Tsitsipas v Lyonu na úvod nezaváhal, Thiem generálku na Roland Garros nezvládl

  • ATP LYON - Stefanos Tsitsipas si v úvodním zápase na antuce v Lyonu poradil s Tommym Paulem a postoupil do čtvrtfinále. V něm se nasazená dvojka utká s Jošihitem Nišiokou. Naopak hned v úvodu generálky na Roland Garros skončil Dominic Thiem, který prohrál s Britem Cameronem Norriem.
    20. 5., aktualizováno | Aktuality |  70 komentářů
    Stefanos TsitsipasStefanos Tsitsipas 
     

Stefanos Tsitsipas hraje svůj desátý letošní turnaj a už podeváté je ve čtvrtfinále, jedinou výjimkou je osmifinálové vyřazení na antuce v Madridu. Nejlepší řecký tenista přesto letos patří k nejlepším hráčům dosavadního průběhu antukového jara a bude jedním z největších favoritů na triumf na French Open.

Dvaadvacetiletý rodák z Atén, jenž v Monte Carlu získal svou premiérovou trofej z Masters, ve finále v Barceloně měl mečbol proti Rafaelovi Nadalovi a ve čtvrtfinále v Římě podával na vítězství proti Novakovi Djokovičovi, svou premiéru v Lyonu zahájil hladkým vítězstvím 6-1 6-4 nad Tommym Paulem.

Tsitsipasovi dnes příliš nechodil první servis (jen 49%), přesto na podání ztratil dohromady jen 11 fiftýnů, nečelil jedinému brejkbolu a utkání, které trvalo jen hodinu a čtvrt, měl od začátku pod kontrolou.

O již šesté letošní semifinále bude aktuálně pátý hráč světa bojovat s Jošihitem Nišiokou. Japonský tenista vyhrál 4-6 6-3 7-6(2) bitvu s domácím Gaëlem Monfilsem, který na domácí oranžové drti přerušil sérii osmi porážek a slavil své první vítězství po 15 měsících. Nišioku v premiérovém vzájemném souboji s Tsitsipasem čeká první čtvrtfinále mimo betony a útok na první semifinále od loňského února.

Generálka na Roland Garros se nepovedla světové čtyřce Dominicu Thiemovi. Rakouský šampion z roku 2018 v roli nejvýše nasazeného hráče prohrál hned ve svém prvním duelu na turnaji jednoznačně 3-6 2-6 s Britem Cameronem Norriem.

Dvojnásobný finalista pařížského grandslamu Thiem vypadl minulý týden v Římě v osmifinále a turnaj v Lyonu zařadil na poslední chvíli do programu, aby získal herní praxi. Ta však trvala jen 65 minut, po nichž mohl Norrie slavit největší vítězství v kariéře.

17. hráč světa Jannik Sinner teprve podruhé v kariéře prohrál zápas v hlavní soutěži turnaje ATP s hráčem mimo Top 100. Znovu po dvou letech se to 19letému Italovi 'povedlo' na antuce v Lyonu proti lucky loserovi, dnes v utkání 2. kola podlehl 7-6 2-6 5-7 domácímu Arthuru Rinderknechovi.

25letý Francouz Rinderknech si o své první semifinále na okruhu ATP zahraje s Norriem (h2h 0-0).

Richard Gasquet si po setech 6-3 7-5 vyšlápl na nasazenou trojku Diega Schwartzmana, oplatil mu loňskou porážku z pařížského Masters a poprvé v sezoně vyhrál dva zápasy po sobě. Ve svém prvním letošním čtvrtfinále se vítěz ročníku 2006, jenž dnes přerušil sérii šesti proher s hráči Top 10, střetne s nasazeným Karenem Chačanovem.

Poslední čtvrtfinálovou dvojici již včera utvořili Lorenzo Musetti s Aljažem Bedenem.

• ATP 250 LYON •
Francie, antuka, 481.270 eur
čtvrteční výsledky (20. 5. 2021)
• Dvouhra - 2. kolo •
Norrie (Brit.) - Thiem (1-Rak.) 6-3 6-2
Tsitsipas (2-Řec.) - Paul (USA) 6-1 6-4
Gasquet (Fr.) - Schwartzman (3-Arg.) 6-3 7-5
Nišioka (Jap.) - Monfils (5-Fr.) 4-6 6-3 7-6(2)
Rinderknech (Fr.) - Sinner (6-It.) 6-7(7) 6-2 7-5
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, Luboš Zabloudil
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (70)
20.05.2021 23:27Od: Teo :)
Nakonec dopadne jak Cilic smile
[ Reagovat ]
21.05.2021 09:42Od: Rafaeoli25
Tak Cilic se ale nerozpadl po zisku GS.
[ Reagovat ]
20.05.2021 22:25Od: Marduch Thiem
"Honil jsem se za velkým cílem patnáct let, nekoukal jsem napravo nalevo. Nakonec jsem jej dosáhl.
Kvůli takovému úspěchu jsem obětoval všechno ostatní.
Odložil jsem spoustu důležitých věcí úplně stranou, ať už to byl osobní život, nebo rozšiřování obzorů. Člověk musí v životě dělat něco pro svou hlavu, pro svůj mozek. Pro mě ale existoval jen tenis."
[ Reagovat ]
20.05.2021 22:28Od: annah
To má teda blbý. Někdo zároveň s tím tenisem stihne dvě nebo i čtyři děti. :-)
[ Reagovat ]
20.05.2021 22:40Od: gigin
To je udělané raz dva. Na to si nepotřebuješ rozšiřovat obzory.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:09Od: annah
Udělané sice rychle, ale starost o ně tím teda nekončí. Začíná.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:11Od: gigin
Ok Boomer.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:18Od: Tomas_Smid_fan
přesněsmile
Ale možná se někdo bez instruktáže neobejdesmile.
[ Reagovat ]
20.05.2021 22:55Od: Forehand
Ndpč, thiem vyhral GS, ale aký..

Dom tam necíti pachuť?...Vyhrat jediny GS počas éry Big2 bez big2.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:02Od: gigin
Nadal tam jet mohl, dyť si mu to doporučoval. A Djokovič tam byl.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:10Od: annah
Byl tam jen naskok. Než napálil tu lajnovou...
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:12Od: gigin
A? Že je osel, tak Dom má levný GS?
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:15Od: Forehand
Chápem. Veď jasné, Grandslam je Grandslam. Najmä ten prvý a možno zároveň posledný. Po tých 15 rokoch to z neho spadlo a teraz stráda. Čo som prekvapený, lebo Thiem sa mi zdal profík do špiku kosti a práve od neho by som nečakal takýto ústup.

Naopak, čakal som, že sa zahryzne ešte viac a pôjde si pre ďalšie.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:18Od: gigin
Prostě je to na prd doba. Bez lidí, prachy na houby, restrikce na turnajích, vole vycházky hodinu denně, nebo kolik... Ho to přejde, on sa zbrchá. Věřím mu.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:29Od: Tomas_Smid_fan
No vidíš a tohle k tomu. Pravda pravdoucí. Musí to být voser. A pro tyhle top hráče komorní atmosféra po tom turnajovém vězení taky nic moc...
Dom bude přemýšlivý typ, takže tím spíš.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:44Od: gigin
Moc bystrý není. Bresnik říkal, že když na tréninku něco vysvětloval tak Gulba to provedl hned a perfektně napoprvé. Jenomže jenom chvílu. Domovi se to podařilo až třeba napotřetí, ale už to dodržoval pořád. Šlo o nějaký úder, myslím stopball, nevím přesně. Ale tak přemýšlet může, to asi jo, ale nejostřejší tužka v penálu to asi taky nebude.
[ Reagovat ]
21.05.2021 08:40Od: sojka1
aplikace pohybovych dovednosti neni jen zalezitost intelektu, Dom je chroust, nez vzleti, toci se dokola a 3x rozevre a zavre krovky... pamatujes, jak jsem se smala, kdyz zacinal a machal okolo sebe raketou.... jinak jsem moc zvedava, co ze sebe jeste vykrese, vycitat mu ale nebudu nic, dobra kariera... :-)
[ Reagovat ]
21.05.2021 08:45Od: Tomas_Smid_fan
Chroust je smilesmile
[ Reagovat ]
21.05.2021 08:56Od: gigin
Jo to je pravda. Ale stejně.. aj když mluví, nebo tak, já to prostě poznám :DDD
[ Reagovat ]
21.05.2021 09:02Od: sojka1
jasne... do toho taky ani nezasahuju.... :-)))
[ Reagovat ]
21.05.2021 08:44Od: Tomas_Smid_fan
Kdoví, co se mu netenisovýho honí hlavou...
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:24Od: Tomas_Smid_fan
Třeba to bude k lepšímu. Může to být krize jako u Jokera...
Může se na tenis taky vykašlat úplně, ale jak říkáš, může se i vrátit silnější.
Změnit úhel pohledu není od věci a možná toho potřebuje změnit víc. A jak jsem psal někde vedle, někdo jako Kikina taky chybísmile
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:25Od: gigin
Plus to koleno, obava o zdraví. Nevím no, prostě se toho asi na něj sesypalo víc.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:28Od: gigin
A vem si, kolik ten blázen odehrál turnajů. Nejlepší jen Nick. Ten vyleze dvakrát do roka od PS a jak je čilý.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:33Od: Tomas_Smid_fan
Kdyby pak aspoň vyhrál nějaký ten turnaj, chjosmile
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:17Od: annah
Asi by ho nevyhrál, kdyby Djok nebyl osel a neposlal míček, kam neměl.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:19Od: gigin
Tak určitě.
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:20Od: Tomas_Smid_fan
Kdo ví...
Joker to poslal tak kam mělsmile
Teď to zkouší s raketou, ale toucmu zatím to trefování moc nejdesmile
[ Reagovat ]
21.05.2021 12:17Od: Usm
ano, i když Zverev mu to rozhodně ve finále zadarmo nenechal
[ Reagovat ]
21.05.2021 13:29Od: Rafaeoli25
Tak Zverev si to hlavně prohrál sám, vedl 2:0 a měl brejk ve třetím, pak mu najednou začal odcházet servis, vedl i v pátém a podával a zase nic, pak i v supertiebreaku. Zoufalství to opakovaně takhle nedohrát.
[ Reagovat ]
21.05.2021 00:18Od: Marduch
Snad bychom mohli tohle namitat, kdyby se za svoji kariéru zúčastnil pár GS a jeden z nich by se zrovna takhle sešel. Jenže on jich odehrál mraky a v posledních letech s čím dál lepšími výsledky gradujicimi v opakovanych účastech ve finále! Prostě ten Domuv titul je pro mě důkazem (a ne poprve v tenise), že když si jdeš za svým cílem a uděláš pro to maximální maximum, nenechás se odradit opakovanými nezdary a vytrvas, tak tímhle si ten vesmír mírně naklonís.. Zároveň to ale neznamená, že by to bylo v tu chvíli zadarmo, musíš se treba vyhrabat ve finále ze stavu 0:2 na sety :)
[ Reagovat ]
21.05.2021 08:28Od: steve79
Docela má o budoucnost Thiema strach. Ztratil motivaci a jak je vidět obtížně ji hledá.
[ Reagovat ]
21.05.2021 13:34Od: Rafaeoli25
Očividně nepatří mezi titány, jsem zvědav třeba na Tsipa až vyhraje GS. Ten by měl být o hodně odolnější, když měl v rodině vrcholové sportovce a má jistě větší nadhled.
[ Reagovat ]
21.05.2021 13:41Od: Marduch
Pokud bys je chtěl v tohle porovnávat, tak by musel Tsitsipas na ten zisk GS ještě 4 roky počkat, resp. dřít, padat ve finále a znovu vstávat.
[ Reagovat ]
21.05.2021 13:06Od: Patik
o tom som písal viackrát..možno niesú všetci ako Thiem..ale Dominic je takým malým úkazom ako mladí tenisti vnímajú šport..a nepotrebujú sa naháňať za rekordami..Big3 sa o svoje čísla vôbec nemusia báť..
[ Reagovat ]
21.05.2021 13:31Od: Rafaeoli25
Tak Thiem ale přece jen neměl nikdy potenciál superšampiona, který je může ohrozit. Sinner možná, ale to se teprve uvidí, i jeho vidím na max.12-15 GS, překonat Big3 bude gigasložité.
[ Reagovat ]
21.05.2021 13:47Od: Marduch
Rafa už s těmi Garrosy musí přestat, aby hráči vůbec cítili alespoń nějakou naději, že to mohou překonat:D Já si ale stejně myslím, že nebude moc dlouho trvat a v tenisu proběhne nějaké úprava počítání gamů a setů směrem ke zkrácení, aby se tenis stal pro média/mainstreamového diváka přitažlivější.
[ Reagovat ]
21.05.2021 14:18Od: Patik
Hej tiež si to myslím a obávam sa toho zároveň..zhovadia celý tenis.
[ Reagovat ]
21.05.2021 16:31Od: Forehand
Ja dúfam, že Grandslamy si svoje pravidlá ešte pár rokov udržia. Pár desiatok rokov.

Nemám pocit, že by popularita tenisu klesala, naopak. Pevne verím, že oligarchovia ako Mouratoglou sa tam nebudú montovať so svojimi víziami ako tenisu priniesť viac dynamiky.

Ak by boli GS na dva víťazné, rekordy dostávajú úplne iný podtón a bude sa to ťažko merať a porovnávať.
[ Reagovat ]
21.05.2021 20:01Od: Tomas_Smid_fan
To by museli udělat tlustou čáru jako před Open érou...
Ani trochu tomu nefandím. Vlastně jakémukoli jinému počítání. Jedině snad bych slevil u deciding pointu - tam dochází k razantnímu zkrácení gemů. Ale i tak by tenis o něco přišel.
U pingopngu byl ten zásah o mnoho zásadnější. Paskvil, ale zato oficiální. Na amatérské úrovni se ale hraje ještě docela často po staru.
[ Reagovat ]
22.05.2021 01:07Od: Forehand
Naopak, Zhoda je úplne základ.

Tenis má svoju psychológiu, dynamiku a hrať "dlhé" a krátke gemy, avšak s rovnakou hodnotou číselnou, diametrálne odlišnou avšak do kontextu psychiky. To je predsa gro toho všetkého.

Nič, čo sa týka gemu ako takého a jeho rátania sa meniť nemôže. Hrať na dva víťazné je veľký zásah, no stále menší, ako zrušenie zhody. SOm proti obom zmenám.

Ak chcú skrátiť, jediné, nad čím by som pouvažoval je skrátiť sety na 5 víťazných gemov. Nabralo by to grády už od stavu 1:1, nečakalo by sa na stav 3:3, 4:4, 5:5, kým príde do tuhého. Toto jediné považujem za "akceptovateľnú" zmenu.
[ Reagovat ]
22.05.2021 11:58Od: Marduch
Souhlas, očekávam tendence ke zkrácení setu na 5 nebo na 4 gamy. Mohlo by to přispět k zajímavější hře jako takové, nekladl by se takový důraz na vytrvalost a rozložení sil, hráči by uz od začátku do toho mohli šlapat naplno. A možná by se i omezilo ovlivnění turnaje unavou v těch případech, kdy se hraje hned druhý den po maratonskem duelu. Tenis by se mohl stát dynamičtější sportem. Jebat Dzokomurarnu:-)
[ Reagovat ]
21.05.2021 23:28Od: Rafaeoli25
No pokud by to mělo nastat tak přestávám tenis sledovat. Jen aby se vycházelo vstříc nějakým znuděncům, kteří už neví co by to tedy ne. To ať si pak strčí do..ona je otázka, jak mě tenis bude vůbec bavit až skončí Big3, natožpak kdyby přišly tak šílené změny.
[ Reagovat ]
21.05.2021 14:20Od: Patik
potenciál superšampióna možno nie ale stratiť motiváciu pokračovať v tenise po prvom grandslame je dosť smutné..keby ich bolo 5-6..beriem to..ale čakal som viac..ešte ale nepovedal posledné slovo takže uvidíme možno sa vzchopí.
[ Reagovat ]
21.05.2021 23:29Od: Rafaeoli25
Taky jsem nečekal, že se zrovna on takhle sesype, ale ukazuje se, že zdání občas klame, nebyl tak silný jak se zdálo.
[ Reagovat ]
21.05.2021 14:45Od: dappe
12-15 GS smile
[ Reagovat ]
21.05.2021 23:31Od: Rafaeoli25
Reálný potenciál na 10 určitě má, pokud bude mít přístup jaký má doteď.
[ Reagovat ]
21.05.2021 16:28Od: Forehand
Kamoško, udivuje ma tvoja schoponosť pri hráčovi, kde váham, či jedinec vyhrá Grandslam presne určite rozptyl.

Príklad, Sinner 12-15GS :)

To je neskutočné..
[ Reagovat ]
21.05.2021 23:35Od: Rafaeoli25
Prosím tě ty už radši moc, ty který málem nepovažuješ Nadala za favorita FO, to zase za neskutečné a směšné považuji já, vážně jsi takový přizdi..? To ti Pe3k říká dobře, jako že s ním skoro v ničem jinak nesouhlasím. A k Sinnerovi, on prostě má všechny předpoklady být min.2-3 roky jedničkou a vyhrát min.10 GS, za tím si stojím. Samozřejmě musí dávat tenisu vše jako doposud, tak jako Big3. Každopádně je nesrovnatelně talentovanější nežli třeba Thiem a Medvedev, ti budou opravdu rádi jen za paběrky na GS.
[ Reagovat ]
22.05.2021 01:11Od: Forehand
Potenciál je prd. Potenciál majú aj KLižan a Gulbis.

Ty Sinnera vidíš ako majiteľa 12-15 GS, považuješ to za hotovú vec. Veď to je smiešne?..

Vieš, koľko hráčov vyhrá 12-15GS?..Jeden za 20 rokov.

Sampras získal 14 a čakalo sa, že bude navždy prvý. Odmysli si BIG3 a vráť sa do reality.
[ Reagovat ]
22.05.2021 12:14Od: Marduch
Mně i přijde Sinnerova hra(technika?) fyzicky méně náročnější, zároveň i mentálně působí konzistentne, pracovat na sobě bere jako úplnou samozrejmost. Zato Thiem do toho jednoruckou buší, co to jde, od začátku do konce, Medved je zase v hlavě svůj, nepoddajnej, když antuka nevoní, tak prostě je to no-go a tečka. Sinner si myslím, že bude hrát dlouho a vyrovnane asi na všech povrsich, čímž toho může v souctu posbírat opravdu hodně, i když třeba nebude nikde vysloveně dominantní..
[ Reagovat ]
22.05.2021 13:12Od: paddy
Závisí, kdy ztratí motivaci. Thiem po 1 GS, Borg ve 26 letech smile
[ Reagovat ]
22.05.2021 13:57Od: Marduch
Syndrom dominance Big3, hráčům tenis nevracel tu každodenní reholi odměnami v podobě velkých titulu. Psychická únava a vyhořeni, když na jeden GS potřebuje 15 let dřiny, z toho 7 let na úplný špici ATP. Toho budou Sinneri a Musettiove usetrenismile
[ Reagovat ]
20.05.2021 21:17Od: Stan_Borowitz Episode IV: New Hope
Dominick Stricker prohrál s Pablem Andújarem úplně stejným poměrem jako kolo před ním Roger. Cestou do QF získal cenné skalpy Čiliče a Fucsovicse. smile

Jeho největší zbraně jsou servis a forhend. Mladý padavan na vzestupu...
[ Reagovat ]
20.05.2021 21:15Od: dako
Zdravím. Viete niekto, kedy prebehne žreb FO. Určite to bude zajtra, ale viete o ktorej?
Dík
[ Reagovat ]
20.05.2021 21:20Od: EllNino
RG je až ten další týden
[ Reagovat ]
20.05.2021 21:23Od: gigin
Za týden v 6.
[ Reagovat ]
20.05.2021 20:08Od: Denis92
TENNIS PARADISE IN OCTOBER: INDIAN WELLS BACK ON 2021 ATP-WTA CALENDAR

BNP Paribas Open officials announced Thursday that the combined ATP Masters 1000 and WTA 1000 tournament will be staged in October, with specific dates to come.
[ Reagovat ]
20.05.2021 20:22Od: Forehand
Dobre to vymysleli. V Oktobri je iba halova sezona, ktora nikoho nezaujima, Bazilej a podobne.

Skvelý termin pre IW.
[ Reagovat ]
20.05.2021 22:23Od: team.wta Re: Forehand=nikdo
smile
[ Reagovat ]
20.05.2021 22:53Od: Forehand
Evidentne nezaujima ani ATP/WTA, ked v ten termín naložili IW :)
[ Reagovat ]
20.05.2021 18:52Od: Patik
Thiem so Švarcmanom už mali vypilovať formu pred Roland Garros..namiesto toho sa zobrali na dlhú prechádzku do lesa..či z toho lesa nájdu cestu von..Diego nepochybne..ale čo Dominic ?
[ Reagovat ]
20.05.2021 19:31Od: annah
Taky koukám na výsledek překvapeně. Co se to s ním děje? Od té výhry na USO, kterou ovšem získal jen díky tomu, že Nole napral míček do čárové, je setrvale v lese...
[ Reagovat ]
20.05.2021 20:05Od: Rafaeoli25
Diego čtyři prohry v řadě, to je katastrofa, no a Thiem na tom není o moc líp, totální propad během půl roku, taková ztráta forem.
[ Reagovat ]
20.05.2021 20:12Od: gigin
Trable s kolenem.
[ Reagovat ]
20.05.2021 21:01Od: Rafaeoli25
Snad se to nepřenese i na Rafu.
[ Reagovat ]
20.05.2021 17:56Od: Vlk-v-trave Cameron
No pekne :)
[ Reagovat ]
20.05.2021 23:32Od: Tomas_Smid_fan
Začíná fušovat do elitysmile
[ Reagovat ]
20.05.2021 16:42Od: George_Renel Šance pro Jirku?
https://www.idnes.cz/oh/tokio-2021/tenis-ucast-postoje-roger-federer-rafael-nadal-naomi-osakaova.A210520_100959_olympiada-tokio-2020_ikuc
[ Reagovat ]
20.05.2021 21:28Od: Stan_Borowitz
Jakože by při neúčasti Ósaky zkusil ženský turnaj?
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist