Nadal vyhrál španělskou přetahovanou generací s Alcarazem. Životní vstup do sezony zakulatil na 20-0

20. 3. 2022, 07:27
Aktuality 116
ATP INDIAN WELLS - Rafael Nadal v Indian Wells udolal po více než tříhodinové přetahované o sedmnáct let mladšího krajana Carlose Alcaraze a svou letošní neporazitelnost zakulatil na 20 zápasů. O 37. titul z turnajů Masters, kterým by znovu vyrovnal rekordní počin Novaka Djokoviče, se 35letý Španěl utká s domácím Taylorem Fritzem. Američan zastavil třináct zápasů neporaženého Andreje Rubljova a zajistil si své největší finále.
Carlos Alcaraz a Rafael Nadal (© AFP)

Rafael Nadal letos odehrál tři turnaje a všechny vyhrál. Triumfoval na podniku ATP 250 v Melbourne, na Australian Open získal rekordní 21. grandslamový titul a před necelými třemi týdny ovládl i akci ATP 500 v Acapulcu.

A na vítězné vlně se veze i nyní na Masters 1000 v Indian Wells. Po domácím Sebastianu Kordovi, kterému ve třetím setu utekl ze stavu 2-5 s mankem dvou brejků, Britu Danielu Evansovi, Američanu Reillym Opelkovi a Australanu Nicku Kyrgiosovi zvládl i semifinálovou bitvu s krajanem Carlosem Alcarazem.

Statistiky zápasu
Alcaraz - Nadal
1 esa 2
3 dvojchyby 4
63 %
1. podání 'in' 67 %
60 %
úsp. 1. podání 63 %
46 %
úsp. 2. podání 44 %
39 winnery 20
41 nevyn. chyby 35
13/20 hra na síti 20/30
5/14 brejkboly 6/21
102 celkem bodů 106
čas: 3:11

35letý Nadal začal zápas s 18letým Alcarazem, který má velký potenciál stát se ve světovém tenisu jeho nástupcem, ztrátou podání. Ale nakonec dramatický první set, ve kterém si vypracoval 17 brejkbolů a tři proměnil, vyhrál po využitém pátém setbolu.

V druhé sadě hrané za místy velmi silného větru byl počet úspěšných brejků opačný (2-3). Alcaraz šel podávat na vítězství v setu poté, co v dvacetiminutové deváté hře prolomil Nadalův servis po sedmi brejkbolech, a při svém servisu pak využil třetí setbol.

V rozhodujícím dějství si oba rivalové drželi podání až do osmé hry. V ní zkušenější Nadal prolomil Alcarazův servis a vzápětí zápas, v němž převládaly nevynucené chyby nad vítěznými údery, ukončil boje čistou hrou. Po 3 hodinách a 11 minutách zvítězil 6-4 4-6 6-3.

"Od začátku jsem hrál dobře, ale bylo prostě hrozně těžké ho zastavit, když hrál tak skvělé údery. A nemůžu říct, že jsem to měl pod kontrolou, protože proti takovému hráči to nejde. Umí neskutečné věci," řekl Nadal po druhém vzájemném utkání se španělským teenagerem, který byl nejmladším semifinalistou v Indian Wells od roku 1988. Vloni na antuce v Madridu mu Nadal ještě dovolil uhrát pouhé tři hry.



Nadal na outdoorových kurtech vyhrál 954. zápas a překonal historicky nejlepšího Rogera Federera. Alcaraz i ve 14. letošním zápase uhrál alespoň set a utrpěl teprve druhou porážku.

Nejlepší vstupy do sezony
(od roku 1990)
tenista bilance sezona
Novak Djokovič 41-0 2011
Novak Djokovič 26-0 2020
Rafael Nadal 20-0 2022*
Novak Djokovič 17-0 2013
Roger Federer 17-0 2018
Pete Sampras 17-0 1997

Nadal na začátku žádné sezony nevyhrál víc jak 11 zápasů v řadě, ale letos má na kontě už 20 vítězství bez jediné porážky. Lepší vstupy do sezony měl jen Novak Djokovič, který v sezoně 2011 vyhrál 41 zápasů a předloni 26 zápasů, než našel přemožitele.

Pokud by Nadal udržel neporazitelnost i v Indian Wells, měl by pak šanci prodloužit vítěznou šnůru na oblíbené antuce. Nedávno se totiž odhlásil z nadcházejícího Masters 1000 v Miami, aby se šetřil na evropské jaro.

Do finále BNP Paribas Open se šampion z let 2007, 2009 a 2013 dostal popáté v kariéře a poprvé pod devíti letech. Jediná výhra ho tak dělí od zisku celkově 92. titulu (historicky třetí nejlepší Ivan Lendl má na kontě 94 triumfů) a 37. trofeje z podniků Masters 1000, kterou by se vyrovnal nejlepšímu Djokovičovi.

V nedělním finále se Nadal utká s domácím Taylorem Fritzem (h2h 1-0), kterého v jediném vzájemném duelu předloni ve finále v Acapulcu porazil hladce ve dvou setech.

24letý Američan hrál semifinále turnaje Masters 1000 podruhé a po výhře 7-5 6-4 nad třináct zápasů neporaženým Andrejem Rubljovem, který ovládl předchozí turnaje v Marseille a Dubaji, postoupil do svého největšího finále. 

Fritz se může stát prvním domácím vítězem turnaje od roku 2001, kdy triumfoval Andre Agassi.



Čtyřhru v Kalifornii vyhráli John Isner a Jack Sock, kteří získali třetí společný titul a opět slaví na podniku Masters 1000. Američané znovu po čtyřech letech ovládli Indian Wells, kde je letos nezastavili světové jedničky Mektič s Pavičem, vítězové letošního Australian Open Kokkinakis s Kyrgiosem ani Santiago González s Edouardem Rogerem-Vasselinem, které ve finále porazili 7-6 6-3.

• ATP MASTERS 1000 INDIAN WELLS •
USA / Kalifornie, tv. povrch, 9.554.920 dolarů
sobotní výsledky (19. 03. 2022)
• Dvouhra - semifinále •
Nadal (4-Šp.) - Alcaraz (19-Šp.) 6-4 4-6 6-3
Fritz (20-USA) - Rubljov (7-Rus.) 7-5 6-4
• Čtyřhra - finále •
Isner/Sock (USA) - Gonzalez/Roger-Vasselin (Mex./Fr.) 7-6(4) 6-3
Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz

Komentáře

116
Přidat komentář
RF46
Ta fotka je skvela, klidne by mohla bejt na casaku Muscle & Fitness nebo na nejakym obezniku WADA smile
Reagovat
Fandina
Škoda, že Taylor neproměnil MB. Teď už bude Rafa rafat.
Reagovat
Fandina
Jupííííííííííííííííííí je to tááááááááááááááááááám!!!!!!!!!!!
Reagovat
Rafaeoli25
Zklamání velké, ale co se dá dělat, snad to na dalších turnajích všem opět vytmaví jak se patří smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Bylo takové oboustranně neučesané, teda ze strany Rafy více.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
prý, že enjoyed every single day theresmile Hlavně včera to bylo vidětsmile A ani dneska nevypadal nadšením bez sebe. To je ta korektnost...
Reagovat
Rafaeoli25
Jestli i tohle Nadal otočí, tak už asi opravdu bude polobůh, myslím ale, že ne. Dnes to nevypadá, ale kdoví.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
1/ Carlos se už nikdy proti nikomu nebude obávat hrát ve větru
2/Rafa bude mít problémy ve finále
3/Carlos bude hledat servis. Prohrát 1:2 na esasmile
4/Rafa zjistil, že se dá hrát i u sítě
5/oba úplně zapomněli hrát ve větru DS, teda skoro úplně

Jinak zápas to byl fajn. Přerušit se určitě ve druhém setu dal, ale pochybuji, že bychom pak viděli tak zajímavý set, jako byl právě ten třetí. Koneckonců, bylo to lepší, než když Fedalovi foukal vichr do obličejů antuku...

Každopádně oba ukázali svoje umění i ve větru.
Za mě smile
Reagovat
Rafaeoli25
Třetí set, cca poslední hodina zápasu to byla paráda. Nadal u sítě jednoduše mistrovský, co tam všechno lapil to byla síla. Opravdu inovuje a zkvalitňuje dál a dál svojí hru, vymýšlí nové věci a to je skvělé, stále ještě nevyčerpal arzenál svého potenciálu a to je výborná zpráva. Carlos také skvělý, ukázal, že už teď může s Rafou hrát a že to může být tenis nejvyšší možné kvality. Jsem zvědav na jejich konfrontaci na antuce, tam myslím bude Rafa stále velký dominant, při vší velké úctě k Alcarazovi.
Reagovat
smazaný uživatel
Alcarazova hra sedí na hardy parádne. Vôbec mi nie je jasné, prečo Carlos preferuje antuku. Ale aj Nadal v 16r natočil video, kde vraví, že preferuje halu :D
Reagovat
Rafaeoli25
Řeknu to takhle - kdyby na antuce nebyl Nadal, tak už by si klidně i na ní mohl brousit zuby na velké tituly, ač je mu hard bližší. Každopádně ta komplexnost pro oba tyto povrchy tam je a je to hodně vyrovnané, jak Rio jasně ukázalo. Ještě bude muset zapracovat na trávě.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
mladí a neklidnísmile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
antuka jeho sílu otupí, šanci měl tady.
Reagovat
Rafaeoli25
No Schwartzmana, jednoho z mistrů antuky, slupnul jako malinu, takže bych byl s těmito výroky opatrný, on má skvělý pohyb pro oba povrchy, žádná slabina tam není.
Reagovat
smazaný uživatel
Diego je typ hráča, ktorý dokáže prehrať aj s upratovačkou. To rozhodne neni merítko.
Reagovat
smazaný uživatel
Diego je typ hráča, ktorý dokáže prehrať aj s upratovačkou. To rozhodne neni merítko.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
každý má slabinu, jen je otázka, jestli ji soupeři dokážou využít.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
ještě jsem zapomněl:
6/ Rafovi zřejmě uniklo, že čároví rozhodčí už vyšli z módy, a tak trénuje na jejich pozicích (zejména na příjmusmile)
7/ Ben Stiller už musí chodit na tenis, aby se objevil na obrazovcesmile
Reagovat
smazaný uživatel
Stiller chodí na Nadalove zápasy v Amerike už viac, než 10 rokov. Je jeho veľký fanúšik.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
jj, komentátoři to zmínili, mám TS anglicky. Na ES prý až na výjimky stejně nestojí za nic.
Reagovat
Rafaeoli25
Jsou to přátelé už možná tak patnáct let, skoro od doby co Nadal hraje tenis.
Reagovat
Marduch
Aha, to vysvětluje, proč do toho krafal Gyrosovi smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
hanebnej parchantsmile
Reagovat
smazaný uživatel
smile
Reagovat
SwissMaestro
Prohrává se a tak nožička začala bolet. Tak proč nerozhodit rozjetého soupeře, viď Rafíku :)
Reagovat
Rafaeoli25
A už je to tady, hned pích pích do něj že smile
Reagovat
smazaný uživatel
Ty sa tiež hned nerozplač :)
Reagovat
Rafaeoli25
To rozhodně ne, jen jsem ale říkal, jaký roj se přižene a do minuty je tu první vosa smile
Reagovat
smazaný uživatel
Aj ty si akýsi rozhodený, daj si nanuk, kamoško.
Reagovat
smazaný uživatel
to nožička není.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
když už ho tu zmiňuju, nemáte někdo nějakou čerstvou zprávu o něm? Léčí zápěstí, hlavu nebo obojí? Hledá holkusmile?
Reagovat
Rafaeoli25
Spíš tu hlavu bych řekl, potřeboval by na vídeňský gauč svého krajana Freuda, kdyby ten ještě žil..smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
tak to může rovnou ke mně a já mu doporučím tu holkusmile
Reagovat
Rafaeoli25
Měl zůstat s Kristýnou, to je myslím skvělá ženská, asi si nevážil koho vedle sebe měl smile
Reagovat
Rafaeoli25
Takže dobře mu tak smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Kikina si radši občas zašpásuje s Péremsmile Dom prý nemít spráfnou hoch frenčsmile S Caroline se taky rozešla...
Reagovat
smazaný uživatel
smile
Reagovat
Fandina
Hezounek Fritz má dva brejky, tak jen tak dál!!!
Reagovat
Rafaeoli25
To zase bude práce s otáčením, ach jo.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
spíš vypadá na otočení do šatny.
Reagovat
Rafaeoli25
?
Reagovat
Tomas_Smid_fan
taky tam skončilsmile
Reagovat
Rafaeoli25
Kdybych měl nějak popsat Carlose, když jsem ho tak včera sledoval, tak on je takový mix Rafy a Noleho, má hodně z nich obou, od každého něco a to je samozřejmě skvělá kombinace, která je dokonalým základem pro to, aby byl mimořádně úspěšným hráčem. Doufám, že nás čeká už letos mnoho zápasů tohoto mladého dravce jak s Nadalem tak s Djokerem, hlavně na GS, nezbývá než se těšit na parádní bitvy, nejlépe v závěrečných kolech turnajů smilesmilesmile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
Myslím, žes zapomněl na Domasmile
Reagovat
Krisboy
Ano, forehand má od Thiema smile
Reagovat
smazaný uživatel
dalo mu to zabratsmile
Reagovat
Rafaeoli25
A tys čekal něco jiného? Vždyť bylo jasné, že to bude bitva jako hrom smile
Reagovat
paddy
Letos měl jsem největší šanci porazit Rafu včerejší vítr smile
Reagovat
Krisboy
Woe o větru mi ani nemluv, právě jsem se vrátil z Hradu...ech..tedy z vyjížďky na kole a je to fakt nechutný. Z kopce dupu jak Cavendish a jedu 20km/h smilesmilesmile
Reagovat
paddy
Tzn. do kopce to musí být min. 30 km/h

Jedeš špatným směrem smile
Reagovat
Krisboy
Já jsem to po větru zkoušel, ale věř mi, že to nejde donekonečna smile
Reagovat
smazaný uživatel
smilene, nejde
Reagovat
smazaný uživatel
smile
Reagovat
Patik
Katastrofa porazila Tragédiu v troch setoch..servis gemy v darčekových baleniach.. Breakbally vo výpredaji.. UE blackfriday...v najvyšších kolách len debutanti..Tento zápas dokonale vystihol celý turnaj a sezónu..dneska ešte vybaví fritza a všetko podciarkne.. Definitívny one and only Goat ultimejt plejer..undisputed master of Indian wells. smile
Reagovat
Frantz
"..vystihol celý turnaj a sezónu.."

..z ktoré mi nemože ujsť ani jediný game a to ani v nočních hodinách!! smile
Reagovat
smazaný uživatel
Katastrofa stretla tragediu a ich prvy potomok bol Patik.

Verime, ze aj posledny :)
Reagovat
Rafaeoli25
Napsat takovou zaujatou pitomost já to prostě nechápu. Minimálně poslední hodina zápasu byla výborná, spousta výměn naprosto parádních, co mě nadchlo byla hlavně práce Nadala na síti a kolikrát u ní byl. Kdo tohle neumí ocenit, nemůže mít rád tenis, je to prosté smile
Reagovat
Matti
už jsi dobrečel Máš ted težké časy viď.
Reagovat
Patik
v tenise prežívam ťažké časy veru..spomínam na tie IW finále..Djokovič,Federer ,Wawrinka,Delpo ,Thiem..potom prišla korona a Norrie,Basilašvili,Fritz,Nadal..bol to môj oblúbený Masters..Sunshine Double..fňuk smilesmile
Reagovat
Rafaeoli25
Když to byl tvůj oblíbený Masters, tak by musel být tvým oblíbeným hráčem i Nadal, který ho vyhrál třikrát a většinou tam zahrál výborně. Pěkný na běh na smeč. Sorry, ale to jsou řeči. Jinak když srovnám finále třeba Nadala s DelPem se včerejškem, tak tam dramatický rozdíl nevidím. Ty ale chceš letošek z každou cenu znehodnocovat, tak je jedno, jestli je něco pravda nebo ne viď smile
Reagovat
Rafaeoli25
A viděl jsi poslední cca hodinu zápasu? Kolik skvělých výměn tam bylo, spousta grandiózních přestřelek u sítě, kde Nadal předváděl neskutečné věci? Kolik z toho zápasu jsi vlastně viděl?
Reagovat
smazaný uživatel
Trochu som sa obával, že Alcaraz poníži Nadala, ako ponížil Nadal Federera v 17 rokoch. Ale opat sa ukázalo, ze Nadal je proste inde. Proti súperovi v životnej forme si zápas skúsene postrazil a neviem si predstavit, čo by sa muselo stať, aby s Fritzom zaváhal.
Reagovat
Frantz
Já ano, to rameno nebo co mu tam dával do kupy .. A jinak mladej je dobrej, ale hroznej nesympoš
Reagovat
smazaný uživatel
Alcaraz je neskutočný, podla mna najma na harde bude top topiek, GS zrejme ziska a nasobne. Ale či to budu 2 alebo 10, tu som opatrnejsi.

Aj mne je nesympatický a ak bude dominovat, prirodzene mu budem nefandit o to viac. Plus nevidim nikoho, kvoli komu by som vstaval v noci na zapasy, po Nadalovom konci predpokladam vlaznejsi pristup.
Reagovat
soloo
Kedze rok 2021 ukazal Nadalovi ze uz nema na to tak prijal radikalny krok a to tvrdy doping ktory mu zasadne pomaha k jeho vyslní a uz o tom hovori kazdý
Reagovat
Rafaeoli25
Jdi někam trapko smile
Reagovat
smazaný uživatel
A uz o tom hovori kazdy kk.t :)
Reagovat
Rafaeoli25
Hele to, že je někdo na první dojem nesympatický vůbec nic nevypovídá o jeho charakteru. Nadala na začátku kariéry taky mnozí nemuseli. Carlos je prostě jen zažraný do toho, co dělá, chce ukázat jak je dobrý, navíc když je krajanem takové legendy. Myslím, že je to v pohodě kluk a za pár let taky opadne ta urputnost a vyplave na povrch jeho skutečný charakter. Vždyť je to proboha osmnáctiletý kluk a vy tady o něm mluvíte málem se záští jako o nějakém monstru. Nechápu. Je to mimořádný tenista a nepochybuji, že i dobrý člověk. Mrkněte i na jeho dospívání, s Nadalem se setkával velmi často a bylo vidět, že si padli do oka. Není důvod se proti němu stavět, zvlášť pokud bude hrát úžasný tenis. Jeho level půjde ještě o dost nahoru a říct, že kvůli takovému tenisu nebudu vstávat je nezlob se pitomost. Kvůli každému skvělému tenisu stojí za to nejít spát nebo si přivstat, já to alespoň tak mám, protože tenis mám opravdu rád.
Reagovat
smazaný uživatel
Ja nepisem o jeho charaktere. Ten nikto z nas nepozná.
Reagovat
Rafaeoli25
Tak ale alespoň řekni, čím je ti nesympatický? Svou zarputilostí, až buldočí? Ale to přece není nic, co by odpuzovalo. Já vůbec nepochybuju, že je to fajn kluk, který je ale naprostý profík a hraje s plným zaujetím, dává tomu všechno, to je věc, které bychom si měli vážit, zvlášť u tak mladého hráče v dnešní době.
Reagovat
smazaný uživatel
Dokazes akceptovat, ze sympatie su subjektivnou zalezitostou, ktore su nezavisle od charakteru?..Aj Matka Tereza moze byt nesympaticka niekomu, napriek tomu, ze je to asi fasa žena :)

Je mi nesympatický svojim výzorom, rečou tela, to uplne staci mnohokrat.
Reagovat
Rafaeoli25
Vážně těžko říct, kde až je jeho potenciál, co se týče čísel. Rozhodně může být dalším hráčem, který by mohl vyhrát všechny grandslamy, hru má komplexní na všechny povrchy.
Reagovat
soloo
ak nebude mat konkurenci tak moze ziskat i 30 GS
Reagovat
Amputace
Těžko. Federer ji neměl polovinu kariéry a má jich jenom 20.
Reagovat
soloo
to mas pravdu ale je to možne sa stať, moze a nemusi. o 20 rokov budeme mudrejši smile
Reagovat
Rafaeoli25
Reálně to vidím na rozmezí 15-20.
Reagovat
smazaný uživatel
:)...Nepoucitelny Rafeoli. Predikovat 15-20 tenistovi bez GS, je nonsens. Aj ked by to vyslo, stále je to nonsens v tejto faze kariery.
Reagovat
Rafaeoli25
Tak rozhodně bych nevypustil predikci o 30, to by bylo mimo, ale tenhle hráč je skutečně mimořádný, to myslím vidí úplně každý, takže 15 bezpochyby reálných je.
Reagovat
smazaný uživatel
Dimitrov zobral set Nadalovi v 17r.

To len na ilustráciu toho, že mať potenciál je nič. Alcaraz má pred sebou dlhú cestu.
Reagovat
Rafaeoli25
To má, souhlas. Ale přece jen intenzita hry Dimitrova tehdy v Rotterdamu 2009 nebyla taková jako ta Alcrazova nyní, navíc tehdy ani Nadal po AO nehrál dobře a rozemlel ho tam pak Murray jestli si pamatuješ. Dimáč byl tehdy mladíček, který si to v hlavě nesrovnal ani za dalších 13 let. Carlos je zakouslý jako rozzuřený vlčák, to má s Nadalem a Djokovicem společné.
Reagovat
Rafaeoli25
Jinak říkáš nepoučitelný. To je jaksi mimo mi tohle říkat, protože třeba o Nadalovi jsem si v jisté době myslel nejdřív, že nedosáhne ani na 10, pak ani na 15 a pak ani 20, takže u něj, ale i u dalších jsem byl opatrný víc než dost. Je fakt, že tím, že to ti tři dokázali, jakoby posunuli limity tenisu o parník dopředu, takže je člověk možná větší optimista než býval.
Reagovat
annah
A je nejmladším hráčem, který se dostal do TOP 20 (od roku 1993). Četla jsem na isportu.
Reagovat
soloo
a bude sa časom zlepšovať a zlepšovať az totalne ovladne tenis
Reagovat
paddy
Už zase přeháníš, kariérní GS je výjimečná záležitost
Lendl ho nemá, ale básnils by o něm víc než o Alkáčovi smile

Víc, než kolik GS Alkáč vyhraje, mě zajímá, kdy ho pustíš k vodě smile
Reagovat
smazaný uživatel
Tiez si nemyslim, ze Alcaraz vyhra W. a uz vobec nie kariérny.
Reagovat
Rafaeoli25
Tak kdo si to ale myslel na jaře 2005 o Nadalovi? Také byly mraky pochybovačů. A dokázal to.
Reagovat
paddy
Abychom zůstali nohama na zemi, tak to dokázalo pouze 8 mužů včetně pár amatérů s malou konkurencí

Od 70. let to byli pouze 4, přitom ani Sampras, jako nejlepší bez Big3, to nezvládl

Fred Perry, Don Budge, Rod Laver, Roy Emerson, Andre Agassi, Roger Federer, Rafael Nadal and Novak Djokovic
Reagovat
soloo
ja som vobec nehovoril o kariernom gs ale o tom ze ich bude mat vela staci ze vyhra 2gs rocne a ma za 15 rokov 30GS . Má 18 o 15r bude mat 33 a to je este super vek
Reagovat
smazaný uživatel
Takze 15r bude mat 50% vitaznost..ha ha
Reagovat
soloo
kludne moze sa stat. zalezi ci zvysi svoju uroven a ci bude konkurencia
Reagovat
smazaný uživatel
Ano, kludne moze mat aj 100% uspesnost. Moze sa stat.

Ale nestane sa, 50% vyhranych GS zo vsetkych ucasti v horizonte 15r je obludná hlupost. Federer je pod 25%, Rafa je nad 30%, ale je mozne ze mu to klesne.
Reagovat
Rafaeoli25
50% je opravdu moc, to by skutečně nesměl mít prakticky žádnou konkurenci. Je pravda, že Zverev, Tsip, Rublev a spol.na něj nemají a asi mít nebudou, to už je evidentní, ale může se v dalších letech objevit jeden dva skvělí talenti a najednou bude situace jiná. Má to mnoho neznámých, reálně má na 15-20, tedy cca jeden GS ročně v průměru. Může jít i přes dvacet, ale lehké to nebude.
Reagovat
smazaný uživatel
A dalsia vec, konkurencia.

Dost sa podceňuje faktor hnacieho motora od konkurentov.

Chcem tym povedat, ze vacsia konkurencia ti kradne tituly, ale zaroven cloveka motivuje, dlhodobo udrzuje na top úrovni, prípadne vyžaduje od neho este zlepsenie.

Je mozne, ze pri slabsej konkurencii hegemón prestane na sebe pracovat a strati zaujem o ziskavanie dalsich, pre neho uz vsednych titulov.
Reagovat
Rafaeoli25
To bych nebásnil, myslím, že Alcaraz má větší potenciál než měl kdy Lendl a měl by ho stoprocentně překonat.
Reagovat
paddy
Vypadá to, že Rafa si první prohru nechá paradoxně až na antuku

Je to opravdu slabá éra tenisu, když Big3 po zranění a nerozehrán vyhrává jeden zápas za druhým a vytvoří si rekord bez prohry při vstupu do sezóny

Slabost éry ukazuje hlavně otočka z 0:2 na sety proti údajně nejlepšímu hráči současnosti (pak ho porazil i na dalším turnaji)

Člověka to nesmírně baví smile

Stejně jako již zažité rčení
"Mickey Mouse si mimo 500 rovnou škrtněme" (bez ohledu na délku série bez prohry)
smile
Reagovat
smazaný uživatel
Ale veď to sa vobec nevylučuje. Prehrat zápas z 0:2 a zároveň disponovať top kvalitou.

Slabá éra sa vyznačovala dlhodobým random obsadením finále, spravidla nenasadenych, nizko nasadených alebo akýchkolvek iných premiantov vo finále. Johanson, Clement, Baghdatis, Gonzales a kopec iných. V podstate finálove obsadenie mohli ťahať rovno z klobúka :)

Vytazil z toho Agassi a najma Federer, ktorí mali to stastie posobit v tychto rokoch dlhodobo a obom to statisticky skreslilo kariéry. Byt Federer Nadalov, Noleho a Murryaho rovesník, tak sťaží atakuje dvojciferne GS císlo. Lebo povedzme si pravdu, nemal by to kde uhrať.
Reagovat
dappe
Těch 10 GS titulů by v takovém případě zřejmě stihnul jen od roku 2015. Tady z Federera děláš nějakého hráče druhého sledu, přitom by při takové situaci nejvíce ztratil Nadal, který by měl již při prvních náznacích zpomalení velké problémy vyhrávat tituly proti těm dvěma.
Reagovat
smazaný uživatel
Ale no :)..

Pri rovesnikoch by rozdiel medzi Fed a ostatnými bol logicky omnoho vacsi.

Nadal mal v 24 rokoch karierny GS, v 22 mal GS zo vsetkych povrchov.

Djokovic zacal vyhravat pravidelne GS v 24, Federer v 22 ale len bez stretu s Nadalom.

Takze suma sumárum, na Nadalovych 13RG by sa nic nemenilo, absolutne by ovládol Hard a trávu do veku 24, potom by sa to menilo podla formy.

Neviem ci si na zaklade AO17 a AO19 usudil, ze by Nadal na harde potom uz len prehrával. To Nadalova vyhra z NY 2013 znamenala, ze by tam bol Novak uz stále bez šance az do dnes?..
Reagovat
dappe
Logický mi na tom nepřijde nic, ani nad tím uvažovat, protože by vše bylo úplně jinak. Už jen to, zda by byli všichni ročník 81 nebo 86, by hrálo velkou roli. Navíc těch soubojů pro takové porovnání máš dost málo, takže musíš vycházet i z menších turnajů. Celé je to tedy nesmysl řešit.

Myslet si, že by Federer stěží vyhrál 10 GS je každopádně podle mě mimo realitu. Ta čísla by byla velmi podobná, sport totiž není matematika, kde si prohodíš nějaká čísla, pak je sečteš, a máš výsledek :)

Trochu se od toho Federera odprosti alespoň teď, kdy už má Nadal více titulů. Podobné s tou anketou na nejlepší footwork. Federer hrál většinu kariéry s typem rakety, při které musí být v této oblasti hráč vynikající, aby vůbec mohl hrát zápas. Jak na tom tedy asi bude hráč, který s ní vyhrál 17 GS titulů?
Reagovat
smazaný uživatel
Samozrejme, bavíme sa v rovine teórie, nikto dané scenáre nevie garantovat. Napriek tomu, niektoré udalosti nemusia nastať, aby sme ich existenciu vedeli predpokladať.

A vzhladom na fakt, ze Roger ziskal za sucasných podmienok 20GS, vzhladom na fakt, kolko ich ziskal mimo BIG3, ako zoči voči konkurentom strácal a nevedel si uplatniť sprvoti vekovú výhodu, neskor povrchovú výhodu, je predpoklad, ze by mal GS menej.

Rovnako vzhladom na fakt, ze Nadal začal vyhrávať GS ako prvý, ešte ako tínedžer, vzhladom na dominanciu na antuke a schopnost vyhrávať s Djokovicom hardové finále a s Federerom v podstate všetky, opat je predpoklad, ze by mal z nich GS najviac, resp. viac nez v súčasnosti.

Federer ma uz nechava chladnym, aj vztahy na TP sa zlepsili. Bohuzial v poslednych tyzdnoch sa tu objavuju na Rafovu adresu provokácie a dešpekt, takže toto ber len ako prirodzenú opozíciu.
Reagovat
peRFect
Na Rafovu adresu se tu objevuje dešpekt? Myslíš taký, který ty zde vůči Rogerovi předvádíš po celé své působení? Jako tohle vlákno, to je dobrej přelet nad kukaččím hnízdem - tedy fabulovat o tom, jak by Nadal vydělal na to, být vrstevník s Rogerem a Nolem. Demagogie non sens. Poradím ti, neřeš ostatní, užívej si Rafovi výkony, ne nadarmo to připomíná Rogera ve 2017 a i tobě musí být jasné, že lepší už to být nemůže, tak to logicky bude jen horší - kontinuálně. A na to se nedívá dobře.
Reagovat
Rafaeoli25
Tak Rafa a Nole ale jsou vrstevníci, jen rok rozdílu se snad nedá ani moc počítat. Je fakt, že by bylo zajímavé, kdyby všichni tři byli bývali ročník 1981 nebo 1986, jak by to asi vypadalo, to bezpochyby smile. Jinak já si rozhodně tyhle chvíle užívám, hlavně z pohledu loňska, jak nad ním všichni lámali hůl a byli si jisti, že tentokrát už je to opravdu konec nebo není, ale že už to bude jen trápení a porážka za porážkou. Tohle je obrovská satisfakce, člověk si říká, že spravedlnost alespoň občas přece jen existuje smile
Reagovat
smazaný uživatel
Myslím taký, ktorý je reakciou na dešpekt Nadalovi, ktorý sa tu objavuje po celý čas môjho pôsobenia. Myslím, že je to zrozumiteľné a určite tomu porozumieš, ak budeš chcieť.

Áno, vydelal by. Pochopiteľne. Alebo máš pocit, že byť rovesníkom je pre dvojicu výhodnejšie ako mať náskok 5 rokov?..Bojovať o titul osamote, než v trojici je vždy jednoduchšie. Matematika, to neokecáš.

Užívam si. Avšak rozdiel medzi Nadalovým rokom a Federerovým je ten, že Federer mal dobrý rok po piatich rokoch ticha a po tomto roku prišlo ďalších 5 rokov ticha. Nadal posledné roky GS pravidelne pripisuje, takže až taký šok to neni a snáď touto sezónou jeho úspešná púť nekončí.
Reagovat
Rafaeoli25
Souhlas, když vezmeme Nadalovy nepovedené sezóny, tak kolik jich vlastně dohromady od roku 2005 bylo..byly tři, jen tři sezóny bez zisku GS titulu - 2015, 2016 a 2021. Sezóna 2015 byla tragická, to je jasné, tam si sáhl na dno, ač nebyl ani chvíli zraněný, prostě low quality, na jaře 2016 se vzpamatoval a už už to vypadalo, že to možná opět korunuje titulem na FO, ale bohužel přišlo zápěstí a pak už zbytek sezóny skoro nic. No a loni nebýt té nohy mohl přidat další korálek s GS. Každopádně jen 3 méně provedené sezóny z 18, to je majstrštyk a každý by to měl uznat. O tom jak je neskutečně stabilní, nejlépe svědčí to, že za rok to bude už 18 let, co se bez přerušení drží v první desítce, věc naprosto fascinující a neopakovatelná, snad to dotáhne až na těch 20.
Reagovat
peggy
Byl to dobrý zápas,Carlos byl Rafovi dobrým soupeřem. Bude to druhý Rafa tak za rok.
Reagovat
Rafaeoli25
smile
Reagovat
vojta91
Myslím ze to šampaňské co Antivaxer team a Federerofilove nacnuli za stavu 2:5 proti Kordovi pekne vyčpělosmilesmilesmile
Reagovat
Frantz
jj elegánovci + sedmilhářovci si letos ještě neodfrkli smile
Reagovat
safi1313
Já myslim ze Roger je vklidu. Je to legenda a nemusí nikomu nic dokazovat. Era Federer Nadal bude vzdycky ta nejlepsi... Naproti tomu falešný Jugoslávec , zoufale se snažící zpopularizovat rádoby krásnými gesty, ted se svým stupidním otcem určitě zas nacvičují článek do bulváru, jak je k němu celý svět nespravedlivý, jak nemůže hrát, že je to spasitel a Ježís :-) Má co chtěl . Stejně by ho svět nebral jako nejlepšího hráče historie, ani kdyby ta prvenství udržel. Navíc ho téměř ve všem ještě předežene Rafa :-)) Vamos Fedal !
Reagovat
soloo
kolko setov prehral Nadal s Djokovicom v rade na betone za sebou? 17?
Reagovat
smazaný uživatel
Sezona 15-16 nikoho nezaujima :)

Od 2017 hrali spolu len trikrát.
Reagovat
soloo
ani sezona 22 nikoho nezajima
Reagovat
Rafaeoli25
Takže není moc sezón které někoho zajímají, to chceš říct smile
Reagovat
safi1313
Proč by nezajímala nikoho 2022? Zde se přepisují rekordy chlapečku a ještě asi budou :-) a Nole u toho není :-)).. a trochu reálné je pokoření i té neskutečné Djokovicovi bilance 46:0 na začátku sezony, vzhledem k nasledné antuce... to už moc prvenství mít nebude :-)
Reagovat
smazaný uživatel
Ja pevne verim, ze Nadal nebude musiet odohrat pred RG 20 zapasov.

Ideálny pocet okolo 10-15, prioritou je RG, vitazná šnúra je tomu podriadená.
Reagovat
Rafaeoli25
Záleží jak se bude cítit, určitě do toho půjde s tím, že bude chtít vyhrát celou antuku bez zaváhání. Takový je jeho přístup, zvlášť pokud mu to jde a cítí se dobře.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist