Federer se chce šetřit na olympijské hry, na antuce odehraje jen French Open

  • Roger Federer by se na konci své kariéry rád podíval na olympijské hry, které se letos konají v Tokiu a jsou nejspíše jeho poslední šancí reprezentovat Švýcarsko pod pěti kruhy. Tomu však musí 38letý rodák z Basileje přizpůsobit svůj program a v rámci turnajového kolotoče si udělat delší pauzu. Ta by měla proběhnout již brzy.
    14. 2., aktualizováno | Aktuality |  68 komentářů
    Roger FedererRoger Federer 
     
  • Profil hráče

Program Federera se v posledních letech v médiích hodně řeší. Vypadá to, že 38letého švýcarského veterána čeká téměř dvouměsíční pauza. Důvodem jsou olympijské hry v Tokiu, které by rekordman v počtu grandslamových trofejí rád zařadil do letošního plánu.

K pauze by mělo dojít mezi Masters v Miami, které je na programu od 25. března do 5. dubna, a grandslamovým French Open, jež startuje 24. května. Federer by tak měl mít sedmitýdenní pauzu.

S teorií, že Federer se letos na antuce představí pouze v Paříži, přišel švýcarský novinář Rene Stauffer. Jeho slova potvrdil agent švýcarského fenoména.

"Tony Godsick (agent Federera) mi právě potvrdil, že Federer na Masters v Madridu ani Římě hrát nebude. Na antuce odehraje jen French Open."

Federer se loni na nejpomalejším tenisovém povrchu představil po tříleté pauze a nevedl si vůbec špatně (bilance 9-2). Na Masters v Madridu a Římě se dostal do čtvrtfinále a na French Open bojoval o finále.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (68)
15.02.2020 01:53Od: Vlk-v-trave Pella x Londero 4:6 / 6:7
Co napsat...Pella to vzal prez Bahia Blanca, kde pozoroval jak zapad slunce svadi vlny more, aby v Benos Aires se zaposlouchal do sumu lesa...
...chtelo by se napsat mizerny den...

https://www.youtube.com/watch?v=j0VzM59vstA

ale spis to vypada na mizernou sezonu...toz tady pomuze jen Federer..., stacilo aby si s nim treningove pinkl pred IW a dostal ho do reality.
Tipuji, ze letosnim Golden Swingem prosvisti s jednou tezkou vyhrou nad Facundou...
[ Reagovat ]
14.02.2020 20:33Od: mahycek
To finále ve Wimbledonu 2019 označil Tomáš Berdych, asi jako
nejlepší co viděl. Jestli kvalitou, či dramatičnotí, zkrátka
byl tím nadšený. To vím na 1000%, slyšel jsem to od něho.
Ale, je to jen názor, že.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:35Od: peggy
Pan Federera by mohl být už jen jako divák a Ti ostatni tak za rok až také.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:12Od: Patik
No veď jasné..úplne pochopitelné..ušetrí tým telo a je to herná a fyzická predpríprava na Wimbledon..minulý rok bol French dobrý ťah..na Wimbledone hral top tenis a tento rok ak bude zdravý šance sú ešte väčšie..i keď 7 týždňov pauzy mi príde veľa..skúsil by som aspoň Madrid.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:17Od: Krisboy
Ve Wimbledonu hrál top tenis???? Já myslel, že titul vyhrál Djokovič... jak to teda kurwa je?
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:23Od: Patik
No hral top tenis..sám vieš ako to bolo ak si videl zápas..a ešte keď si to porovnáš s predošlými grandslammi.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:57Od: Krisboy
Ano, viděl. Viděl jsem vyhrát Djokoviče, ten hrál top.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:25Od: Ereinion
Djokovič hrál TOP jen v tiebreacích...jinak byl Federer lepší
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:28Od: Krisboy
Bože to jsou kecy...kdyby byl lepší, tak by vyhrál. Byl možná "lepší" po většinu zápasu, ale nebyl lepší v rozhodujících momentech. Hrát "top" v prvním setu za stavu 2:2 je ti k ničemu, když se posereš v tiebreaku. To je furt dokola. Takže vlastně - Roger má asi 11 titulů z Wimbledonu, Nol3 má dva nebo tři, jestli tvému výkladu dobře rozumím?
[ Reagovat ]
14.02.2020 15:22Od: RF46
Priklanim se k nazoru Ereiniona...

ikdyz ten zapas sem videl jen 1x, od ty doby sem nenasel odvahu :)
[ Reagovat ]
14.02.2020 15:31Od: Patik
Nech si utvorí názor kto chce aký chce..premňa hral Federer top tenis a bol lepším hráčom..Djokovič nevyhral..Federer prehral.
[ Reagovat ]
14.02.2020 19:13Od: Kozoroh
Ale Novak vyhrál - díky své mentální houževnatosti. V tenise je hlava rozhodující, kámo.
[ Reagovat ]
14.02.2020 19:59Od: RF46
Mas recht.
[ Reagovat ]
14.02.2020 23:05Od: Patik
Dá sa to brať rôzne..vyhral vďaka mentálnej húževnatosti..alebo vyhral vďaka mentálnej slabosti súpera..každopádne víťazstvo mu nikto nezoberie..aj taký je tenis.
[ Reagovat ]
14.02.2020 16:00Od: Ereinion
"Byl možná "lepší" po většinu zápasu, ale nebyl lepší v rozhodujících momentech."

To je jinými slovy totéž, co říkám já :) Federer vyhrál i více bodů, prostě to jen neustál v hlavě v rozhodujících momentech...
[ Reagovat ]
15.02.2020 19:23Od: Rogers
Je to jednoduché, když někdo v zápase vyhraje víc fiftýnů a má několik mečbolů - nemůže hrát horší tenis. Jak se říká chytrému napověz ....
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:26Od: annah
Roger taky. Kdo dojde do finále, obvykle top tenis hraje.
[ Reagovat ]
14.02.2020 15:28Od: Patik
čo ti poviem niekto mi tu chce zrejme zakaždú cenu oponovať.
[ Reagovat ]
14.02.2020 19:00Od: Kozoroh
Djoker vyhrál, protože byl psychicky silnějším hráčem, Fedex byl herně lepší, ale jen mírně. No1eho vítězství ve Wimbledonu 2019 nevyniká jeho herní úrovní, protože ta byla ve finále průměrná, ale skálopevnou mentální houževnatostí, kterou v loňském finále znovu všem ukázal a ta mu pomohla dosáhnout triumfu!
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:04Od: kada.tom
aspoň od něj bude aspoň na chvíli klid :-)
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:06Od: svetova.dvojka
Federer může olympiádu vyhrát, hraje se to jen na dva sety, až finále na tři.
A na dva sety na rychlém hardu, je i v tomto věku schopen porazit kohokoliv i Djokoviče...
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:09Od: turista
To je možné.
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:24Od: turista
Pokud se mu podaří v Dubaji porazit Djokera tak by ho 104.titul neměl minout. Djokimu se tam bohužel moc nedaří.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:14Od: Patik
4 tituly z Dubaja niesú málo..ale posledné roky tam buď neštartuje alebo je to naozaj bieda..už to nieje prioritou.
[ Reagovat ]
14.02.2020 19:04Od: Kozoroh
Djoko především v posledních 3 sezónách Dubaj nehrál, při poslední účasti v roce 2016 skrečoval kvůli zánětu oka, v letech 2014-15 ho zastavil pouze Federer. Dubaj není turnaj, který by Djokerovi neseděl.
[ Reagovat ]
16.02.2020 00:47Od: turista
No myslel jsem právě na období 2014-2016 kdy ho dokázal porazit právě Federer na rychlejším hardu jinak skoro nikdo nikde.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:28Od: steve79
Úplně rychlý hard to také není výhra. Roger od základní čáry už není tak rychlý jako býval dříve. Podívej se na Cincinatti, Šanghaj a turnaj mistrů.
Tam ho mladí hráči jasně přehrávali.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:34Od: Patik
Nemyslím si že ho jasne prehrávajú..neviem či ho vôbec aj prehrávajú..posledné roky je jeho výkon nestabilný..prehráva to áno a uznávam aj dobrý výkon súpera ale z Rogerovej strany to nieje ono..fyzicky drží krok..sebavedomie a hlava ho ťahajú dole.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:48Od: steve79
To si dovolím nesouhlasit. Ty chyby pramení z horšího pohybu.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:59Od: Krisboy
Rogerovy...??? Ten je úderově o dvě třídy výš, než kdokoliv ostatní, mentálně je na úrovni okresního přeboru. Pohyb má skvělej, na svůj věk naprosto excelentní.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:05Od: steve79
Mentálně je Roger špička. Kdyby byl mentálně slabší, tak by nevyhrál zápas s Milmanem, Sangrenem atd. Mentálně je Roger s Rafou po Djokovičovi jasně nejsilnější.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:07Od: steve79
Nebo semifinále prot Rafovi vyhrál díky silné hlavě. Rafa měl dva breakbally ve čtvrtém setu myslím.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:09Od: steve79
Fedexovi se začal pohyb zhoršovat od roku 2018. Poslední dva roky jde dolů.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:15Od: sojka1
zacalo to temi homeruny do tribun a nasledovalo zvetseni hlavy rakety, ale datum nevim, ja si uz nic nepamatuju... :-))
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:11Od: Krisboy
:DDD
Porazil Millmana a Sandgrena = je to mentální titán. Ok.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:13Od: Krisboy
310 týdnů nr. one, 20gs, mraky dalších rekordů. Ale otočil zápas se Sandgrenem, takže je to top všech topů.
[ Reagovat ]
14.02.2020 18:57Od: Nola
omg
daj si davku, v poslednej dobe sa nedokazes kontrolovat, iba ty, ale iba ty si dokonaly, krizu v osobnom zivote nie je potrebne ventilovat na anonymnej diskusii, ale ak ti to pomaha, za mna je to OK....
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:07Od: sojka1
k tomu se dovolim pripojit, primarne (a v jeho veku zakonite) je na vine pohyb, pripadna psychicka nepohoda pak dusledkem...
[ Reagovat ]
14.02.2020 15:39Od: Patik
Pohyb to nieje určite..20 nevyužitých breakballov v každom prehratom zápase nieje vina zlého pohybu..jeho pohyb samozrejme nieje ako za mlada ale nikto z mladých nedokáže pohybom ustáť výmenu zo základnej čiare tak ako Federer..a myslím si že prípadný nedostatok rýchlosti si kompenzuje skúsenosťou..navyše jeho hra je zväčša útok a dominancia takže nemusí ani často brániť a behať.
[ Reagovat ]
14.02.2020 18:13Od: sojka1
to, co pises vypada velmi rozumne a kdybych sama nemela "odchazeni" za sebou, tak bych ti uverila. Ale on i ten utok, aby byl bleskovy a ucinny, je zalozeny na pohybu. Pohybem samozrejme nemyslim jen behani po BL, pohyb je mrstnost, svih, rychla reakce, pohyb dava agresivitu uderu, musis ho projit atd. To ti zadna zkusenost ani technika nenahradi, jen pripadne usmerni ty zlomky zpozdeni. Zkusenosti naopak pomahaji v taktice a v psychice.... i kdyz ta taky chatra.... :-))
[ Reagovat ]
14.02.2020 18:48Od: Patik
To je všetko možno pravda no i tak si myslím že v tomto chyba alebo nedostatok nebude..tu sa uskutočnil jeden problém ktorý bol ako malá snehová gula do ruky..a keď prišlo na podobné situácie gula sa začala nabalovať až si z toho mohla staviať snehuliaka..niekoľko nepremenených matchpointov plus nejaké tie nepremenené šance niekoľkokrát za sezónu a krásne sa to s tebou zvezie..chyba bude jednoznačne v hlave..naivné nábehy na sieť..zmätky po druhom servise..zlá voľba úderov..nevysvetlitelné chyby na breakballoch..frustrácia počas zápasov..v neposlednom rade nátlak z médii..zlomenie rekordov...to nepramení z pohybu..
[ Reagovat ]
14.02.2020 19:15Od: sojka1
zase moc hezky napsane, jen (podle me, nijak si to neber osobne) smesujes fyziologickou pricinu a psychicke nasledky.... :-) Prave ten prvni, druhy nepromeneny MP a nejaka ta dalsi nepromenena sance, ta mala snehova koulicka, vznikly ze zpomaleni drive mladeho, svizneho a bravurniho Fedexe... plus taky musime brat v uvahu, komu celi..... a o kolik je starsi.... :-)
[ Reagovat ]
14.02.2020 23:20Od: Patik
Ako si môžem teda vysvetliť jeho dominanciu v roku 2017 kde vyhral vačšinu turnajov na ktoré nastúpil a následný rýchly spád a herný úpadok začiatkom roka 2018..obávam sa že budem asi naďalej trvať natom že zápas s Del Potrom v Indian Wells a nevyužité Championship pointy ho zlomili..no uvidíme čo predvedie túto sezónu..
[ Reagovat ]
15.02.2020 07:39Od: sojka1
osobne si vsechna jeho "vzepjeti" vysvetluji jeho inteligenci a vyjimecnou odvahou menit zabehnute a osvedcene. Rakety, tym, styl pripravy i samotne hry - ty legracky rychleji po odskoku napr., kalendar turnaju.... ale cas dozene proste kazdeho a pad je nevyhnutelny... a kdo na to ma mit nervy... ;-)
[ Reagovat ]
15.02.2020 08:09Od: FulnekUltras
táhlý alzheimer je horší
[ Reagovat ]
14.02.2020 11:53Od: RF46
Spravne Rodgi.
[ Reagovat ]
14.02.2020 11:24Od: Mayo
Ani French by nemal hrať, veď je tam len do počtu.
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:43Od: ttopi
Je to GS, to nejde...
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:16Od: Patik
o to nejde aj keby tam uhral dva tri zápasy..ale je to príprava..pripomenutie si ako sa drží raketa počas dlhej pauzy pred trávou.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:08Od: paddy
Kdyby se touto logikou měli řídit hráči zerogen, pak by museli rovnou ukončit kariéru :)

V důchodu, být v SF GS na nejslabším povrchu, je jako vyhrát. Takto nevypadají ani nejdivočejší sny většiny hráčů :)
[ Reagovat ]
14.02.2020 10:38Od: steve79
To je správné rozhodnutí. Možná bych zařadil Madrid. Bude velice těžké obhájit loňské semifinále. Těším se zejména na Indian wells.
[ Reagovat ]
14.02.2020 10:03Od: Denis92
Ved to sa vie uz davno. Hovori to od zaciatku, ze na antuke bude hrat len RG.
[ Reagovat ]
14.02.2020 10:01Od: Krisboy
To jsou borci. Murray bez přípravy vyhraje Wimbledon, Federer bez přípravy French Open. Takže na Rafu zbývá letní pauza a US Open.
[ Reagovat ]
14.02.2020 11:25Od: Mayo
A na Djokiho čaká čo/kto?
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:02Od: turista
To nevíme. Ale bude hrát všechny velké hardové a antukové turnaje a Wimbledon. Bude se snažit držet se na pozici světové jedničky tak dlouho jak to bude možné. Samprase má na dohled. Federer je ještě daleko. Ale nic není nemožné.
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:05Od: svetova.dvojka
Aby , překonal Fedexa, stačí mu být jedničkou do října... což není vůbec daleko, to je jen 8 měsíců, to uteče jak voda..., ale samozřejmě Djokovič bude muset hrát víc turnajů, zatím není přihlášený na žádný přípravný turnaj na trávě, což je chyba, 500 bodů s Qeensu by se mu hodilo...
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:19Od: turista
Hodilo. Ale i on už musí rozumně hospodařit se silami aby se neutavil.
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:07Od: Krisboy
Djokovic vyhrál Australian Open, ten už má splněno.
[ Reagovat ]
14.02.2020 12:18Od: turista
Ano 17GS je krásná bilance. Potřebuje ale vyhrávat další GS a tisícovky a nenechat velké tituly Nadalovi. Jen tak se lze pomalu přiblížit i k Federerovi.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:19Od: Patik
French Open bol vždy jeho najväčším cielom..a myslím si že tento rok ho vyhrá..minulý rok by ho vyhral tiež ale to počasie a zápasy bez volna ho rozhodili..iné grandslamy získa v uvodzovkách s jedným prstom v nose.
[ Reagovat ]
14.02.2020 13:35Od: turista
Souhlasím. Bylo by dobré sebrat FO Nadalovi. Kdyby se to nepodařilo a Nadal vyhrál FO tak vyrovná Federera v GS a na US Open může jít do trháku na 21.GS. S tím už by se těžko co dělalo.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:04Od: Mayo
To by najprv musel zdolať Thiema s ktorým má problémy aj na jeho hlavnom GS.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:15Od: Marduch
jj, RG je velký sousto. Nějaké Masters na antuce nejspíš dá, ale ty pětihodinové přehazované na písku.. to už je pravděpodobnější spíš asi ten Wimblas.
[ Reagovat ]
14.02.2020 15:14Od: turista
No porazit Thiema je pro Djokoviče paradoxně větší problém než porazit Nadala.
[ Reagovat ]
14.02.2020 19:15Od: Kozoroh
Pravděpodobnější je určitě Wimbledon, Djoker zlepšil servis i voleje, má vynikající return. To všechno mu na trávě nahrává.
[ Reagovat ]
16.02.2020 00:50Od: turista
Je super, že sem tam mu první podání letí dokonce i 200km/h. Dělá hodně přímých bodů z podání takže nemusí spoléhat už jen na výměny.
[ Reagovat ]
16.02.2020 01:21Od: Marduch
Snad mu to vydrží, s ohledem na věk by to bylo o to cennejsi.
[ Reagovat ]
14.02.2020 14:32Od: turista
No tak pokud by titul z FO bral Thiem a USO někdo z next gen tak je status quo zakonzervovaný a v podstatě by se věci moc nezměnily.
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist