9. den na French Open: Na programu jsou zbylá osmifinále. O postup se poperou Kvitová či světová jednička Djokovič

  • V rámci devátého dne letošního ročníku French Open jsou na programu zbylé osmifinálové souboje. Poslední česká zástupkyně ve dvouhře Petra Kvitová se utká se Shuai Zhang. V areálu Rolanda Garrose se dnes představí také světová jednička Novak Djokovič nebo Stefanos Tsitsipas a Sofia Keninová.
    5. 10., 06:00 | Previews |  236 komentářů
    Ilustrační fotografie 
     
NÁŠ DNEŠNÍ VÝBĚR
• Češi v akci •
Kvitová (7-ČR) - Shuai Zhang (Čína) | Court Philippe Chatrier (11:00 SELČ)
• Osmifinále dvouhry žen •
Siegemundová (Něm.) - Badosaová (Šp.) | Court Simonne Mathieu (11:00 SELČ)
Džabúrová (30-Tun.) - Collinsová (USA) | Court Suzanne Lenglen (13:00 SELČ)
Ferrová (Fr.) - Keninová (4-USA) | Court Philippe Chatrier (16:30 SELČ)
• Osmifinále dvouhry mužů •
Fucsovics (Maď.) - Rubljov (13-Rus.) | Court Suzanne Lenglen (11:00 SELČ)
Dimitrov (18-Bulh.) - Tsitsipas (5-Řec.) | Court Philippe Chatrier (12:30 SELČ)
Djokovič (1-Srb.) - Chačanov (15-Rus.) | Court Philippe Chatrier (14:30 SELČ)
Carreño (17-Šp.) - Altmaier (Něm.) | Court Suzanne Lenglen (14:30 SELČ)


• Češi v akci •
Petra Kvitová (11.) - Shuai Zhang (39.) | Court Philippe Chatrier (11:00 SELČ)
Petra Kvitová si po dlouhých pěti letech zahraje osmifinále antukového French Open. Nasazená sedmička a semifinalistka ročníku 2012 se v něm utká se Shuai Zhang, která obě předchozí osmifinále na grandslamech zvládla a dnes zaútočí na vyrovnání svého maxima na akcích velké čtyřky. Ve vzájemné bilanci vede 3-2 Kvitová.

Kvitová před pauzou startovala na čtyřech turnajích a na všech postoupila minimálně do čtvrtfinále. Po restartu sezony ovšem na další takovou účast čeká, na generálce v New Yorku ztroskotala hned na krajance Marii Bouzkové a na US Open vypadla v osmifinále se Shelby Rogersovou. Svůj první letošní turnaj na antuce odstartovala dvousetovým vítězstvím nad domácí Océane Dodinovou a bez ztráty setu si poradila také s antukářkou Jasmine Paoliniovou a teenagerkou Leylah Fernandezovou.

Zhang se letos dostala nejdále do finále v Hobartu. Po pauze na amerických betonech startovala ve Flushing Meadows na generálce i US Open a v obou případech nestačila na svou úvodní soupeřku, první kolo nezvládla ani na antuce v Římě. Do formy se rozehrála až na poslední přípravce ve Štrasburku, kde až ve čtvrtfinále prohrála s Jelenou Rybakinovou. Na French Open stejně jako Kvitová ještě ani jednou nemusela do rozhodující sady, postupně vyřadila nasazenou Madison Keysovou, Alizé Cornetovou a domácí divokou kartu Claru Burelovou.

Kvitová je jasně lepší hráčkou a na French Open se, přestože Zhang také ještě set neztratila, prezentuje lepšími výkony než Číňanka. Postup do prvního čtvrtfinále po pauze by ji neměl uniknout.

Tip: Kvitová ve dvou setech

Petra Kvitová - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Dauhá (finále);  Brisbane (semifinále)
Největší úspěchy na antuce: první turnaj
Bilance: 18-5
Bilance z posledních 10 zápasů: 7-3
Bilance na antuce: 3-0
Bilance proti hráčkám Top 31-50: 3-1 (kariérní 85-38)
Bilance v osmifinále grandslamů: 1-1 (kariérní 12-8)
Grandslamy: Australian Open (čtvrtfinále), US Open (osmifinále)

Petra Kvitová - French Open
Kariérní bilance: 26-10
Nejlepší výsledek: semifinále (2012)
Loňský výsledek: nehrála
Bilance v osmifinále: 1-3
Generálka: žádná
Cesta turnajem: Dodinová (6-3 7-5), Paoliniová (6-3 6-3), Fernandezová (7-5 6-3)

Shuai Zhang - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Hobart (finále)
Největší úspěchy na antuce: Štrasburk (čtvrtfinále)
Bilance: 16-9
Bilance z posledních 10 zápasů: 6-4
Bilance na antuce: 6-2
Bilance proti hráčkám Top 11-20: 0-2 (kariérní 11-35)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 2-0)
Grandslamy: Australian Open (3. kolo), US Open (1. kolo)

Shuai Zhang - French Open
Kariérní bilance: 8-9
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: 2. kolo
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: Řím (1. kolo), Štrasburk (čtvrtfinále)
Cesta turnajem: (12) Keysová (6-3 7-6), Cornetová (6-4 7-6), Burelová (7-6 7-5)


• Osmifinále dvouhry žen •
Laura Siegemundová (66.) - Paula Badosaová (87.) | Court Simonne Mathieu (11:00 SELČ)
Překvapivá čtvrtfinalistka vzejde ze souboje mezi Laurou Siegemundovou a Paulou Badosaovou, pro obě aktérky se bude jednat o premiérové osmifinále na grandslamových turnajích. Vzájemná bilance je před dnešním duelem vyrovnaná 1-1.

Siegemundové, bývalé 27. hráčce světa, se po ošklivém zranění před třemi lety v Norimberku nedaří tak jako dřív. Letos má na kontě jedinou čtvrtfinálovou účast na hlavním okruhu, které dosáhla na úvodním podniku v Aucklandu, na další sérii dvou výher v hlavních soutěžích čekala až do French Open. Na pařížské antuce vyřadila Kristinu Mladenovicovou a po obratu Julii Görgesovou a Petru Martičovou.

Badosaová před pauzou na hlavním okruhu vyhrála jediný zápas hlavní soutěže. Svůj nejlepší tenis 22letá Španělka předvádí až v posledních týdnech, kdy se dostala do semifinále v Istanbulu a teď prožívá nejlepší grandslam své kariéry. Na French Open ve třech setech přehrála Katerynu Kozlovovou a předloňskou finalistku Sloane Stephensovou, ve třetím kole jí stačily dvě sady proti vítězce ročníku 2017 Jeleně Ostapenkové.

Siegemundová je na nejpomalejším povrchu zkušenější a o něco lepší hráčkou a obojí by dnes měla potvrdit. Badosaová ale v Paříži také hraje velmi slušně a zadarmo to mít Němka nebude.

Tip: Siegemundová ve třech setech

Laura Siegemundová - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Auckland (čtvrtfinále)
Největší úspěchy na antuce: French Open (osmifinále)
Bilance: 18-8
Bilance z posledních 10 zápasů: 7-3
Bilance na antuce: 5-2
Bilance proti hráčkám Top 50-100: 3-1 (kariérní 37-39)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 0-0)
Grandslamy: Australian Open (2. kolo), US Open (1. kolo)

Laura Siegemundová - French Open
Kariérní bilance: 4-3
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: 2. kolo
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: žádná
Cesta turnajem: Mladenovicová (7-5 6-3), Görgesová (1-6 6-1 6-3), (13) Martičová (6-7 6-3 6-0)

Paula Badosaová - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Istanbul (semifinále)
Největší úspěchy na antuce: Istanbul (semifinále)
Bilance: 13-7
Bilance z posledních 10 zápasů: 7-3
Bilance na antuce: 6-1
Bilance proti hráčkám Top 50-100: 2-0 (kariérní 12-13)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 0-0)
Grandslamy: Australian Open (2. kolo), US Open (1. kolo)

Paula Badosaová - French Open
Kariérní bilance: 3-0
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: kvalifikace
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: Istanbul (semifinále)
Cesta turnajem: Kozlovová (6-2 4-6 6-3), (29) Stephensová (6-4 4-6 6-2), Ostapenková (6-4 6-3)


Ons Džabúrová (35.) - Danielle Collinsová (57.) | Court Suzanne Lenglen (13:00 SELČ)
Ons Džabúrovou a Danielle Collinsovou dnes čeká premiérový vzájemný souboj a první osmifinále na French Open. Zatímco Tunisanka bude útočit na vyrovnání svého grandslamového maxima, kterým je čtvrtfinále letošního Australian Open, Collinsová byla na akcích velké čtyřky nejdále v semifinále loňského Australian Open.

Džabúrová si celý rok vede velmi solidně, jejím maximem je čtvrtfinále, které si zahrála na čtyřech turnajích. Před French Open se rozhodla absolvovat generálku v italském Římě, kde hned v prvním kole nestačila na Cori Gauffovou. Na French Open má potíže, ale vždy to zatím stačilo na postup. Tunisanka po obratu porazila Zarinu Dijasovou, ve dvou těsných setech Nao Hibinovou a po třísetové bitvě nasazenou osmičku Arynu Sabalenkovou.

Collinsová měla velmi solidní vstup do sezony, když se dostala do čtvrtfinále v Brisbane, semifinále v Adelaide a druhého kola Australian Open. Po pauze ovšem na domácích betonech prohrála obě utkání. Znovu se chytla až na French Open, kde vyřadila Mónicu Niculescuovou, Claru Tausonovou a ve třetím kole překvapivě i jednu z největších favoritek Garbiñe Muguruzaovou.

Premiérový souboj aktivně hrajících tenistek nemá jasnou favoritku, sázkové kanceláře mírně favorizují Džabúrovou. Hodně bude záležet na tom, která z hráček spáchá méně nevynucených chyb.

Tip: Džabúrová ve třech setech

Ons Džabúrová - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: New York,  Lexington,  Dauhá,  Australian Open (čtvrtfinále)
Největší úspěchy na antuce: French Open (osmifinále)
Bilance: 25-9
Bilance z posledních 10 zápasů: 7-3
Bilance na antuce: 3-1
Bilance proti hráčkám Top 50-100: 7-3 (kariérní 36-29)
Bilance v osmifinále grandslamů: 1-0 (kariérní 1-0)
Grandslamy: Australian Open (čtvrtfinále), US Open (3. kolo)

Ons Džabúrová - French Open
Kariérní bilance: 5-2
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: 1. kolo
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: Řím (1. kolo)
Cesta turnajem: Dijasová (4-6 6-3 6-1), Hibinová (7-6 6-4), (8) Sabalenková (7-6 2-6 6-3)

Danielle Collinsová - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Adelaide (semifinále)
Největší úspěchy na antuce: první turnaj
Bilance: 9-5
Bilance z posledních 10 zápasů: 6-4
Bilance na antuce: 3-0
Bilance proti hráčkám Top 31-50: 1-1 (kariérní 6-10)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 1-0)
Grandslamy: Australian Open (2. kolo), US Open (1. kolo)

Danielle Collinsová - French Open
Kariérní bilance: 4-2
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: 2. kolo
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: žádná
Cesta turnajem: Niculescuová (2-6 6-2 6-1), Tausonová (6-2 6-3), (11) Muguruzaová (7-5 2-6 6-4)


Fiona Ferrová (49.) - Sofia Keninová (6.) | Court Philippe Chatrier (16:30 SELČ)
Fiona Ferrová ve svém premiérovém grandslamovém osmifinále vyzve nasazenou čtyřku Sofii Keninovou. Se senzační vítězkou letošního Australian Open jediný dosavadní souboj před třemi lety na antuce v Charlestonu prohrála.

Ferrová před pauzou vůbec nic nepředvedla, ovšem během koronavirové přestávky se rozehrála do životní formy a po restartu sezony vyhrála všech osm zápasů. Pokud bychom počítali i exhibice, pak neprohrála již 18 duelů v řadě. Po pauze začala hned na začátku srpna na antuce v Palermu a získala svůj druhý titul na okruhu WTA, od té doby nehrála. Formu však neztratila, na French Open vyřadila Heather Watsonovou, nasazenou Jelenu Rybakinovou a sedm zápasů neporaženou Patricii Marii Tigovou.

Keninová se od senzačního triumfu na Australian Open hodně trápí, přestože o měsíc později po vydřených výhrách ovládla slabě obsazený halový podnik v Lyonu. Po pauze startovala na amerických betonech ve Flushing Meadows na generálce i US Open a vyhrála jen tři zápasy, na antukové generálce v Římě dokonce v úvodním utkání neuhrála jediný game s Viktorií Azarenkovou. Na French Open úvodními dvěma koly prošla s problémy, když musela do rozhodující sady proti Ljudmile Samsonovové i Aně Bogdanové, ve třetím kole smetla kvalifikantku Irinu Baraovou.

Keninová nemá dobrou formu a Ferrová, která se veze na vítězné vlně, by toho mohla využít. Hodně bude záležet na tom, jak se domácí naděje vypořádá s případnou nervozitou. Američanka je nicméně favoritkou.

Tip: Keninová ve třech setech

Fiona Ferrová - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Palermo (vítězka)
Největší úspěchy na antuce: Palermo (vítězka)
Bilance: 12-5
Bilance z posledních 10 zápasů: 9-1
Bilance na antuce: 8-0
Bilance proti hráčkám Top 10: 0-0 (kariérní 0-2)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 0-0)
Grandslamy: Australian Open (2. kolo), US Open (nehrála)

Fiona Ferrová - French Open
Kariérní bilance: 4-5
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: 1. kolo
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: žádná
Cesta turnajem: Watsonová (7-6 6-4), (14) Rybakinová (6-3 4-6 6-2), Tigová (7-6 4-6 6-0)

Sofia Keninová - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Lyon,  Australian Open (vítězka)
Největší úspěchy na antuce: French Open (osmifinále)
Bilance: 21-8
Bilance z posledních 10 zápasů: 7-3
Bilance na antuce: 3-1
Bilance proti hráčkám Top 31-50: 4-1 (kariérní 16-10)
Bilance v osmifinále grandslamů: 1-1 (kariérní 1-2)
Grandslamy: Australian Open (vítězka), US Open (osmifinále)

Sofia Keninová - French Open
Kariérní bilance: 5-2
Nejlepší výsledek: osmifinále (2019-20)
Loňský výsledek: osmifinále
Bilance v osmifinále: 0-1
Generálka: Řím (2. kolo)
Cesta turnajem: Samsonovová (6-4 3-6 6-3), Bogdanová (3-6 6-3 6-2), Baraová (6-2 6-0)


• Osmifinále dvouhry mužů •
Márton Fucsovics (63.) - Andrej Rubljov (12.) | Court Suzanne Lenglen (11:00 SELČ)
Márton Fucsovics si potřetí v kariéře zahraje grandslamové osmifinále a na premiérové čtvrtfinále zaútočí proti osm zápasů neporaženému Andrejovi Rubljovovi. S ruským tenistou, který bude usilovat o vyrovnání svého grandslamového maxima, oba předchozí souboje vyhrál.

Fucsovics má letos velmi slušnou formu. Na úvodním podniku v Dauhá došel do čtvrtfinále, na Australian Open si zahrál osmifinále, na Masters v New Yorku rovněž postoupil mezi nejlepší šestnáctku a na US Open skončil ve třetím kole. Na antuce hraje svůj první letošní turnaj, v Paříži si v úvodním kole vyšlápl na světovou pětku Daniila Medveděva a poté si bez ztráty setu poradil s Albertem Ramosem a Thiagem Monteirem.

Rubljov letos hraje fantasticky, ruský mladík vyhrál 11 zápasů v řadě, bral dva tituly a jeho vítězná série skončila až v osmifinále Australian Open. Další skvělý výsledek zaznamenal postupem do čtvrtfinále US Open. Na antuce startoval v Římě, kde sice vypadl již ve druhém kole, ovšem poté ovládl generálku v Hamburku. V Paříži mu hrozil konec hned v úvodním kole, v němž prohrával 0-2 na sety a 2-5 se Samem Querreym, po úspěšném obratu si poradil s Alejandrem Davidovichem Fokinou i Kevinem Andersonem.

Ve vzájemné bilanci sice vede 2-0 Fucsovics, ovšem Rubljov má letos výbornou formu, je úplně jiným hráčem než před třemi lety, kdy se aktéři naposledy střetli, a měl by slavit postup do dalšího kola.

Tip: Rubljov ve čtyřech setech

Márton Fucsovics - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Dauhá (čtvrtfinále)
Největší úspěchy na antuce: první turnaj
Bilance: 19-8
Bilance z posledních 10 zápasů: 8-2
Bilance na antuce: 3-0
Bilance proti hráčům Top 11-20: 3-1 (kariérní 8-12)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-1 (kariérní 0-2)
Grandslamy: Australian Open (osmifinále), US Open (3. kolo)

Márton Fucsovics - French Open
Kariérní bilance: 4-2
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: 1. kolo
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: žádná
Cesta turnajem: (4) Medveděv (6-4 7-6 2-6 6-1), Ramos (7-6 6-3 7-5), Monteiro (7-5 6-1 6-3)

Andrej Rubljov - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Hamburk,  Adelaide,  Dauhá (vítěz)
Největší úspěchy na antuce: Hamburk (vítěz)
Bilance: 28-6
Bilance z posledních 10 zápasů: 9-1
Bilance na antuce: 9-1
Bilance proti hráčům Top 50-100: 12-0 (kariérní 55-31)
Bilance v osmifinále grandslamů: 1-1 (kariérní 2-2)
Grandslamy: Australian Open (osmifinále), US Open (čtvrtfinále)

Andrej Rubljov - French Open
Kariérní bilance: 3-1
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: nehrál
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: Hamburk (vítěz)
Cesta turnajem: Querrey (6-7 6-7 7-5 6-4 6-3), Davidovich Fokina (7-5 6-1 3-6 6-1), Anderson (6-3 6-2 6-3)


Grigor Dimitrov (20.) - Stefanos Tsitsipas (6.) | Court Philippe Chatrier (12:30 SELČ)
Grigor Dimitrov na desátý pokus poprvé prošel do druhého týdne French Open a o znovu vylepšení svého pařížského maxima si zahraje s jedním z největších favoritů Stefanosem Tsitsipasem, který bude rovněž usilovat o první čtvrtfinále v areálu Rolanda Garrose. Na turnajích se vítězové Turnaje mistrů potkávají poprvé.

Bývalý třetí hráč světa Dimitrov rozhodně nemůže letošní sezonu považovat za úspěšnou, na kontě má jediné semifinále z menšího podniku v Acapulku. Na antuce se však bulharské jedničce celkem daří, před French Open si zahrál římské Masters a došel do čtvrtfinále. Na French Open ještě neztratil set, postupně si poradil s Grégoirem Barrérem a Slovákem Andrejem Martinem, ve třetím kole mu za stavu 0-2 na sety vzdal Roberto Carballés.

Tsitsipas se po restartu sezony vrátil semifinálovou účastí na přesunutém Masters v New Yorku, ovšem následující dva turnaje pro něj byly obrovským zklamáním. Na US Open ve třetím kole proti Bornovi Čoričovi neudržel jasné vedení a nevyužil šest mečbolů a na římském Masters se loučil hned po úvodním zápase. Podstatně lépe si vedl na poslední generálce v Hamburku, kde až ve finále prohrál s Andrejem Rubljovem. Na French Open měl v prvním kole namále, když s Jaumem Munarem prohrával 0-2 na sety. Od té doby další ztrátu setu nepřipustil a poradil si s Pablem Cuevasem i Aljažem Bedenem (skreč).

Tsitsipas je na antuce kvalitnějším hráčem než Dimitrov, což by měl potvrdit postupem do dalšího kola.

Tip: Tsitsipas ve čtyřech setech

Grigor Dimitrov - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Acapulko (semifinále)
Největší úspěchy na antuce: Řím (čtvrtfinále)
Bilance: 15-8
Bilance z posledních 10 zápasů: 7-3
Bilance na antuce: 6-1
Bilance proti hráčům Top 10: 0-1 (kariérní 25-61)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 5-5)
Grandslamy: Australian Open (2. kolo), US Open (2. kolo)

Grigor Dimitrov - French Open
Kariérní bilance: 12-9
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: 3. kolo
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: Řím (čtvrtfinále)
Cesta turnajem: Barrére (6-3 6-2 6-2), Martin (6-4 7-6 6-1), Carballés (6-1 6-3 skreč)

Stefanos Tsitsipas - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Marseille (vítěz);  Hamburk,  Dubaj (finále);  New York (semifinále)
Největší úspěchy na antuce: Hamburk (finále)
Bilance: 25-9
Bilance z posledních 10 zápasů: 7-3
Bilance na antuce: 7-2
Bilance proti hráčům Top 11-20: 1-2 (kariérní 12-8)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 1-2)
Grandslamy: Australian Open (3. kolo), US Open (3. kolo)

Stefanos Tsitsipas - French Open
Kariérní bilance: 7-3
Nejlepší výsledek: osmifinále (2019-20)
Loňský výsledek: osmifinále
Bilance v osmifinále: 0-1
Generálka: Řím (2. kolo), Hamburk (finále)
Cesta turnajem: Munar (4-6 2-6 6-1 6-4 6-4), P. Cuevas (6-1 6-4 6-2), Bedene (6-1 6-2 3-1 skreč)


Novak Djokovič (1.) - Karen Chačanov (16.) | Court Philippe Chatrier (14:30 SELČ)
Světová jednička Novak Djokovič letos stále nezaznamenal standardní porážku a o protažení své "letošní neporazitelnosti" bude vítěz ročníku 2016, který v Paříži útočí na 18. grandslamový triumf, usilovat proti Karenovi Chačanovovi, jenž i při svém čtvrtém startu na French Open postoupil do druhého týdne a dnes se pokusí vyrovnat své pařížské a zároveň grandslamové maximum. Letos ve čtvrtfinále v Dubaji suverénně zvítězil Djokovič a své vedení ve vzájemné bilanci navýšil na 3-1.

Djokovič letos ještě neokusil standardní porážku. Zkraje roku pomohl Srbsku k triumfu v ATP Cupu, poté ovládl Australian Open, podnik v Dubaji, Masters v New Yorku a na US Open byl při absenci svých největších rivalů jasným favoritem. V osmifinále však spáchal přestupek proti pravidlům a byl diskvalifikován. Na kurty se vrátil triumfem v Římě a získal rekordní 36. trofej z Masters. Na French Open povolil pouhých pět gamů Mikaelovi Ymerovi, Ričardasovi Berankisovi i Danielovi Galánovi. Letos má, pokud počítáme diskvalifikaci jako porážku, bilanci 34-1.

Chačanov nemůže být s vývojem letošní sezony spokojený, jeho maximem je jediné čtvrtfinále, které si zahrál v únoru v Dubaji. Na antuce se mu zpočátku vůbec nedařilo, v Římě skončil hned v prvním kole na raketě pozdějšího semifinalisty Caspera Ruuda a v Hamburku ve druhém kole schytal výprask od Dušana Lajoviče. Své působení na letošním French Open zahájil třísetovým vítězstvím nad Kamilem Majchrzakem, proti Jiřímu Veselému a Christianovi Garínovi potřeboval set navíc.

Djokovič letos vypadá neporazitelně, přestože není na vrcholu svých možností. V Paříži si zatím počíná suverénně a ani Chačanov by mu první letošní standardní porážku uštědřit neměl.

Tip: Djokovič ve třech setech

Novak Djokovič - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Řím,  New York,  Dubaj,  Australian Open,  ATP Cup (vítěz)
Největší úspěchy na antuce: Řím (vítěz)
Bilance: 34-1
Bilance z posledních 10 zápasů: 9-1
Bilance na antuce: 8-0
Bilance proti hráčům Top 11-20: 5-0 (kariérní 109-27)
Bilance v osmifinále grandslamů: 1-1 (kariérní 46-5)
Grandslamy: Australian Open (vítěz), US Open (osmifinále)

Novak Djokovič - French Open
Kariérní bilance: 71-14
Nejlepší výsledek: vítěz (2016)
Loňský výsledek: semifinále
Bilance v osmifinále: 13-0
Generálka: Řím (vítěz)
Cesta turnajem: M. Ymer (6-0 6-2 6-3), Berankis (6-1 6-2 6-2), Galán (6-0 6-3 6-2)

Karen Chačanov - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: Dubaj (čtvrtfinále)
Největší úspěchy na antuce: French Open (osmifinále)
Bilance: 17-10
Bilance z posledních 10 zápasů: 6-4
Bilance na antuce: 4-2
Bilance proti hráčům Top 10: 0-1 (kariérní 10-23)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 1-3)
Grandslamy: Australian Open (3. kolo), US Open (3. kolo)

Karen Chačanov - French Open
Kariérní bilance: 13-3
Nejlepší výsledek: čtvrtfinále (2019)
Loňský výsledek: čtvrtfinále
Bilance v osmifinále: 1-2
Generálka: Řím (1. kolo), Hamburk (2. kolo)
Cesta turnajem: Majchrzak (7-6 6-3 6-3), Veselý (6-1 6-7 7-6 7-6), (20) Garín (6-2 3-6 6-4 6-2)


Pablo Carreño (18.) - Daniel Altmaier (186.) | Court Suzanne Lenglen (14:30 SELČ)
Daniel Altmaier prožívá snovou premiéru na grandslamové scéně. Dvaadvacetiletý německý kvalifikant po skalpu hráče elitní desítky Mattea Berrettiniho ve svém prvním osmifinále na grandslamech vyzve Pabla Carreña, který se bude snažit vyrovnat své pařížské maximum. Bude se jednat o premiérový souboj.

Carreñovým letošním maximem je semifinále. Poprvé v letošní sezoně do něj postoupil v únoru v hale v Rotterdamu, na další takovou účast čekal až do nedávného US Open. Po skončení obvykle závěrečného grandslamu sezony se na French Open připravoval v Římě, kde hned v úvodním zápase schytal výprask od Rafaela Nadala. V Paříži si zatím vede suverénně, s Johnem Millmanem ani Guidem Pellou neztratil set a krajana Roberta Bautistu porazil ve čtyřech setech.

Altmaier má na kontě devět triumfů na nejnižším okruhu ITF a kvůli svému žebříčkovému postavení se teď pohybuje hlavně na challengerech, kde se letos nejdále dostal do semifinále. Na French Open hraje v životní formě, po úspěšně zvládnuté tříkolové kvalifikaci v hlavní soutěži bez ztráty jediného setu vyřadil Feliciana Lópeze, Jana-Lennarda Struffa a světovou osmičku Mattea Berrettiniho.

Podstatně zkušenější Carreño je jasným favoritem na postup. Vzhledem k tomu, koho dokázal Altmaier na pařížské antuce vyřadit, by ale vítězství německého kvalifikanta nebylo zas tak velkým překvapením.

Tip: Carreño ve čtyřech setech

Pablo Carreño - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: US Open,  Rotterdam (semifinále)
Největší úspěchy na antuce: French Open (osmifinále)
Bilance: 15-8
Bilance z posledních 10 zápasů: 8-2
Bilance na antuce: 3-1
Bilance proti hráčům mimo Top 100: 3-1 (kariérní 297-98)
Bilance v osmifinále grandslamů: 1-0 (kariérní 3-2)
Grandslamy: Australian Open (3. kolo), US Open (semifinále)

Pablo Carreño - French Open
Kariérní bilance: 13-7
Nejlepší výsledek: čtvrtfinále (2017)
Loňský výsledek: 3. kolo
Bilance v osmifinále: 1-0
Generálka: Řím (2. kolo)
Cesta turnajem: Millman (6-3 6-2 7-5), Pella (6-3 6-2 6-1), (10) Bautista (6-4 6-3 5-7 6-4)

Daniel Altmaier - Letošní sezona
Nejlepší výsledky: French Open (osmifinále)
Největší úspěchy na antuce: French Open (osmifinále)
Bilance: 28-12
Bilance z posledních 10 zápasů: 9-1
Bilance na antuce: 13-4
Bilance proti hráčům Top 11-20: 0-0 (kariérní 0-0)
Bilance v osmifinále grandslamů: 0-0 (kariérní 0-0)
Grandslamy: Australian Open (nehrál), US Open (nehrál)

Daniel Altmaier - French Open
Kariérní bilance: 3-0
Nejlepší výsledek: osmifinále (2020)
Loňský výsledek: nehrál
Bilance v osmifinále: 0-0
Generálka: Todi challenger (2. kolo), Terst challenger (1. kolo), Cordenons challenger (semifinále), Aix en Provence challenger (semifinále)
Cesta turnajem: F. López (7-6 6-4 6-4), (30) Struff (6-3 7-6 6-3), (7) Berrettini (6-2 7-6 6-4)

FRENCH OPEN 2020 - PROGRAM 9. HRACÍHO DNE
• COURT PHILIPPE CHATRIER • (od 11:00 SELČ)
1. Kvitová (7-ČR) - Shuai Zhang (Čína)
2. Dimitrov (18-Bulh.) - Tsitsipas (5-Řec.)
3. Djokovič (1-Srb.) - Chačanov (15-Rus.)
4. Ferrová (Fr.) - Keninová (4-USA)
• COURT SUZANNE LENGLEN • (od 11:00 SELČ)
1. Fucsovics (Maď.) - Rubljov (13-Rus.)
2. Džabúrová (30-Tun.) - Collinsová (USA)
3. Carreño (17-Šp.) - Altmaier (Něm.)
• COURT SIMONNE MATHIEU • (od 11:00 SELČ)
1. Siegemundová (Něm.) - Badosaová (Šp.)
2. Kužmová/Kr. Plíšková (13-SR/ČR) - Krejčíková/Siniaková (4-ČR)
3. Cabal/Farah (1-Kol.) - Nielsen/Puetz (Dán./Něm.)
• COURT 2 • (od 10:00 SELČ)
2. L. Fruhvirtová (11-ČR) - Avdejevová (Rus.)
• COURT 5 • (od 10:00 SELČ)
3. Nosková (ČR) - Nguyenová Tanová (Fr.)
• COURT 10 • (od 10:00 SELČ)
4. Čisovská/L. Fruhvirtová (7-SR/ČR) - Buiová/Paolettiová (Kan./It.)
• COURT 11 • (od 10:00 SELČ)
2. B. Fruhvirtová (ČR) - Lopatecká (Ukr.)
4. Palicová/Viďmanová (ČR) - Costoulasová/Scilipotiová (Belg./Švýc.)
• COURT 12 • (od 10:00 SELČ)
4. B. Fruhvirtová/Roignotová (ČR/Fr.) - Droguetová/Janicijevicová (Fr.)
• COURT 14 • (od 11:00 SELČ)
1. Peschkeová/Schuursová (6-ČR/Niz.) - Melicharová/Šwiateková (USA/Pol.)
• COURT 15 • (od 10:00 SELČ)
1. Viďmanová (ČR) - Baszaková (5-Pol.)
2. Palicová (ČR) - Čisovská (SR)
3. Krumich (ČR) - Stricker (7-Švýc.)
Kompletní program 9. hracího dne
Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (236)
06.10.2020 13:00Od: RF46 Rafa
https://www.tennisworldusa.org/tennis/news/Rafael_Nadal/69404/rafael-nadal-i-am-from-an-island-i-know-how-to-deal-with-wind-/
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 22:58Od: dako
Zajtra má byť asi Paríž zase celý deň upršaný, že? smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 23:00Od: Forehand
Vies co, pod tou strechou hral Rafa zatial najlepsi zapas.

Radsej pod strechou ako vo vetre podla mna.
[ Reagovat ]
05.10.2020 23:02Od: Tomas_Smid_fan
Anebo ve větru pod střechou po francouzskusmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 23:11Od: dako
Áno, aj mne sa s Travou páčil najviac. Dobre kontroloval výmeny, vedel si to pekne vystavať do finálnych úderov. Na druhej strane sa vyjadroval, že jemu pasuje hrať aj vo vetri, že on sa tomu dokáže prispôsobiť. No pre oko fanúšika to nie je veľmi pekný tenis.
Bol by som veľmi zvedavý, keby sa stretnú v takom vetri práve s Nolem, ktorý je známy tým, že mu "extrémne" podmienky vedia narobiť problémy.
[ Reagovat ]
05.10.2020 23:17Od: Kamilos88
Nadal hraje udery, které mají 3500000 otáček za minutu, vítr mu neudělá nic.

Když hraješ více na plocho, tak je to na h0vno
[ Reagovat ]
05.10.2020 23:35Od: dako
Áno, vravím, že by som v tom vetri chcel vidieť Noleho, ako rozhadzuje ručkami a stráca rovnováhu (tá jeho šaškáreň) po úderoch.
[ Reagovat ]
06.10.2020 08:49Od: woody
Nic. Na Noldu se zatahuje :-)
[ Reagovat ]
06.10.2020 09:16Od: Amputace
Zdaleka nejhorší podmínky pro Nadala ze všech jeho účastí na FO (především proto je favorizován Novak) a on ti napíše, že vítr mu nic neudělá... :) Nezdráhal bych se tvrdit, že toto je Kamilosova životní forma. Standard trollení nastavený hodně vysoko; Petřík jistě v tichosti závidí.
[ Reagovat ]
06.10.2020 09:17Od: RF46
1) podminky maji vsichni stejne, nebo snad mic co preleti sit na stranu Rafy, tak ztvrdne?
2) Top spin je daleko odolnejsi vuci vetru, to je proste fakt, kterej ale snad kazdej vi.
[ Reagovat ]
06.10.2020 09:48Od: Tomas_Smid_fan
Až na Amputaci...
[ Reagovat ]
06.10.2020 10:18Od: Amputace
Ty jsi kdo?
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:02Od: Kamilos88
Pořád ví o tenise více, než ty. Gaučový fanatik.
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:29Od: Amputace
Gaučový fanatik - to je jeden z vrcholů tvé slovní obrazotvornosti?
[ Reagovat ]
06.10.2020 10:13Od: gigin
Tak ale musíš se k tomu postavit, odehrát. Když to před tebú ufúkne, možeš spinovat jak chceš. Djokovič je na větr jalový jak chceš, Nadal nevím. Nikomu to asi není příjemné, když fučí. Ale já tomu nerozumím, jen si myslím. Sojka by to měla rozseknút.
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:33Od: RF46
jasny, ale po odrazu ten micek jen tak neuleti.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:40Od: gigin
Ale on už k tobě jako přílítává divně, fakt je to kolikrát o hubu to odehrát tak, jak by sis to představoval. Bavím se o silném větru samozřejmě.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:42Od: RF46
Ja s tebou souhlasim, jestli to nevadi :)
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:51Od: gigin
Nějak to zkusím překousnout no :)
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:53Od: RF46
dik, ses fakt kamos smile
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:54Od: turista
No vitr dělá Novakovi bohužel velké potíže.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:09Od: George_Renel
Mimochodem dlouho tu nebyla.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:41Od: gigin
Podle mne někde užívá podzim, kolo a potřebovala taky pauzu od FU. To je jas...
[ Reagovat ]
06.10.2020 10:15Od: Amputace
1) Nikdo netvrdí nic jiného - stačí si občas přečíst třeba knihu a té větě bys rozuměl.
2) To sice ano, ale nic moc to nemění na faktu, že chladné podmínky (vítr, déšť) obecně vzato Nadalovi vůbec nevyhovují, a ví to i Kamilos. Takže výsledek? Standardní trolling.
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:02Od: Kamilos88
"Stačí si přečíst knihu"

A jsme doma, Amputace gaučový analytik, počet odehraných hodin tenisu = 0

Topspinová rotace tlačí míček k zemi, což znamená, že pokud fouká, tak míč může letět více vlevo, více vpravo, ale vždy bude primárně klesat.

Pokud hraješ ploché údery, které té rotace mají méně, tak ten míč má mnohem větší tendenci letěl do saka, nebo do outu.

Důkazem může být zápas z FO19 mezi Federerem a Nadalem. Federerovi ten vítr vzal úplně všechno, servis, čopy, forehand, backhand, vše bylo ovlivněno v řádu desítek procent.

Nadal byl slabší, ale pořád mu to ublížilo mnohem méně, než soupeři.

Ale pokud jsi to četl v příručce mladých svišťů, tak tě nebudu přemlouvat o opaku.

Já jsem si obecně zvykl, že ty jsi spíše statistik a knihomol, který se s realitou potkal v rychlíku.
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:28Od: Amputace
Že ses ty, na TP známý analfabet a negramota, chytil zrovna na narážku o knize, nemůže člověka překvapit.

Mně nemusíš vysvětlovat, co je to rotace. Zato tobě by měl někdo trpělivější než jsem já vysvětlit, že hráči, který se narodil, vyrůstal a s tenisem se seznamoval v zemi, ve které je po většinu roku 30 stupňů ve stínu, asi těžko budou vyhovovat současné podmínky v Paříži.

Federer by v tom zápase dostal čočku, i kdyby na tři hodiny vítr přestal existovat. Porážce Nadala na FO se nikdy ani nepřiblížil a úplně stejně by to dopadlo i v roce 2019.

Místo toho, abys řešil ostatní (čím jsou a nejsou) na anonymním fóru a věnoval tolik zbytečného času bezduchému trollení, které ti navíc ani moc nejde a nejsi vtipný na rozdíl od mistrů řemesla, by sis mohl pro začátek nastudovat něco o realitě, faktech, pravdě a dalších, tebou často a s obzvláštní chutí znásilňovaných pojmech.
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:59Od: Kamilos88
Takže.

Já jsem nikdy neřekl, že by Federer ten zápas vyhrál, mou větu o podmínkách v tom zápase jsi vytáhl z kontextu a následně tě přemohla tvá fanatická láska směrem k Nadalovi a píšeš tady něco o porážkách. Já mluvil o podmínkách, zjevně jsi nepochopil pointu té informace, ale to je v pořádku, děláš to běžně.

Ty mi o realitě vůbec nemusíš nic říkat. Z tvého vyjádřovaní lze poznat, že jsi takový horší hejtr Federera, průměrný fanda Nadala, který tenis nikdy nehrál, sleduje jej pouze v TV, nic o tom nikdy nečetl, neznáš žádné lidi, kteří tomu alespoň trošku rozumí a tvé působení na fórech je založeno na domněnkách a statistikách, které sotva odpovídají realitě.

Prakticky každý komentář Nadala překroutíš na Federera, což jenom potvrzuje tvou zaslepenost.

Ale v životě je důležité mít o sobě kvalitní mínění i v případě, že jsi totální neznalec a amatér. Takže máš šanci na solidní kariéru.

Tím bych to ukončil, standardně mě přestáváš po třech odpovědích bavit, je to furt dokola.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:13Od: Amputace
Hm, teď jsi mi to dal. Vůbec nevím, co s tím.

Zaprvé Federera jsi vytáhl ty sám.

Zadruhé, kdybys měl skutečné pozorovací schopnosti a nejen jejich atrapu, kterou tady předvádíš, dávno bys věděl, že nejsem hejtr Federera, ale především hejtr hejtrů Nadala. Takřka žádný můj komentář na Federera nepřichází, není-li v diskuzi zapojeno také téma Nadala, nedochází-li k jejich srovnávání apod. Naopak je mi líto skutečných fanoušků Federera, že je tady musí reprezentovat podprůměrný troll, jako jsi ty.

Ty, který už od začátku FO točíš stále dokola a pod každým článkem tři hejty na Nadala, piš něco o zábavě a hejtování... Já možná zábavný nejsem, ale na rozdíl od tebe se o to ani nesnažím. Ty ano, což ve výsledku vytváří ohromně smutný pohled.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:19Od: Kamilos88
Ne, já jsem pro přirovnání vlivu větru na tenis defenzivního a ofenzivního hráče použil zápas Federera s Nadalem z roku 2019, který se mi v této diskuzi jeví jako nerelevantnější podklad. Tam jsem zmínil, že Nadalově hře vítr ublíží méně, než té Federerově.

Ty jsi začal vytahovat nějaké porážky a další zcestné domněnky.

Je rozdíl mezi trollingem ze zábavy a opravdovou diskuzí. Teď se s tebou bavím vážně, netrolím. Říkám ti fakta, které jsem odsledoval, nebo je mohu srovnat s realitou, kterou znám buď jako současný amatérský hráč, který tenis hrál závodně za mlada, nebo fanoušek, který jezdí na turnaje ATP co by divák téměř každý rok, nebo jako člověk, který to sleduje v TV.

Prostě vítr udělá mnohem menší bordel ve hře Nadala, než ve hře Djokoviče, Thiema, Federera atd. Nadal na antuce nehraje ploché míče, tospinuje, takže kdyby hrál ve větru s jedním z výše uvedených hráčů, tak bude v největší výhodě Nadal, což neznamená, že má vítr rád, ale to, že vítr jeho stylu ublíží prostě nejméně.

Nic víc tady básník nechtěl říct. Není třeba rozebírat h0vna.
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:37Od: RF46
"Zdaleka nejhorší podmínky pro Nadala ze všech jeho účastí na FO".
-
Podle me to neni moc logicky vystavena veta.
-
Aniz bys tusil, jak sem na tom s knizkama, tak to klidne strelis do vetru:) Asi by ses divil smile
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:56Od: Amputace
Právě, že logicky vystavěná je vzhledem k tomu, že nic neříká o ostatních (jak ses mi okamžitě snažil vnutit, protože jsi tu větu četl nesprávně), ale pouze o Nadalovi a jeho působení na FO.

Možná bych překvapený byl, kdoví. Neznám tě, soudím na základě toho, že máš zjevně problém s psaným textem. To se může stát, není to nic ojedinělého, ale lidé, kteří hodně čtou, tím obyčejně netrpí.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:12Od: RF46
OK, mysli si co chces, knizky jsou pro me nutnost. To je ale jedno. Uznavam, ze tvuj psany projev je pro me bolestivy, protoze nez se dostanes k veci, tak vyplejtvas tolik slov, ze bys mel dostat omezeni na pocet slov na koment :)
-
Pro Nadala to jsou zrejme nejhorsi podminky a pravdepodobne i pro vsechny ostatni. Ale proc si to dopredu alibisticky nevyfutrovat, ze?
-
Fed - Nad, vitr jako prase, antuka v ocich a problemy s tim mel evidentne daleko vetsi technicky vyspelejsi Fedex nez silovejsi Nadal.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:20Od: Amputace
Můj psaný projev souvisí s potřebou a zálibou v argumentaci, kterou je někdy potřeba roztahat, zvláště reaguješ-li na exoty typu Kamila, Petříka a jim podobné :)

To jsem rád, že čteš. Palec nahoru.

Nebyl v tom žádný alibismus, byla to reakce na debílka Kamilose, který naznačoval, že Nadal je s větrem v podstatě úplně v pohodě, protože hraje liftovaný FH.

Tyto podmínky vyloženě nevyhovují asi nikomu, nicméně jsou hráči, kterým vadí méně a kterým více a Nadal bezpochyby patří do druhé skupiny.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:29Od: Kamilos88
Zase meleš úplně h0vna. Tvá zaslepenost vést rozumnou debatu se každým příspěvkem blíží k nule.

Nikdo neřekl, že je Rafa s větrem v pohodě, ale to bys musel číst a poté reagovat.

Ty nejdříve reaguješ, pak čteš a pak myslíš, proto je 90% tvého příspěvku omáčka k hovnu a 10% zkreslená sračka vytažená z kontextu.

Jako vždy s tebou nemá cenu vést diskuzi, 3 lidí mluví o tomtéž, ale ty to všem vyvracíš a pak s nimi souhlasíš.

Diagnoza tohle.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:32Od: Amputace
5. 10.: "Nadal hraje udery, které mají 3500000 otáček za minutu, vítr mu neudělá nic."

6. 10.: "Nikdo neřekl, že je Rafa s větrem v pohodě, ale to bys musel číst a poté reagovat."

Kamil a jeho vztah s realitou.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:38Od: Kamilos88
Když jsi na dně, tak vytáhni větu, která je zjevně nadsazená a i dvouleté dítě ví, že je to nadsázka.

Thumbs up
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:41Od: Amputace
"Vytáhni větu".

Je to věta, na základě které jsem napsal do tohoto vlákna. Takže ano, vytáhl jsem ji.

V podstatě téměř úplně vše, co napíšeš, nelze brát vážně, takže pokud to vnímáš takhle, neměl by na tebe podle všeho reagovat takřka nikdo.

Opravdu mě nenapadá moc větších ubohostí, než když se troll brání v diskuzi tím, že pouze trollil :) To už je vskutku dno i na tvé poměry.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:41Od: RF46
Pokud ctes, tak by z tebe nadsazka nemela udela jelito.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:48Od: Amputace
V čem ze mě udělala jelito?
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:54Od: RF46
Jakoze z prumernyho hrace udelal kalendar hegemona ? :)
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:59Od: Amputace
Nadal hraje letošní FO ve svých optimálních podmínkách, že...? Fouká vítr, je chladno, chčij.e. Pro přičmoudlýho Španěla úplné zhmotnění vlhkého snu.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:57Od: RF46
To melo patrit pro tvuj koment na poskladanej kalendar.
-
Hej, ok, vysvetlim. Tva reakce na nadsazku z tebe v mych ocich udelala jelito. Rad bych uz ale s tebou prestal komunikovat, protoze to ani jednomu nic nedava. Takze se vzdavam a odstupuji. Skrec. Rucnik...a satecek.
[ Reagovat ]
06.10.2020 13:02Od: Amputace
Považovat Kamilovy sra.nce za nadsázku je hodně silná káva. Takže konec vítám.
[ Reagovat ]
06.10.2020 13:20Od: RF46
3500000 otáček za minutu
[ Reagovat ]
06.10.2020 10:15Od: Forehand
Vzhladom k tomu, ze bez vetra to má Nadal 95:2 ci kolko...

Tak naozaj si myslim, ze ked vietor rozbije zapas a otupi zbrane oboch, vyhovuje to vzdy slabsiemu, kedze Nadalove zbrane su holt vacsie.
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:39Od: RF46
Chces tim tedy rict, ze kdyby se FO hralo vzdy na podzim, tak by z krale antuky byl treba jen princ antuky ? :)
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:02Od: Amputace
Jsem si skoro jistý, že kdyby se hrálo na podzim, nevyhrál by ho 12x, ale třeba "jen" 10x. Například zápas s Djokovičem 2013 by za současných podmínek nejspíš prohrál, problémy by měl možná i s Federerem 2011 či Djokovičem 2014.
[ Reagovat ]
06.10.2020 14:31Od: Forehand
No to si objavil Ameriku :)

Je to rovnaké, ako fakt, ze by Federer vyhral menej titulov na tráve, kde by zrazu lopta vyskakovala o polovicu vyssie.
[ Reagovat ]
06.10.2020 18:38Od: RF46
Ja? Snad Amputka...
[ Reagovat ]
06.10.2020 18:40Od: RF46
Kazdopadne, jak pravil sam bozsky Rafa, ma vyhodu diky vetrum, na ktere je zvykly z ostrova :)
[ Reagovat ]
06.10.2020 11:53Od: turista
Nadalovi nevyhovuje zima a déšť. Ale ve větru umí hrát ze všech nejlíp a to nejen na antuce, ale i na hardu. Nějak se s tím foukáním dokáže vypořádat. Ty jeho topspiny ani vítr zásasdně neovlivní.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:15Od: RF46
Zima a dest nevyhovuje nikomu. Vitr skodi vice technictejsim hracum, vysokymu nadhozu, plochym uderum atd...
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:18Od: turista
Ano.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:26Od: Amputace
No a zima zase ve srovnání se špičkou (Djokovič, Federer, Thiem, dříve Murray) nejvíce nevyhovuje Nadalovi, neboť jako jediný z těch hráčů pochází z extrémně teplého prostředí.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:31Od: Kamilos88
Ty vole já z tebe umřu.

Nadal se narodil na Mallorce, takže proto mu nejvíce vadí zima a vítr.

Federer je ze Švajcu, takže by na sněhu vyhrál 10 GS a v létě žádný :D

Ser už na to, nedává to smysl
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:35Od: Amputace
A ne snad? Je to napříč sporty známá věc a je to v zásadě i logické. Navíc Nadal sám to zmiňoval snad miliónkrát, že nejvíce mu vyhovují vysoká horka a bezvětří, a naopak že v zimě se mu dobře nehraje.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:38Od: Kamilos88
Já už na to asi nemám energii, navíc jsem dojedl oběd. Takže končím.
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:40Od: RF46
Tak je super, ze je kalendar poskladanej tak jak je. Velika vyhoda Nadala. Ok?
[ Reagovat ]
06.10.2020 12:47Od: Amputace
Samozřejmě, že je pro něj výhoda, že na jeho nejoblíbenějším povrchu se hraje v květnu a červnu.
[ Reagovat ]
06.10.2020 13:43Od: Forehand
Kamil mi vzdy prisiel psychicky nevyrovnany, ale to co predvádza v poslednych dnoch je úlne zufalstvo..

Palec hore za trpezlivost Amputka, vysvetlovat deb1lovi, ze je deb1l, bude vzdy márny boj.
[ Reagovat ]
06.10.2020 14:22Od: turista
Nejlíp se na zimu adaptuje Lord Andy. Operovaná kyčel mu ale nedovoluje účast v závěrečných bojích majorů.
[ Reagovat ]
05.10.2020 22:55Od: Tomas_Smid_fan
Trenér s Danielem se měli před zápasem hecovat: machine, machine.
No to bude možná i jeho problém. Jak se machine trochu vychýlí, pálí všechno mimo. Tak nějak hlava nehlava, žádné velké přemýšlenísmile
Pravda, Bustu nakopli nějakou zázračnou medicínou a teď je už těžkým oříškem.
[ Reagovat ]
05.10.2020 22:27Od: Tomas_Smid_fan
Uvařená Busta vs chybující německá věž
Slušně zahozený druhý set, zkrátka zdaleka všechny nešvary ITF nejsou výmyceny, třebaže chvílemi to tak ńevypadá.
Ale uvidíme, jestli uvařená Busta zvládne pokračovat. Nevím, co mu je, možná potíže s dechem, nevolnost?smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 22:56Od: Kamilos88
Big pointy Altmaier 0/30

Tam je rozdíl
[ Reagovat ]
05.10.2020 22:59Od: Tomas_Smid_fan
je to ještě Janek. Jako býval Shapo. Ale jednoručák pěkný.
[ Reagovat ]
05.10.2020 23:04Od: Tomas_Smid_fan
Busta ho školí, ale taky chybuje...
[ Reagovat ]
05.10.2020 23:06Od: Tomas_Smid_fan
I tak při 3:0 ušetří síly, když nepovolí.
[ Reagovat ]
05.10.2020 21:07Od: Kamilos88 Khachanov
Dneska zaslouzi pochvalu, předvedl prakticky to nejlepší, co
na antuce umí. Myslím, ze s touhle hrou by v jiné části pavouka slavil úspěch.

Nolemu ty podmínky letos sedí brutálně. Každý jeho soupeř bude mít problem vyhrát set, natož zapas. Ty jeho míče mají délku a přesnost jako svině.

V potenciálním finále má asi nejvíce šanci Thiem, ostatní dostanou náklad. Ale pořad to jsou tři zápasy, stát se muže cokoliv
[ Reagovat ]
05.10.2020 21:38Od: Mayo
Djokino ponizi všetkých 3-0
[ Reagovat ]
05.10.2020 21:40Od: Tomas_Smid_fan
i sebe a Chucka Norrisesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 22:47Od: Forehand
Ani ne, každý jeden stvrtfinalista od Diega, Carreňa a dokonca aj Sinnera by Khachanova porazil. Favoritov netreba ani menovite spomínať.
[ Reagovat ]
05.10.2020 20:51Od: Forehand
Tak zajtra na centri až 5 zápasov s Nadalom na záver.

Ak bude Thiem 5-seťák, myslim, ze Nadalov zápas nezačne skor ako o 21-22:00..
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:52Od: Mayo
Boh ochraňuj Rafaela Nadala ak sa dostane do finále. smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:53Od: Mayo
Tie krátke kopčeky budú zabijane jedna radosť.
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:29Od: Forehand
Ten Thiem v SF je nakoniec aj dobrou správou.

Ak neporazí jeho, tak na to proste tento rok nemá.
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:34Od: Mayo
No kto vie, čo zajtra s Diegom.
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:27Od: woody Tak za trefil rozhodčího
Ale jinak velmi pěkný výkon kromě DS a 2 gemů ve třetím. Hodně winers a na konci brutalni return.

Hodne si prohlizel dlan leve ruky, doufam ze nema puchyre smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:47Od: Forehand
Tsitsipasovi chyba uz iba jeden zápas aby sa dostal do potenciálne zaujimaveho semifinále.

Djokovic inak v inom prípade bude núteny vyhrat len jeden tazky zapas.
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:34Od: dako
Myslíš, že Robredo 2 ho nemá šancu potrápiť (ak postúpi)? Jemu nevadí hrať dlhé výmeny, solídne vie brániť. Ukázal dobrý základ v New Yorku pokiaľ sa hralo.
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:48Od: Forehand
Každé čudo trva iba 3 dni :)
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:41Od: Tomas_Smid_fan
3:6 a UE 6 rozdíl, W asi 10:11smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:40Od: Tomas_Smid_fan
tak tohle nebylo/není dobrý...
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:26Od: Tomas_Smid_fan Káča
hraje slušně a bude to 6:2smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:30Od: Tomas_Smid_fan
tak nesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:23Od: mahycek
To je škody, to je škody. Z 0 - 40
při servisu Djoka to Chačanov nedotáhl!!
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:23Od: Tomas_Smid_fan
teď to Káča do... 3 BB
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:22Od: Patik
Ak toto sledujú Noleho súperi..už ho nechcem nejako velebiť alebo zveličovať..naozaj si ale neviem predstaviť čo by musel kto predviesť aby toto prelomil..trebárs Rafa alebo Dom..Dom ten to môže ešte silou pretlačiť..ale Rafa tam bude musieť lietať ako drak..Djokovič pokrýva celý kurt a lopty čo rozdáva všetky majú oči..
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:46Od: Forehand
Hodnotit Djokovicovu kvalitu na zaklade zápasu s Khachanovom je ako hodnotit kvalitu Nadala zo zapasu s Kordom :)
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:33Od: turista
Srovnávat Nadala a Djokoviče lze. Ale srovnávat Chačanova a Kordu to je jako srovnávat Mercedes a Trabant.
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:48Od: Forehand
Fakt?..

A kolko ma Khachanov tych QF ucasti navyse oproti Kordovi?...

Nehovoriac o tom, ze antuka Rusovi vonia pramalo. Napriek tomu si vypracoval 9BB v 3 setoch.
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:19Od: Patik
Korda ale obdivuje Nadala a dáva si podpisovať tričká..Khachanov porazil Djokoviča vo finále turnaja Masters..porovnávaš blbosti..navyše Djokovič na Nadala umí..o to horšie pre španiela..
[ Reagovat ]
06.10.2020 10:35Od: Amputace
Ano, je dost možné, že na FO prakticky nepřemožitelného Rafu Djokovič tento rok porazí, ty podmínky mu sedí extrémně, zatímco Rafovi právě naopak, ale děláte tady z něho bůhvíco, přitom proti němu doposud nestál pořádný soupeř. Nadal ztratil v průměru nějakých pět gemů na zápas a to mu zatím stačilo v podstatě jenom bránit. V případném semíčku proti Thiemovi, neřku-li finále proti Djokovičovi to bude úplně jiný Nadal, o tom bych vůbec nepochyboval.
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:36Od: dappe
To si sebral kde, že Khachanov nemá rád antuku?
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:45Od: Forehand
Viem, ze ma na RG slusne vysledky, ale isto je nebezpečnejsí na harde a tráve.
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:58Od: turista
No jo. Ale Rus Chačanov má několik titulů, dlouhodobou účast v první dvacítce a to by se dalo pokračovat. Korda na nic z toho zatím nedosáhl. To neznamená, že nedosáhne. Ale aktuálně je nelze srovnávat.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:39Od: Kamilos88 Djok
Nole vs. Dropshoty

0-7 smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:42Od: Tomas_Smid_fan
asi bude muset do školy ke Gastonovismile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:45Od: Patik
Ten tiež asi nevie kedy prestať..ale podľa mňa mu to je asi aj trošku jedno..vie že si môže dovoliť chybovať..
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:46Od: Kamilos88
Mě stačily tak 3-4 výměny, když šlo o hodně, i kdyby tam byli dva borci, tak nedají Nolemu winner.

Paradoxně na antuce jeho hra vypadá i celkem koukatelně.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:48Od: Tomas_Smid_fan
pořád je to upinkávaná... Šťávu tomu dodává Káča, protože se snaží přitvrzovat.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:57Od: Patik
ale ono to začne fascinovať trošku (aspoň mňa teda) keď zahráš kvalitný úder perfektne umiestnený čo by nikto nechytil pomaly keď aj chytil tak by to poriadne nevrátil..ale Djokovič nie ten ti to vráti a ešte ťa tým zatlačí aj do defenzívy..
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:04Od: turista
Chačanov si na Djokoviče věří takže to ještě bude velký boj z obou stran. Naopak na Nadala má Kača takový psychický blok, že ho není schopen porazit ani na hardu a dosud nemá jediný skalp Nadala. Nadal ho porazil v Indian Wells dokonce zraněný ve dvou tiebreacích a pak z turnaje odstoupil.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:53Od: turista
Ten titul z Říma Novakovi pomohl. Jeho momentální tenis má vypilované antukové časování úderů, přesnost a konečně taky potřebnou razanci. Uvidíme, zda mu někdo překazí sen o druhém titulu z RG nebo ne. Pavouk turnaje je nabušený a lehcí soupeři už nebudou.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:24Od: Kamilos88 Djokovič
Nole je absolutně nehratelný, ten vyhraje FO bez ztráty setu, to je maras.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:35Od: Tomas_Smid_fan
no nevím, už zase trefil rozhodčíhosmilesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:38Od: Kamilos88
Djokovič hraje neskutečně dobře, ale Khachanov, to je totální antukový masterclass, hraje šílený tenis. smile

Překvapivě to je zatím pěkný zápas, málo chyb, hodně winnerů.

Doufám, že podobně bude hrát zítra Sinner, ne, že udělá 80 chyb a pak bude chtít s Rafou selfie protože je to moc pěkný kluk smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:41Od: Patik
Ako inak..Khachanov zase predvedie ultra tenis a zas ho dva roky neuvidíme..
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:43Od: Tomas_Smid_fan
Hraje pěkně, ale ta hlava... a set je v háji.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:36Od: Patik
neuveritelné čo hrá..stena na základnej čiare..
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:42Od: Tomas_Smid_fan Filosof vs Rubl
Doufám, že Stefano zas konečně Rubla porazí. Hlavně nemyslet na Hamburgsmile!
Filosof hraje pohlednější i kvalitnější tenis než Rubl, ale bohužel ho ta hlava ne vždycky podrží.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:03Od: Kamilos88
Rublev to s Tsitsipasem nemůže vyhrát. Zase se sral 4 hodiny na kurtu a to byl Fucsovics lepším hráčem.

Rublev nemá už týden co na turnaji dělat. Haluzák je to.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:39Od: turista
Hamburk musí pustit z hlavy, bombit a neunáhlovat se. V zápase a Munarem Tsitsipas předvedl velký obrat a to jak je těžké ho přelobovat. Umí plně využít svých 193cm výšky a soupeři zasmečuje prakticky každý lob.
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:07Od: Mayo
Skoda, že brat madarsky zahučal smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:41Od: turista
No ale Maďar ukázal jak je dnes strašně těžké ho porazit. Rubl to dokázal, ale po neskutečné dřině.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:45Od: Kamilos88
Maďar se porazil hlavně sám. 2x podával na set, dvakrát to rupnul 0:40
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:49Od: Tomas_Smid_fan
jako většinou, když mu o něco jde...
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:44Od: ttopi
Fucsovics s Rublovem slušná přetahovaná.
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:58Od: Kamilos88
To jo, a taky se hraje třetí set a borci dali dohromady 81 UE, což máš 20 gamů, odehráli 29 smile

Rublev další kolo končí na 100%, tohle nemůže fyzicky už utahat, dneska bude na kurtu další minimálně 3,5 hodiny.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:58Od: Kamilos88
Tak 4 hodiny, Tsitsipas půjde ve třech. Rublev končí, doufám, že tam na startu dají kurz na Řeka alespoň 2 smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:00Od: Patik
a ja som dal na tiket že Dimitrov uhrá set..prd..makový..
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:02Od: Kamilos88
Dimitrov udělal přes 40 UE s tímhle nemůže vyhrát více, jak 8 gamů.

Tsitsipas průměrný výkon, stačí mu to na třísetovou výhru.

Já mám Bustu a skóre 3:0, tihle nextgen borci na pinkalistech většinou vyhučí, viz.Korda, podobně dopadne i Sinner.
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:11Od: Patik
ten tiebreak Dimitrov uhrať mohol bol by to zase úplne iný zápas..takto prehráva 0:2 na sety a už to zabalil..Bustu som dal že vyhrá ale tam boli malý kurz..a Sinner padne som dal v troch setoch..ale už je to jedno už mi to ušlo..Grigor pohnojil..škoda
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:17Od: Krisboy
Jak tak sleduju vývoj skóre, Fucsovics měl vést už tak 4-0 na sety. Minimálně!
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:53Od: Kamilos88
Maďar ten set nechce. 2x podával na zisk sady, 2x rupnul 0:40, pak dostal 40:0 na returnu, taky to nechce, tak si zahraje TB smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:35Od: Tomas_Smid_fan
Škoda ho, ale bohužel je to jeden z těch mentálních titánů na okruhu. Hrou má na víc...
[ Reagovat ]
05.10.2020 12:55Od: RF46
Tak pokud by se mel protrapit do prirozeny smrti, tak za me spravne rozhodnuti. Rodina ovsem bude mit peklo, lituju je :(
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:05Od: Forehand
Osobne si myslim, ze 90% samovrahov by za rok, dva mali úplne inu situáciu v zivote a najma veci usporiadané v hlave. Ak by tej kríze odolali.
[ Reagovat ]
05.10.2020 18:09Od: RF46
To absolutne netusim, ale kdyz uz se nekdo pokusi 2x, tak to uz mysli vazne. Kdyz prijmu tech 90% tak potom tedy mluvim o tech 10ti.
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:36Od: Marduch
Říká se ale, že když se člověk už jednou pokusil, po zbytek života k tomu bude mít blízko..
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:47Od: Forehand
Vravím, je to téma.

Bolo by zaujimavé odsledovat si vypovede ludi, ktorí sa o samovrazdu pokúsili a za pár rokov sa im dal zivot dokopy..
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:51Od: FulnekUltras
blikanec může nastat raz dva - ale určitě je lepší tu průběžnou osobní psychokřivku nikdy nenechat spadnout moc dolů - pak se pravděpodobnost krutě zvyšuje
[ Reagovat ]
05.10.2020 12:33Od: misa
Dnes je to tady hodně smutné. Člověk si občas vytáhne v genetické loterii hodně špatnou kartu.
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:25Od: Aussie
A co když to žádná "loterie" není? Co když pravdu mají ti, kteří věří v reinkarnaci, dharmu, karmu (ne tu, co si připisují webové stránky), atp? Co když to, čím jsme, je následkem toho, čím jsme byli, co jsme si zasloužili?
V takovém případě bychom si naše geny nelosovali, tzv.
lords of karma by nám je vybrali takové, jaké jsme si zasloužili. Podle mnohých, se na tomto procesu sami podílíme, vybíráme si proto dokonce i svoje rodiče..!
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:04Od: blixa
Jistě, "věřit" se dá v cokoliv. I v neskutečné píčoviny.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:08Od: Aussie
Až na to, že v to věří miliardy lidí...
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:14Od: Krisboy
S blixou se nehádej. Ten má vždycky pravdu, všechno ví a zná, nejchytřejší široko daleko. smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:21Od: Aussie
Ne, hádat se nebudu. I když o tom vím dost, napsal jsem o víře v reinkarnaci dokonce i knihu:
http://reinkarnace.vkoreis.com/
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:31Od: blixa
Ty miliardy trochu přeháníš. Necelá miliarda hinduistů a budhisté, s optimistickým odhadem okolo půl miliardy.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:49Od: Aussie
Většina Asiatů, tak či onak I spousta Evropanů. Jen několik citátů, a nebyli to žádní blbci:
Sokrates: ?Jsem si jist tím, že žijeme více životů, že živí se rodí z mrtvých a že existují duše mrtvých lidí.?
Giordano Bruno: ?Duše není tělem, může se nacházet v onom či jiném těle a přechází z jednoho těla do druhého.?
Johann Wolfgang Goethe: ?Jsem si jistý, že jsem zde byl už tisíckrát a doufám, že se sem ještě tisíckrát vrátím.
Benjamin Franklin: ?Protože vím, že existuji v tomto světě, věřím také, že v nějaké formě budu vždy existovat.?
George Eliot ?Skutky, které jsme vykonali, cestují s námi z dávných dob. A to, čím jsme byli, z nás činí to, co jsme.?
Lev Nikolajevič Tolstoj: ?? takže je náš současný život jen jediným z tisíců životů do nichž vstupujeme z jiného, reálnějšího života? do něhož se po smrti vracíme.?
Honoré de Balzac: ?Všichni lidé žijí předchozími životy? Kdo ví, kolik masitých forem vystřídá dědic nebes dříve než pochopí cenu ticha a samoty jejíž hvězdné pláně jsou pouhou vstupní halou do nebes??
Richard Wagner: ?V porovnání s reinkarnací a karmou, se veškeré jiné náhledy zdají být malicherné a úzkoprsé.?
Voltaire: ?Na tom být narozen víc než jednou není nic překvapivého; vše v přírodě se rodí znovu.?
Arthur Schopenhauer: ?Kdyby se mne Asiat zeptal, jak bych definoval Evropu, byl bych nucen mu odpovědět: Je to ta část světa, která podléhá onomu neuvěřitelnému klamu, že člověk vznikl z ničeho a že jeho současné zrození je jeho prvním vstupem do života.?
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:52Od: Aussie
Ty otazníky mi to tam nějak dodalo, ty tam nepatří.smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:05Od: a.magerova
Úplně všichni věří... jedni, že je to pravda a druzí, že to pravda není... smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:32Od: blixa
Nene, ještě jsou nevěřící psi, kterým říkáme ďauři ! smilesmilesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:30Od: blixa
Jistě, i v Evropě se našlo pár výjimečných jedinců, věřících v reinkarnaci, ale rozhodně to není a nikdy nebylo co do počtu nic významného. Ta miliarda a půl je myslím dost optimistický odhad.
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:49Od: RF46
Tak ja sem epistemologicky solipsista a docela to de smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:43Od: HayashiM
Čísla ani citáty myslím nejsou důležité. I kdyby celá planeta věřila, že 1=2, tak to tak není.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:19Od: Tomas_Smid_fan
záleží, jak se na to dívášsmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:15Od: Patik
Povedz rodine v ktorej malé dievčatko zomrie na rakovinu že si zato môžu sami lebo je to karma z minulého života..
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:22Od: blixa
Ano, miliardy lidí věří v naprosté píčoviny. Těch píčovin je neskutečné množství a v zásadě je úplně jedno, v jakou zrovna věří. Víra je jen berlička lidí, neschopných se zcela vyrovnat s realitou. A těch je drtivá většina. Aby bylo jasno, já jim to v žádném případě nezazlívám ani nevyvracím. Má to i spoustu pozitivních důsledků.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:27Od: Aussie
Tak. A marxismus je opium lidstva.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:29Od: blixa
Jen další, navíc velmi pochybná víra v píčoviny.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:33Od: Tomas_Smid_fan
Každý v něco věří, i když někteří si to kolikrát ani neuvědomují.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:37Od: blixa
Tak to se docela hodně pleteš. Každý rozhodně v něco nevěří. Jsou lidé s potřebou víry, těch je většina a pak jsou zase lidé s neschopností v něco věřit. Pak jsou jedinci, kteří se plácají někde mezi.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:42Od: Tomas_Smid_fan
Nevěřím, že někdo nevěří v nic. I kdyby měl věřit v prachy, v to, že nejlepší na světě je jídlo, násilí nebo moment, kdy si lehne do postele. Víra nemusí být nutně transcendentální.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:58Od: Patik
každý v niečo verí..v prosté obyčajné veci ktoré si ani neuvedomuje..nikdy nevieš čo s tebou bude a či sa na druhý deň vôbec zobudíš..no aj tak si na ráno nastavíš budík..lebo veríš..
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:27Od: blixa
Dobře, narážíme na definici tohoto výrazu. Abychom si rozuměli, moje definice je nejbližší asi tomuto :
https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/V%C3%ADra
[ Reagovat ]
05.10.2020 17:20Od: Tomas_Smid_fan
rozumím ti, jsi tím blíže náboženství.
Já zůstávám v obecnější rovině. Wiki ji má jako druhou z možností takto: Psychologický a náboženský význam: celková důvěra v nějakou osobu, instituci nebo nauku. Můžeme také mluvit o důvěře např. v poznatky nebo vzpomínky, v to, že nás neklamou smysly, víra v sebe, nebo víra ve vlastní úsudek. Například ?tomuto kandidátu věřím, a proto ho budu volit? nebo ?věřím v jednoho Boha?. Gramaticky tento význam obvykle odpovídá vazbám ?věřit v co,? ?věřit komu?, v angličtině se vyjadřuje slovy faith a trust. V tomto významu se slovo víra obvykle používá k vyjádření vysokého stupně důvěry.
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:27Od: annah
smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:42Od: turista
Hmm...
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:26Od: a.magerova
Jsem bezvýhradný ateista, až se bojím, že mě Pánbůh potrestá.

smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:27Od: blixa
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:51Od: RF46
A Cech to byl zcela urcite, jinak by si nezapsal - ?uvidět svou vlast Böhmen?
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:57Od: a.magerova
Já jsem si schválně během jednotlivých referátů dělal čárky, kdykoli se ozvalo jméno Cimrman.

Ani jednou, přátelé !!!
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:01Od: HayashiM
Toto neni možné dokázat ani vyvrátit. Otázka je, zda je to důležité.
Já věřím... že není. Je možné, že existuje nadpřirozeno/něco co vědci ještě neobjevili/přesahuje to naše chápání. Nicméně já nemám jakýkoli způsob, jak se s tím něčím přímo spojit/vědět, co to něco po mě chce. Vždycky to bude jen otázka toho, že mi nějací jiní lidé něco řekli - takže bych se vlastně nechoval podle vyšší síly, ale jen podle toho, co si o ní myslí nějaká další lidská mysl / jen podle toho, aby ze mě mohla profitovat nějaká náboženská skupina.
Takže mi zbývá jen žít podle nejlepšího svědomí a doufat, že jestli bude něco po smrti, tak to díky tomu bude ok. Protože jinou možnost tu situaci nějak ovlivnit stejně nemám.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:14Od: Aussie
Ona to není jen otázka víry. Hned v tom prvním citátu Socrates praví: Jsem si jist tím, že žijeme více životů.
Ne, že v to věří, je si tím jist.
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:26Od: HayashiM
A tuhle (subjektivní) jistotu vyjádřil před "vím pouze, že nic nevím", anebo až posléze? :)
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:27Od: blixa
smilesmilesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:28Od: HayashiM
Každopádně, pokud by v tomto třeba měl pravdu, tak Mutovi přeji všechno nejlepší v dalších dobrodružstvích... a tím to za sebe uzavřu.
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:03Od: Marduch
Podle buddhistických nauk si člověk spachajici sebevraždu nijak nepomůže, ba právě naopak. Je řečeno, že ty negativní věci, kvuli kterým chtěl mysl vypnout, si stejně bude muset "odzit" v dalším životě. Nemluvě o tom, že tou sebevraždou si do podvědomí přidá další zátěžsmile. Tolik tradiční nauky.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:32Od: tito
To je mi moc líto....
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:33Od: tito
pochopitelně reakce na gigina....
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:31Od: brixner Gigine, co to meleš???
To chceš jako tvrdit, že ty jeho žvásty poslední dobou nebyly jen z chlastu??? Lidi mají občas depky, tak si prostě zachlastají, třeba zapomenou a tyhle věci...Vždyť mu bylo, myslím, nějakých 26 let! Hele, chlape, neser mi, jako špatný vtip to zabralo - takže??? Tyvole, mě je z toho úplně zima...
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:59Od: gigin
Hele on na můj popud a vzor přestal chlastat. Takže tu psal bez vlivu chlastu, ale jeho špatně pochopitelné mysli. Jednou větou - všechno zlo na světě je kvůli němu, všichni ním pohrdají. V jádru hodný kluk, který psal tyhle věci tady, aby si jej někdo všimnul. Nejhorší byly víkendy, kdy neměl co na práci a taky to tak dopadlo. Můžu Vám všem tady říct, že jsem se snažil, co to šlo. A i tomasinho, ale ten už to neunesl a poslední rok s ním přerušil kontakt. On už jeden pokus o sebevraždu měl za sebou, přežil to, dostal druhou šanci.. Sám jsem ve sračkách, chodil jsem k psýčkovi, přestal chlastat, ale prostě musím jít dopředu. Musí člověk prostě chtít. A Mut prostě nechtěl. Nebo nemohl, nevím...
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:50Od: Marduch
Mysli na něj v dobrym dva mesice každý sedmý den od dne, co to udělal..
[ Reagovat ]
05.10.2020 09:41Od: gigin Tak
bohužel Mutovi se to povedlo.... Zemřel...
[ Reagovat ]
05.10.2020 09:46Od: Linka
Jako fakt?!
[ Reagovat ]
05.10.2020 09:54Od: gigin
ano fakt... ted mi psal jeho táta. Je na pitvě, spolykal prášky.. Znal jsem ho, byl jsem u něj několikrát, domlouval jsem mu, hučel do něj, at to zkusí normálně žít.. já fakt na to neměl pak no... mám výčitky, nevím no.. není mi dobře
[ Reagovat ]
05.10.2020 09:56Od: Forehand
Aha.

Tak v tom prípade, velka skoda, lutujem pribuznych. Moc nerozumiem co sa stalo, myslel som si, ze ten jeho prejav je jedna velká recesia.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:06Od: Cico93
Popravde som ani nevedel čo si o jeho prejavu myslieť, však on tu chodil už dávno predtým a také prejavy nemal.
Komentoval Andyho už vo finále Wimbl. 13 čo si pamätám.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:11Od: Forehand
Velká rana pre rodinu, samovraždy sú samozrejme téma. Ako nim predchádzat, je to vzdy o človeku, nechcem pisat, ze pre mna nepochopitelné, lebo zivot je vrtkavy a v jednom momente sa proste vsetko moze zrutit. Osobne mozem len odporucit aj na tie najhlbsie depresie cestovat, fakt to rozsiruje obzory, a clovek vidi ako ziju ludia vonku a ake stastie v podstate máme Europania.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:12Od: Kamilos88
Na to nemusíš ani moc cestovat

Stačí ti elementární věci, rodina, přátelé a hlavně děti.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:16Od: Forehand
Nemusis, ked to máš v sebe.

Ale keď máš vnútorný problém, je to super terapia, pre mna cestovanie plní iný účel, ale pre ludi s depresiami prináša nový impulz, vypadnu so stereotdpného prostredia, more a slnko je tiez liek, Ázia, Kuba, je kopec mozností ako sa znova nadýchnut a najst chut zit.

Pretoze prebývanie vo svojom sociálnom prostredi, zavretý v okruhu svojich démonov proste situáciu umocňuje.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:22Od: Kamilos88
Tak pokud to bereš z tohoto pohledu, tak ano. Je otázka, jak ten člověk na tom reálně je.

Pokud je sám, nebo s rodiči, bez partnera, dětí, kamarádů, tak je to cestování asi jediná možnost, jak najít nový impuls.

Život je strašně vrtkavý, člověk se dostane sám do víru různých nevolí. Když jsem dodělával barák, tak jsem byl z toho tak unavený za ty dva roky stylu práce-stavebniny-stavba-práce-stavba, víkend stavba-stavba, pondělí do práce, tak jsem si si říkal, že stačí málo a budu alkoholik. Tam si dáš pivko, tam panáka na nervy a když je člověk ještě sám, tak ho nemá kdo zastavit.

To je pak rychlý proces.
[ Reagovat ]
05.10.2020 12:21Od: Patik
Ja som na invalidnom dôchodku už takmer od detstva..choroba ma pripravila v posledných rokoch takmer o všetko..kamaráti sa namňa vysrali lebo moje zdravie brzdilo partie..nedostanem sa tam ani hentam..nemôžem toto nemôžem hento lebo už som takmer imobilný ..mama somnou chodila k psychológom a psychiatrom..roky som sa liečil na OCD a bral lieky na hlavu..otec je na vozíčku a sestra má rakovinu..a moja mama má z toho celého depresie..niekto by možno povedal že by to nezvládol..ale človek si musí nájsť svoju cestu ku šťastiu a tešiť sa z maličkostí..aspoň kvôli svojej rodine a blízkym..ja mám to šťastie že žijem s partnerkou už 8 rokov a zakladáme si vlastnú rodinu.. a kým som bol v pohode som žil naplno...a že milujem tenis a všetko čo je s ním spojené..a keď občas upadám do depiek častokrát ma zachráni len maličkosť ako zapnúť si zápas a prihlásiť sa na tenisportál..a nemusím vám to tu ani vešať celé na nos ale ide o to že ľudia by sa mali deliť spolu a rozprávať o svojích problémoch a predovšetkým komunikovať..
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:02Od: Kamilos88
Tak to potom respekt, tohle jsem netušil.

smilesmilesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:14Od: Cico93
respect
[ Reagovat ]
05.10.2020 14:39Od: Tomas_Smid_fan
Trocha světla se ve smutném dni hodísmile
Show must go on...
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:03Od: Kamilos88
Tak to je mi líto, upřímnou soustrast rodině a příbuzným. Škoda.

Psychický rozklad je bohužel asi nenapravitelný.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:07Od: Cico93
Nemyslím si, určite sa s tým vždy dá niečo robiť.
Ale sám nie, potrebuje pomoc.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:11Od: Kamilos88
Určitě, pokud neměl podporu, tak je to strašně těžké. Je otázka, zda to v jeho případě bylo ryze psychické, nebo ten psychický dopad byl kvůli něčemu fyzickému co nešlo změnit.

Pokud je to možnost B, tak to je ve většině případů slepá ulice.
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:04Od: SwissMaestro
CO fyzického máš na mysli? Jasně, s něčím nelze tak moc bojovat, ale i v těchto případech by psycholog/psychiatr dovedl pravděpodobně pomoci.
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:36Od: Kamilos88
Něco říkal o vzhledu, to mám na mysli.

Takže pokud jsi ve sračkách psychicky, tak se můžeš spravit terapií, vztahem, dětmi, co já vím, nebo cestováním, jak píše Forehand.

Ale pokud je příčina tvého psychického stavu tvůj tělesný stav, vzhled, nebo něco, co nejde jen tak změnit, tak je to těžší.

A on mi takový připadal. Jsem hnusný kluk, nikdo mě nemá rád, žádná mě nebude chtít, jsem hnusák atd.

Z toho vycházím.
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:43Od: gigin
Ukázal jsem jeho fotku x babám a všechny se shodly, že je to hezký kluk. V MHD a tak na něj baby koukaly a mrkaly. Vypadal dobře. Prostě to měl v hlavě bohužel....
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:45Od: SwissMaestro
Kluci.....tohle tak bolí číst. Vy co jste mu pomáhali, jste frajeři. Nic si hlavně nevyčítejte. Podobný "komplex" jsem měl v pubertě. Akné a podobné sračky.....naštěstí jsem to násilím překonal a neměl deprese, ale byla to těžká období. Upřímnou soustrast - i když jsem jej osobně neznal, často jsem jeho příspěvky četl.
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:50Od: Patik
Ja tiež a viackrát som mu tu písal nech dá hlavu hore a nech myslí pozitívne ale mám pocit že on aj počúval takú hudbu ktorá ho podporovala a utrvdzovala v negatívnom myslení..
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:34Od: Tomas_Smid_fan
V tom je bohužel velký kus pravdy. Někdo může žít na temné straně, ale většina lidí by se tam neměla pouštět. V temnotě se snáze zabloudí. Zkrátka není jedno, co si do hlavy ukládáme, co na sebe necháváme působit. Hodně štěstísmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:50Od: Kamilos88
No, tak to je v prdeli.
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:45Od: Patik
vyzeral ako priemerný obyčajný chalan v jeho veku..problém bol v hlave..
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:13Od: ttopi
Může mi někdo vysvětlit kdo umřel?
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:33Od: Patik
Mutademus..
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:16Od: Linka
Uff, upřímnou soustrast rodině i tobě!
A nevyčitej si to. Tohle se jen tak rozmluvit nedá. Zažila jsem podobný případ. :/
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:45Od: turista
Je moc smutné.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:45Od: Tomas_Smid_fan
To nejde, výčitky jsou nesmysl, i když ti rozumím. Hlavně myslet pozitivně...
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:06Od: a.magerova
Gigine, nemůžeš pomoci tomu, kdo o to opravdu nestojí...
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:20Od: gigin
Jasně, ale i tak no... víš, jak su citlivá piča...
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:35Od: RF46
To ze ses citlivej sem nevedel...abych odlehcil krapet.
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:46Od: gigin
Nefňukám, nesnáším to, ale jako cíťa to jo. Se ti rozpláču u nějakýho filmu, ani nevíš... Jsem bez oka, přišel jsem o něj při autohavárii, kamarád, tam zůstal na místě. Top kamarád. U mne několik dnů nevěděli jestli budu. Su tu. Ok, jsem rád, štastný. Přehodnotil jsem hodnoty, přátele a jedu dál. Ale nikdy bych si tu nestěžoval, neplakal, nebrečel. Nidko ti nikdy nepomůže. Jo jasně, podpora je ok od nejbližších, ale zbytek musíš sám. Anebo s Gulbisem maximálně.
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:21Od: RF46
No sakra, mel bych si asi vic vazit toho, ze je ke mne ten osud tak mirumilovnej.
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:25Od: gigin
Jak se to tu začíná odkrývat, tvl. TP plné kriplů.
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:30Od: a.magerova
Tak tak a nejlépe aspoň jednou denně poděkovat smile

Já třeba děkuji i za to, když uklouznu a nespadnu nebo i spadnu a nic se mi nestane smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:54Od: RF46
Kdyz uklouznu, tak ze me vyklouzne neco jako "do p..i".
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:00Od: a.magerova
Jako první taky TO... ale pak zjistím škody, řeknu si, že mohlo být klidně i hůř a děkuju smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:04Od: a.magerova
Jen drobná oprava v mém vyjádření je: "do p..e"
To "i" na konci nepoužívám... smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:16Od: blixa
Ale tak jistě, každý holt máme jiné sexuální preference, že ...smilesmilesmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:22Od: a.magerova
No no... jestli myslíš to co já teď, né předtím, tak na to je mezi písmeny málo teček... smile

Ale jelikož TO napadlo Tebe a né mě, tak v tom případě mám o Tobě jasno smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:54Od: RF46
Treba tady uz to v poradku nejspis nebylo (a netvrdim, ze je to eFHáčko).
-
https://www.zpovednice.cz/detail.php?statusik=107428
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:51Od: RF46
hej, pokud neni kleni "do klicovy dirky", tak je to myslim v poradku :)
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:22Od: RF46
Kdyz je prekerni situace ve sportu, tak vetsinou trousim "k**a", kdyz v aute/motorce tak "p**a" a pri rozliti piva/ukloznuti "do p**i" :) No moc pestre to neni...nekdy to prolozim obecnym zvolanim "Boze ja sem ale k**t". smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:28Od: a.magerova
smile

No je pravda, že když se Rogerovi nedařilo, tak jsem taky použila TO sportovní: "Ku..a Rogere ne..r mě!!!"
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:33Od: Tomas_Smid_fan
twl, dneska je to tu docela náročné. Nebudu to tu už zahušťovat, ale tři roky zpátky jsem taky prožil něco, co nezmizí. drž se chlape!
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:45Od: gigin
No jen pojď...
[ Reagovat ]
05.10.2020 16:23Od: Tomas_Smid_fan
tak třeba někdy u dobrého mokusmile
[ Reagovat ]
05.10.2020 09:46Od: Kamilos88
???
[ Reagovat ]
05.10.2020 09:55Od: Forehand
Myslim, ze kecáš. Podával by si to zrejme inou formou, keby je to pravda.

Kazdopádne by to bolo len naplnením ad absurdum tohto portálu..
[ Reagovat ]
05.10.2020 09:55Od: gigin
Co mám jako podávat pičo. Jak? tvl běz do piče
[ Reagovat ]
05.10.2020 09:58Od: Forehand
Ukludni sa starký.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:02Od: blixa
Ach jo ... obával jsem se, že to tak dopadne. Ale prostě pro někoho není ten život co obdržel snesitelný. R.I.P.
[ Reagovat ]
05.10.2020 10:22Od: RFanousek
Hmmm...
Tohle je hrozné pro všechny co ho měli rádi. A vím o čem mluvím.
Před půl rokem se mi zabil blízký kamarád, pomáhal jsem mu a snažil jsem se ho držet nějak, ale nakonec to stejně udělal. Půl roku uplynulo a pořád to neskutečně bolí.

Takže přeji všem hodně sil. :(
[ Reagovat ]
05.10.2020 11:42Od: Patik
Dúfal som že si robí srandu a tak trošku nás naťahuje napriek tomu som sa ho snažil občas podporiť..úprimnú sústrasť jeho rodinu..je mi to ľúto..mladý človek..
[ Reagovat ]
05.10.2020 12:14Od: paddy
Smutné smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 12:53Od: a.magerova
Smutné smile

Přesně si pamatuji, jak mi tady před léty kdosi řekl, že má 17 let, to ještě nebyl tak depresivní.

Ale chápu, jestli mu nějaké vnitřní hlasy furt říkaly: "Jsi hnusný, raději se zabij", že nakonec poslechl. smile

Tak snad už má klid...
[ Reagovat ]
05.10.2020 19:06Od: slacker
nějaké vnitřní hlasy furt říkaly = tak to mel schizofrenii nebo si nevsiml ze mu furt blixa stoji za zady
[ Reagovat ]
05.10.2020 13:51Od: Herbert_Hoover
smilesmile Sice jsem ho neznal, jen dle nicku po jeho návratu sem, ale je to hodně smutné pokaždé, když vyhasne mladý život, a to i přesto, že to byla jeho volba. Drž se, gigine. V9m, že je to těžké, ale vyčítat by sis měl jen v případě, že by ses nepokusil pomoct. Nakonec je to na tom dotyčném, ten pohyb kupředu musí udělat on, nikdo jiný to za něj nedokáže. smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:06Od: EllNino
:/
[ Reagovat ]
05.10.2020 15:42Od: a.magerova Re: gigine
Myslíš, že to tu teď Mutademus čte ?

Já totiž věřím, že jo smile
[ Reagovat ]
05.10.2020 23:01Od: Tomas_Smid_fan
Jestli, tak jsem na tebe Mute dneska taky dost myslelsmile
[ Reagovat ]
06.10.2020 13:20Od: a.magerova
smile
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist