dokazala na trave porazit kohokolvek, ale ako ju ta hlava zradila dodnes nechapem, nevedela svojim skvelym servisom uviest lopticku do kurtu, to Angie je tiez povodom Polka, ale ta mala hlavu uplne na mieste, aj ked vzdy vyzerala ako vracacka, tak tie GS tituly dala hlavou a nikto z nas nemoze vediet ako chutia tie jej udery superovi, na kamere v telke to vyzera ako vracanie lopticky do hry :D
[ Reagovat ]
09.07.2022 21:59Od: Liverpool22
Tak Sabina to byl jeden z největších nervových kolapsů ve finále GS.smile Ještě si matně pamatuju na Anu Ivanovič, která vybouchla ve finále RG 2007 s Heninovou. Ana o tom i mluvila, že byla celé finále úplně ztuhlá, že se nemohla pohybovat - prostě nervová paralýza. U Bouchard to bylo trošku o něčem jiném - ona byla dost namachrovaná a média to přiživovala, že před finále už se z Eugenie dělala tenisová hvězda, ale pak přišlo finále a Petra jí vyprášila kožich.smile Dnes to bylo v něčem podobné Žába už se viděla s talířem - média už se chystala jak budou opěvovat Žábu, ale realita byla jiná. V tomhle se spíš vyplácí pokora naší Petry či dnes Rybky....
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:13Od: Nola
Eugenie bola a je pohledna zenska a v tej dobe hrala fakt velmi dobre, ale ako sa hovori pycha predchadza pad .....media jej v tom znacne sekundovali, dnes fenomen anglosaskych medii, ktory podporuje "pekne tvaricky" a tie sa s tym nakoniec nedokazu vysporiadat, sponzorske zmluvy, kde ake akcie, predvadzacie mola a podobne s.acky, trening asi na poslednom mieste a ano Ana bola tiez obetou medii - ja som zena, ale Ana mohla stat rano neupravena a bola by stale asi krasna, prave tie obycajne baby to dotiahli najdalej - nejdem do minulosti - jedina Masha je vynimka, ktora potvdzuje pravidlo - Ash a momentalne Iga, Ash nemala nikdy na socialnych sietach nejaku fans zakladnu a nikdy nebola nejak preferovana,.. niekto zaraba na sponzoroch a iny si to musi vybovat na bojiskusmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:26Od: Liverpool22
Máš pravdu, že Eugenie hrála v té době suprově a i jsem jí dost fandil - hlavně mi vyhrála i nějaké peníze, když jsem na ní sázel např. proti Halepce. Jenže pak jak píšeš měla jiné zájmy - řešila hlavně sociální sítě za což byla od novinářů z Kanady dost kritizovaná - prostě tenis už pak u ní nebyl na prvním místě. To Rybka je v tomto spíše jako naše Petra či Iga, že např. na instagramu není den co den....Ana nakonec jeden GS urvala, ale pak jí to taky semlelo....
[ Reagovat ]
09.07.2022 21:25Od: team.wta
Čím víc etablischmentu, tím víc Noly.

Co bylo dopředu dohodnuté?smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 21:32Od: Nola
smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 19:58Od: Dobry-den
Gratulace, ale není to Kazaška, nýbrž Kazachstánka... smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 20:20Od: vavrinec
Pravda, Kazaška je označení etnika, Kazachstánka státní příslušnosti.
[ Reagovat ]
10.07.2022 09:26Od: Krisboy
Je to ryzí, etnicky čistá Ruska.
[ Reagovat ]
10.07.2022 11:33Od: vavrinec
Etnicky čistý Rus? To se přiznám že netuším, co máte na mysli. Dnešní obyvatelé Ruského státu jsou značně divokou směskou, a i ti, co se cítí být "Rusové" jsou divokou směskou s kořeny severskými (Vikingové), baltskými, ugrofinskými, mongoloidními a turkickými, pochopitelně u různých lidí v různých poměrech. Proto mi termín "etnicky čistý Rus" přijde podobně nesmyslný, jako třeba "etnicky čistý Američan" (pokud tedy nemáme na mysli původní obyvatele Ameriky)
[ Reagovat ]
10.07.2022 13:06Od: Krisboy
Ano, ale takhle by se dal rozpitvat každý, to by potom prakticky neexistovaly národy a národnosti. 100% etnicky čistý je málokdo, v Evropě asi nikdo.
Chtěl jsem jen podotknout, že v případě Rybky je naprosto irelevantní řešit rozdíly mezi "kazašským" a "kazachstánským".
Rybakina je Ruska, která pouze kvůli velké konkurenci v Rusku reprezentuje Kazachstán. Stejně jako třeba keňští běžci reprezentují Dánsko nebo Portugalsko, protože doma je obří konkurence.
Prostě pořadatelé se maximálně ztrapnili a Tarpiščev a další jsou na vrcholu blaha, užívají si triumf a pořadatelům se právem vysmívají smile
[ Reagovat ]
10.07.2022 13:52Od: vavrinec
No, dobře, ale irelevantní to právě není, protože ona není Kazaška, ale je Kazachstánka. smile
[ Reagovat ]
10.07.2022 15:04Od: Krisboy
...ale pouze kvůli tenisu. V "civilu" je to stále Ruska.
[ Reagovat ]
10.07.2022 13:55Od: Liverpool22
smilesmile Přesně jsi to popsal viz. atletika a běžci. Jen doplním, že podobně je to např. v biatlonu, kde Rusové reprezentují J.Koreu - doma velká konkurence + motivace na OH. To samé krasobruslení nároďák Gruzie je plný Rusů a takovýchto příkladů by se našlo mraky viz. rychlobruslení a Nizozemci co reprezentují Belgii.......
[ Reagovat ]
10.07.2022 14:11Od: vavrinec
Dovolím si nesouhlasit pane. Je naprosto zásadní rozdíl, mezi sporty organizovanými zcela individuálně a sporty organizovanými týmově, tedy těmi co mají tzv. reprezentaci. Zatímco tenista hraje (s výjimkou týmových soutěží a olympiády, což není to zásadní) sám za sebe a nikdo mu v účasti na turnajích nebrání, v týmových sportech, aby jste byl na špičce, musíte být v tzv. reprezentaci, kde je omezený počet míst. To je jak v biatlonu, tak i v paradoxně v krasobruslení a ve spoustě dalších sportů. Jsou i kombinace obojího přístupu, např. atletika, kde na mítinky může být pozván kdokoliv, ale na všechny mistrovství už je reprezentace. V případě Rybakiny to určitě nebyla konkurence, ale peníze, protože Kazachstán nabízí výrazně větší finanční podporu, a v kritickém věku přechodu od juniorek k ženám se peníze velmi hodí.
[ Reagovat ]
09.07.2022 19:48Od: com Peťulka Kvitovic
zatimco se hralo finale Wimbledonu, Kvitovic trajdala po Karlovych Varech smilesmile https://isport.blesk.cz/clanek/blesk-sport/416648/kvitova-na-cervenem-koberci-naznacila-kdy-prijde-dite.html
[ Reagovat ]
09.07.2022 19:54Od: annah
A velmi jí to při tom trajdani slušelo. smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 20:05Od: Liverpool22
No jo - holt někdo hraje finále W a někdo trajdá v Karlových Varech. Z pohledu naše Kvítí je škoda, že nezvládla zápas s Badosou. V průběhu turnaje se ukázalo, že i Halepka byla hodně hratelná. Ono kolem některých hráček je až moc velká mediální bublina viz. Badosa a i kolem Žáby se dělal velký mediální humbuk a i to jí možná uškodilo....
[ Reagovat ]
09.07.2022 20:21Od: paddy
byl tam i Berdych a bez manželky a společensky unavený smile

na Hrdličku však nemá, ten tam kdysi řádil smile
no a za dva roky se Plíškovou vzali smile

https://www.extra.cz/sportovni-legendy-ve-varech-zamilovany-koller-s-pritelkyni-nebo-osamoceny-tomas-berdych-b9df0

https://www.blesk.cz/clanek/celebrity-karlovy-vary-festival-karlovy-vary-2016/405454/opily-hrdlicka-ve-varech-pliskovou-menil-za-peliskovou-museli-ho-odtahnout-padal-a-mocil-na-ulici.html
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:38Od: Fandina
Kde čteš, že byl Berďa společensky unavený. Já naopak čtu, že poutal oko nejedné slečny a byl skvěle oblečený. smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:55Od: paddy
to psali jinde
když se podíváš na fotky, pak to i uvidíš smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 23:38Od: Fandina
společensky unavený znamená ožralý, to jsem tedy nikde nečetla
[ Reagovat ]
09.07.2022 19:24Od: Liverpool22 Rybakina nová Maria Šarapovová?
Při pohledu na dnešní GS finále možná spousta fanoušků viděla v Jeleně Rybakině novou Marii Šarapovou a určité podobnosti se určitě najdou. Z tenisového pohledu - obě hrají hodně útočným stylem, první finále GS ve Wimbledonu a hned vítězství!!!!smile Co se týče fyzična jak Maria, tak Rybka jsou velmi atraktivní a dlouhonohé blondýny - obě pocházejí z Ruska - prostě vizuálně jsou to typické slovanské holkysmile.....
Nicméně najde se i mraky rozdílů. První je v tom, že Rybka je výrazně dominantnější a hlavně stabilnější na servisu. Máša měla občas se servisem problémy viz. 2.servis a její dvojchyby. Naopak Máša byla velká bojovnice, nikdy nic nevzdávala což u Rybky zatím postrádám. S tím souvisí další rozdíly, kdy Máša při hře hekala a i proto si vysloužila přezdívku siréna ze Sibiře zatímco Rybka neheká a vždy nasadí chladnokrevný výraz alá Plíšková. Poslední rozdíl bych viděl v tom, že Máša byla ráda středem pozornosti, točila reklamy a občas měla nosík nahoru zatímco Rybka na tohle zatím moc není - má image skromné a hodné holky.....
Nicméně až čas a další GS ukážou zda se Jelena Rybakina stane podobnou globální tenisovou hvězdou jako byla právě Maria Šarapovová......
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:58Od: Ela-fon-isi
To jsou paradoxy, Rusy vyřadili a Ruska vyhraje. smile Jsou mi sympatické obě, pořád jsem věřila, že to Ons otočí, měla šance i v poslední hře, ale Aláh asi nefandí tenisu.smile
Nepamatuju si moc, ale na zápas Katky Siniakové s neznámou mladinkou Kazašskou v prvním kole v Istanbulu, před pár lety, ano. Tehdy Rybakina Katku rozstřílela, a pak to s ní bylo jak na houpačce. Uvidíme, je mladičká, může začít vyhrávat. Přes svou výšku a váhu se pohybuje výborně a její servis umí být smrtelný. smile
Zajímalo by mě, zda ji jediný člověk tipoval jako vítězku.
[ Reagovat ]
09.07.2022 19:15Od: Liverpool22
Ano - KARMA zase jednou zapracovala - na tohle dost věřím. Zajímavé taky je, že obě dnešní finalistky loni vystřílela Běloruska Sabalenka.
Jinak Rybakinu jsem tipoval dost vysoko, ale spíš z pozice fanouška - nevěřil jsem, že to vyhraje a popravdě ani dnes jsem nevěřil, že vyhraje....
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:31Od: turista
Ryba vyhrála. Tak gratulka!
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:36Od: Liverpool22
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:17Od: Vlk-v-trave Gratulace
Wimbledonu, ze meli moznost predat talir ruske hracce, ktera hraje za Kazchstan od t. 2018:)

Dale Puntu de Break za dobrou prognozu.

A somozrejme Elene k taliri:)

* a kdyz je to 100lete vyroci centru tak maly bonus:)

All 100 Wimbledon Championship points from the Open era

https://www.youtube.com/watch?v=NOjeHUU7_ZA
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:31Od: Liverpool22
smilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:05Od: soloo
a co Rybarikova smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:59Od: Liverpool22 RYBKA + VENUS - astro rozbor
Možná spousta lidí neví, že Rybakina se narodila stejně jako Venus Williams. Konkrétně Rybka 17.6.1999 a Venus 17.6.1980 což znamená, že mají obě Slunce ve vzdušných Blížencích - no a je pravda, že obě mají image ledových královen viz. symbol ledového větru či vzduchu. To však není vše co mají společného jak Rybka, tak Venus mají Lunu ve znamení ohnivého Lva což je znamení, které symbolizuje kralování na trůnu viz. vítězství na GS - z toho celkem logicky vyplývá, že Rybka+Venus jsou narozeny za stejné fáze Měsíce tedy cca 4-5dní po NOVOLUNÍ. Dále bych ještě zmínil, že jak Rybka + Venus mají Merkur v Raku což lze, ale logickou úvahou odvodit.
Tento krátký astro rozbor ukazuje, že byť se na první a povrchní pohled může zdát, že Rybka-běloška a rodačka z Ruska nemá s Venus-černoškou a rodačkou z USA nic společného, tak po hlubším ponoru člověk zjistí, že mají z astro-numerologického pohledu společného mnoho a tím pádem jsou si v čemsi podobné např. v prožívání emocí, myšlení atd.
Na závěr ještě dodám, že ze známých tenistů se 17.6. narodil ještě Marcos Bagdadis a Leander Paes, který jak všichni určitě vědí sbíral GS tituly ve čtyhře s naším Radkem Štěpánkem.....
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:02Od: soloo
smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:10Od: brixner
Nó, rozbor je super, ta astronómie taky, ale tim to asi končí!
1.Ryba rozhodně nevyhraje tolik GS, jako Venus, ale teď má ten tenisovej svět u nohou, OK!
2.Venus nebyla nic moc plachá královna a už vůbec ne tichá, kdybych já si jen vzpomněl na ten zápas s naší...no teď už nevím...pomozte! To byla řežbasmilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:18Od: brixner Re: Už jsem si vzpomněl [ Reagovat ]
09.07.2022 18:24Od: Liverpool22
no jo, tak to je extrém a je pravda, že Venuše hekala nebo spíš řvala jako Serena či Máša - v tomhle je Rybka fakt tichá až plachá. Nicméně nevíš až Rybku něco vytočí jak bude reagovat....
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:31Od: brixner
No to je fakt, třeba má jako hlavní sport kung-fu a tenis hraje, jen aby se nenudilasmile

Každopádně prostě vyhrála ta nejlepší, i kdyby jen za SF a F, kde zmlátila Rumunku a Vons - v dnešní době ten nejvyšší kalibr - má respekt! A je už přece jedno, odkud je, lidi, už s tím přestaňte!!!
smilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:20Od: Liverpool22
Tak jasně úplná shoda tam není, ale určitě Venus není takovej rapl jako Serena. Jinak, ale Rybka+Venus mají tenisovou hru založenou na servisu atd.
Máš možná pravdu v tom, že Rybka asi tolik GS titulů nevyhraje i když by asi brala vyhrát 7 GS titulů a z toho 5x vyhrát Wimbledon. Ona dnes je taky úplně jiná doba - to zase nelze srovnávat....
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:47Od: zfloyd
pamatuju , že Venus se jednou po porážce řádně rozbrečela,slzy ji tekly už na kurtu během zápasu nemohla vůbec pochopit že může taky prohrát, nevim kde a s kým to bylo ale její brek jsem si zapamatoval
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:57Od: Liverpool22
jasně, ale já to beru jakoby v globálu. To nikdy nevíš jak bude člověk XY reagovat v nějaké emočně vypjaté situaci ať při tenise, sportu obecně či v nějaké těžké životní situaci.....Navíc u ženských právě fáze Měsíce hrají velkou roli - viz. náladovost, větší emocionalita......
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:21Od: Fransoas
Kazaška je introvert.To by napovídalo tomu,že se emoce nemusí výrazně nebo vůbec projevit.Ale děkuji za za speciální analýzu.
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:24Od: lars
Stika behem zapasu mlci jako ryba :)
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:27Od: Liverpool22
smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:58Od: magnus
Tak Rybakina vyhrala zaslužene.Je priam extrmne hanblivá a placha,určite nie psi čumak ako napisal nejaky pakes Aligo.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:58Od: soloo
fandím Rybakine smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:45Od: com
dnes Rybakina, zitra jeste Kyrgios a konecne vitezove podle myho gusta smilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:31Od: aligo
Takovej psí čumák smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:26Od: NoletheBest
No, vyhrála Ruska, i když hrající za Kazachstán. Před finále jsem pouze z tohoto důvodu přál vítězství Žábě, ale to jsem netušil, že fair play nezná. Tak spokojenost s Rybou, ostatně je mám na stole rád smile Ač se na ženský tenis skoro nedívám, Ryba má výborný servis a základní údery, výborné nohy, ale jinak to sláva není. Udržela nervy a doservírovala tak smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:36Od: horska.kraslice
Elena hodně kazila první podání. Čím dál tím vic. Soupeřka toho však vůbec nedokázala využít. Totální neschopnost zreturnovat druhé podání.
[ Reagovat ]
09.07.2022 22:18Od: NoletheBest
Kvalitu servisu dle tenisových základů definuje druhý servis a ten má Ryba výborný, přeliftovaný, výborně provedená kontrolovaná smyčka a pohyb ruky po úderu, minimum dvojchyb, navíc hrané z výšky, což pro menší žábu byl na returnu problém. Druhý servis ji jednoznačně vyhrál finále.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:20Od: Liverpool22 RYBKA + ŽÁBA
Z mého pohledu to bylo velmi nervózní finále. Rybka byla více nervní na začátku zápasu a Žába vypadala hodně v pohodě, ale vše se začalo měnit na začátku 2.setu, kdy Žába začala věci překombinovávat, dělala parádičky a vypadla z role. Klíč k zápasu byl ve 2. setu za stavu 2:1, kdy se při servisu Rybky hrál cca 8min. game a Rybka zvýšila na 3:1 - tam se psychologie zápasu změnila. Pak ve 3.setu obrat Rybky z 0:40 a pak už nebylo co řešit. Celkově velká gratulace pro Rybku smile byť dnes to nebylo úplně 100%, ale stačilo to a Žába taky dost pomohla.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:26Od: team.wta
smile

Užij si vítězství.

Víc jsem přál Ons, ale Elena mi nevadí. Svou poker face mi přijde spíš pokorná než nafrněná.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:29Od: Liverpool22
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:37Od: brixner
Já to mám přesně takhle a např. Blondie taky! Pro mě to bylo divný finále, hrát tam Sam anebo Endží, mám jasno! Fandil jsem Vons, mám jí docela rád, ale během zápasu jsem ne, že nefandil žádné, ale oběma!
Ále co, přece furt nemůže bejt finále USA-RUM, no né?smilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:19Od: darek.vrana
Ženský tenis je v krizi. Každý grandslam jiné finalistky, člověk si je ani všechny nepamatuje. Úroveň teda taky docela bídná, nic, co by člověka zvedlo ze sedadel. Bohužel. Mužské finále snad bude zajímavější.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:24Od: paddy
to bude určitě, hlavně aby se dohrálo, tam hrozí DQ z obou stran smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:26Od: horska.kraslice
Toto finále mělo opravdu velmi slabou úroveň. :-(
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:12Od: brixner
Vons to nedala v hlavě, ruku na to má...
No co, tak ten jeden Grandslam Rybě dopřejme!
smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:11Od: dadaft
Když zkraje druhého setu začala Ons dělat hlavičky, a sounožky, a blbosti, jen aby ukázala, jak je v klidu a nad věcí, tušil jsem, že se soustředění zhroutilo a tenhle zápas je na Ons prostě příliš velký a důležitý, než aby ho dokázala zvládnout.
Zato Elena začala od druhého fungovat normálně a ona si to samozřejmě dokáže uhrát sama, když ji to jde...

Gratulace.

Šokoval mě proměněný mečbol ............. řeč těla Eleny Rybakiny mi říkala: "uf, tak jsem tou kvaldou nějak prolezla no...".
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:17Od: team.wta
smile

Jj, Ons se už viděla s talířem a Elena míček po míčku získávala sebevědomí a otáčela.

Zajímavá situace po proměněném mb - Elena dlouho nechápala, ale při rozhovoru se rozmluvila.

Jsem zvědavý, jak Elenu vítězství poznamená. Na začátku roku 2020 měla pěkně rozjetou sezonu.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:23Od: paddy
já ti jednoduše odpovím
už žádný velký titul nevyhraje smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:29Od: team.wta
Je jí 23 let.
Loni hrála o placku na OH.

Má hru na to, aby pár (i větších) titulů získala.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:30Od: tommr
tomu sám nevěříš ...
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:23Od: Liverpool22
Ano Ons mi přišla na začátku zápasu až moc sebevědomá, ale ve 2. setu vypadla z role a svojí nervozitu skrývala za různé parádičky, furt se usmívala, ale uvnitř byla nervní...Rybka se postupně rozjížděla a konec už byl famózní....
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:26Od: brixner
No, možná přemejšlela...:"Vezme mě někdo z tribuny prakem, nevezme..." Svět je nemocnej.
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:00Od: lars
prece se Stika nebude po MB valet na poslapany trave :)
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:07Od: tommr
Rybakina je první opravdu sympatická vítězka Wimbledonu od památného vítězství Petry Kvitový v roce 2014 ... smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:12Od: Liverpool22
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:14Od: team.wta
Jak pro koho.
[ Reagovat ]
09.07.2022 20:58Od: Grape
Přesně tak. Pro mě třeba hned loni vyhrála ta úplně nejsympatičtější (spolu s Petrou).
[ Reagovat ]
10.07.2022 09:35Od: team.wta
smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:22Od: vladka
smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 20:58Od: Grape
smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:03Od: hroutil
Po zásluze smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:03Od: George_Renel
Troufnu si tvrdit, že Kazaškou není, je Ruska s kazašským pasem.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:20Od: elsky
Jo jo, Moskvanka, už by se tu někdo měl začít rozčilovat smile
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:33Od: brixner
No, já se rozčílim snad z toho, že se tu nikdo nerozčiluje..smilesmilesmile
[ Reagovat ]
09.07.2022 18:34Od: turista
Nad tím, že je někdo Rus z Moskvy a něčeho dosáhl se rozčiluji pouze omezení lidé.
[ Reagovat ]
09.07.2022 17:03Od: com
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist