Plíšková: Podmínky v New Yorku se zrychlují. Nemám pak čas na svou hru a údery

  • Karolína Plíšková oslňovala na US Open sprškou es, které nasázela ve druhém a třetím kole. Podání bylo podle české tenistky po vyřazení ve čtvrtfinále závěrečného grandslamu sezony jediné, na co se mohla v turnaji spolehnout. Dál tak čeká na vytoužený grandslamový titul, myšlenkami na něj se už ale nestresuje.
    9. 9., 09:26 | Aktuality |  71 komentářů
    Karolína PlíškováKarolína Plíšková 
     
  • Profil hráče

Plíšková prohrála v boji postup do semifinále s Řekyní Marií Sakkariovou. Po utkání bez brejkbolu řekla, že se necítila herně nejlépe. "Ani v jednom zápase tady to nebylo úplně ono," uvedla na tiskové konferenci a srovnávala výkon s Wimbledonem, kde došla do finále.

"Tam jsem hrála agresivněji, víc jsem do toho chodila. Ve Wimbledonu jsem výborně returnovala, což se mi tady nedařilo. Hra odzadu nebyla tak dobrá, z forhendu jsem měl snad tisíc chyb."

Přiznala, že od postupu do finále v New Yorku před pěti lety jí podmínky ve Flushing Meadows tolik nesedí. "Přijde mi, že se zrychluje povrch i míče. Mám pocit, že nemám čas na moji hru a moje údery. Jediné, co mi fungovalo a drželo zápasy, byl servis. Něco jsem zahrála i odzadu, ale nebylo to podle mě úplně to pravé," hodnotila devětadvacetiletá bývalá světová jednička.

Dál její kariéra připomíná tu Tomáše Berdycha, který dlouhodobě patřil ke světové špičce, ale na grandslamový titul nedosáhl. "On se snažil, ale měl to hodně těžký," připomněla Plíšková, že Berdych hrál ve vrcholné éře Rogera Federera, Rafaela Nadala a Novaka Djokoviče. "A těžký to je i teďka. Je to sedm zápasů a i kdyby tam byly holky z dvoustovky, které nejsou top na žebříčku, tak je to pořád těžký. Musíš vyhrát sedm zápasů a být konzistentní dva týdny," řekla Plíšková.

Podobně jako Berdych postupně dospěla k tomu, že se nechce touhou po grandslamovém triumfu stresovat. "V jednu dobu to všichni řešili. A teď, jak se mi zase začalo dařit, tak to tak neřeším a nechávám to být. Opravdu nejde dělat nic jiného než se snažit."

Z New Yorku se nyní Plíšková vrátí domů. "Jsem pryč skoro dva měsíce. Tenhle výjezd byl extrémně dlouhý, myslím, že nejdelší v mé kariéře," uvedla. V Česku byla naposledy po finále Wimbledonu, pak letěla do Tokia a odtud rovnou na americké turnaje.

"Celý tenhle rok mi přijde jak nekonečný příběh," řekla s tím, že se pokusí načerpat síly na závěr sezony. "Čeká nás ještě pár turnajů, což je fajn, ale přijde mi, že tenisu a cestování mám až nad hlavu. Přes léto se mi dařilo a neměla jsem šanci pár dní si odfrknout. Teď je možná ten čas," řekla.

"Celkově jsem ale nadšená z toho, jak poslední měsíce vyšly, protože první část sezony nebyla z nejlepších. Hlavně jsem šťastná, že jsem našla cestu zpátky," dodala Plíšková, jíž se nevydařila první část roku, ale spolu s Wimbledonem už hrála třikrát ve finále.

Plán turnajů do konce roku ještě nemá. Koncem září by měla být největší hvězdou akce WTA v Ostravě, poté se vrátit do USA na Indian Wells, podle zdravotního stavu a nominace hrát v Praze finálový turnaj Fed Cupu a Turnaj mistryň. "Je to do haly, z haly ven, zas do haly, z Evropy do Ameriky a zpět. Je to bláznivé. Snad vydržím poslední měsíc pohromadě," usmála se.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK
 
Ke komentování musíte být přihlášen(a). Prosím přihlašte se zde.
 
  • Komentáře (71)
10.09.2021 10:43Od: Pavol Karolína.
Viem že behať po kurte je pod tvoju úroveň ale inak to asi nepôjde.
[ Reagovat ]
10.09.2021 21:13Od: Fandina
trapné
[ Reagovat ]
09.09.2021 18:53Od: LukasH
Karolína působila podobně jako Petra. Ta měla smůlu, že Sakkari vyfásla už do 3. kola. Obě už nevěděly, co mají hrát. Sakkari neskutečně nabušená. Ta konkurence je dneska obrovská. Petra může být ráda, že vyhrála, co vyhrála a Karolína zas, že se dokáže pořád držet v nejužší špičce.
[ Reagovat ]
09.09.2021 19:05Od: lars
Sekeru mela porazit Siniak :)
[ Reagovat ]
09.09.2021 23:37Od: turista
Škoda že Karolína nevyhrála.
[ Reagovat ]
09.09.2021 12:47Od: Tomas_Smid_fan
...podle zdravotního stavu a nominace hrát v Praze finálový turnaj Fed Cupu a Turnaj mistryň.

On se hraje Turnaj mistryň v Praze?smilesmile
[ Reagovat ]
09.09.2021 15:45Od: tommr
ona neřekla, že se TM bude hrát v Praze, ale ta věta není dobře formulovaná takže chápu, že to někoho může zmást ...
Začínám mít ovšem dojem, že pokud se Praha nenabídne i na uspořádání TM tak se letos zase nebude konat ... smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:10Od: Andrew89
o TM je ticho..vůbec jsem o tom nezaregistroval, kde by případně mělo být..krom Prahy, že by se mohla nabízet...nevíš o tom něco?
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:22Od: tommr
já doufám, že WTA čeká na skončení USO a pak se k tomu konečně vyjádří. Moc velkej optimista ale nejsem ...
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:19Od: Tomas_Smid_fan
sem právě narážel na tu formulaci, i když se ten TM v Praze nabízel. Ale je o něm ticho po pěšině, spousta hráček poletí zas zpátky na IW a pak zas do Evropy, no je to jak u pejska s kočičkou.smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:41Od: lars
spis kdyby byla nabidka TM v Praze s dotaci asi 500000 $ jestli by to WTA povolila ?
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:09Od: paddy
problém není v lokalitě, ale penězích, takže nic nebude smile

2019 14 mil. USD
2015-18 7 mil. USD
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:24Od: tommr
no jedno je jistý: i kdyby se TM přece jen podařilo uspořádat tak PM se vrátí na hodnoty z let 2015-2018 nebo dokonce ještě klesnou ...
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:34Od: cabuna
Amíci spekulovali na tenis forech ,že by snad měl být v Manchesteru ,že jednají se třemi městy a sponzory ,ale co je na tom pravdy...
[ Reagovat ]
09.09.2021 18:07Od: tommr
jj Manchester jsem viděl zmíněnej v souvislosti s TM už několikrát. Z hlediska českých hráček a fanoušků by to byla ideální volba ...
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:58Od: Marduch
Povrch letos je údajně fast and low..
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:37Od: tenista08
Kdyby raději mlčela...
Před zápasem - cítím se skvěle, můžu tady porazit kohokoliv...
Po zápase - neseděl mi povrch, necítila jsem se herně nejlépe, ani v jednom zápase to nebylo úplně ono....
Podobné výroky před důležitým zápasem a po něm posloucháme od Plíškové stále dokola. Až mám obavu, aby se jí místo "královna es" nezačalo říkat "plechová huba".
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:40Od: Blondie
Tak... má jen základku. Některé věci asi budou chybět.
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:45Od: NoletheBest
tam toho chybí opravdu hodně
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:38Od: lars Re: NoletheBest
tobe toho chybi vic. :)
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:59Od: NoletheBest
ty budeš asi ten manžel smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 12:45Od: lars
nejsem manzel Pliskove. Ten asi jeste spi
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:59Od: Smazaný účet
má taky manželasmile
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:20Od: tenista08
Ten jí spíš přebývá.
[ Reagovat ]
09.09.2021 15:30Od: Smazaný účet
smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:30Od: sojka1
tak... to bylo hodne nizko...
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:33Od: cabuna
smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:39Od: Blondie
Jj, souhlas. Nízká reakce na některé výroky Karolíny, které hodnotím nízko a tu ZŠ v tom vidím ;)
[ Reagovat ]
09.09.2021 15:32Od: Smazaný účet
no, jo, no prostě Kadlička
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:52Od: gigin
A co má jako kecat? Ty tož dneska jsem vyhrála, ale na piču všechno. Ty a dneska jsem prohrála, úplně na piču, ale úplně. Nemám na to hlavu, neměla jsem tu Sašu, víc ode mne nečekejte, co byste taky chtěli, mám jen základní školu.
[ Reagovat ]
09.09.2021 15:34Od: Smazaný účet
ano, tomu se říká upřímnost. (blahoslavení chudí duchem smile)
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:26Od: NoletheBest Plíšková
Tady nepomůže ani Sascha, ačkoliv je to výborný coach. Ta nová generace hráček, co teď vidíme na USO, je pohybově úplně jinde. To už Isner s Opelkou mají lepší pohyb bez ohledu ke své výšce než toto přehajpované české bidlo smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:39Od: lars
Bajin s ni na USO nebyl
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:44Od: sojka1
myslim, ze to prave byla klicovka... s nim by se mozna Kaja tak nepo, ale nevidela jsem... nastesti... :-))
[ Reagovat ]
09.09.2021 11:47Od: Blondie
Ona se ale "nepo", nedělala nějak laciné chyby. Sakkari byla prostě o dvě třídy lepší.
[ Reagovat ]
09.09.2021 12:38Od: Tomas_Smid_fan
Dovolil bych si trošku, trošičku, malinko, nesouhlasit.smile
Už jsem na to pravda reagoval vedle, ale sojka není všude a Trautnberg ji taky vytěžuje...

Tedy, Kája prostě byla zatažená, řeč těla jasná - sice soustředěná, ale postupem času úbytek sebevědomí a z něj pramenící chyby a nevyužití možností - těch málo, které ji Sekkerka nabídla. Byly to UE, za které by se ani Berďa nemusel stydět. A co způsobily? - posílení sebevědomí u Sekkerky a naopak přinesly více nervozity na raketu Káji. Já tu nejistotu v úderech prostě viděl. Ano, měla párkrát v prvním setu i smůlu, kdy míče padly těsně mimo lajnu, ale s tím se musí počítat. Stejné míče jaké Kája zazdila Sekkerka suverénné proměnila a s každým ji rostla jistota. Cesta vedla přes její narušení. Takže i když to tak na kurtu možná nevypadalo, Kája zápas prohrála primárně hlavou.
[ Reagovat ]
09.09.2021 12:51Od: Blondie
Respektuji názor, ale vidím to jinak, přiznám se, že těch "big" chyb, kdy měla nalito, jsem moc neviděla, vybavím si snad jen ten závěrečný úder do sítě, kdy přišla o možnost BB.

Jinak jo, zatažená byla, určitě neměla den, ale nějak vystrašená a ubitá psychikou mi taky nepřišla.

Ale co já vím, že :)
[ Reagovat ]
09.09.2021 13:35Od: Holahej
Proč do toho taháte Toma, jiná situace, před ním byli hráči, kteří pravidelně celou jeho kariéru ovládali GS, semi, finále.., měli, uměli, proti němu, něco navíc, obratnost pohybu, creativitu, variabilitu, větší škálu úderů, cit pro míč, pro hru, lepší obranu, Tom měl, používal jednoduchou hru, podání a tvrdý forhend z 2/3 kurtu, kterým postupnými údery ubíjel soupeře k zisku bodů, ..Roger, Rafa, Nole, Andy měli vyšší potenciál, byli prostě jen ?tenisově? lepší. Tom se snažil, bojoval, vystupoval, choval a projevoval se..ale i úplně jinak, než KP.., kultivovaně a sympatičtěji.
[ Reagovat ]
09.09.2021 19:30Od: NoletheBest
Přesně, rozdíl ve vyjadřování a myšlení Tomáše Berdycha a Plíškové je propastný. Tomáš byl velmi inteligentní, otevřený a reálně viděl své šance. To, že nestačil na tehdejší BIG4 nelze brát nijak negativně, ale měl svou high class pozici na dvorci i mimo. Sascha má hodně těžkou práci a nemyslím, že vydrží déle než rok, což je i tak zasloužení hodné. Přál bych takového kouče Báře Krejčíkové.
[ Reagovat ]
09.09.2021 13:50Od: Misakkk192
Zajimave sledovat "ubytek sebevedomi" behem zapasu. Tady chybi bojovnost, kterou teda Kaja nikdy moc neprekypovala.

Narozdil od Fernandez ktera prohrala prvni set proti Kerber a v druhym prohravala 2 - 4 ale stejne to jeste dotahla do tie breaku a pak treti uz na pohodu.
[ Reagovat ]
09.09.2021 12:49Od: Tomas_Smid_fan
A ano, Bážin mohl být rozdílovým faktorem v psychice Káji.
[ Reagovat ]
09.09.2021 13:55Od: Fransoas
Tady bych prosím nesouhlasil.Před zápasem se Sekkyrkou tvrdila v jaké byla pohodě s týmem bez Bajina.Vidim to tak,že má komplex z některých hráček,které na ni vytvoří tlak.Tady je to jasné.CHybí mentální síla.A když není,tak nejde servis od kterého se vše odvíjí a o pohybu.Je tam ale více faktorů.Vždyť je dost ranařek než Sekkyrka.Ovšem pokud něco řekne do médií,měla by se dle toho řídit,anebo to nemůže prezentovat.Někdy mi vážně připadá jak první ročník.
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:19Od: paddy
Jak říká Mats, je to hráčka pro rychlý povrch, a Mats se vyzná smile

Chtělo by to spíš pomalejší povrch, např. jako v letošním Římě smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:08Od: Burrows
Jakmile přijde složitější soupeřka, je to špatný. Letos Plíšková porazila jen dvakrát Sabalenku. A jako čtvrtá hráčka světa je bez titulu, pouze hrála dvakrát finále. Já nevím, ale za mě je to prostě málo.
[ Reagovat ]
09.09.2021 15:52Od: tommr
finále hrála letos třikrát (Řím, Wimbledon, Montreal), ale jinak souhlasím s tím že je to na hráčku jejích kvalit málo ...
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:20Od: com
treba jeste vyhraje ušmudlanou Ostravu smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:24Od: tommr
já bych titul z "ušmudlaný" Ostravy bral všema deseti. Letos je to WTA 500 a startovní pole je hodně nadupaný ...
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:39Od: cabuna
Ostrava je s otazníkem ,Ještě je v NYC a trenerovi se to moc nepozdává . Domů se dostane ze soboty na neděli a nejraději by naordinoval 4 dny volna a pak přesun do USA je přihlášená na turnaj Chicago .který je další týden po Ostravě ,a pak IV.Budou dnes večer program řešit.
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:44Od: lars
jako Bajinovi se to moc nepozdává?
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:59Od: cabuna
Ano. Byl s ním ráno rozhovor v německém radiu ,před termínem na ambasádě v Mnichově ,kterou má dnes kvůli USA vízu. Ptali se na další plány.Odpověděl že ted by měla být od pondělí ostrava ,další týden Chicago a pak IV ,a že se mu nezdá rozumné bez alespon 4 dnů volna na odpočinek nastoupit na turnaj do haly a pak hned cestovat do USA na venkovní betony ,ale že se o tom budou bavit dnes večer s Karolínou .
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:20Od: lars
A bude mit Bajin uz vizum do USA aspon na IW ?
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:31Od: cabuna
To já nevím rozhovor byl dopoledne a říkal že odpoledne má termín na US ambasádě v Mnichově a že by to mělo být dobré ,Jak to dopadlo se snad dozvíme.
[ Reagovat ]
09.09.2021 18:57Od: lars
Dik za hodnotne info. Kvalita tvych komentaru se za posledni rok vyrazne zlepsila, coz se u vetsiny uzivatelu TP neda napsat. Nekdo na TP umi psat blaboly i treba 5 let.
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:21Od: tommr
netušil jsem že je přihlášená i do Chicaga. Hrát Ostravu, Chicago a IW v jednom zápřahu je samozřejmě blbost a Karolína by to nezvládla. Takže něco bude muset vynechat a kdyby to byla na mě tak bych jí poradil vypustit Ostravu ...
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:29Od: cabuna
No on říkal ,že od wimbledonu nebyla doma a tím jak v turnajích postupovala do závěrečných kol,že jede bez odpočinku a že to není dobré psych a fyzicky a že by chtěl aby až přiletí si naordinovala 4 dny osobního volna a ne hned jela do Ostravy .Pak také říkal,že je bláznivé hala a hned další týden jiný časový posun ,teplota a turnaje na venkovních betonech .Také by byl pro vypuštění Ostravy 4dny volna a začít trénovat na další blok turnajů.Ale ,že bude záležet na večerní domluvě s Karolínou,že budou řešit plány na zbytek sezony .
[ Reagovat ]
09.09.2021 18:05Od: tommr
doufejme, že Bajin a Karolína mají více informací než my, protože řešit program na zbytek sezony když není jistý zda a kde/kdy bude letošní TM je dost obtížný ...
[ Reagovat ]
09.09.2021 18:18Od: cabuna
To každopádně mají víc info než mysmile Mě to přišlo když mluvil ,že říkal že by chtěla hrát Fed cup když na tom bude zdravotně dobře ,ale že to může korigovat s TM .tak uvidíme co WTA vymyslí ,ideal by byl TM po Fed Cupu v Praze smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 09:58Od: whales svaly
Karolíno, hlavně bys měla zapracovat na kondici, protože Sakkari tě prostě přejela na sílu. V páce by s tebou zametla ještě rychleji :)) chápu, že nechceš mít bicáky jako chlap, ale občas bys nějakou činku zvednout mohla. S párátkama prostě nadupanou Sakkari neporazíš. Podívej se třeba na Genie Bouchard, je sexy i se svalnatýma pažema :)))
[ Reagovat ]
09.09.2021 10:08Od: Blondie
Bych teda Eugenii směrem k tenisu jako dobrý příklad nedávala, max. ty paže a to ještě bůhví, jak se filtruje na Instáči :D
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:08Od: brixner
Vošmáknul bych jí klidně všude, prostě bych to prohmát a vono by se vidělo!
smile
smile
[ Reagovat ]
09.09.2021 09:39Od: Blondie
Karolína největší hvězdou v Ostravě?
Copak Petra se odhlásila?
[ Reagovat ]
09.09.2021 12:42Od: Tomas_Smid_fan
Spíš Bára, ne?
[ Reagovat ]
09.09.2021 13:07Od: Mony
Kdo je výše v žebříčku?
[ Reagovat ]
09.09.2021 13:13Od: Blondie
Výše v žebříčku = větší hvězda? :D
O tom jde fakt polemizovat.

Dvojnásobná vítězka GS, vítězka TM, ET, několika Premier Mandatory je, myslím, SAKRA větší hvězda než někdo, kdo má 2 Premier 5 ;)

Kdyby formulace zněla "nejvýše postavená Češka," nelze nic namítat :) takto ano.
[ Reagovat ]
09.09.2021 13:22Od: lars
kdyby v Ostrave mela hrat Venus W. tak by byla nejvetsi hvezda ? :)
[ Reagovat ]
09.09.2021 13:28Od: Blondie
To by byla přímo legenda ;)
[ Reagovat ]
09.09.2021 14:34Od: lars
tema diskuze je hvezda a ne legenda :)
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:15Od: Blondie
Ok, já chápu tvůj point :-)
Nicméně a) ano, vnímám Venus jako hvězdu. Ale b) pokud narážíš na její současný výkon, kdy je už zjevně Venus za vrcholem, tak tady zase nesedí to srovnání s Petrou. Ano, i ta už je velmi pravděpodobně za svým nejúspěšnějším obdobím, nicméně ještě loni byla v SF na GS a letos vyhrála Premier 500, v žebříčku je kousek pod Karolínou, ovšem s nesrovnatelně lepšími výsledky, takže pořád trvá její dobrá fáze. Takže jo, za mě rozhodně větší hvězda :)
[ Reagovat ]
09.09.2021 16:20Od: tommr
Petra už je bohužel hvězda jen na papíře. Viz její nedávné vypadnutí v prvním kole v Praze se Šrámkovou. V Ostravě to může dopadnout podobně ...
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:08Od: Blondie
Sorry, já tohle uvažování "10 let záříš a bavíš nás na nejvyšší úrovni, poslední půlrok se ti nedaří, tak tě zmačkáme a vyhodíme jako papír", neprovozuju ;) já uznávám i celkové zásluhy a postoj :D a sorry, běž do zahraničí a řekni tam, že Kvitová pro tebe není hvězda. Budou se na tebe dívat jako na mimozemšťana :D
[ Reagovat ]
09.09.2021 17:26Od: tommr
nikdo nikoho nevyhazuje. Já jen polemizuju s tvým názorem, že Petra bude v Ostravě tou největší hvězdou ...
[ Reagovat ]
 
 
 
 
TOPlist