Medveděv bere titul z Turnaje mistrů jako vzpruhu do grandslamů

23. 11. 2020, 10:55
Aktuality 92
Vítězstvím na Turnaji mistrů se tenista Daniil Medveděv pasoval na jednoho z favoritů na zisk grandslamového titulu v blízké době. Ruský hráč v Londýně ukázal své schopnosti a do roku 2021 půjde sebevědomý.
Profily hráčů
Daniil Medveděv

"Úroveň mé hry, zejména v posledních dvou zápasech, byla neuvěřitelná. Věděl jsem, že hraju dobře, ale nevěřil bych, kdyby mi někdo před turnajem řekl, že vyhraju. Tohle je obrovské povzbuzení do grandslamů a dalších turnajů v příštím roce. Snad takhle dokážu pokračovat," řekl Medveděv.

Čtyřiadvacetiletý ruský hráč se stal prvním tenistou na Turnaji mistrů a čtvrtým od vzniku okruhu ATP v roce 1990, který porazil na jednom turnaji první tři hráče světa. Před ním se to povedlo Němci Borisi Beckerovi ve Stockholmu v roce 1994, Srbovi Novaku Djokovičovi v Montrealu 2007 a ve stejný rok Argentinci Davidu Nalbandianovi v Madridu.

Moskevský rodák zdolal ve skupině aktuální jedničku Djokoviče, v semifinále si poradil s dvojkou Rafaelem Nadalem a ve finále s trojkou Dominicem Thiemem. "To je úžasné, hodně to pro mě znamená," řekl vytáhlý tenista. "Ukazuje to, čeho jsem schopen, když hraju dobře a cítím se v pohodě fyzicky i mentálně. Sám vím, co umím, ale potřebuju to ukazovat častěji a častěji a ve více zápasech."

Medveděvovu sílu pocítil ve finále Thiem. Rus byl skoro dva sety horší, ale udržel se ve hře, zvládl tie-break druhé sady a ve třetí měl navrch. "Unavit Dominica v utkání na dva vítězné sety je skvělý počin. Byl to můj nejlepší zápas, protože on je skvělý," řekl Rus po nedělní výhře 4-6 7-6 a 6-4, kterou vybojoval za téměř dvě a tři čtvrtě hodiny.

Překvapením pro Medveděva byl po finále rozhovor s krajanem Nikolajem Davyděnkem, který triumfoval na Turnaji mistrů v Londýně jako první Rus v roce 2009. Finále totiž komentoval pro ruskou televizi. "Byl jsem nadšený, protože byl mým idolem, když už jsem vyrůstal. A když už jsem začínal hrát tenis celkem slušně, tak jsem ho sledoval, protože hrál neuvěřitelně," uvedl Medveděv.

Doufá, že bude součástí nové tenisové éry. S Thiemem, Stefanosem Tsitsipasem z Řecka či Němcem Alexanderem Zverevem by mohli být rivaly a zvedat diváky ze sedadel podobně jako bitvy Rogera Federera, Nadala a Djokoviče. "Snad tady taky budeme dlouho a motivovat další. Ale není snadné vydržet na vysoké úrovni, i když oni to zvládli dvě tři generace," řekl Medveděv.

Ondřej Jirásek, TenisPortal.cz, ČTK

Komentáře

92
Přidat komentář
paddy
AO
"a lot of uncertainty and we don?t know when we?re going to play it, if we?re going to play it"

o Big3
?So it?s really tough ? even if they?re not that young anymore, to beat them and especially on Grand Slams" smile
na TM jsou mladí úspěšnější než na GS. Proč asi?

smile
https://www.cnbc.com/2020/11/24/daniil-medvedev-its-tough-to-talk-about-the-future-of-the-sport.html
Reagovat
gigin
vyhrál 5 z posledních 7 zápasů s Djokárnou, 3 z posledních 4 s El Matadorem a 5 z posledních 6 s Rožérem. Slušný...
Reagovat
smazaný uživatel
Jn a má z toho h0vno.
Reagovat
gigin
Jasně no. Jen pár šilinků, až třetí v žebřu, usmolený grandslam, 17 titulů. Život prašivej...
Reagovat
smazaný uživatel
:D

Beru tak, ze Thiem to neumí dotáhnout k titulu. USO je takový happy slam, jinak porazil big3 a nevyhrál. Tak to většinou bývá
Reagovat
smazaný uživatel
A napriek tomu prehral obe GS finále s Big2.
Reagovat
RFanousek
tři
Reagovat
Herbert_Hoover
Tři finále s big 2 smile
Reagovat
gigin
2020 Stats recap: Most double faults

Zverev 211
Shapovalov 189
Auger-Aliassime 175
Paire 151
Bublik 142
Djokovic 137
Dimitrov 124
Garin 123
Schwartzman 117
Raonic 110
Hurkacz 107
Medvedev 100
Thiem 99
Reagovat
gigin
2020 Stats recap: 1st Serve %

Isner 72.52
Moutet 70.00
Monteiro 69.38
Coria 69.05
Zverev 68.56
Monfils 67.84
Martinez 67.69
Carreno Busta 67.67
Verdasco 67.38
Nishioka 67.29
Reagovat
gigin
2020 Stats recap: Most Tiebreaks won

Thiem 17
Isner 15
Djokovic 15
Auger Aliassime 14
Humbert 14
Raonic 13
Tsitsipas 13
Khachanov 12
Zverev 11
Rublev 11
Schwartzman 10
Lajovic 10
Reagovat
gigin
Federer+Nadal+Djokovic

57 Slams

Becker+Edberg+Chang+Noah+Cash+
Courier+Stich+Muster+Kafelnikov+
Kuerten+Rafter+Korda+Moya+Safin+
Murray+Wawrinka+Ferrero+Roddick+
del Potro+Ivanisevic+Bruguera+Cilic+
Thiem+Gaudio+Krajicek+Vilas+Ashe+
Costa

56 Slams
Reagovat
gigin
A už stačí. Z toho všeho vyplývá, že jednoznačně nejlepším hráčem je Nolda. Idemo turista.
Reagovat
paddy
pokud se k těm 28 tenistům ještě někdo přidá, pak Big3 překonají, možná už příští rok

v jednotě je síla, klíčem bude Medvěd smile

https://www.youtube.com/watch?v=GuABH-sanVo&feature=youtu.be&t=15
Reagovat
RF46
treba Sampras..
Reagovat
Nola
Nishioka goatsmile
Reagovat
ivecka
Finále Mědveděva s Tiemem byl krásný tenis. Já jsem si to teda užila, některé výměny byly famózní. smile
Reagovat
peggy
Vím,že Rafovi to nedá spát i když má již léta na Medvedeva něco vymysli a pomůže i strýček.Nechal si ujet vlak,snad ještě staci doběhnout.Rafa je kral,ten snadno neprohravá.smilesmile
Reagovat
Roger_Federer
Rafovi by pomohl uz jedině doktor Strange.
Reagovat
Marduch
On bude vždycky svůj, ať technikou, pohybem nebo (ne)projevem emoci, na druhou stranu k tomu asi dost přispíva ta komorní atmoška, prostě není s kým to sdílet.
Reagovat
paddy
drzý článek, snad dorazí ze Slovenska stížnost smile

https://www.idnes.cz/sport/tenis/rafael-nadal-turnaj-mistru.A201122_191855_tenis_rou
Reagovat
Patik
Tak z Big 3 už ostáva len Roger ktorého Daniil ešte neporazil a pravdepodobne ani neporazí..stále musí hrať Rogerovu muziku..
Reagovat
steve79
Porazit Nadala, Djokoviče a Thiema je fenomenální. Musíme si přiznat, že měl také velké štestí. Když hrál s Nadalem, tak byl už jednou nohou z turnaje venku smile
Reagovat
smazaný uživatel
Je paradoxní, že Nadal je z této trojky jednoznačně nejhorší halař a Medveděv s ním měl největší potíže.
Reagovat
FerrariF50
No mě na tom nic paradoxního nepřijde, ... ono na Nadala se člověk musí naučit hrát, jeho hra, oblouky a odskoky jeho míčků jsou tak specifické, že to dělá každýmu dlouho problém, ... jak se na něj člověk ale jednou naučí, už je hratelný.
Reagovat
smazaný uživatel
True story. Rafa vedl H2H s Djokovičem snad 13:5, než to začal Nole srovnávat.

Tsitsipas, Thiem, Zverev, Medvedev. Všichni prohráli s Nadalem hned první match.
Reagovat
RF46
Taky ta leva ruka, ja s tim strasne bojoval...
Reagovat
Herbert_Hoover
16:7 do roku 2011, vzorek 23 zápasů už je dostatečně reprezentativní, aby si člověk řekl, že na někoho neumí, protože s ním hrál málo zápasů. Důvod je v tom, že Djokovic povznesl na jinou úroveň některé herní prvky. Kolik zápasů mezi nimi rozhodl Djokerův obrozený servis? Do roku 2010 s ním měl dost problémy a potápěl ho v zápasech. Další důvod byla zlepšená fyzická kondice. Rafa ztratil postupně na rychlosti, což podtrhlo aspekt, že si často obíhal backhand, tady ho Novak několikrát nachytal, protože on sám má oba základní údery velmi dobré poté, co zlepšil forhend. Další věc je, že Nadalovi se dostal Novak do hlavy, zatímco ze Srba se stal mentální démon. No a pak ta přetrvávající věc, že Novakův obouruč BH je prakticky imunní proti Rafovu topspinu mimo antuku. Někteří hráči bohužel nemůžou nebo nemohli říct to samé. A oproti Tsitsipasovi má nadpozemský return, což je taky velká zbraň proti Rafovi a i zde ho převyšuje. Postupem času by Novak Rafu začal porážet pravidelněji, ale kdyby některé prvky hry nepozvedl, tak by nebyly tak dlouhé vítězné šňůry na jeho straně. Čistě teoreticky má Novak hru na Rafu, ale ne tak zásadně účinnou. Holt musel na některých věcech zapracovat, aby Rafu více herně převýšil. Otázka je, jak by to vypadalo, pokud by byl Rafa dostatečně agresivní od prvního úderu a nepouštěl se s Novakem do dlouhých výměn. Jsem zvědavý na jejich další GS match, jestli Rafa instaluje podobnou taktiku jako na RG a co to případně přinese.
Reagovat
turista
Souhlasím. Ale Novak už nepřipustí zvrat vzájemné H2H, to si piš.
Reagovat
turista
Venku jednou nohou nebyl. Nadal byl sice na podání, ale neuhrál na něm ani fiftýn.
Reagovat
Amputace
Jj, protože se psychicky složil a udělal 4 UE. Měl to zcela ve svých rukou a neustál to.
Reagovat
RF46
Tak evidentne to uplne ve svych rukou nemel...
Reagovat
turista
No jednoznačně neměl.
Reagovat
Amputace
Takže definice "mít ve svých rukou" je mít MB, chápu to správně? Nebo co znamená "mít ve svých rukou", když ne podávat na vítězství v zápase proti hráči, který už je v hlavě smířen s porážkou?
Reagovat
Nola
tiez neviem co si o turistovi mysliet, ci provokuje, alebo sleduje stale sezonu 2015...

viem iba jedno, kym nepadne posledna lopticka, posledny fiftyn, nemas istotu vyhry, Rafa ak prehral s niekym, tak to bolo asi v 2. setoch ako trebars so Sashou, ale kolko on podobnych zapasov tiez otocil, ako ten Medved?
Reagovat
Amputace
Psal jsem to hned v prvním příspěvku k tomuto tématu, že Nadal sám podobných zápasů mnoho vyhrál a taky se o těchto zápasech dodnes píše v duchu, že je Nadal "uhaluzil". Ovšem v opačném případě už to jaksi neplatí, že?
Reagovat
Nola
neplet si ma s hatermi, ja som nikdy nic podobne nepisala, ved aj Novak ma tych "haluzi" snad najviac zo vsetkych a tiez tu celil podobnym nazorom..... nakoniec tento rok Rafa dorovnal Fedexa, tak nie je dovod na smutok a na rok ho moze v pohode prekonat, ja som to Rafovi dokonca priala, spominas si? Kozoroh to nemohol prezit...nikdy som rekordy neriesila, skor tenisove zapasy....
Reagovat
Amputace
Jo, však v pohodě. Ale ta porážka mrzí, byl blízko a ve finále s Thiemem bych mu věřil... Ale tak nedá se nic dělat, na zisk TM zkrátka nemá dost halového sebevědomí.
Reagovat
Nola
kym sa nedostanes k MP tak to vo svojich rukach asi nemas..... uznavam, ze bol blizko, ale podobnych zapasov bolo na tour neurekom, len sa mozno netykali B3 a hlavne Rafu, my v Djokolande mame s tym skusenosti, trebars v roku 2018 mal Novak dokonca MP vs Cilic v Queens a napriek tomu odisiel porazeny.....
Reagovat
Herbert_Hoover
Queens :))
Tak to je velká prohra.
Reagovat
smazaný uživatel
Kralovská..:)
Reagovat
Nola
citis sa fajn, ked ponizujes nejaky turnaj, ved aj Barcelona je 500-vka a Rafa tam startuje kazdy rok
Reagovat
smazaný uživatel
Neponizujem, prekladám do anglictiny. Kamil anglicky nevie, 46ka tiez nie.

Treba mysliet na jazykovo menej zdatnych.
Reagovat
Nola
zalezi na tom? vyhrami si budujes sebavedomie a vobec nezalezi na tom, kde sa ten zapas konal, Cilic ho v tej dobe porazil 2x v rade a to pre sebavedomie nebolo uplne fajn ci? a Novak prave vypadol dokonca z T20 myslim.....bol to pripravny turnaj na W, Rafa nikdy nevypadol ani z T10, vzdy si uhral aspon nejake body na antuke, Novak nehral pol roka a vahal z operaciou, tak prehraval vsetko aj na zaciatku roka 2018....
Reagovat
smazaný uživatel
Klasika, ty píšeš o prohrách ve vyhraném zápasu, chápu co chceš říct.

Ale napadnou ti tady turnaj, kde se to stalo.

To je choromyslnost, neřeš. smile
Reagovat
Nola
vies, ty si im velmi podobny, ale ja som im chcela iba vysvetlit, ze sa jednalo o finale a presne aj o 200 bodov do rankingu, ako islo v tom zapase vs Medved Rafovi, tu je skoda nieco vysvetlovat... fanatici vystartuju a to som Herberta nikdy medzi nich neradila....
Reagovat
smazaný uživatel
Jenže oni to myslí vážně, já ne.

Nikdo z TOP10 nechce prohrát, je to jenom obrana fanoušků, kteří prohrávat neumí.

Řeknou, že prohrál ve Queens. Je jedno, zda to bylo Queens, nebo Poprad. Hráči TOP10 chtějí vyhrát všude, ne si nechat naložit ještě z MB.

Četl jsem rozhovor s Rafou, složený, sere ho to, ale fans budou říkat, že to je mickey mouse turnaj bez důležitosti.

Je to marný
Reagovat
Herbert_Hoover
Možná od té doby, kdy člověk už nedokáže čelit s rozvahou fanatismu. Mimochodem i ty jsi podstatně přiostřila, takže asi nemáš nikomu co vyčítat. smile A ano, jistý vliv na to má i to, že navzdory kecům Kamilose, který si opět ohýbá realitu podle svého, aby mohl plivat na fans Rafy, mě ta prohra Rafy dost štve. Jsem si jistý, že kdyby Rafa vyhrál Queens tak stejně ve Wimbledonu nevyhraje. Stejně jako Novak prohrál v Queens ale Wimbledon vyhrál. Takový turnaj nemůže předurčit úspěch na skutečném turnaji. Nicméně ztráta TM z výhodné pozice po průběhu, kdy soupeř očividně nehraje zdaleka svůj strop a je mentálně dost křehký oproti předchozím zápasům, může být určující a vůbec ne banální...nicméně kdyby byl v Queens tak by to dopodával. smile
Reagovat
Herbert_Hoover
Tlak na vítězství v Queens a na GS nebo i na TM nemůžeš srovnávat a můžeš přijít třeba z futures v Jablonci. Čekal jsem větší prdu, když takových zápasov bylo neurekom. smile
Reagovat
Nola
mozno v tvojej galaxii, Novak celil MP 3x na GS, takze mna nemusis vobec poucovat.....este raz Rafa nikdy nevypadol z T10, mam ti pripominat, ako sa prejavi na nasadeni na turnaje tvoj ranking?
Reagovat
Herbert_Hoover
No právě, proto jsem čekal, že budeš argumentovat adekvátním turnajem.
Nakonec šlo velmi dobře vidět na dalším turnaji, GS, že ta prohra s Cilicem na něho nezanechala vůbec žádný negativní efekt, protože prostě nešlo o klíčový turnaj, i když se vracel po zranění. Jistou sebedůvěru si tím i tak vybudoval. Ranking na takovém turnaji nemá nikterak fatální vliv. Nakonec kolik lidí bude odkazovat na to, že Djoker nevyhrál nikdy v Queensu? Nejde to srovnávat. Příklad dobrý jen v tom, že se děje to, že někdo prohraje z mečbolu, ano to je jasné.
Rafa podával do zápasu na turnaji, kde jsou nejúspěšnější dané sezony, na turnaji, který nikdy nevyhrál, je mu to dnes a denně předhazováno, na svém nejméně oblíbeném povrchu, ten tlak tam byl enormní. A pak přiletí Queens coby argument...no pecka.
Reagovat
Nola
celkom dlhe zdovodnenie, Novak prehral zo 4:0 v TB, kde mohol tiez vyhrat, a teraz co? nedostal sa k MP, presne ako Rafa, nebol lepsim hracom, ja si to dokazem priznat, aj tak by dostal nalozene s Medvedom vo finale, vy ste naopak presvedceni, ze by Rafa porazil Doma, keby, bolo keby..... hviedzam neporucis, vsetko je medzi nebom a zemou.... teste sa, ze este hraju , ako napisal jeden fanusik tenisu, nie statistik, a nepoucuj ma o Futures, je to smiesne, ved aj hraci B3 snad zaciatkom kariery absolvovali Futures, inak by sa asi nepresadili, tlak na hraca je vsade rovnaky.....
Reagovat
Herbert_Hoover
Vy jste přesvědčeni...
Ty už jsi jako Kamilos :) Já třeba přesvědčený nejsem, že by porazil Dominica, bál bych se toho zápasu víc, než jsem se bál před zápasem s Medvedem, každopádně mě štve každá dílčí prohra Rafy. No očividně jsi tu zmínku futures nepochopila. Kdyby Honza Mertl přišel z Jablonce a měl nějakou shodou náhod mečbol proti favoritovi na GS nebo TM, tak by tlak na vítězství byl určitě vyšší než v tom Queensu. Sama jsi chtěla svůj argument podpořit tím, že se Novak vracel po zranění a "neměl" ranking...tak jsem reagoval, že i kdyby přišel z futures, tak v Queensu nebude takový tlak na vítězství. Je to turnaj, který s hráčem typu Novaka nezatřese, i když ho nevyhraje. Ostatně prohrané finále nemá rakový efekt, jak kdyby prohrál v prvním kole třeba s Millmanem. Ano Millman je velký hráč, má skalp člena big 3, ale asi by se tím Novak v tu chvíli neutěšoval, ale řekl by si, že když se nemůže měřit s takovými hráči před grandslamem, tak je to hodně špatné a jistě by jej to více rozhodilo, než to, že dojde až do finále a těsně prohraje se spolufavoritem na titul. No a jak se později ukázalo, Novak to hodil za hlavu zcela očekávaně, protože to, že stanul ve finále a úspěšně bojoval je nakonec docela povzbudivý fakt pro hráče, který "nemá" ranking. Promiň za dlouhou reakci. smile
Reagovat
Nola
opakujem este raz, vyhrane Futures a Challengrove turnaje su startom do kariery hraca, niektori mozno nemusia, bo dostanu kopec WC rovno na turnaje, ale to su hlavne hraci, kde sa kona GS, chapem, ze ta stve ta prehra, nie si jediny, osobne by mi vyhra Rafu na TM az tak nevadila, bo tie vase boje, co tu predvadzate cele roky by este nabrali na obratkach, aspon by som sa pobavila, staci takto? smile nie som turista, ani Kozoroh, rada sledujem aj inych hracov, hracky ak si si neracil vsimnut, tak iba tolko k mojmu fanatizmu
Reagovat
Herbert_Hoover
Nejen startem, ale někdy i neodlučitelnou součástí kariéry hráče. :) To je ale druhá věc a nemá to vůbec souvislost s tím, co jsem psal, ale nevadí. Fanatismus nebyl mířený konkrétně na tebe. Ta ostrost v reakcích však ano, je to patrné. smile
Reagovat
FulnekUltras
pandémia sa s nikým nemazná smile

https://www.youtube.com/watch?v=JroTPtt_u9Q

smile
Reagovat
Amputace
Nevím, podle mě podávat na vítězství ve dvou setech se dá popsat jako "mít to ve svých rukou". Máš možnost dát čtyři nechytatelná esa a soupeř s tím nic neudělá - tak chápu v tenise obrat "mít to ve svých rukou". Naopak MB můžeš mít v TB, kdy ale na podání jde soupeř, takže i přesto, že máš MB, to ve svých rukou vůbec nemáš. Takhle to bylo myšleno... Rafa podával do zápasu proti zcela zhroucenému soupeři a místo klidné, vyrovnané hry předvedl nepochopitelné UE, které od té chvíle předváděl až do zbytku zápasu. Nikde jsem, pokud vím, nenapsal, že Djokovičovi či komukoli jinému se nikdy nestalo nic podobného. Ale nesnažte se mě tady přesvědčit, že si to Medvěděv ve druhém setu kdovíjak vybojoval. Rafa mohl rozhodnout, ale místo toho se úplně nesmyslně (aniž by byl pod tlakem Medvěděva) vyházel. To je sport. Stalo se to jemu a stalo se to mnohokrát i jeho soupeřům, ale nepřesvědčujte mě, že nebyl krůček od finále a neměl to ve svých rukou.
Reagovat
Roger_Federer
Mel to Federer loni ve wimbledonu na těch matchballech ve svych rukou?
Reagovat
Nola
neries, vlani Dom mohol doservovat 3.set, ale nedopodaval, ale TB urval, to nevysvetlis
Reagovat
Nola
este dodam, ze Fedex mal ten zapas na svojej rakete, Rafa nie, nedostal sa k jedinemu SP
Reagovat
smazaný uživatel
100% měl, byl lepší cely zapas. Djokovic k tomu Wimblu přišel
Jako slepý k houslim.

První MB byl BH 10 Cm vedle

Druhy MB haluzacky cross Djokovice přímo na lajnu.

Rafa to sjel z 0:40 protože se mentálně složil z možnosti získat TM. Normální věc v jeho věku, Federer v tomhle žije už několik sezon, Nadal si musí zvyknout taky.

Ostatně u Rafy to bylo i v roce 2017 na AO, byl brejk nahoře v pátém, 3:1 - 3:6

Měl to ve svych rukou?
Reagovat
Nola
FH nebol haluzacky, podarilo sa mu to uz viackrat, snad si vzpomenies.... ale, ze bol Fedex cely zapas lepsi hrac nepopieram
Reagovat
Amputace
Omg. Co to pořád srovnáváte za nesmysly? Nadal se totálně sesypal, sám se vyházel, Medvěděv nezahrál nic, čím by tomu výrazněji přispěl. Na AO 17 byl sice Nadal break nahoře, ale lépe hrající Federer si break vybojoval zpět. Úplně jiná situace.
Reagovat
Nola
mohol stale vyhrat v TB, mohol zvladnut 3.set, takych zapasov bolo kopec, kedy hrac nedoservoval, Novakovi sa to stava pravidelne, ze mal brejk k dobru neznamena, ze to mas na rakete, na rakete to mas ked super celi MP
Reagovat
Amputace
Já tvrdím, že to měl Nadal ve svých rukou, nic víc, nic míň. Být to v opačném gardu, ještě roky by se tady omílalo, jak to Nadal uhaluzil.
Reagovat
Nola
OK vzdavam sa, Gulbis to mal vo svojich rukach, mal MP na Novaka na servise, tento rok to mal v rukach Monfils, nedopodaval zapas, mal MP na servise v riadnej hre, viedol aj v TB, to bola haluz ako svina a potom sa zlozil....
Reagovat
Amputace
Hele, já neřeknu, kdyby ho Medvěděv v tom gemu vystřílel z kurtu, ale tak to nebylo. Nadal zcela evidentně odešel psychicky.
Reagovat
Nola
aj Monfils sa nakoniec vyhadzal, pritom hral ako stroj cely zapas, vracal nemozne, ale on mal MP, podobnym situaciam ste asi zatial necelili, tak celkom chapem, ze to mrzi dvojnasob
Reagovat
turista
Minulý zápas v Londýně před rokem Medvěd s Nadalem prohrál z mečbolu. A vedl v rozhodujícím setu 5:1. Odnesl si z toho poučení a tentokrát už se nezhroutil. Nadal je taky jen člověk. Buďte rádi za těch 20GS. My jsme rádi za druhý Golden Masters a za jubilejní Novakovu desátou antukovou tisícovku- ten Řím. Finále RG a Vídeň nás otrávily. A tady holt 2x prohrál přes velkou snahu. Nelze vyhrát všechno. Porážky ke sportu patří.
Reagovat
Herbert_Hoover
Velkou snahou bych zápas s Medvědem fakt netituloval. :)
Reagovat
smazaný uživatel
To je diskutabilní. Djokovič nevěděl absolutně co hrát, pochybuji, že zápas vypustil.

Zverev taky sestřelil Nadala v Paříži 2:0 a znamená to, že se Nadal nesnažil?

Jako divák si můžeš myslet, že se hráč nesnažil, ale to nesnažení je kombinace skvělé hry soupeře, horší hry daného hráče, nevyhovující styl soupeře, absence štěstí atd.

Takže to, že Djokovič prohrál v Londýně, nebo Nadal v Paříži neznamená, že se nesnažili.

Prostě na výhru ten den neměli. Jestli se někdo nesnažil, tak to byl Thiem s Rublevem, ale to je tak celé.
Reagovat
Herbert_Hoover
Asi jsi myslel TM protože letos v Paříži uhrál Rafa proti Sašovi v porovnání s Djokerem proti Medvědovi o poznání víc. Pro Djokera je hala nejlepší povrch, naopak pro Rafu ne ojedinělá těžká prohra v halovém prostředí. Rozhodně jsem nikdy neviděl, že by Rafa postrádal emoce v zápasech, které prohrál s nižším ziskem gemu. Djokovič je emočně vycucly už nějakou dobu a přesně ty emoce u něj značí že je v zápase a chce s tím něco dělat, chce bojovat..a stejně jako nic neudělal se zápasem na Roland Garros, nic nezměnil a to on většinou dělá oproti konzervativnímu Rafovi, který častokrát slepě hraje to samé, což mu mám mnohdy za zlé, Djokovič je jiný případ, tak ani teď na TM proti Béďovi. A řekl bych že kauza Sonego trošku mohla přispět k jeho přístupu. Je rozdíl ale podotýkám choking jako takový a absence snahy změnit něco ve své hře. Třeba má hráč zatmění..nenapadá ho co by mohl změnit, z nějakého důvodu nevidí cestu ven, každopádně jak je tu ještě Djoker po ramínku poklepavan jak se snažil proti Medvedevovi, to je síla. :)) Ale myslete si co chcete. :) Třeba že Djoker dal tomu zápasu 200% a že líp by prostě nezahrál.
Reagovat
Herbert_Hoover
*nebije tedy tak do očí
Reagovat
smazaný uživatel
Ale vždyť to já vůbec neříkám. Říkám, že když hráč prohraje, tak to neznamená, že se nesnažil.

Nic víc, nic méně.

Djokovič vypadá emočně vycucle skoro vždycky a pak vyhraje někde titul. Chybí mu diváci, ten tenis je divný, těžko hodnotit co koho baví a co ne.

Jinak mě je to fakt jedno, haly dopadly více méně tak, jak měly, vyhrál hráče, který byl nejlepší a není o čem diskutovat.

Jisté je jenom to, že Nadal promarnil asi největší šanci na TM a to tak, že nedopodával zápas, což je doslova promarnění. Kdyby prohrál 0:2, tak ho to asi nesere tak, jako teď.

Pouze se potvrdilo, že každý nemůže mít všechno, rovnováha.
Reagovat
Herbert_Hoover
Je prohra a prohra, nic víc, nic méně. ;) Djokovic vypadá vycucle jen v úsecích daného zápasu, pak zahraje nějaký nadpozemský BH po lajně, završí winnerem skvělou dlouhou výměnu a to ho dostane do transu. Ano, může to být absencí diváků, nebo se prostě v něm vnitřně něco děje. Jednosměrně se vyvíjející finále RG, pak blamáž se Sonegem a pochybná slova na tiskovce, která na vše vrhla ještě temnější stín, teď tahle prohra. Ano, jsem trošku konspirativní, ale nedá mi to. Každopádně není to on a nikdo mi nevymluví, že kdyby jo, tak dostane 2 x 3:6 na svém nejlepším povrchu. Já tam postrádám snahu zvrátit nepříznivý tok zápasu, někdo jiný třeba ne, každopádně velebit jeho drtivou prohru může asi jen hodně velký optimista. :)
Reagovat
Marduch
Souhlasím s uživatelem No-le, tím absurdním strikem rozhodčí na USO a prohrou s Rafou mu Malorcan odskočil na 3 GS a protože je podle mě moc upnutej na ty historický mety, vzalo mu to ve zbytku sezóny vítr z plachet. K tomu atmosféra turnajů nula a mimo kurty to pro něj letos taky bylo hodně náročný. Snad mu Vajda s Jelenou přes pauzu srovnaji hlavu, ale v tech arenach bez lidí mu stejně moc nevěřímsmile
Reagovat
Herbert_Hoover
Mimo kurty dění okolo něj až tak nesleduju. Co konkrétně máš na mysli? Každopádně už na RG mě překvapilo, že nijak nenaboural herní plán Rafy, který byl sice znamenitý v myšlence a ještě lepší v provedení, ale určitě by se s ním dalo něco dělat. Podobně jednosměrné to bylo s Medvědem a já cítím hlubší význam takového scénáře. Jsem moc zvědav, jak to bude příští rok. smile
Reagovat
Marduch
mimo kurty nesleduješ? Však to letos byla Djoker´s one-man show:) Nejdřív zorganizování a poté krach Adria tour & party kvůli covidu, fond pro hráče postižené covid pauzou, založení odborů s přinejlepším rozpačitou reakcí hráčského pole, opakované boje a ultimáta za zmírnění karanténních opatření na USO. Všechno do jednoho doprovázené větší či menší kritikou a osočování z arogance a populismu smilesmile
Reagovat
Herbert_Hoover
Jo ty myslíš tohle, to je ale pořád tenisové, byť "úřednické"...čekal jsem nějakou pecku soukromou, třeba nějakou další Indku na záhořově loži. smile
Reagovat
Marduch
Tenisové jen zdánlivě. Nadal s Federerem si tyhle skopiciny nelajsnou. Svyho času jenom samotná Nadalova účast v hráčske radě pro něj znamenala zasah do sezony do té míry, ze tehdy musel z řady odejít, protože obě věci podle svých slov plnohodnotně nestíhal, pokud si dobře pamatuju.
Reagovat
smazaný uživatel
Treba povedat, aj fakt, historia nam to neraz ukazala. Ze Novak je dobrý herec a v zápase uz vyzeral xy-krát, ze ho to nezaujíma a nakoniec ten zapas vyhral v god móde.

Takze tieto reči telom beriem s rezervou, najma v jeho prípade. Navyse na TM ukazoval casto emócie, takze vyhrat chcel a to velmi, akurát tie emocie boli holt negativne, lebo ho super prehrával.

On TM nevyhral od 2015 a RG iba raz, takze tieto dva turnaje by som fakt nebral ako bernú mincu jeho výkonnosti.
Reagovat
Herbert_Hoover
Já to beru jako bernú mincu protože je třetí nejúspěšnější hráč na TM v historii a výjimečný halový plejer.
Píšeš, že na TM častokrát demonstroval emoce, ale ne v tom konkrétním zápase. Přijde mi ale v pohodě, že jsem osamocený s tímto názorem v rámci TP, já však na tom budu trvat, protože doteď mám před očima, že Novak zdaleka žádné pořádné emoce v tom zápase nebudil, za některými údery se jen apaticky ohlédl. Naivní poziční hra mnohdy...prostě na mě působil nemotivovaně, postrádal jsem chytřejší hru, které je Novak schopen, stejně jako alespoň esenční známky nějakého boje. Nelogická volba úderů na big pointech. No pořád nevím, odkud kdo čerpá něco pozitivního pro Novaka z toho zápasu. Do dalšího zápasu by si měl uvědomit dvě věci - Medvěd má nevyčerpatelnou staminu, je o několik let mladší a prostě nechybuje, nebo většinou ne..je třeba být agresivnější, pokud chce uspět. Každopádně pokud implementuje stejný herní mód a po pár gemech se nechá zdeptat nebo rezignuje, asi budou zažívat jeho fanoušci krušné časy. A možná nejen v zápasech proti Daniilovi, může to značit ústup ze scény podobný jako před rokem 2017 a kdo ví co bude dál..každopádně současná situace kolem Djokera není růžová, bylo-li by to jen dočasnou ztrátou motivace a satisfakcí ziskem šesté koncoroční jedničky, sahání po rekordu v týdnech na trůnu, bylo by to dobré, ale nevím...jasně, cokoliv predikovat v tenise se umí vymstít. smile
Reagovat
smazaný uživatel
Chápem, ved respektujem tvoj názor, samozrejme.

Skutocné zrkadlo Noleho vykonnosti ale bude Austrália. Vravím, tych nevyhraných TM a RG bolo za posledné roky mraky. Tento rok to navyse oproti rokom minulým bolo zlepsenie, aspon vysledkove. Finále RG + postup zo skupiny. Navyse to TM, viedol 4:0 v TB, keby to dotiahol a vyhral finále, zrazu je mozno dojem iný, pritom by vyplýval z velkej casti rovnakej vykonnosti.

Novak ked mal najlepsie vysledky, tak vela zapasov vyhral, v ktorych mal prehrat, teraz posledny prehral ten, co mal vyhrat.
Reagovat
turista
Nebojíme se toho že by Novak ztratil konkurenceschopnost.
Reagovat
turista
No měl se pokusit s tím udělat něco víc než udělal. Minimálně ty dvě porážky Novaka, na RG a ve Vídni byly nedůstojné pro tenistu jeho úrovně. Budiž.
Reagovat
Herbert_Hoover
A přijde mi ustrel argumentovat prohrou Rafy v hale, Rafa nemá adekvátní styl do haly a je spíše zázrak když tam něco většího uhraje kdežto Novakova hra se tam skvele hodi. Nebojte tedy tak do očí když Rafa prohraje v hale s hráčem který má skvělý servis a je minimálně dvakrát tak lepší halový hráč.
Reagovat
Amputace
Bezesporu měl. Ale zase na druhou stranu, pokud si dobře vzpomínám, i Djokovič na těch MB zahrál nějaké nechytatelné returny. V případě, o kterém píšu já, stačilo Medvěděvovi dostat míček na druhou stranu sítě a Nadal se vyhodil.
Reagovat
smazaný uživatel
Federer to měl na servisu, to je pořad šance, ale ne tutovka.

Když Zverev měl poprvé MB na Nadala, tak měl volej na saku a prázdný kurt, zajebal to.

Tohle je mít ve svych rukou.
Reagovat
turista
Ano. V Qeensu Novak prohrál po neproměnění mečbolu.
Reagovat
smazaný uživatel
Inymi slovami, tesi sa z tohto zakusku, ale hlavný chod je hlavný chod :)
Reagovat
FerrariF50
jasně že GS je GS, halvně proto, že se na nich jako na jediných hraje na 3 sety a jsou z nich nejepičtější bitvy, ... zas na druhou stranu můžeš mít fakt štěstí na los a nebo ti vypadnou soupeři a máš grandslam v podstatě zadarmo. Na TM máš prostě ty nejlepší hráče od začátku a dost často se hraje taky na tři vítězný a jsou to větší bitvy, než na tři vítězný s nějakým sráčem na GS. Takže chápu, ale TM je určitě hned po GS nejcenější trofej, o tom prostě není třeba diskutovat.
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist